Tilbakemeldinger - Superlørdag III

Oslo miniatyrspillklubb

Moderators: Asbjørn, William, Templar

Frederique
Archangel

Tilbakemeldinger - Superlørdag III

Post by Frederique » Sun Nov 25, 2012 11:49 am

Takk for en flott turnering! :D

Jeg tar gjerne imot tilbakemeldinger på f.eks;
- liker dere Fluffpoengene?
- hvilke units syns dere burde legges til Fluffpoeng systemet?
- hvilke units burde tas ut av Fluffpoeng systemet?
- hva savnet dere evt i lunsjen? (smør har blitt notert)

Evt annet Ris & Ros tas imot med takk.
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Sun Nov 25, 2012 12:05 pm

Vil forresten nevne at på Players Choice award,
så var Lasse Kalberg og Christian Brubakken uavgjort for
andre plass, begge bare en stemme bak vinneren.
:D
Frederick B

Thomarsar
Thorn

Post by Thomarsar » Sun Nov 25, 2012 1:03 pm

Hei,

kjempebra turnering! eneste jeg har å utsette er at jeg har blitt oppført med feil hær på resultatlisten!
Er for øvrig glad for at jeg fikk lov til å stille med og teste ut en delvis umalt hær uten straff ;) (Eneste straffen var vel at min pegasus lord fallt for "unpainted curse", men jeg kan kanskje ikke forvente mye av et par bein uten overkropp)

Ellers var det 3 gode og relativt balanserte slag, (må innrømmet at mine manglende kunnskaper om DE og tilvsomme avgjørelser ble overkompansert med min flaks i det siste slaget).

-T
KoWboy og Cog of Cyriss

severus
Ghetorix

Post by severus » Sun Nov 25, 2012 1:35 pm

Dette var gøy!

3 morsomme slag mot Jan, Christian Bert og Pelle (Carl Henrik). Tusen takk til dere, og spesielt Pelle som ble offer for min "worst play-witchhunter-taktikk"

Jeg skal ta en gjennomgang av enhetene som var på flufflista senere Frederik, men det var uansett flott å se noen andre enheter enn de gamle vanlige.

Det var ingen skinke igjen når jeg skulle ta meg en brødskive, men ost er godt det også... Såpe på do hadde også vært ålreit.

Ellers var resten av arrangementet upåklagelig og masse masse bonus for god kontroll på regler, orden, kaffe, og alt annet som hører arrangørrollen til :D
KoW-boy

Facebook:Kings of War Norway

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Sun Nov 25, 2012 2:45 pm

Hadde egentlig ikke hatt noe i mot åpne lister, da kan man spare litt tid på starten av slagene hvor man kan gi hverandre hver sin liste (vil da være krav om å ha med liste) og så bare kjøre på slik at man har større mulighet om å bli ferdig med alle rundene.

Synes de hillsene som brukes er vanskelige å spille med noen ganger, er så og si umulig å ha noe halveis oppe uten at det sklir helt ut, bokstavelig talt. Selv for meg hvor alt er magnetisert.

Ellers begynner opplegget å bli veldig bra!

En boks med levepostei eller en skinkepakke til hadde sikkert ikke gjort noe.

Skjønner ikke hvordan fairplay poeng beregnes og fluffpoeng er sikkert moro for noen :roll:
Gult er kult

15 min of shame - https://www.youtube.com/watch?v=SkzDfGMDhiA

severus
Ghetorix

Post by severus » Sun Nov 25, 2012 3:21 pm

Totalt uenig med Mats, det er lukkede lister som sparer tid. Man kan ikke stå å prøve å tyde motstanderens håndskrevne lister og man kan ikke kreve at den skal være skrevet på ark i et bestemt format på et slikt arrangement. Presenter hæren kort ved å faktisksnakke med motstanderen din så går det greit. Eventuelle overraskelser må læres og bidrar til spenning:)
KoW-boy

Facebook:Kings of War Norway

Impulse9
Thorn

Post by Impulse9 » Sun Nov 25, 2012 4:58 pm

Supert at du gidder å holde Superlørdag Fredde!

Hadde 3 bra slag hvor jeg fikk lært hva dark elves kan og ikke kan. Turneringens høydepunkt var da jeg spilte mot en Taus og medtatt Vidar. Hadde tatt lore of metal bare for å kødde med han. Dessverre så er vidar så dreven at han klarte å komme seg på beina og handske inn en liten win. Suveren kamp. De to andre kampene var bra de og, selv om jeg monga det til for meg selv fra rute ett...

Klem fra Jan

havard
Juggernaut

Post by havard » Mon Nov 26, 2012 8:28 am

matsemann wrote:Synes de hillsene som brukes er vanskelige å spille med noen ganger, er så og si umulig å ha noe halveis oppe uten at det sklir helt ut, bokstavelig talt. Selv for meg hvor alt er magnetisert.
Takk for tilbakemeldingen på terreng, Mats. Jeg har noen tanker om hva som må gjøres, uten at jeg vil love snarlige endringer. Er det flere som har tilbakemeldinger på bord/terreng?

Jorgta
Holy Zealot

Post by Jorgta » Mon Nov 26, 2012 8:34 am

Tusen takk for en kjempebra arrangert turnering!

