Mordheimkampanje fra 2. mars

Oslo miniatyrspillklubb

Moderators: Asbjørn, William, Templar

havard
Juggernaut

Re: Mordheimkampanje fra 2. mars

Post by havard » Sun Mar 04, 2012 5:23 pm

Otto's Ostracized Ostrogoths of Ostermark
Ottos Ostermarkianere trakk innenfor bymurene før morgentåken lettet over Stir-elven. De fant poster hvor de la seg i bakhold og ventet ... og ventet. Endelig skimtet de bevegelse, og overrasket en gruppe Druchii som hadde spredt seg tynt utover, som om de var på leting etter noe. Etter at Ottos menn hadde tatt ut et par vakter forsvant mørkalvene sporløst i tåken. Selv ikke de to falne var å finne igjen... Det hadde gått lett, det første slaget; for lett. Ottos menn søkte raskt gjennom de nærmeste kvartalene og fant tre biter Wyrdstone, før de igjen trakk seg utenfor bymurene til relativ sikkerhet i den vesle leiren hvor forskjellige warband levde i anstrengt våpenhvile, og omreisende kjøpmenn bød fram sine varer til ågerpriser. 60 goldcoins ble brukt til å rekruttere og utstyre en ekstra marksman, betale halflingens hyre og skaffe den ene swordmasteren et ekstra sverd.

Den andre kampen gikk ikke like lett. Utkikkene hadde sett noen dyriske skikkelser røre seg blant ruinene i utkanten av byen. Og de var selv blitt sett. Ottos menn fikk akkurat nok tid til å forme en slaglinje før en avdeling monstrøse skikkelser kom trampende mot dem. Bueskytterne var plassert oppe i høyden og klarte å felle noe som så ut som en hest, før gruppene barket sammen. «Hesten» reiste seg, og Ottianerne flyktet halvdøde av valplassen. De to yngste, Orm og Ove lå døde igjen. Fra relativ sikkerhet hørte Otto lyden av de to bli revet fra hverandre av fråtsende beist. Fattige to wyrdstone fikk de med seg, nok til å betale leia for halflingen og pressgange inn et par av de mange foreldreløse youngbloods i leiren.

Ed: Tar med Hans' rapporter også:
hans caboose wrote:Kamp 1:
Drutheiras warriors was scattered around a vast area of the city, looking for precious wyrdstone. Feeling relatively safe they spread through the empty streets, not paying much heed to the surrounding areas. That could prove to be fatal as the filthy med from Ostermark crept upon them.

Before they knew it Anethri Shadowhand and a few warriors (2 Corsairs and a Shade) Were attacked. The unnexpected atack caught Morhan the corsair by surprise. A bolt struck him in the back, and before he managed to get to his feet he was attacked furiosly by a group of soldiers. Luckilly he managed to roll away into the sewers beneath the buildings and made his escape.

Durthi the Shade did not have much more luck. After missing her targets completelly, she too were atacked from behind. The filthy human struck her with his blade, and she barelly managed to dodge his attack. She couldn't dodge it completelly though and with horror on her face she tumbled down to the ground below.

Luckilly she hit a piece of dirt that was not wery thick and plunged straight through, down into the sewers below. She too managed to make her escape.

Seeing her guards fall so suddenly, ANethri Lost her nerve and fled the field with the remaining corsair. Later teaming up with Durthi and Morhan and making it back to the rest of the group who in the meantime had found three shards of Wyrdstone in the ruins.

[Kamp 2:]
Mine soldater befestet et tårn og noen nærliggende hus, mens en gruppe corsairs tråklet seg gjennom undergrunnen og hentet ut en bit wyrdstone. Etter å ha ventet lenge sendte de out scouts og fant ut at The Clan of Lars hadde beveget seg videre, tatt med seg den andre wyrdstone biten og løpt. De fant to biter til med Wyrdstone og var heldige og stumlet over et armoury hvor de fant en Light Armour.

