Fluffy units til neste Superlørdag

Oslo miniatyrspillklubb

Moderators: Asbjørn, William, Templar

vizier87
Site Admin

Fluffy units til neste Superlørdag

Post by vizier87 » Sun Jul 28, 2013 6:38 pm

Jeg syntes det er litt synd at WoC fluff listen er litt kort og mener vi kan få inn noen units som gir fluff poeng. Dette er mine forslag til hva som bør gi fluff poeng på superlørdag. Kom også med andre forslag både til WoC eller andre.

Basert på at jeg aldri har sett noen spille med dem, verken i konkurranse eller i battle reports på youtube.

- Slaughterbrute
- Mutalith Vortex Beast
- Hellstriders of Slaanesh
- Dragon Ogre Shaggoth

Om du er uenig med disse, let me know :) og hvorfor.
Trond - 2d6 Administrator

Phatonic
Battle Boar

Post by Phatonic » Sun Jul 28, 2013 6:52 pm

Ville også inkludert Dragon ogres :D men jeg er enig i resten av det, Hellstriders er jo egentlig en ganske fin unit greia er jo at folk flest skal ha mest poeng til sine tarpits :P

vizier87
Site Admin

Post by vizier87 » Sun Jul 28, 2013 6:53 pm

med engang jeg leste dragon ogres så tenkte jeg at de er da ikke fluffy... men kan jo ikke si jeg har sett mye til dem selv om de virker på meg som en veldig god enhet.

Phatonic
Battle Boar

Post by Phatonic » Sun Jul 28, 2013 7:30 pm

vizier87 wrote:med engang jeg leste dragon ogres så tenkte jeg at de er da ikke fluffy... men kan jo ikke si jeg har sett mye til dem selv om de virker på meg som en veldig god enhet.
Vel ved tanke på at du tokk med Dragon ogre shaggot, kan man jo ikke gå uten dragon ogres :D

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Tue Jul 30, 2013 12:28 pm

Bra at du tar opp dette Trond, jeg setter pris på feedback i fluffpoengsystemet! :D
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

vizier87
Site Admin

Post by vizier87 » Tue Jul 30, 2013 12:49 pm

Phatonic wrote: Vel ved tanke på at du tokk med Dragon ogre shaggot, kan man jo ikke gå uten dragon ogres :D
Dragon ogre shaggot var i ytterkanten, og bør kanskje ikke gi fluffpoeng. Men de 3 resterende bør absolutt gi fluffpoeng. Spørs vel om noen tar dem med da de færreste sitter på disse modellene? eller tar jeg feil?

Thomasar uttalte at han aldri hadde sett hellstriders når jeg brukte dem mot han på en tirsdagspilling for noen uker siden... så de bør vel absolutt få fluff poeng.

hans caboose
Ghetorix

Post by hans caboose » Wed Jul 31, 2013 3:09 pm

Skulle ønske det fantes litt flere ting å velge mellom på HE sin fluffliste :roll:

Igjen for å gjøre det litt enklere å ta med fluffvalg på turnering. Kudos til Kenneth som eide alt og alle med sin utradisjonelle High Elf arme på forrige superlørdag!

Synes Annointed på Fønix, Sea Helm, Lord med Ambush item, karakterer på Ørner, Handmaiden, tiranoc Chariots, Lion Chariots og Sea Guard godt kunne være på lista ;)

Er også helt enig i tilleggene til WoC lista! Det er mange av de som hadde vært utrolig kult å se på slagmarken!
Some pirates achieved immortality by great deeds of cruelty or derring-do. Some achieved immortality by amassing great wealth. But the captain had long ago decided that he would, on the whole, prefer to achieve immortality by not dying.

ibenhaben
Battle Boar

Post by ibenhaben » Wed Jul 31, 2013 11:36 pm

Enig med hans, kult med flere fluff valg på high elves. Stemmer for å innføre dragon mage.
Mvh
Kenneth
Bad children often get Beastmen battalion boxes at Christmas.

patzy
Enigma Foundry

Post by patzy » Fri Aug 02, 2013 9:33 am

hans caboose wrote:Skulle ønske det fantes litt flere ting å velge mellom på HE sin fluffliste :roll:

Igjen for å gjøre det litt enklere å ta med fluffvalg på turnering. Kudos til Kenneth som eide alt og alle med sin utradisjonelle High Elf arme på forrige superlørdag!

Synes Annointed på Fønix, Sea Helm, Lord med Ambush item, karakterer på Ørner, Handmaiden, tiranoc Chariots, Lion Chariots og Sea Guard godt kunne være på lista ;)

Er også helt enig i tilleggene til WoC lista! Det er mange av de som hadde vært utrolig kult å se på slagmarken!

Enig at HE trenger mer fløff, som jeg og har nevnt til Fredrik alt så syns jeg handmaiden, dragon mage og spearmen burde være på lista, disse er enten rett og slett dårlige valg i vanlige lister eller bare aldri brukt siden det er mange bedre og biligere valg.

@Hans: Litt usikker på om Annointed på fønix burde være fløff, vi har ikke sett de så ofte ennå, men den er ikke dårlig på noen måte. Samme med chariots og helt på eagle, disse er ikke units som er dårlige, Har bare ikke blitt så mye sett til nå. Lord på Griffin kunne derimot vært der, er veldig svak i forhold til poeng men er et tøft valg som man aldri ser.

er min mening da:)
I might not always be right, but I'm never wrong

Youtube battlereports: http://www.youtube.com/PatzyGaming

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Fri Aug 02, 2013 10:49 am

Takk til alle for innspill. Skal legge inn noe av dette i High Elves fluffpoeng til neste Superlørdag som er sent September / tidlig Oktober en gang.
(skal ta en vurdering på de, og legge inn de jeg er enig i)
Husk samtidig at dette aldri vil bli et "perfekt system" a la swedish comp eller andre store systemer. Poenget er å belønne de minst brukte unitene, og ikke de som er sånn "midt på treet". Men samtidig var også en av grunnene da systemet startet å få se units som man vanligvis ikke ser, og i den sammenheng så er det jo faktisk aktuelt selv om de ikke er "dårlige" - men kanskje bare "suboptimale".
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

Post Reply

Return to “OMSK”