Feedback på terrengkartene

Warmachine and Hordes og Kings of War Turnering, Oslo

Moderators: JackInTheGreen, Asbjørn, Frederique, stigandr, aleksander

aleksander
Archangel

Feedback på terrengkartene

Post by aleksander » Mon Feb 10, 2014 9:26 am

Hei

Jeg er interessert i å få feedback på terrengkartene som ble brukt i helgen. Kartene ble laget for å bruke den samme mengden med terreng pr brett, i stedet for at man bytter ut flere terrengbiter fra gang til gang. Dette blir fort kaos.

Kartene som ble spilt med i helgen hadde følgende:
2x hills
2x forest
2x impassable
1x dangerous terrain
1x lake
1x building

Så, var det noen av kartene som terrenget var plassert dårlig på? Andre ting som kan endres?

(Skal forsøke å legge opp terrengkartene i denne tråden også, så det er litt lettere å komme med feedback..)
Nazreg Moonsinger wrote:
Oh Finland, Finland, Finland... ...the land of 15 power dices, roaming Dragons and never-ending gunlines. There shall armies of 13 models fight for glory, there shall the five armies of doom point their guns at enemies.

Øystein
Archangel

Post by Øystein » Mon Feb 10, 2014 10:35 am

Bra tiltak! Fungerte godt, imo!
Mvh
Øystein Berg

ibenhaben
Battle Boar

Post by ibenhaben » Mon Feb 10, 2014 10:37 am

Føltes som det var mere terreng en vanlig. Noe jeg liker. Syntes det fungerte veldig godt.

Mvh
Kenneht
Bad children often get Beastmen battalion boxes at Christmas.

Vradchuck
Wraith Engine

Post by Vradchuck » Mon Feb 10, 2014 10:43 am

Bytt ut dangerous terrain da det ikke er noe som egentlig heter det lenger, få inn en marsh.

I tillegg ha 5 bord, 1 til hvert slag. jeg måtte spille 3 slag på samme bord og 2 på ett annet og det er litt kjedelig.

Ellers veldig bra
Marius

Green is the new everything

aleksander
Archangel

Post by aleksander » Mon Feb 10, 2014 12:19 pm

Vradchuck wrote:Bytt ut dangerous terrain da det ikke er noe som egentlig heter det lenger, få inn en marsh.
Jo, det er definitivt noe som heter Dangerous Terrain. Du tenker på difficult ground fra forrige utgave. Terrengbitene med steiner skulle spilles som dangerous terrain for alle tropper, men ingen cover. Jeg veit ikke om det ble presisert tydelig nok i starten av turneringen, men det skal vi fikse til neste gang.

Takker for tilbakemeldingene :)
Nazreg Moonsinger wrote:
Oh Finland, Finland, Finland... ...the land of 15 power dices, roaming Dragons and never-ending gunlines. There shall armies of 13 models fight for glory, there shall the five armies of doom point their guns at enemies.

hans caboose
Ghetorix

Post by hans caboose » Mon Feb 10, 2014 9:35 pm

Obstacles
Some pirates achieved immortality by great deeds of cruelty or derring-do. Some achieved immortality by amassing great wealth. But the captain had long ago decided that he would, on the whole, prefer to achieve immortality by not dying.

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Mon Feb 10, 2014 9:37 pm

hans caboose wrote:Obstacles
...er meningsløse? :mrgreen:
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

hans caboose
Ghetorix

Post by hans caboose » Mon Feb 10, 2014 11:58 pm

For meg som ønsker å leke med Drage i et Kanon-heavy meta.. Nei?
Some pirates achieved immortality by great deeds of cruelty or derring-do. Some achieved immortality by amassing great wealth. But the captain had long ago decided that he would, on the whole, prefer to achieve immortality by not dying.

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Tue Feb 11, 2014 7:16 am

Ok da. :)
Men da regner jeg med at du trenger obstacles som ikke står "helt ute på siden, i feil vinkel til å noen gang være nyttig" slik som de har pleid på ETC kart og slikt? :D
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

aleksander
Archangel

Post by aleksander » Tue Feb 11, 2014 8:37 am

hans caboose wrote:For meg som ønsker å leke med Drage i et Kanon-heavy meta.. Nei?
5 av 9 terrengbiter på hvert brett gjemmer monstre/drager fra LOS. Synes du ikke det holder? Det er mer enn det vi tidligere har brukt.
Nazreg Moonsinger wrote:

chranos
Warlock

Post by chranos » Tue Feb 11, 2014 9:24 am

Det gjør de jo streng talt ikke da mange av terrengbitene (henholdsvis hus og impassable er langt under 100mm brede som ikke skjuler de store nye monstrene.

De er laget for den tiden da chariot og 50x50 baser var de største du opplevde i spillet. Ting har endret seg siden det.
Uansett hvordan man ser det er det bare et spill.

[url=http://www.2d6.no/viewtopic.php?f=14&t=3547]My painting Blog[/url]

aleksander
Archangel

Post by aleksander » Tue Feb 11, 2014 10:04 am

Godt poeng, Andreas. Men det er varierende størrelse på terrengstykkene våre, så jeg mener de fleste blokkerer likevel. Unntaket er vel Arachnarok, som ikke har noe sted å gjemme seg :lol:
Nazreg Moonsinger wrote:

chranos
Warlock

Post by chranos » Tue Feb 11, 2014 10:52 am

Aracnarok, Zombie Dragon, Terrorgeist, soul grinder, Exalted Chariot of Slaanesh, Thundertusk, Stonehorn.

Er de jeg klarte å tenke på nå.

Og det er ikke akkurat slik at 100*150mm baser blir mindre av i fremtiden.
Uansett hvordan man ser det er det bare et spill.

[url=http://www.2d6.no/viewtopic.php?f=14&t=3547]My painting Blog[/url]

aleksander
Archangel

Post by aleksander » Tue Feb 11, 2014 11:35 am

Ja, skulle presisert at det var basestørrelsen som var det essensielle, jeg er klar over at det er flere modeller med stor base.

Litt av håpet bak de nye kartene var at de ikke var uspillbare med feilplassert terreng. Det virker ikke som om de var det :)

Når det gjelder beskyttelse av monstre og drager, så har ikke stor base forhindret folk i å ta de med på turneringer, enten om det har vært spilt med simple line of sight eller true line of sight fra regelboka.

Jeg håper ikke at terrengkartene som de er nå forhindrer noen i å ta med seg store monstre, og det tror jeg ikke de gjør heller.
Nazreg Moonsinger wrote:

Mordenkai
Enigma Foundry

Post by Mordenkai » Tue Feb 11, 2014 11:43 am

Hallå.

Synes terrenget funket bra. Det var mange 'pieces' og det er kult.

Halvparten av mine nærkamper foregikk inni et aller annet terreng, som var difficult for mine riddere/demis/pegasus... Har aldri mistet så mange wounds/modeller til terreng, som under denne turneringen.

Så det er jo kudos til mine motstandere som brukte terrenget mot min type hær.

Men enig at det er lettere med 'faste' kart for kamp 1, osv., i stedet for å rulle.

-Mordenkai

Post Reply

Return to “2d6 Alliance”