Vi har penger. Hva slags terreng skal vi kjøpe?

Oslo miniatyrspillklubb

Moderators: Asbjørn, William, Templar

havard
Juggernaut

Vi har penger. Hva slags terreng skal vi kjøpe?

Post by havard » Fri Feb 22, 2013 1:04 pm

"Spareåret" 2012 er over og i 2013 har vi noen tusenlapper å bruke på terreng, men hva skal vi handle?

Øverst på min ønskeliste står Streets- Sewers and Buildings of Malifaux. De egner seg til Malifaux, Mordheim og andre terrengkrevende skirmishspill. Kostnad: 1500 kr.

Frederick har nevnt at han ønsker seg GW-tårn til WHFB. (Watchtower eller tower of sorchery?) Kostnad pr tårn 550/250 kr. Står dette ønsket ved lag, eller er det noe annet som står høyere på ønskelista til fantasyfolket?

Endre har nevnt at han ønsker seg hills til Warmachine & Hordes, som vel også dekker WHFB. Jeg sakser fra uttalelser i andre tråder knyttet til hills fra Micro Art Studio (250 kr for 2 skum-hills):
havard wrote:And now for comething completely different:
Nemlig beste hills for miniatyrspill. Det er vel platåer som er den formen for hills som egner seg best for alle de tre største miniatyrspillene. Og da snakker vi om disse to. Om enn mindre utflytende nedre del enn i første bilde og med mindre avrunding av øvre kant enn i andre bilde. (De er stjålet fra
Khaunshars tråd i PP-forumet, opprinnelig fra 3t-studios og Micro Art Studio.)

Image

Image

Når OMSK skal oppdatere sitt terreng vil jeg foreslå at dette er standarden å gå for. Spørsmålet er hvor høye kan/bør de være? Tendensen til TLOS i de tre systemene tilsier etter mitt syn 2'' (5 cm).
Ellers kjøpte vi inn en del byterreng til 40K i fjor.

Er det noen flere ønsker blant folket? Kommentarer? Innspill? Replikker? Fyr løs!

chranos
Warlock

Post by chranos » Fri Feb 22, 2013 1:53 pm

Nå er ikke jeg innom så mye men det er vel GW watchtower som er til 250,- som er mest aktuelt. Det er denne som brukes blandt annet på 2d6 turneringene.
Uansett hvordan man ser det er det bare et spill.

[url=http://www.2d6.no/viewtopic.php?f=14&t=3547]My painting Blog[/url]

The Jackal47
Greylord Outrider

Post by The Jackal47 » Fri Feb 22, 2013 9:06 pm

Hvis det skal gjøres et innkjøp av 40k-terreng, så er mine ønsker følgende:

http://www.games-workshop.com/gws/catal ... prod20007a
http://www.games-workshop.com/gws/catal ... rod630018a
Dark/Light/Twilight Space Elves-fan #1 :)

fipplefluteman
Juggernaut

Post by fipplefluteman » Sat Feb 23, 2013 12:51 am

malifaux terrenget synes jeg vi burde invisteres i, veldig praktisk til alle skirmish spill
"QUICK! STABB YOUR SELF FOR SAFETY!
you almost did it, didn't you?"-Richard (LFG)
"Id rather die then go to heaven."- William Murderface
Khador: We bring the axe, you bring the face.

Kaptajn Congoboy
Archangel

Post by Kaptajn Congoboy » Sat Feb 23, 2013 9:07 am

Har noen erfaring med Terraclips? Det er tung slitasje på klubbterrenget generelt og pappterreng, spesielt modulært, høres ut som noe som fort kan gå i stykker.

Tårn: om man kjøper noe med ordentlig "innmat" kan de også brukes til skirmish. Finnes det? Gjerne uten Zkullz-glasur :-)

Jeg mener fortsatt vi har stort behov for hills. Skyshield-dingsen på Outland blir forøvrig praktisk talt aldri brukt, hverken av 40k-spillere eller andre.
-Kaptajnen

Dagowit
Ghetorix

Post by Dagowit » Sat Feb 23, 2013 8:52 pm

Til WarmaHordes ville det være fint med hills som er ganske stejle og flade. Det ser ikke så naturligt ud, men det er lettere at spille med (og sætte figurer på). Det er bedst hvis de er højere end 1,75" så de blokerer line of sight til figurer på små baser, så de 2" burde være helt fint.

