vi bruker BEGGE demonbøkene på alliance

Warmachine and Hordes og Kings of War Turnering, Oslo

Moderators: JackInTheGreen, Asbjørn, Frederique, stigandr, aleksander

Tunfisk
Ghetorix

vi bruker BEGGE demonbøkene på alliance

Post by Tunfisk » Sat Feb 23, 2013 1:25 pm

Til info.

Den kommer forøvrig ut 2.mars for de av dere som bor under steiner :wink:

Når det gjelder restriksjoner tar vi i turneringskomiteen en rask gjennomgang når vi har boka i henda. kommer tilbake med mer info ang det i denne tråden.

Edit: dispensasjon til å bruke den gamle boka gis, dersom du ikke syns en uke er god nok tid til å få tak i, eller justere lista di opp mot den nye.
Last edited by Tunfisk on Thu Feb 28, 2013 8:15 am, edited 1 time in total.
Erik Svendsen

Vradchuck
Wraith Engine

Post by Vradchuck » Sun Feb 24, 2013 7:50 pm

Ei uke før turnering.

Til opplysning så er det nok mange som da knapt rekker å se boka før turneringa :S
Marius

Green is the new everything

Impulse9
Thorn

Post by Impulse9 » Mon Feb 25, 2013 10:35 am

Det blir litt knapt.
Men dette er vel en litt mykere turnering hvor smilet og buksesmekken sitter løst.
Word on the street er at boka blir mildere enn den som er i sirkulasjon nå.

Uansett, om man ikke klarer å skaffe boka, får man bruke den gamle da?

That is the real question.

Baklengs-Bamseklem fra

Jan.

chranos
Warlock

Post by chranos » Mon Feb 25, 2013 10:46 am

Er vel ikke vanskelig å skaffe seg boka.

Man har en uke fra boka kommer ut til den skal brukes, de aller fleste bøkene er også ute dagen etter release digitalt på Torrent slik at man eventuelt kan laste den ned i påvente av å kjøpe den etter turneringen.
Uansett hvordan man ser det er det bare et spill.

[url=http://www.2d6.no/viewtopic.php?f=14&t=3547]My painting Blog[/url]

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Mon Feb 25, 2013 11:43 am

Spørsmålet er vel om de som nå har spilt inn og malt opp en 1800 liste kan velge å bruke gammel bok? Vet ikke hvor drastiske endringer det er (i forhold til marauders og WoC), men om folk ikke har tid til å male opp x antall nye figurer så er det jo trist å måtte slenge sammen en hær man knapt kjenner en uke før man skal spille.
Gult er kult

15 min of shame - https://www.youtube.com/watch?v=SkzDfGMDhiA

JackInTheGreen
The Dude

Post by JackInTheGreen » Mon Feb 25, 2013 12:09 pm

Synes begge deler bør være tillatt... :D
Have you seen the Jack in the Green?

aleksander
Archangel

Post by aleksander » Mon Feb 25, 2013 1:26 pm

Turneringskomiteen har kommet til en endelig avgjørelse:

Den nye Daemons of Chaos boka gjelder på Alliance 2013. Dersom man ikke får skaffet seg boka innen dette, kan man velge å spille med den gamle boka.
Nazreg Moonsinger wrote:
Oh Finland, Finland, Finland... ...the land of 15 power dices, roaming Dragons and never-ending gunlines. There shall armies of 13 models fight for glory, there shall the five armies of doom point their guns at enemies.

chranos
Warlock

Post by chranos » Mon Feb 25, 2013 1:28 pm

Interessant avgjørelse!

Regner nok med at mange kommer til å "ikke få tid" til å kjøpe den nye boken siden det ryktes at Nerfbat er blitt brukt på hærboken.

aleksander
Archangel

Post by aleksander » Mon Feb 25, 2013 1:32 pm

Ja, vi har ingen mulighet til å stoppe folk fra det. Men dette gir muligheten til både som vil spille en siste gang med gamle boka, og de som vil spille med den nye muligheten til dette.
Nazreg Moonsinger wrote:
Oh Finland, Finland, Finland... ...the land of 15 power dices, roaming Dragons and never-ending gunlines. There shall armies of 13 models fight for glory, there shall the five armies of doom point their guns at enemies.

