vi bruker BEGGE demonbøkene på alliance

Warmachine and Hordes og Kings of War Turnering, Oslo

Moderators: JackInTheGreen, Asbjørn, Frederique, stigandr, aleksander

Vradchuck
Wraith Engine

Re: vi bruker ny demonbok på alliance

Post by Vradchuck » Tue Feb 26, 2013 2:50 pm

Hvis noen finner en link til pdf så tar jeg gjerne imot den på pdf.
Jeg har bestilt boka, men får den itte før uka etter allianse om gw er like raske som vanlig
Marius

Green is the new everything

Geir V
Juggernaut

Post by Geir V » Wed Feb 27, 2013 8:44 pm

Største problemet er å rekke å male... Ny bok = nye kule modeller... Har sitti og malt for å gjøre klar til 1800 med gammel bok før dette kom... Jeg har bare spilt daemons et snaut år, og har ikke malt på lista mi veldig lenge...

Eksempel på samtale med kona i det siste:
Hun: "Skal du bruke enda en kveld på de dumme dukkene dine?"
Jeg: "Det er sosialt. Jeg lover! Jeg snakker med deg mens jeg maler!"
Hun:"*sensurert*"

Jeg skal gi det et ærlig forsøk, men jeg maler SAKTE, og jeg hadde liksom gleda meg til denne lista som var nesten klar :-)

Tunfisk
Ghetorix

Post by Tunfisk » Thu Feb 28, 2013 8:12 am

Da tror jeg ikke du har fått med deg alt Geir. Noen poster lenger opp står det at vi tillater den gamle boka, for de av dere som ikke har tid til å skaffe dere ny bok/modeller. Så du må gjerne bruke den gamle boka om du vil det. Skal oppdatere trådnavnet:-)
Erik Svendsen

Vradchuck
Wraith Engine

Post by Vradchuck » Thu Feb 28, 2013 9:22 am

Hva gjør dekk om 2 demon spillere møter hverandre med hver sin bok og med de nye kompliserte reglene for bla. winds of change i ny bok?

Kan bli skikkelig morro ;)
Marius

soulassassin
Battle Boar

Post by soulassassin » Thu Feb 28, 2013 9:38 am

Vradchuck wrote:Hva gjør dekk om 2 demon spillere møter hverandre med hver sin bok og med de nye kompliserte reglene for bla. winds of change i ny bok?

Kan bli skikkelig morro ;)
Da blir det vel regeltvister avgjort med rævkrok.
Arcon 2014 - Ikke flykt inn i grillen

aleksander
Archangel

Post by aleksander » Thu Feb 28, 2013 9:43 am

Ja, som vanlig.

Jeg skal se litt nærmere på det seinere i dag, Vradchuck. Foreløbig heller jeg mot at de tilfellene der alle Daemons affekteres, gjelder dette også motspilleren med gammel bok.
Nazreg Moonsinger wrote:
Oh Finland, Finland, Finland... ...the land of 15 power dices, roaming Dragons and never-ending gunlines. There shall armies of 13 models fight for glory, there shall the five armies of doom point their guns at enemies.

Impulse9
Thorn

Post by Impulse9 » Thu Feb 28, 2013 11:59 am

Man ruller bare på den nye tabellen i sin egen magifase. Ikke noe problem om man møter gamle demoner eller nye.

(Jeg satser på å bruke den nye.)

Vradchuck
Wraith Engine

Post by Vradchuck » Thu Feb 28, 2013 2:47 pm

Impulse9 wrote:Man ruller bare på den nye tabellen i sin egen magifase. Ikke noe problem om man møter gamle demoner eller nye.

(Jeg satser på å bruke den nye.)
Jeg mener det her kan oppstå mange uenigheter/konflikter/misforståelser.
Marius

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Thu Feb 28, 2013 2:50 pm

I pity the fools who chooses deamons!
Gult er kult

15 min of shame - https://www.youtube.com/watch?v=SkzDfGMDhiA

Mordenkai
Enigma Foundry

Post by Mordenkai » Thu Feb 28, 2013 3:48 pm

Skjerpings , Geir...! Slutt å sutre,og få dama til å vaske opp, eller noe sånn, mens du maler...! :mrgreen:

Kenneths og jeg (dine lagkamerater) er like ille ute... Kenneths skal male 24 Bestigors på en uke...Og jeg skal *drumroll* på HV øvelse fra mandag til torsdag (av alle ting).

Så 'man up' og mal opp 2 stk OP KhorneCannonChariotMonsterFlamingKillers, sånn at vi i Team 'Odden kommer høyre opp enn i fjor (som var nest sist...).

-Mordenkai

Geir V
Juggernaut

Post by Geir V » Thu Feb 28, 2013 4:31 pm

:oops: Flaut å innrømme, men kona går faktisk i 8. marstog... Tror ikke det ville falt i veldig god jord å be ha fokusere mer på husarbeid enn hu allerede gjør...

Maler så det spruter jeg, men det blir vel som vanlig Empire som redder team Odden ;-)

Gleder meg til ny bok. Er på GW kl 10 lørdag med de andre nerdene, kremt, entusiastene. Så er det hjem å male!

Geir V
Juggernaut

Post by Geir V » Thu Feb 28, 2013 4:38 pm

Tunfisk wrote:Da tror jeg ikke du har fått med deg alt Geir. Noen poster lenger opp står det at vi tillater den gamle boka, for de av dere som ikke har tid til å skaffe dere ny bok/modeller. Så du må gjerne bruke den gamle boka om du vil det. Skal oppdatere trådnavnet:-)
Var egentlig et svar til de som måtte tro at folk kun går for det beste alternativet! Quote-knappen hadde kanskje tydeliggjort dette noe mer...

Glad for muligheten til å velge - får se hvor mye maling som lar seg gjøre før 9/3 når jeg dessverre må kaste bort mye tid på søvn og jobb og slike kjedelige ting!

Tunfisk
Ghetorix

Post by Tunfisk » Thu Feb 28, 2013 4:59 pm

@: GeirV: sorry, da er det jeg som har misforstått..

@mordenkai: Da ses vi på HV-øvelse vi da. Jeg har med meg den nye demonboka hvis du vi sniktitte litt på kaserna;-)
Erik Svendsen

Geir V
Juggernaut

Post by Geir V » Fri Mar 01, 2013 9:21 pm

Tunfisk wrote:@: GeirV: sorry, da er det jeg som har misforstått..
Hehe - 0 stress! La jo opp til det selv uten quote.

Begynner å glede meg til 9/3 nå gitt :-)

Geir V
Juggernaut

Post by Geir V » Sun Mar 03, 2013 4:42 pm

Etter å ha gått gjennom den nye boka, gleder jeg meg til å bruke den. Ser at no-brainerne fra forrige bok har blitt litt dårligere og litt dyrere. Særlig heraldene er mye dyrere og vanskeligere å beskytte. Nurgle har fått et oppsving (de har vel solgt lite av dem i det siste), uten at det er blitt alt for bra. Jeg ser ingen åpenbare dødsstjerner, men det er ikke jeg så flink til å finne uansett. Klager ikke på kanonene. Alt i alt tror jeg heller demonene har blitt mer balanserte enn bedre med den nye boka. Det er en del random som kan slå dårlig ut også...

Post Reply

Return to “2d6 Alliance”