Ris og ros

Warmachine and Hordes og Kings of War Turnering, Oslo

Moderators:JackInTheGreen, Asbjørn, Frederique, stigandr, aleksander

Olannon
Haley
Ris og ros

Post by Olannon » Sat Nov 14, 2015 8:47 pm

Hei! Tusen takk til alle som møtte opp for en bra turnering :)

Dette er første gang 2d6 avholder en turnering med Warmachine & Hordes som spillsystem. Vi håper dere hadde det bra og at alle synes det var vel verdt å ta turen.

Fremover mot neste turnering i vårt regi håper vi å ta med oss lærdommer fra Challenge. Vi setter derfor stor pris på tilbakemeldinger: Hva synes dere funket bra? Hva kunne vi gjort bedre?
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Geir V
Juggernaut

Post by Geir V » Sat Nov 14, 2015 9:32 pm

Som utlåner av bygg satt jeg veldig stor pris på mye ryddehjelp! Hvis det er standarden framover blir alt mye enklere for alle!

Thomarsar
Thorn

Post by Thomarsar » Sun Nov 15, 2015 11:14 am

Ros til fire hyggelige motstandere, spesielt takk til Gard som spilte rimelig nybegynnervennlig i de første rundene.

Ellers fornøyd med lokalet, market ikkenoe problem med støy.
Kult med stands (selv om jeg ikke var innom :oops: )

-T
KoWboy og Cog of Cyriss

Onkel_Pomparus
Fennblade

Post by Onkel_Pomparus » Sun Nov 15, 2015 11:47 am

Hei!
Vil rose arrangørene med en godt organisert turnering! Hyggelige motstandere, rikelig med mat og norske priser på snacks ;)
Takker også for alle stemmene under malekonkurransen, satt stor pris på det!

Ris: Ble det fort tomt for dopapir? Hehe

Geir V
Juggernaut

Post by Geir V » Sun Nov 15, 2015 12:22 pm

Onkel_Pomparus wrote: Ris: Ble det fort tomt for dopapir? Hehe
Skal sjekke med renhold neste gang hvor jeg finner det :) Har ikke vært vant til å ha ansvar for at det er nok dopapir på skolen!

vizier87
Site Admin

Post by vizier87 » Sun Nov 15, 2015 2:06 pm

Veldig bra arrangement! Veldig kult med turnering igjen...

Stor takk til både arrangører og de som hjalp til, imponerende innsats.

Takker også alle motstandere (Øystein, Stian, Terje og Jarle) for om ikke spennende så i alle fall morsomme kamper.

Dette spillet blir bare kulere jo flere kamper jeg får spilt.

Ser frem til 50 pts og 2 dager neste gang.
Trond - 2d6 Administrator

Eisenhorn
Juggernaut

Post by Eisenhorn » Mon Nov 16, 2015 1:15 pm

Ros

-Flott lokale
-Kiosk
-Godt organisert
-Flotte premier :roll:

Ris

Terreng som er alt for lett/glatt. I alle kampene mine så skled skoger, hills og linar obstacles rundt bare mann var så vidt borti de med en figur.
Enkel løsning på dette er et par pakker med tack-it/ blue-tack slik at det er en liten klump på vært bord til og feste terrenget med.
Advarsel! Dyslexi kan ha sniket seg inn i innlegget. (eller denne signaturen)

Cricel Xmas

Min nettbutikk Frozenforge.com

severus
Ghetorix

Post by severus » Mon Nov 16, 2015 4:50 pm

Synes det var veldig flotte lokaler og mat-tilbudet var helt ok. Liker særlig at det er frukt :)

At det blir litt rusk i overgang til nytt lokale og spillsystem er nesten bare å forvente, så alt i alt er jeg kjempefornøyd. Hadde en fantastisk lørdag.
KoW-boy

Facebook:Kings of War Norway

Obiken
Battle Boar

Post by Obiken » Tue Nov 17, 2015 10:05 am

Takk for en fin turnering. Gøy at 2d6 nå arrangerer i Warmachine & Hordes. Jeg har vært en slenger på enkelte 2d6 Warhammer turneringer og har alltid vært fornøyd med de.

- Flott lokale med god beliggenhet. Skal sies at jeg tok kollektivt dit, så slapp å tenke på parkering..
- God organisering som vanlig.
- God lunsj, pluss for frukt. Er ikke kaffedrikker selv, men gratis kaffe tror det trekker veldig opp for mange.
- Artig at Kings of War var der samtidig. Nå har jeg ikke tid til å spille flere systemer, men har vært nysgjerrig lenge.
- En dags arrangement var ett pluss for min del. Som småbarnspappa så har det vært vanskelig å fått kommet seg på todagersturneringer. Så fint om det er ett tilbud en gang i blant.
- Artig å høste en t-skjorte og en kopp selv om spillet mitt sugde balle etter ett lengre avbrekk uten å ha spilt overhodet.
Kenneth
Spiller Protectorate of Menoth i Warmachine.

unseenlurker
Gud

Post by unseenlurker » Tue Nov 17, 2015 10:58 am

Ros:

+ Flott lokale
+God organisering, litt oppstartsproblemer, men med nytt spillsystem og nytt lokale, var dette bra.
+++ Svært hyggelige motstandere, takk til Thomas, Lasse, Lars og Nima. Fint med nye folk
+ God stemning på Saras ettterpå
+- 1 dag er mye billigere i konepoeng. Ulempen er at vinner kåres på SOS, her må vi stikke hodene sammen og finne løsninger.

Ris:

Bare ett minus, det er til gjengjeld ganske stort:

Regelpakka sier klart og tydelig at hvis man har med to lister skal begge spilles. Dette kan man ikke endre på før siste runde, etter at flere har spilt en suboptimal liste i runde tre for ikke å låses.