Så mangler WarmaHordes-folket også flere "linear obstacles" (eller det gjorde vi i alt fald tidligere). Det er muligvis noget vi let kan lave selv (til en terraindag?).

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Sat Feb 23, 2013 9:08 pm

Watchtowers er supert.
Ang hills; enig med Wm/H folket at vi kan bruke flate og bratte(helt vertikale) hills.
Men ang innkjøp av hills: finnes det egentlig noe enklere å lage selv enn hills?
Jeg tenker at det må være det eneste som går an å lage selv.
Så kan vi omfordele mer penger til de dyre tingene (bygninger osv).
Linear obstacles som vi lagde selv ble også strålende, slike kan vi også lage flere av selv evt?
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

ulrik
Juggernaut

Post by ulrik » Sat Feb 23, 2013 9:44 pm

Hadde vært knalltøft med noe terreng til Necromunda, men jeg vet ikke om det er så mange andre enn meg som er interessert...

Jeg har visst litt sære spillinteresser.
Dagowit wrote:Så mangler WarmaHordes-folket også flere "linear obstacles" (eller det gjorde vi i alt fald tidligere). Det er muligvis noget vi let kan lave selv (til en terraindag?).
Er det ikke ganske mange Linears nå? Eller er de alle på Outland?
eUlrik: Kings of War og Epic: Armageddon

Vil du spille eller teste Epic: Armageddon i Oslo? PM meg!

Ikke Norges beste Kings of War-spiller

havard
Juggernaut

Post by havard » Mon Feb 25, 2013 9:01 pm

Pappmodlærtterreng
Streets- Sewers and Buildings of Malifaux. De egner seg til Malifaux, Mordheim og andre terrengkrevende skirmishspill. Kostnad: 1500 kr.
Kaptajn Congoboy wrote:Har noen erfaring med Terraclips? Det er tung slitasje på klubbterrenget generelt og pappterreng, spesielt modulært, høres ut som noe som fort kan gå i stykker.
Sant nok. De gikk riktignok over fra vanlig papp til "high-density punchboard" etter problemene i starten. Det må vel uansett oppbevares separat i tilfelle. Med drakoniske straffer for de som måtte misbruke det.

GW-tårn
GW Watchtower til 250 kr/stk. Jeg forstår det slik at dette handler om å få terreng som er mer spesifikt for WHFB. Med andre ord at det er mindre ønskelig med annet terreng med inventar, som disse husene fra Tabletop-World?
Merchants house (550 kr)
Image

Timbered house (450 kr)
Image

Town House (300 kr)
Image

eller
Cottage (250 kr)
Image

Videre kommentar, Frederick?

40K
Trenger second opinion på [url=ttp://www.games-workshop.com/gws/catalog/prod ... prod20007a]Skyshield Landing Pad[/url]. Men Honoured Imperium er notert. Ser ut som en bra blanding av area terrain, obstacles og et objective. Spørsmålet er hvor mange?

Er det andre 40K-ønsker?

Hills
Vi er enige om 2'' hills med bratte kanter. Micro Art Studio er de nærmeste jeg har funnet til salgs. Om de er mindre enn ideelle er jeg enig i at det er best lage sjæl.
Image

Obstacles
Vi lagde et 30-talls 4'' obstacles på terrengdagen, så det skulle være nok?

Necromunda
Vi har noen bits and pieces til gangbroer. Jeg regner med at bygningene vi allerede har fungerer, men hva tenker du kan være greit å ha mer spesifikt, Ulrik?

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Mon Feb 25, 2013 10:19 pm

Liker husene veldig godt.. Watchtower blekner i forhold.
De er altså med inventar, så man kan ta av tak eller liknende?
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

ulrik
Juggernaut

Post by ulrik » Tue Feb 26, 2013 1:04 am

havard wrote:Necromunda
Vi har noen bits and pieces til gangbroer. Jeg regner med at bygningene vi allerede har fungerer, men hva tenker du kan være greit å ha mer spesifikt, Ulrik?
Hvis det er mulig å lage noen gangbroer til tett husterreng skal jeg være fornøyd, jeg. Blir bare at jeg kanskje kan ta med en eller to fra vår lille private necromundakampanje og spille en kamp av og til, men vet jo ikke en gang om noen andre får tid til sånt.