Selv om de ikke så så mye kamp Gikk Anethri og Helthra opp i level. Helethra fikk et ekstra Wound og Anethri lærte seg Word of Pain spellen. Corsairene brukte tiden de ventet på motstanderene godt. Noen timer med sparring førte til økt WS. På samme måte trente Shadene på SKyting og fikk økt sin BS.

havard
Juggernaut

Post by havard » Sun Mar 04, 2012 6:43 pm

Image

Bra kamprapporter, folkens! Vi var åtte innom på kampanjeåpningen, og sju kamper ble utkjempet. Alle unntatt Ulrik og Thomas L [?] rakk to runder. Jeg har ikke fått med meg alle resultater, så fyll inn hullene om dere vet noe.

Håvard - Otto's Ostracized Ostrogoths of Ostermark (Reikland Mercs).
Eirik - Eirsqueeks Warband (Skaven).
Hans - Drutheiras Devious Bastards of Despair Drucii Warband.
Mats - Clan of Lars (Marauders of Chaos).
Thomas I - Andreas Øwres Beastmen (Beastmen Raiders).
Aleksander K - The Bloody Stump (Skaven).
Ulrik – Undead.
Thomas A - Trik's Warband (Skaven).

Thomas' Beastmen came to town from their lair, said to be the Workshop of Game in the Miller's Gate Woods, to gather chaos stone to their herdstone. In a neighbourhood teeming with wyrdstone, they ran across a tailless scaven warband, said to be run by the former slave Snikkit from the nearby Eerie Downs. The Beastmen ran over the Skaven, hoarding experience in the process. Their second encounter too, was a bloodstained victory, against Otto's humans.

*The herd of Andreas Øwre's Beastmen slaktet The Bloody Stump.
*Marauderne fra Clan of Lars kjempet mot Ulriks undead og tapte [?].
*Eirsqueek vant så vidt mot Triks warband.
*Otto's mercs nedkjempet Drutheira's dark elves.
*Eirsqueek ble knust av the Bloody Stump.
*The herd of Beastmen slaktet Otto's mercs.
*Drutheira's dark elves skilte lag fra Clan of Lars da natten senket seg uten at noen vinner lot seg kåre.

En del av oss har «glemt» å rulle på kyllingtabellen, men jeg regner med at motstanderen vår minner oss på det før neste kamp.

Regelavklaring: XP
Jeg minner om at heroes kun får xp for å ta ut heroes, og at det som regel kun er leder som får xp for å vinne kamper. Det betyr at din centigor, Thomas, måtte ha tatt ut to helter for å kunne ta advance roll etter første runde. Det hadde neppe særlig betydning for andre kamp.

fipplefluteman
Juggernaut

Post by fipplefluteman » Sun Mar 04, 2012 7:33 pm

Jeg minner om at heroes kun får xp for å ta ut heroes, og at det som regel kun er leder som får xp for å vinne kamper. Det betyr at din centigor, Thomas, måtte ha tatt ut to helter for å kunne ta advance roll etter første runde. Det hadde neppe særlig betydning for andre kamp.
har tatt bort 2 xp, men skal jeg rulle på nytt når han egentlig går opp i lv? eller kan jeg si han får det jeg rullet når han går opp i lv?
"QUICK! STABB YOUR SELF FOR SAFETY!
you almost did it, didn't you?"-Richard (LFG)
"Id rather die then go to heaven."- William Murderface
Khador: We bring the axe, you bring the face.

Durloth
Juggernaut

Post by Durloth » Sun Mar 04, 2012 7:44 pm

havard wrote:
Eirsqueek vant så vidt mot Triks.
Eirsqueek ble knust av the Bloody Stump.
Fikset.
...Eirik...
Vradchuck wrote: så derfor spør je deg som er ogre guru :)
Arme-logg: http://warseer.com/forums/showthread.php?t=190654

havard
Juggernaut

Post by havard » Sun Mar 04, 2012 8:05 pm

fipplefluteman wrote:
har tatt bort 2 xp, men skal jeg rulle på nytt når han egentlig går opp i lv? eller kan jeg si han får det jeg rullet når han går opp i lv?
Bare å rulle på nytt.

