2d6 Challenge Arkiv

Warmachine and Hordes og Kings of War Turnering, Oslo

Moderators:JackInTheGreen, Asbjørn, Frederique, stigandr, aleksander

netrom
Greylord Outrider
Re: 2d6 Challenge 2010: Regler og comp

Post by netrom » Thu Sep 23, 2010 4:38 pm

Liten regeloppdatering:

Som arrangører, har Jetlag og jeg blitt enige om følgende:

Dersom to spillere ønsker å benytte seg av TLOS, så går det greit. Er det uenighet mellom dem, så må 2d6 LOS-systemet bli benyttet.

Jetlag, oppdaterer du hovedregelposten med dette?
-Morten-

chranos
Warlock

Post by chranos » Thu Sep 23, 2010 5:29 pm

:D
Uansett hvordan man ser det er det bare et spill.

[url=http://www.2d6.no/viewtopic.php?f=14&t=3547]My painting Blog[/url]

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Thu Sep 23, 2010 8:17 pm

aleksander wrote:Gyrocopterets regler står i dvergeboka, og regler i hærbøkene overstyrer grunnreglene. Mao - Gyrocopteret har partials.
Enig med deg i den generelle regelen at hærbøker overstyrer regelbok,
men i dette tilfellet syns jeg det virker feil å "nekte" gyrocopter normale regler for template weapon. (?)
Jeg vil tro at den eneste grunnen til at det står spesifisert 4+ partials i dwarves boka er fordi de som skrev boka syntes det var kjekt å gjenta regelen for templates for ordens skyld.
Men skal ikke krangle hvis dette er en opplest og vedtatt "2d6-regel". 8)
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

aleksander
Archangel

Post by aleksander » Thu Sep 23, 2010 8:46 pm

Gyrocopterets regler ble ikke forandret i FAQen til dvergene, derfor er intensjonen til GW at gyrocopteret skal få partials.
Nazreg Moonsinger wrote:
Oh Finland, Finland, Finland... ...the land of 15 power dices, roaming Dragons and never-ending gunlines. There shall armies of 13 models fight for glory, there shall the five armies of doom point their guns at enemies.

severus
Ghetorix

Post by severus » Fri Sep 24, 2010 9:51 am

Det er kanskje litt langt å gå å hevde at det er intensjonen til gw? Jeg vil tippe intensjonen til gw er at partials skal bort i 8th ed. Om de har kompetanse og interesse av å lage bedre FAQ'er er en helt annen sak... Ergo må vi tolke det som faktisk står, og da har gyrocopteret partials...
KoW-boy

Facebook:Kings of War Norway

aleksander
Archangel

Post by aleksander » Fri Sep 24, 2010 9:55 am

Hva!? Sier du at GW lager dårlige FAQs? ;)
Nazreg Moonsinger wrote:
Oh Finland, Finland, Finland... ...the land of 15 power dices, roaming Dragons and never-ending gunlines. There shall armies of 13 models fight for glory, there shall the five armies of doom point their guns at enemies.

severus
Ghetorix

Post by severus » Fri Sep 24, 2010 10:00 am

Tolkning på challenge:

1. Hvordan blir det med Brettonnia og ranks/disrupt/steadfast problematikken? (har ikke satt meg inn i problemet, men har heller ikke sett at det har blitt et fast svar på dette)

2. Scraming Bell og cannon/template hits...Hva skjer?
- Treffer Seer OG Bjella?
- Rull d6: 1-5 treffer bjella og 6 seer, som det står i skavenboka?
- Gir to hit, som må fordeles med metoden over?
(Alternativer tatt fra diskusjon på the warhammer forum)
KoW-boy

Facebook:Kings of War Norway

Nubee
Ghetorix

Post by Nubee » Fri Sep 24, 2010 10:07 am

Melder meg på med et annet spm.

3rd eye itemet til Chaos som gjør at de kan kaste motstander sine spells. Hvordan kommer dere til å tolke den diskusjonen som nå pågår med tanke på om dette kan brukes på Life spells.

Diskusjon kan følges her: http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic.php?f=3&t=77592

-Stian-
Ta turen til Indian Summer.
WFB turnering Redalen august 2013

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Fri Sep 24, 2010 10:36 am

Oh dear, krysser fingrene for at det ikke er noen regelryttere her som vil nekte ridderne mine rank bonus i lance formation på 2d6 challenge... :x :x
Frederick B

unseenlurker
Gud

Post by unseenlurker » Fri Sep 24, 2010 12:04 pm

Lanser med 3 modeller i hver rekke får rankbonus, steadfast, disrupter steadfast og alt det der. Kort sagt teller de som om de er monsterous infantry.

Når det gjelder de to andre, er dette MIN tolkning, får se hva Terje og Morten sier:

3. eye of tzeench: Spells kastes, men man får ikke healet modellene. På samme måte ville jeg sagt at en modell med 3rd Eye godt kan kaste invocation of nehek, eller raise dead. Det er bare det at ingenting skjer :)

Sikkert ikke en helt korrekt regelryttertolkning, men jeg blir stadig mer tilhenger av å finne rimelige løsninger jo mer jeg leser av Grotsnots poster :)

Templates funker på en litt annen måte nå, og jeg vil tro at man bruker de nyeste reglene (dvs de som står i regelboka):

1: Kanoner treffer både grayseer og bjelle (en kanonkule treffer forøvrig alle skinkene og stegadon hvis man skyter på en steg med kanon)

2. Katapulter treffer også både grayseer og bjelle, men man randomizer hvem som treffes av hullet i midten. Denne randomizingen skjer da som beskrevet i skavenboka.
Founding member of FADHDA (Faction ADHD Anonymous)

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Fri Sep 24, 2010 12:31 pm

Det var en lettelse å høre. 8)

Enig ang lore of life og Lifebloom problemet. Virker rimelig å separere spell fra Lifebloom effekten. Man "mirrorer" selve spellen fra en annen wizard; det virker far fetched at man skal få med masse bonus effekter i tillegg.
Frederick B

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Fri Sep 24, 2010 2:45 pm

Innser forresten at jeg helt fram til nå trodde regelen for disrupt, "minimum 2 ranks" betydde 2 ranks bak den første, i likhet med rank bonus..
Frederick B

Ulvehue
Battle Boar

Post by Ulvehue » Sat Sep 25, 2010 10:58 am

Vegard Krusedokken er med. Jeg er også med på Peppes.

Impulse9
Thorn

Post by Impulse9 » Sat Sep 25, 2010 11:39 am

Kan jeg komme med et ønske/forslag?

Kan dere sette en fast lengde på scenarioer hvor man skal rulle om man spiller en runde til? Det gjør spillet litt mer random og fucker litt med strategier..Dessuten er det vanskelig å gjøre det når man spiller med tidsfrist.

MrMold
Gobber

Post by MrMold » Sat Sep 25, 2010 1:24 pm

For mange slaver å male, blir Warriors på meg istede, er med på peppes.
-Alf

Locked

Return to “2d6 Challenge”