Warhammer Fantasy på Arcon 2012

Norges største spillfestival, avholdes i slutten av juni hvert år

Moderators: Unicorn, Frederique, The Avenger, chranos

aleksander
Archangel

Warhammer Fantasy på Arcon 2012

Post by aleksander » Wed Oct 12, 2011 12:39 pm

ARCON 2012

Regelpakke for Warhammer Fantasy

Warhammer Fantasy på Arcon 2012 går over to dager, lørdag 23. juni og søndag 24. juni
Det skal spilles totalt 5 slag, 3 på lørdag og 2 på søndag

Regler:
-Hærstørrelse er 2000 poeng
-Special/Named Characters er ikke tillatt
-Seneste utgave av hærbøker skal brukes, og relevante FAQs/Erratas

Poengsystem:
Etter hvert slag regner man ut forskjellen i victory points, og poeng blir gitt som følger:

0-150 - 10-10
151-300 - 11-9
301-450 - 12-8
451-600 - 13-7
601-750 - 14-6
751-900 – 15-5
901-1050 – 16-4
1051-1200- 17-3
1201-1350- 18-2
1351-1500-19-1
1500+ - 20/0

Line of Sight:
Vi skal spille med et system for Line of Sight på Arcon. Dette ligger svært tett opp til True Line of Sight, så mange vil ikke føle noen forskjell.

Terreng og units deles inn i 3 kategorier: Blocking, Interfering og Open

Blocking: Hus, høyder og impassable terrain. Disse blokkerer all line of sight
Open: Åpent terreng, myrer og innsjøer. Blokkerer ikke line of sight.
Interfering: Alle andre typer terreng og units telles som interfering. Man har line of sight gjennom, men skyter man gjennom får man hard cover (-2) Skoger gir light cover (-1). Disse to stacker ikke.

Scenarioer:
Vi skal spille 5 slag med 4 forskjellige scenarioer. Med mindre annet står beskrevet brukes reglene fra hovedregelboka. Terreng vil bli satt ut som beskrevet i regelboka på s. 142 ved starten av slag 1. Etter dette blir terrenget stående, så man trenger ikke sette ut terrenget på nytt til hvert slag.

1. Battle line
2. Meeting Engagement. Spilles uten reserves.
3. Blood And Glory. Ikke autowin, den som breaker motstanderen får +500 vps. Hvis begge gjør det i samme runde får ingen poengene.
4. Watchtower. +500 vps til den som erobrer tårnet.
5. Battle line.

Tidsskjema:
Lørdag
1000-1030 Oppmøte, registrering og klargjøring
1030-1300 Slag 1
1315-1645 Slag 2
1645-1730 Matpause
1730-1900 Slag 3

Søndag
1000-1030 Oppmøte og klargjøring
1030-1300 Slag 4
1315-1645 Slag 5
1700 Premieutdeling og opprydding.

Maling:
-Det er malekrav på turneringen. Dvs, hæren må være malt i minimum 3 farger og baset.

Diverse:
-For å unngå diskusjoner vil vi henstille deltakerne å følge følgende regel: terninger må ligge flatt på spilleflaten for at de skal telle.
-Vi oppfordrer alle spillerne til å ha movement trays til ALLE units, dette gjelder også skirmishere, pluss baser til warmachines. Dette er ikke et krav, men en oppfordring.

Vel møtt!
Last edited by aleksander on Tue May 29, 2012 12:33 pm, edited 3 times in total.
Nazreg Moonsinger wrote:
Oh Finland, Finland, Finland... ...the land of 15 power dices, roaming Dragons and never-ending gunlines. There shall armies of 13 models fight for glory, there shall the five armies of doom point their guns at enemies.

Unicorn
Wraith Engine

Post by Unicorn » Wed Oct 12, 2011 1:36 pm

Godt å se at dette kommer ut tidlig men er det nødvendig med malekrav? Arcon har alltid vært uten malekrav, men en malt hær teller med tanke på tiebreaker, evt en umalt hær kan ikke vinne sammenlagt.
Okidoki, skal ikke legge meg opp i interne ting mellom en engel og en enhjørning, det kan fort bli nasty

Join the Invasion
www.Invasion.no

aleksander
Archangel

Post by aleksander » Wed Oct 12, 2011 1:43 pm

Torger og jeg som skal arrangere sammen er av den oppfatningen at malte hærer gjør opplevelsen bedre. Det er tross alt en hobby vi driver med, og malingen er en del. Men hvis det blir høylytte protester på malekrav, kan det hende vi firer litt.

Nå er vi jo også ganske tidlig ute med informasjonen, så det burde være mulig for folk flest å få en ferdigmalt hær innen slutten av juni neste år.
Nazreg Moonsinger wrote:
Oh Finland, Finland, Finland... ...the land of 15 power dices, roaming Dragons and never-ending gunlines. There shall armies of 13 models fight for glory, there shall the five armies of doom point their guns at enemies.

hans caboose
Ghetorix

Post by hans caboose » Wed Oct 12, 2011 3:56 pm

Påmeldingstråd også?

Melder nå ihvertfall på meg selv.

Hans Kjenes - TBA

Når det kommer til malekrav så skjønte jeg det slik at Arcon har vært et sted hvor veldig mange unge og nye spillere prøver seg på en turnering. På en stor messe som dette er trygghetsfølelsen mye større og det er lettere å trekke til seg unge uerfarne spillere.