Takk Durloth. tekst rettet

Thomarsar
Thorn

Post by Thomarsar » Sun Mar 04, 2012 9:03 pm

Hei,

det er jeg (Thomas B. Aleksandersen) som har sendt ut Trik og gruppa hans, jeg skal for øvrig møte Ulirk for kamp nr 2 ila uka hvis allt går etter planen. Beklager at info kommer litt sent, jeg var treigt ute og hadde ikke tenkt å bli med på den første fredagen, før jeg møtte Ulirk på GW torsdag og ble overtalt;)
Skal fikse informasjon om bakgrunn, innkjøp etc til warbandet før neste spilledag.

-T
KoWboy og Cog of Cyriss

chranos
Warlock

Post by chranos » Sun Mar 04, 2012 10:00 pm

HÆ!

Spilte jeg uten å vite det? Jeg var da ikke der på fredagen.
Uansett hvordan man ser det er det bare et spill.

[url=http://www.2d6.no/viewtopic.php?f=14&t=3547]My painting Blog[/url]

fipplefluteman
Juggernaut

Post by fipplefluteman » Sun Mar 04, 2012 10:17 pm

chranos wrote:HÆ!

du er sjefen i warbanet mitt som inneholder en kombinasjon fra gw ansatte :lol:

Durloth
Juggernaut

Post by Durloth » Sun Mar 04, 2012 10:33 pm

@Thomas: Husk å regne ur warband ratingen du hadde i salget vårt. Regner med at den var en del lavere enn min på 104, så kanskje du skal han noen bonuser.
...Eirik...
Vradchuck wrote: så derfor spør je deg som er ogre guru :)
Arme-logg: http://warseer.com/forums/showthread.php?t=190654

chranos
Warlock

Post by chranos » Sun Mar 04, 2012 10:42 pm

fipplefluteman wrote:

burde få royalties for at du bruker navnet mitt :) en øl i uka eller noe :D

Men det holder vel kanskje at jeg er blitt sjefen, føler meg litt smigret må jeg inrømme-
Uansett hvordan man ser det er det bare et spill.

[url=http://www.2d6.no/viewtopic.php?f=14&t=3547]My painting Blog[/url]

fipplefluteman
Juggernaut

Post by fipplefluteman » Sun Mar 04, 2012 11:32 pm

Durloth wrote:@Thomas: Husk å regne ur warband ratingen du hadde i salget vårt. Regner med at den var en del lavere enn min på 104, så kanskje du skal han noen bonuser.
min var 70 så det har ikke noe å si må være 50-100 forskjell får at det skal ha noe å si :)
chranos wrote:
fipplefluteman wrote:

burde få royalties for at du bruker navnet mitt :) en øl i uka eller noe :D

Men det holder vel kanskje at jeg er blitt sjefen, føler meg litt smigret må jeg inrømme-
du har veldig flink så langt og du har vært mesterlig til å holde rede på the herd når det trengs :wink:

Thomarsar
Thorn

Post by Thomarsar » Sun Mar 04, 2012 11:49 pm

fipplefluteman wrote:
Durloth wrote:@Thomas: Husk å regne ur warband ratingen du hadde i salget vårt. Regner med at den var en del lavere enn min på 104, så kanskje du skal han noen bonuser.
min var 70 så det har ikke noe å si må være 50-100 forskjell får at det skal ha noe å si :)
Vi er veldig mange Thomasser, og i dette tilfellet tror jeg at det ble refert til meg, i så tilfelle hadde jeg rating 84 før vårt slag. Har heller ikke sett noe andre bonuser enn den som krever minst 50 i forskjell.

-Thomas (one of many;)
KoWboy og Cog of Cyriss

havard
Juggernaut

Post by havard » Mon Mar 05, 2012 8:33 am

Thomarsar wrote:Hei,

det er jeg (Thomas B. Aleksandersen) som har sendt ut Trik og gruppa hans, jeg skal for øvrig møte Ulirk for kamp nr 2 ila uka hvis allt går etter planen. Beklager at info kommer litt sent, jeg var treigt ute og hadde ikke tenkt å bli med på den første fredagen, før jeg møtte Ulirk på GW torsdag og ble overtalt;)
Skal fikse informasjon om bakgrunn, innkjøp etc til warbandet før neste spilledag.