Når endringen til de grader kommer en av arrangørene til gode, er dette i beste fall uetisk. I mine øyne er det regnspikka juks.

Men dette er et litt isolert tilfelle, jeg hadde en svært hyggelig dag, med mange gamle kjente. Gleder meg til fortsettelsen.

Gard
Founding member of FADHDA (Faction ADHD Anonymous)

Eisenhorn
Juggernaut

Post by Eisenhorn » Tue Nov 17, 2015 11:38 am

Det var tillat og bare spille med 1 liste.

Det betyr vel at det ikke er DC....
For hvis vi følger reglene til punkt og prikke så auto taper jo alle de som bare har 1 liste i runde 4....

Spilte ingen rolle for meg. Jeg trodde at det var dc 2 for oss med to lister. Det sa jeg også til Terje i siste kampen, hvor jeg var locked into Bradigus :roll: .Men nå kan jeg være litt distre, jeg var litt stressa også med butikken. Hvis jeg hadde tenkt over det så hadde jeg nok kommet til konklusjone jeg kom til etter på der og da.

Det burde vel blitt gjort klart og tydlig at det det ikke var DC når vi startet turneringen egentlig. Alt annent kan tolkes begge veier og det er uheldig....
Advarsel! Dyslexi kan ha sniket seg inn i innlegget. (eller denne signaturen)

Cricel Xmas

Min nettbutikk Frozenforge.com

Tunfisk
Ghetorix

Post by Tunfisk » Tue Nov 17, 2015 12:44 pm

Som Jonas sier. Det kommer av uklarhet ift til regelpakka, og burde vært spesifisert fra vår side. Det var ingen av oss som plukka det opp på forhånd, og det er selvsagt beklagelig. Her må vi i arrangørgruppa helt enkelt legge oss flate, og sørge for at sånne ting ikke gjentas.
Erik Svendsen

unseenlurker
Gud

Post by unseenlurker » Tue Nov 17, 2015 1:06 pm

Regler (kan også ses i dokumentene som lenket over):

- I Masters skal man ha med seg 2 lister.Vi tillater spillere å kun ha med en liste for denne turneringen.
- Alle listene skal spilles minst 1 gang.
- Vi spiller med Season 2 Active Duty Roster.
- Det er character restrictions – dvs du kan ikke ha Eiryss2 i 2 lister. Men du KAN ha Eiryss 1 i èn liste og Eiryss 2 i en annen liste for eksempel.
- Det er også et sjakklokkeformat, der hver spiller har 55 minutter på seg. Merk at vi kommer til å kjøre deployment utenfor klokka for å bidra til at turneringen er nybegynnervennlig.
- Alle skal velge et Objective per liste.
- 35-poengs lister.
Dette er ikke veldig uklart. Tar høyde for at man kan spille med 1 liste, men hvis man har to, skal alle lister spilles 1 gang. Faller også på sin egen urimelighet at medarrangør argumenterer for at reglene er uklare.
Founding member of FADHDA (Faction ADHD Anonymous)

Tunfisk
Ghetorix

Post by Tunfisk » Tue Nov 17, 2015 2:27 pm

Derfor jeg sier at arrangørgruppa må legge seg flate. For klarhets skyld: Jeg argumenterer ikke for at det var en korrekt avgjørelse, jeg presiserer bare bakgrunnen for avgjørelsen. Den var fremdeles feil, og vi har havnet i en situasjon hvor alt jeg kan gjøre er å beklage, og sørge for at noe lignende ikke forekommer igjen.
Erik Svendsen

Olannon
Haley

Post by Olannon » Tue Nov 17, 2015 3:40 pm

Hei, dette gjelder altså meg. Først og fremst vil jeg beklage situasjonen på det sterkeste. Jeg diskvalifiseres fra turneringen og Erik rykker dermed opp til pallplass. Jeg skal sørge for at han får det jeg fikk for 3. plass hva premier angår.

Litt bakgrunnsinfo: Regelpakken ble laget som en kopi av NM. Det ble deretter ytret et ønske om å redusere krav til antallet lister for å senke terskelen, slik at man kunne stille med kun èn liste. Jeg var ansvarlig for å utarbeide regelpakken og her burde jeg tydeliggjort at kravet om å bruke alle lister ikke lenger gjaldt (kjent som "Baseline" i Steamroller 2015). Det gjorde jeg ikke og regelpakken ble stående som en slags mellomløsning. I utgangspunktet skulle jeg ikke spille turneringen men være hovedorganisator. Kvelden før fikk jeg en telefon med forespørsel om deltakelse. Jeg laget to lister og møtte opp for å spille. Spol frem til slag 4: Vi har akkurat pairet og jeg er lykkelig uvitende om dette kravet. Jeg blir plutselig minnet på at det står i regelpakka. Her oppstår grunnlaget for problemet: Jeg tar en prat med hovedansvarlig for Challenge og forklarer problematikken: Jeg tror ikke jeg er den eneste som har glemt dette. Skal vi komme med en annonsering? Her snakker vi litt forbi hverandre men kort fortalt opplever jeg at han gir klarsignal for at det er ok å spille samme listen.

Alt dette rotet skyldes min glipp i regelpakkeendringen. Det må jeg bare beklage. Jeg er vel vitende om at jeg ved å spille samme listen i slag 4 brøt kravet i regelpakken og det var ikke min intensjon å jukse. Jeg håper at ved min diskvalifikasjon så kan du, Gard og alle andre som opplever dette som problematisk tilgi oss situasjonen som oppstod.
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Post Reply

Return to “2d6 Challenge”