Første gangs fantasy spilling, hva tar man med?

Oslo miniatyrspillklubb

Moderators: Asbjørn, William, Templar

ArneAmokk
Trencher

Første gangs fantasy spilling, hva tar man med?

Post by ArneAmokk » Thu May 30, 2013 3:21 pm

Hey! Jeg tenkte at etterhvert som jeg får satt sammen og malt folka mine så skal jeg ta en tur ned en tirsdag og prøve å få spilt litt fantasy! Jeg har ikke spilt fryktelig mye før, og aldri på en klubb, så jeg lurte på hva som er normen her mtp poeng osv?

Det virker som om folk spiller mest med ETC/Arcon regler som jeg regner med er redigerte regler i et forsøk på å balansere spillet mer enn det GW klarer, hva har det å si for meg som en ny spiller som skal prøve å komme meg inn i dette? (gasp) Det blir mye enklere å lage lister og evt planlegge kjøp hvis jeg veit hva som går :D

Og en annen ting som ikke har noe med warhammer og gjøre, men spilles det noe særlig Infinity på OMSK? Jeg har strengt tatt en nesten klar hær med Combined Army klar til å kjøre fra forrige hobby runde :D Kan jo være greit med litt variasjon!
Fredrik.

Infinity: Nomads'n USAriadnans`n Neoterra!

Kings of War: Oiks

havard
Juggernaut

Post by havard » Thu May 30, 2013 3:37 pm

Velkommen skal du være!
Jeg forstår det slik at det går mye i 2000 og 2400 poeng, men det skulle ikke være noe problem å annonsere at du stiller med en mindre sum i 'neste spilledag'-tråden.

Det har vel vært vanlig å praktisere max 450 poeng og max 40 modeller pr unit, ikke lov med to eller tre like rare-choice og noen poengbegrensninger, men her er du velkommen med de styrkene du har.

Frederique, Thomasar, vizier87 eller en av de andre kan sikkert si litt mer om detaljene på fantasyfronten.

Det spilles infinity etter avtale, men kara har eget terreng på Outland, og spiller mest der onsdager og søndager. Stikk hodet innom 'andre spill'-forumet eller 'Outland Kirkegata'-forumet og spør etter motstander.

hans caboose
Ghetorix

Post by hans caboose » Thu May 30, 2013 9:05 pm

Fantasy spilles for det meste på 2000 og 2400 poengsummer.

Kanskje det enkleste for deg som er ny er å sette opp en "Arcon/NM" liste. Det er 2000 poeng, og eneste compet er at man ikke har lov til å ha named Characters, og man har ikke lov til å ta med to av det samme Rare Choicet hvis modellen koster 170 poeng eller mer. Dette er et veldig snillt comp som det er lett å sette seg inn i. Send meg gjerne en PM hvis du har noen spørsmål og også om du skulle ønske å avtale en prøvekamp. :)
Some pirates achieved immortality by great deeds of cruelty or derring-do. Some achieved immortality by amassing great wealth. But the captain had long ago decided that he would, on the whole, prefer to achieve immortality by not dying.

Phatonic
Battle Boar

Post by Phatonic » Thu May 30, 2013 11:17 pm

hans caboose wrote:Fantasy spilles for det meste på 2000 og 2400 poengsummer.

Kanskje det enkleste for deg som er ny er å sette opp en "Arcon/NM" liste. Det er 2000 poeng, og eneste compet er at man ikke har lov til å ha named Characters, og man har ikke lov til å ta med to av det samme Rare Choicet hvis modellen koster 170 poeng eller mer. Dette er et veldig snillt comp som det er lett å sette seg inn i. Send meg gjerne en PM hvis du har noen spørsmål og også om du skulle ønske å avtale en prøvekamp. :)
^

Post Reply

Return to “OMSK”