Jeg personlig er for malekrav, det ser bedre ut, men kan vel være mulig å lette litt på malekravet slik at nye spillere som vil prøve seg med sin splitter nye hær ikke skal bli skremt bort..?
Some pirates achieved immortality by great deeds of cruelty or derring-do. Some achieved immortality by amassing great wealth. But the captain had long ago decided that he would, on the whole, prefer to achieve immortality by not dying.

The Avenger
Ghetorix

Post by The Avenger » Wed Oct 12, 2011 4:24 pm

hans caboose wrote: Når det kommer til malekrav så skjønte jeg det slik at Arcon har vært et sted hvor veldig mange unge og nye spillere prøver seg på en turnering. På en stor messe som dette er trygghetsfølelsen mye større og det er lettere å trekke til seg unge uerfarne spillere.
De gangene jeg har vært på Arcon har det et veldig lite mindretall av umalte hærer.
Så jeg syns ikke det er noe i veien med å prøve dette et år. Dessuten vil det være en pusher som andre turneringer til å få gjort noe med hæren sin :wink:

Ang påmelding, så skjer det primært på www.spillfestival.no , men skal opprette en her og etterhvert :)
Slep deg til Indian Summer 17-18. juni 2017!!

ulrik
Juggernaut

Post by ulrik » Wed Oct 12, 2011 9:28 pm

Har ingen egen mening, men dere har sjekket med Arcon at det er greit med malekrav? Har jo vært tradisjon for å ikke ha det så de kan jo ha en mening om det. Eller ikke.
eUlrik: Kings of War og Epic: Armageddon

Vil du spille eller teste Epic: Armageddon i Oslo? PM meg!

Ikke Norges beste Kings of War-spiller

The Avenger
Ghetorix

Post by The Avenger » Wed Oct 12, 2011 9:52 pm

ulrik wrote:Har ingen egen mening, men dere har sjekket med Arcon at det er greit med malekrav? Har jo vært tradisjon for å ikke ha det så de kan jo ha en mening om det. Eller ikke.
De har ingen inflytelse på krav som stilles av arrangørene :wink:
Slep deg til Indian Summer 17-18. juni 2017!!

ulrik
Juggernaut

Post by ulrik » Wed Oct 12, 2011 10:41 pm

The Avenger wrote:De har ingen inflytelse på krav som stilles av arrangørene :wink:
Err....
eUlrik: Kings of War og Epic: Armageddon

Vil du spille eller teste Epic: Armageddon i Oslo? PM meg!

Ikke Norges beste Kings of War-spiller

Nubee
Ghetorix

Post by Nubee » Thu Oct 13, 2011 9:45 am

aleksander wrote:
Terreng og units deles inn i 3 kategorier: Blocking, Interfering og Open

Blocking: Hus, høyder og impassable terrain. Disse blokkerer all line of sight
Open: Åpent terreng, myrer og innsjøer. Blokkerer ikke line of sight.
Interfering: Alle andre typer terreng og units telles som interfering. Man har line of sight gjennom, men skyter man gjennom får man hard cover (-2) Skoger gir light cover (-1). Disse to stacker ikke.
Jeg får jo helt sikkert ikke anledning til å være med på Arcon, men allikevel så lurer jeg på hvorfor dere har innført et Los system som er versjon 3. Nå har de fleste vært innom Tlos og Etc los. Noen grunn til at dere velger noe annet? Los systemet dere har satt opp her favoriserer Monstere, ikke nødvendigvis feil, men lurer. Hadde jeg hatt en DE liste på 2000 poeng med disse los reglene og ikke noe magicomp så skulle dere få lett lenge etter en liste jeg hadde følte meg spesielt truet av :p.

On a side note: Noen vits i å gi 10 poeng for malt hær, når det er krav om malt hær?

-Stian-
Ta turen til Indian Summer.
WFB turnering Redalen august 2013

hans caboose
Ghetorix

Post by hans caboose » Fri Dec 30, 2011 12:49 pm

Når kommer påmeldingstråden opp? Finner ikke noe på Nettsiden det er linket til over.. ;)
Some pirates achieved immortality by great deeds of cruelty or derring-do. Some achieved immortality by amassing great wealth. But the captain had long ago decided that he would, on the whole, prefer to achieve immortality by not dying.

Kaleth Darkblade
Juggernaut

Post by Kaleth Darkblade » Sat Jan 21, 2012 2:48 am

Malekrav? Boo Hiss!

:)
On the Judi bandwagon

aleksander
Archangel

Post by aleksander » Tue Jan 24, 2012 10:41 am

Endret førsteposten noe. La til dato og fjernet malepoeng. Malekrav består.

@Kaleth Darkblade: Bare å sette i gang med malinga :)
Nazreg Moonsinger wrote:

Maedil
Trencher

Post by Maedil » Mon Jan 30, 2012 6:54 pm

Heia!

Hvordan ser nåværende arrangør av Warhammer på Arcon på ranking av selve turneringen?

aleksander
Archangel

Post by aleksander » Mon Jan 30, 2012 6:56 pm

Litt usikker på hva du spør etter her, men Arcon 2012 kommer til å telle på den norske rankinglista i warhammer fantasy.
Nazreg Moonsinger wrote:

Maedil
Trencher

Post by Maedil » Mon Jan 30, 2012 7:16 pm

aleksander wrote:Litt usikker på hva du spør etter her, men Arcon 2012 kommer til å telle på den norske rankinglista i warhammer fantasy.
Dumt at jeg ikke kan formulere meg. Flott at det rankes!

Post Reply

Return to “Spillfestivalen Arcon”