Warmachine/Hordes i OMSK?

Oslo miniatyrspillklubb

Moderators: Asbjørn, William, Templar

Kaptajn Congoboy
Archangel

Post by Kaptajn Congoboy » Tue Jun 23, 2009 2:27 pm

Vradchuck wrote:
På Gjøvik?

Er en gjeng som spiller WHFB på Gjøvik, men jeg er alltid åpen for å spille andre ting

Marius
Send meg en PM med kontaktinfo så videresender jeg de til den mest aktive av dem. Det er min lille gruppe med venne-konvertitter som jeg har fått med.
-Kaptajnen

Hrafnir
Holy Zealot

Post by Hrafnir » Tue Jun 23, 2009 8:04 pm

Her er Congoboys utskremte nerd på Gjøvik. Vi er en liten gruppe med aktive Warmachine/Hordes spillere som holder til på Gjøvik (1 aktiv, 2 ikke aktive). Congoboy jobber, som dere sikkert har merket, iherdig med å skaffe flere spillere til dette utmerkede systemet. Jeg har to komplette hærer (og to ferdigmalte miniatyrer :p) hvor den ene selvsagt kan lånes for prøvespilling. Det er henholdsvis Khador:http://privateerpress.com/warmachine/gallery/khador og Trollbloods:http://privateerpress.com/hordes/gallery/trollbloods. De tilhører henholdsvis Warmachine og Hordes, men kan uten problemer spilles sammen. En for øyeblikket ikke aktiv spiller har en Cygnar hær, stående hos meg som også kan testes. Vi (jeg) ønsker oss flere å spille med (som ikke har to unger og sure koner). Ta kontakt hvis dette høres spennende ut. Jeg lærer bort regler etter beste evne selv om jeg ikke er vanvittig rutinert.

Skitter
Enigma Foundry

Post by Skitter » Wed Jun 24, 2009 9:37 am

Blir nok bare lesing av regler for det meste i sommer. Kanskje litt maling også, men noe spilling tror jeg ikke det blir så mye tid til.
In war there is but one favorable moment; the great art is to seize it!

Kaptajn Congoboy
Archangel

Post by Kaptajn Congoboy » Wed Jun 24, 2009 2:49 pm

Pøh. Beste måte å lære på er å spille. Merk deg at Mk2 - reglene til Warmachine kommer ut i Januar. Nå er det masse deilig fluff i bøkene, men om du ikke er veldig inne i det ville jeg drøya med å kjøpe alle sammen nå. Forskjellen er ikke enorm, men den er der. Jeg kan sende deg en fil med Mk2 beta-testreglene om du er interessert.
-Kaptajnen

Skitter
Enigma Foundry

Post by Skitter » Wed Jun 24, 2009 5:33 pm

Klart spilling er beste måten å lære på, men nå har jeg troa på at været vi har i Oslo nå skal holde seg ut sommeren... da blir det ikke mye spilling 8)
Nøyer meg med Hordes Prime, og Warmachine Prime Remix.
Mk2 i januar har vel stats for alle units gitt ut til nå, og etter den boka kommer bøker til de enkelte hærene, deretter igang med nye generiske utvidelser om jeg har forstått det rett. Får håpe all fluff er i Mk 2 boka.
Mener å huske jeg lastet ned mk2 reglene i april... hmmm lurer på hvor på maskina de havna... Men disse reglene skal vel uansett endres noe basert på feedback fra spillertesten og annen testing?

Kaptajn Congoboy
Archangel

Post by Kaptajn Congoboy » Thu Jun 25, 2009 6:53 am

Ja, de ble endret allerede under testen da det viste seg at spilltesterne hadde sette seg blinde på hvordan f.ek.s. LOS - reglene var skrevet. Det finnes derfor 2 Mk2 Field Test - regelsett, v1 og v2. Man skal nok også regne med at det kommer en masse endringer på figurreglene, da det er der spillbalansen kommer inn. Denne er generelt veldig jevn i WM/H, selv om visse hærer jo er mer begrensede i effektive turneringsbuilds enn andre.

2009-2010 blir et ganske aktivt år for Privateer Press. Metamorphosis kom for et halvt år siden, og var siste release til Hordes Mk1. Legends kom for ca. et år siden og var siste release til Warmachine Mk1. I September kommer Retribution of Scyrah - hærboka, den første nye hæren de gir ut siden spillet starta. Denne er Mk2-basert, men Mk1 regler til den kommer i No Quarter (firmabladet, fire utgivelser i året) 25 og 26.