-T
Etternavn rettet. Topp kamprapport. Regner med at bakgrunnsstorien har samme høye nvå! :wink:

Jeg lar meg forvirre aldri så lite selv av at folk ikke presenterer seg irl med nick'et sitt, så har lagt det inn i deltakeroversikten i første post.

Regelavklaring: Special Equipment
Kan jeg kjøpe ting som står i Druchii sin egen equipment liste under campaignen?
Ok, vi åpner for også å bruke ting som kun står i warbandets egen equipment-liste. Sea Dragon Cloak er Rare 10.

Regelavklaringer samles i første post.

hans caboose
Ghetorix

Post by hans caboose » Mon Mar 05, 2012 9:07 am

Regelavklaring: Special Equipment
Kan jeg kjøpe ting som står i Druchii sin egen equipment liste under campaignen?
Ok, vi åpner for også å bruke ting som kun står i warbandets egen equipment-liste. Sea Dragon Cloak er Rare 10.

Regelavklaringer samles i første post.[/quote]

Herlig!

Og kult å lese alle kamprapportene!

Var utrolig kult å få kommet igang, men nå har jeg et Kjempeproblem! Siden det er maks 4 kamper i måneden har jeg nå kun lov til å spile to kamper til denne måneden! :/

Er det muligheter for å spille med de samme listene men utfallet av kampen gjelder ikke på sluttresultatet? Eller er det mulig å kanskje øke litt på antallet lovlige kamper i måneden?

Skjønner selvfølgelig begrunnelsen med at alle skal kunne ha mulighet til å få til like mange kamper per måned, men når det er fullt mulig med 2 eller flere kamper på en dag bør det være mulig å få til mer enn 4 kamper på 30 dager, (Med tanke på at Outland har åpent 7 dager i uka med mer enn nok terreng å spille med ( iform av bygninger, ruiner, steiner, trær osv.) Og GW har ihvertfall tidligere hatt åpent for å spille hos dem. (Det er jo bare masse gratis reklame for Mordheim.. Right? :P)

Går vel kanskje an å se an om alle klarer disse fire med grei margin og hvis det går så kan man øke antallet kamper uttover i kampanjen?

Uansett, hvis det er noen som vil spille mot Mørkalvene mine i en kamp som ikke teller på turneringa (eller en av de 4 tilaltte kampene) Eller som vil møte en litt mer erfaren gruppe Marienburgere.. :3 Så er det bare å si ifra ;)
Some pirates achieved immortality by great deeds of cruelty or derring-do. Some achieved immortality by amassing great wealth. But the captain had long ago decided that he would, on the whole, prefer to achieve immortality by not dying.

hans caboose
Ghetorix

Post by hans caboose » Mon Mar 05, 2012 9:31 am

Jeg tok forsåvidt endel bilder fra starten av de tre startkampene (Tok bilder så lenge batteriet på telefonen hold ;)
Her har dere dem!

Kamp 1: Durloth mot Tomarsar, Skaven mot skaven på uber fancy bord 8)

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Ble merkelig nok flest bilder fra det slaget! :P

Slag 2.. Fippleflutemann mot Soulassassin (skaven mot Beistmenn.. Hvem vinner? :P

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Siste slaget var Matsemann mot Ulrik(us)
Warriors mot Undeads, in a battle to the death! or.. Undeath.. eh.. Death..er...? They bloody fight goddamnit!!!!

Image
Image
Image

Ble litt få bilder fra dette slaget siden jeg nesten var tom for batteri da de startet! :P

Får bare beklage at bildene har noenlunde dårlig kvalitet.. Dårlig belysning kombinert med verdens.. Ikke beste blitz.... :P

Fikk dessverre ikke bilder fra noe mer siden jeg gikk tom for batteri... Men men.. Er alltids en neste gang.

Mister Piggyface er lei seg.. Han skal gjøre en bedre jobb neste gang!
Image
Last edited by hans caboose on Mon Mar 05, 2012 11:01 am, edited 1 time in total.
Some pirates achieved immortality by great deeds of cruelty or derring-do. Some achieved immortality by amassing great wealth. But the captain had long ago decided that he would, on the whole, prefer to achieve immortality by not dying.

Post Reply

Return to “OMSK”