Jeg liker godt superlørdag konseptet siden det bare opptar en dag, da forsvinner ikke hele helga...

Jeg likte Fluff poengene også, det gav motivasjon til å stille med noen litt uvanlige enheter som ikke blir tatt med til vanlig. Også gøy å møte enheter som man ikke har så mye erfaring med.

Lunsjen kunne sikkert hatt litt mer pålegg, men ellers var dte veldig. Det virket veldig godt organsiert.

Når det gjelder terreng så var nok hills'a litt høye kanskje.

-Jørgen
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

--Terry Pratchett

Chryzthon
Gobber

Post by Chryzthon » Mon Nov 26, 2012 10:11 am

Jeg er også stor fan av at det er en endags-turnering, det er perfekt dosering for meg ihvertfall!

Fluff-poengene opplever jeg som utrolig positivt, det er veldig kult å møte nye units når man spiller, og kunne ta med nye ting selv. Alle tomler opp for det, og håper at enda flere kjører på med fluffy stuff neste gang, da det gir en original og positiv boost!

Jeg har ikke møtt nok fluff-units mange nok ganger til å kunne si noe om hvem som eventuelt bør inn/ut av fluff-listene, de jeg møtte var Huntsmen, Empire Lord på Griffon og High Elf BSB på Great Eagle, og de hører nok helt klart hjemme på fluff-listen.
Selv brukte jeg 660 poeng på to kroxigor-units, de packet riktignok en god punch, er ganske raske og har ganske god LD, og ikke minst er de sable morsomme å spille med. Men så er de også ~30% dyrere enn sine nærmeste counterparts, ironguts, kan fort bli insta-killed av en eneste pit/sun (ini 1), har ingen god måte å ha med characters slik som ogrene har, og kan ikke ha magic banner. Så jeg føler nok at de også bør være på fluff-listene fortsatt da de er særdeles overcosted :)

Jeg opplevde også at hillene er litt høye kanskje, men skal vi ha "true line" så må de vel nesten være litt høye for å gi noe effekt?

Usikker på om jeg stemmer for åpne eller lukkede lister til neste gang, jeg syns lukkede lister ga en veldig kul old-school følelse :) Men er generelt positiv til åpne også.

Jalapeno-ost løser biffen for meg når det gjelder lunch :)

hans caboose
Ghetorix

Post by hans caboose » Mon Nov 26, 2012 5:54 pm

Hillsene er slitsomme!! :P

Takk for en flott turnering!

Hadde tre hyggelige kamper mot Jørgen og Christian ganger to, så takk til dere :D

Påleggsmessig har jeg ikke så mye å si egentlig. Mer frukt er vel egentlig eneste jeg har noe å si på, og evnt. noe finere brødsorter for oss som er litt kresne i brødsmaken ;)

Synes Fluffpoeng er morsomme! :) Og kommer ikke på noen enheter ved første øyenkast som burde fjernes eller legges til.

Alt i alt en flott turnering! :D
Some pirates achieved immortality by great deeds of cruelty or derring-do. Some achieved immortality by amassing great wealth. But the captain had long ago decided that he would, on the whole, prefer to achieve immortality by not dying.

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Tue Nov 27, 2012 4:31 pm

Mer pålegg og mer frukt er notert,
og håndsåpe og hills også.
Liker åpne lister selv, men prøver å lene hele konseptet litt mot "by the book" og dermed så er egentlig lukkede lister mest korrekt.
Bare vent til neste gang for dere som liker Old School, det går rykter om at det blir lov med Special/Named Characters under 250 points..
Hero-level Named Characters 250 points or under except Daemons (regel fra Alamo GT)
Blir jo en stund til da men, først kommer NM WarmUp som teller som en superlørdag i forhold til "annenhver måned" regelen.

edit: Hans, hvordan skal jeg tolke "fin" i brødsammenheng - mener du å si at du foretrekker loff?? :P
Frederick B

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Tue Nov 27, 2012 5:07 pm

Frederique wrote:edit: Hans, hvordan skal jeg tolke "fin" i brødsammenheng - mener du å si at du foretrekker loff?? :P
Han spiller jo high elves. Stort mer soft kan man vel ikke bli...
Gult er kult

15 min of shame - https://www.youtube.com/watch?v=SkzDfGMDhiA

hans caboose
Ghetorix

Post by hans caboose » Tue Nov 27, 2012 6:32 pm

Neinei! :P

Type Kneipp eller lignende. Det brødet som var på Lørdagen nå ble litt for groft for mine fininstilte smaksløker ;)
Some pirates achieved immortality by great deeds of cruelty or derring-do. Some achieved immortality by amassing great wealth. But the captain had long ago decided that he would, on the whole, prefer to achieve immortality by not dying.

chranos
Warlock

Post by chranos » Tue Nov 27, 2012 11:44 pm

Vi vil ha loff, vi vil ha loff!

Med sirup?
Uansett hvordan man ser det er det bare et spill.

[url=http://www.2d6.no/viewtopic.php?f=14&t=3547]My painting Blog[/url]

Post Reply

Return to “OMSK”