I Januar 2010 kommer Warmachine Mk2 og kort-decks for de fire gamle hærene + mercs. Så kommer hærbøkene, en for hver måned fra februar til juni. I Januar starter også Hordes Mk2 Field Test (Åpen Beta) og folk regner med at Hordes Mk2 kommer ut til September (fulgt som for WM av 4 hærbøker) da PP pleier å ha en stor releease til Gencon. Det er 11 bøker! Sannsynligvis er det meste av materialet til WM klart nå, da Mk2 jo har vært under utvikling i nesten to år og det har vært arbeidet med det som hovedprosjekt siden Legends kom ut i September 2008, men de venter med releasen til 2010. Hærbøkene kommer ut i en rekkefølge som bestemmes av de forskjelllige hærenes plassering i sommerkampanjen :)
Etter det vet ingen helt hva som skjer, men Kevin Smith, som ble intervjuet av en Warmachine og Hordes - podcast (http://podthralls.libsyn.com/ - episode 186 tror jeg) har sagt at planen er å fortsette som før med en ny bok med figurer til alle hærene i hvert spill i året, som før.

Det grunnleggende fluffet er i Prime/Primal og kommer nok også til å være i Mk2 Prime. Det kommer sannsynligvis mer dybdegående fluff for de enkelte hærene i hærbøkene. Du skal huske at Iron Kingdoms - settingen er ganske utbygd i utgangspunktet da den jo startet livet som et d20-rollespill under OSL-systemet (det at rollespillet nok hadde fortjent et eget spillsystem var så en annen sak). Det vil si at ordentlige fluff-horer ender opp med å kjøpe ganske mange bøker. Det morsomme er jo at mange personer fra Iron Kingdoms-rollespillet har det med å dukke opp i nye Warmachine/Hordes-utgivelser som soloer eller warcastere. Professor Pendrake er et utmerket eksempel:

Image

Han startet sitt liv som prototypen på klassen "Adventuring Scholar" og var "forfatteren" av Iron Kingdoms to monsterbøker "Monsternomicon" 1 og 2. Så laget de ham som figur bare til rollespillet, og til slutt ble han en Minion i Hordes, som også kan hyres av Cygnar :D

Ellers har jeg som nevnt Mk2 Field Test reglene liggende.
-Kaptajnen

Skitter
Enigma Foundry

Post by Skitter » Thu Jun 25, 2009 11:20 am

Tenkte på rpg systemet som et fint sted å hente fluff, men dessverre så har vel dette gått ut av produksjon. PP ville heller ikke hoppe på 4th ed vogna til Wizards of the Coast, så fremtiden til Iron Kingdoms som rpg er vel noe uviss for tiden.
Interessant hvor åpne PP ser ut til å være med sine planer for utgivelser i forhold til GW...

Kaptajn Congoboy
Archangel

Post by Kaptajn Congoboy » Thu Jun 25, 2009 11:30 am

PP's åpenhet har nok helt klart endel å gjøre med at de har sett hvordan GW gjør det og kommet til den slutningen at en av deres - ikke uttalte - karakteristikker skal være å gjøre akkurat det på en helt annen måte enn GW. Nå sitter de jo heller ikke på fullt så mye bagasje som GW.

IK-bøkene er på vei ut av markedet, ja. Jeg fant en billig World Guide på bartertown, men det blir vanskeligere og vanskeligere å få tak i bøkene, særlig World Guide. Nå driver jo PP med drastisk "diversification" for tiden, de slipper brettspill og collectible miniatures games i øst og vest, så hvem vet om det kommer et nytt IK rollespill en dag...

Det er også masse fluff i WM/H-bøkene, og noe i No Quarter. Når det gjelder Ios og Horde-factionen er det nok mer fluff i Hordes-bøkene og den kommende Retribution-boka enn noe annet sted, da de ikke var så utviklet da PP slapp Hordes og Ios alltid har vært litt hemmenlighetsfulle.
-Kaptajnen

Kaptajn Congoboy
Archangel

Post by Kaptajn Congoboy » Sun Aug 02, 2009 2:21 pm

Ok, da er det satt tidspunkt for flytting: jeg kommer tilbake til Norge i slutten av August og er operativ i løpet av September. Jeg skal nok melde fra i god til når Leif og jeg viser frem spillet for de som er interessert i Warmachine/Hordes.

Vi ses!
-Kaptajnen

ixnay
Skaven Warlord uten ward save

Post by ixnay » Mon Aug 03, 2009 11:18 am

Dette blir kult. Count me in for a demo-game! =P

Kaptajn Congoboy
Archangel

Post by Kaptajn Congoboy » Sat Sep 05, 2009 11:34 am

Da er jeg på plass i "Oslo" (bor i gokk, men jobber i sentrum) men den første måneden her kan det nok være blir litt vel intens i forhold til demospill: helgene er ihvertfall booket med diverse flytt-inn-i-nytt-hus prosjekter.