Hvis det faktisk er andre enn meg som er interessert er kanskje dette av interesse:

http://www.worldworksgames.com/store/in ... product=69

PDF som man skriver ut selv og limer på papp/kartong. Muligens litt for utsatt for slitasje som klubbterreng, som Kaptajnen sier...
eUlrik: Kings of War og Epic: Armageddon

Vil du spille eller teste Epic: Armageddon i Oslo? PM meg!

Ikke Norges beste Kings of War-spiller

Oguleth
Juggernaut

Post by Oguleth » Tue Feb 26, 2013 1:44 am

Hva med å investere i noe nanoteknologi som gjør at vi slipper bære bord opp trappa (evt rydder vei gjennom kunstnerdelen av oppbevaringsrommet)?

Må si de husene så fantastiske ut...

havard
Juggernaut

Post by havard » Wed Feb 27, 2013 10:23 am

WHFB-tårn/hus
Frederique wrote:De er altså med inventar, så man kan ta av tak eller liknende?
Ja. Det nederste bildet er den ene lille stua med avtagbart tak som vi har hatt til WHFB turneringer siden jul, om du husker den.

Necromunda gangbroer
ulrik wrote:Hvis det er mulig å lage noen gangbroer til tett husterreng skal jeg være fornøyd, jeg. Blir bare at jeg kanskje kan ta med en eller to fra vår lille private necromundakampanje og spille en kamp av og til, men vet jo ikke en gang om noen andre får tid til sånt.

Hvis det faktisk er andre enn meg som er interessert er kanskje dette av interesse:

http://www.worldworksgames.com/store/in ... product=69

PDF som man skriver ut selv og limer på papp/kartong. Muligens litt for utsatt for slitasje som klubbterreng, som Kaptajnen sier...
Alt som kan styrke OMSK som et samlingspunkt for miniatyrspilling er av det gode. Akkurat dette WorldWorks-terrenget høres allikevel litt i overkant spinkelt/arbeidskrevende ut, selv om prisen er lav.
Hva med dette fra Pegasus?
Image
Det skulle kanskje også være brukbart med Infinity, Endre og Andreas?

40K-terreng
Roligs forslag om Fortress of Redemption er notert.

Trær
Flere trær er også notert.

Nanoteknologi
Høres ut som en god ide (særlig siden vi kan unngå problemet med barrikadert kjellerdør), men trenger en mer konkret link til leverandør/info.

Dagowit
Ghetorix

Post by Dagowit » Wed Feb 27, 2013 3:08 pm

havard wrote:Obstacles
Vi lagde et 30-talls 4'' obstacles på terrengdagen, så det skulle være nok?
Absolut. Jeg er åbenbart ikke opdateret...
havard wrote:Trær
Flere trær er også notert.
Der er teknisk set masser af træer på OMSK, men de fleste kan ikke flyttes, og derfor ender vi med at spille med de få træer, der kan fjernes når vi må have modeller ind i skoven.
Spørgsmål: Er det kun træer der er behov for, eller er det træer og "underlag" (så man kan se hvor skoven begynder)? Ikke at det ikke er let at lave nogle "underlag" selv...

Rolig
Battle Boar

Post by Rolig » Wed Feb 27, 2013 4:52 pm

Imperial strong point er mye terreng for pengene:

http://www.games-workshop.com/gws/catal ... prod40002a

Fortress of redemtion er også en flott terrengbit som utfordrer spillestiller i 40k

http://www.games-workshop.com/gws/catal ... rod340014a

Imperial sector er også et sett som gir mye terreng:

http://www.games-workshop.com/gws/catal ... rod1095509

Wall of martyres (3 sett'9 ser også ut som en god invistering (se battelrapport fra wd mars.

http://www.games-workshop.com/gws/catal ... od1780020a

Liker også sky shield landing pad, en bit som gir intressange muligheter i spillet :)

http://www.games-workshop.com/gws/catal ... prod20007a

Dette er til 40k fance :)
2016 etc 40k TAU player
2015 etc 40k Captain
2014 etc 40k Captain TAU
2013 etc 40k Captain Tyranids
2012 etc 40k Captein Space marines
2011 etc 40k Space marins player

Post Reply

Return to “OMSK”