"Ny spiller" med spørsmål

Oslo miniatyrspillklubb

Moderators: Asbjørn, William, Templar

Agandhjin
Gobber

"Ny spiller" med spørsmål

Post by Agandhjin » Mon Mar 25, 2013 3:38 pm

Hei godtfolk,

etter mange år på sidelinjen har jeg nylig bestemt meg for å gjøre comeback i 40k-verdenen. For tiden jobber jeg sakte men sikkert med å ferdigstille (i første omgang) 600 poeng Tallarn Imperial Guard. I den forbindelse har jeg noen spørsmål til dere på OMSK:

- Hvilke krav stiller man til hvor ferdige figurer skal være før en kan møte opp med de. Mye er alt ferdig, men jeg lurer på om det er greit å møte selv om noe er halvferdig, rett og slett for å holde motivasjonen oppe, og ikkje minst for å play-teste taktikker jeg ikkje lenger vet om er effektive (spilte sist under 4th edition-regler)

- Da Tallarn ikkje har allverdens med miniatyrer, venter jeg med ofte på bitz for å få alt på stell. Har man noen husregler hva gjelder proxy og slikt? Ikkje som en norm, men som en pekepinn på hva som er greit mens en venter på bitz fra utlandet.

- Hvor mye poeng er det vanligvis folk stiller med? Jeg ser i spillkveldtråden at folk som oftest skriver hva de stiller med, men har man noen grense? Som nevnt har jeg foreløpig 600 poeng in the works, med et snarlig opprykk til 1000 poeng etter det.

Takk på forhånd,
al-Majid Agandhjin bin Ahfal al-Rashid
- Chaos/Abyssal dwarfs
- Tallarn Imperial Guard
- Grotz revolutionaries (IG)

havard
Juggernaut

Post by havard » Mon Mar 25, 2013 10:28 pm

Her kan sikker Rolig, Mau Hai eller andre svare bedre enn meg, men...
Vi har en kar her som spilte med papp-skiver mens han ventet på å få hæren ferdiglimt... Du får sikkert ikke noe problem med å få motstanderen din til å skalere ned styrkene til ditt nivå. Bare meld hva du dukker opp med.

Rolig
Battle Boar

Post by Rolig » Tue Mar 26, 2013 10:50 am

Det beste er at du avtaler en kamp i spilletråden. Da vet du at du får spille når du dukker opp.

Det er flere som bruker omsk som en plass for å teste ut ting. Det betyr at umalte moddeler og proxy er ikke noe problem.
2016 etc 40k TAU player
2015 etc 40k Captain
2014 etc 40k Captain TAU
2013 etc 40k Captain Tyranids
2012 etc 40k Captein Space marines
2011 etc 40k Space marins player

Mau
Electromancer

Post by Mau » Sun Mar 31, 2013 6:03 pm

Som sagts här, så är det bara att göra ett inlägg i tisdags-spel-tråden och säga att du dyker upp, och hur mycket poäng du har med. Tänk dock på att 600p kan bli svårt för en del armeer att få ihop en lista till.

Lite omålat och proxy brukar inte vara problem.

/Mau

Post Reply

Return to “OMSK”