Impulse9
Thorn

Post by Impulse9 » Mon Feb 25, 2013 3:38 pm

chranos wrote:Interessant avgjørelse!

Regner nok med at mange kommer til å "ikke få tid" til å kjøpe den nye boken siden det ryktes at Nerfbat er blitt brukt på hærboken.

NEI veit du hva!

Kjenner at jeg blir litt provosert av dine to innlegg.

Det er mulig 350kr for ny bok og turneringsavgift kan bli litt mye for studenter og/eller andre som ikke ønsker å bruke 1,5 skjorter på hobbyen sin.
Det er også mulig at boka gjør at man må endre armeen sin som kan føre til enda mer utgifter. Dette hadde ikke vært problematisk om det hadde vært snakk om en måned eller 3 uker. Her blir det Max en uke om man har tid til å kjøpe boka på releasedagen.

Du regner med at det er mange som kommer til å kjøpe den nye boka.(eller lese den på annet vis) og så fortsette å bruke den gamle fordi den er bedre?
Her får du jammen rulle rundt aleine i kynismens kloakk. Jeg joiner deg ikke!
Jeg tror de som er oppriktig interesserte i demonisme ønsker en mer moderat bok velkommen med åpne armer. (Bortsett fra The Segway of Khorne, hva [sensur] er det??)

-Jan

chranos
Warlock

Post by chranos » Mon Feb 25, 2013 7:08 pm

Ro deg litt ned nå, det er ingen grunn til å hisse seg opp.

Min oppfattning er ganske enkel, på en turnering må alle stille likt. Dvs at en demonhær må ha de samme grunnlaget som en annen demonhær.

Om en turneringspiller blir stilt valget om å spille med ny bok eller gammel vil man utifra de relativt sikre regel ryktene velge den sterkere eldre boken.

Jeg mener da at arrangørene bør sette foten ned for ny eller gammel bok! Om de mener en uke ikke er tilstrekkelig for folk bør de selvfølgelig ta valget for å bruke gammelboka.

Du må bli så provosert du bare vil men når det kommer til alt kommer folk til å "velge" den gamle boka av enkelhet, gammel vane og ikke minst kraftnivået på den eldre boken.

Jeg for min egen del hadde klart å stille ny bok ila en uke.

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Mon Feb 25, 2013 10:22 pm

chranos wrote:Om en turneringspiller blir stilt valget om å spille med ny bok eller gammel vil man utifra de relativt sikre regel ryktene velge den sterkere eldre boken.
Ja, men... so what?
La de få en siste reis på et synkende skip i så fall. Big woop.
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

Vradchuck
Wraith Engine

Post by Vradchuck » Mon Feb 25, 2013 10:55 pm

Når man bor 2 timer en vei unna oslo, med oslo som nærmeste butikk, med gw som bruker min 10 dager på å levere og spillsjefen itte får inn til release og at det itte er enkelt/lovlig å laste ned boka synes je ei uke er kort tid. Skjønner at det er vanskelig å forstå for tigerstadens innbyggere. Nå ska je spille en anna hær, men den finnes flere av oss.
Marius

Green is the new everything

Tunfisk
Ghetorix

Post by Tunfisk » Tue Feb 26, 2013 11:37 am

Avgjørelsen er ihvertfall tatt. har du lyst til å kjøre svanesangen for den gamle boka, så gjør du det. jeg for min del gleder meg til å prøve meg på den nye boka.
Erik Svendsen

Omnichron
Thorn

Post by Omnichron » Tue Feb 26, 2013 12:46 pm

Etter ryktene som svirrer rundt, er det nok mange som kommer med nye bok tror jeg, selv om endel av de gamle kraftige greiene er justert nå.

Kanoner og fluer ftw! :lol:
"Rock is fine, Scissors are overpowered" - Paper

Post Reply

Return to “2d6 Alliance”