Om det spilles på en ukedag og folk er interesserte kan jeg dog helt sikkert få til noe. Er dette en mulighet?

Har OMSK forresten en kontaktperson?
-Kaptajnen

mikkjel
Ghetorix

Post by mikkjel » Sat Sep 05, 2009 12:25 pm

Du kan nok kontakte meg.
Se alltid begge veier når du skal krysse loven

Skitter
Enigma Foundry

Post by Skitter » Sun Sep 06, 2009 10:49 am

For meg passer nok søndager best.
Men ikke noe stress. Har fremdeles noe Cryx å male.

Kaptajn Congoboy
Archangel

Post by Kaptajn Congoboy » Mon Sep 21, 2009 7:32 pm

Jeg driver fortsatt og ordner med innflytting (kona skal kjøres med flyttelass fra KBH meget snart) men i mellomtiden kan jo folk lese de endelige Mk2 reglene:

http://privateerpress.com/company/mkii- ... f-download

To our players:

We have decided to do something radical. We’ve been paying a lot of attention to our forums and talking with our players at the conventions this summer and it’s clear that the anticipation for MkII is driving everyone a little batty. Many are excited, some of you are a little afraid, but the suspense is killing everyone and the speculation is killing us! So after a great deal of deliberation we have decided that the best thing we can do for the mental well-being of our community is to completely change our plans and do what we said we wouldn’t: we’re going to put all of the MkII rules and model information online as PDF downloads, because four more months is just too damn long for everyone to be holding their breath.

There are some disclaimers and explanations that need to accompany this.

First, the rules and stat info are final. While the books and cards are still in layout and will be for the next few weeks before they go to press, this is the final form this information will take. So you can be confident that nothing you see here will change between now and when the rules come out in book form unless we find an editing mistake at the last moment that needs to be corrected. But our development on this is locked. You have the final data.

Second, as the book and cards are still in layout, and because we want to give this information to you now, you’re getting the no-frills version. The rules PDF is the book layout but does not include any backgrounds, art or diagrams. And in several places, you’ll note that icons are displayed by name rather than their graphic (these are waiting to be plugged in) and there are many instances of ‘see page XXX’, which is a placeholder for a page number that gets filled in as the very last thing we do in the layout process once we know that nothing is shifting around in the layout anymore. As well, the model info is being taken directly from our development files, so they’re not nice, neat little cards. Each model’s stat info is on a separate page as just the data with no graphical layout or whatnot.

So while this is an unpolished, un-beautiful version of what will be found in the final product, and while you’ll have to read around the ‘XXX’ and icon names, it IS the final information, and we know that’s what everyone is dying for right now anyway. Think of it as seeing a movie before all the special effects, color correction, sound track and sound editing take place. It’s the movie, just not how it’s meant to be presented.

A few final notes; once again, we want to thank our community, all of you players, for your involvement and feedback in shaping the MkII rules. While we know that this has been an inconvenient transition, we do believe that all of the changes made in MkII will improve the play experience for the community as a whole, and we also believe that this process has yielded the best possible final product. We hope that you will see the impact and the influence that your feedback has had on what MkII has become.

While you will no doubt be eager to take everything for a spin, please be aware that our ‘official’ events will continue to be supported with MkI rules for the remainder of the year. Naturally, what you do in the privacy of your own game store is up to you and your opponent and the event organizer, but as far as we’re concerned, MkII will not be supported in organized play by Privateer until January when the book comes out.

And a final word to our Hordes players who still have a much longer wait ahead of them; please know that we are working very hard to put out the Hordes MkII field test as soon as possible. Because of what we have learned through the MkII field test, we believe our first public draft of the Hordes MkII rules will much more closely resemble what the final rules will look like. Because of that, it is our intention to make the Hordes MkII Field Test rules official upon posting so that Hordes players can continue to participate in our organized play events alongside WARMACHINE players until the Hordes MkII book comes out next summer. The caveat of course is that things WILL change, but probably much less dramatically than some of the WARMACHINE changes that we observed.

Thank you all for your patience, your feedback, and your continued support.

And play like you’ve got MkII…

Matt Wilson
Privateer Press
Chief Creative Officer

Det var jo...en interessant forretningsløsning.
-Kaptajnen

mikkjel
Ghetorix

Post by mikkjel » Mon Sep 21, 2009 8:49 pm

Om bare GW kunne gjøre slikt eller PP kunne gitt ut fantasy...
Se alltid begge veier når du skal krysse loven

Post Reply

Return to “OMSK”