Feedback på terrengkartene

Warmachine and Hordes og Kings of War Turnering, Oslo

Moderators: JackInTheGreen, Asbjørn, Frederique, stigandr, aleksander

vizier87
Site Admin

Re: Feedback på terrengkartene

Post by vizier87 » Tue Feb 11, 2014 11:54 am

Spilte Empire med knights, chariots og kannoner... som ikke er glad i mye terreng. Men heldigvis var det ikke mange av motstanderne mine som benyttet seg av terrenget slik at kanoner stort sett kunne skyte fritt.

Beholdes slik det er:
- Antall terreng biter, slik at vi kanskje ser flere monstre uten ward saves, da disse faktisk har en sjanse til å gjemme seg mot kanoner.

Bør gjøres noe med:
- Greit å ha et kart per runde, slik at man ikke ender opp med samme oppsett hver gang om man konstant ruller det samme.
- Gi gjerne ut kartene før turneringen, men det er vel egentlig normal praksis?

Annet:
- Hvis jeg ikke husker feil, hadde noen kart terrengbiter som var plassert i et hjørne. Regner med dette var for at vi skulle bruke et fast antall med biter, og de som ble til overs ble plassert i et hjørne for å unngå for mye midt på brettet.
Trond - 2d6 Administrator

chranos
Warlock

Post by chranos » Tue Feb 11, 2014 12:30 pm

aleksander wrote:Når det gjelder beskyttelse av monstre og drager, så har ikke stor base forhindret folk i å ta de med på turneringer, enten om det har vært spilt med simple line of sight eller true line of sight fra regelboka.

Jeg håper ikke at terrengkartene som de er nå forhindrer noen i å ta med seg store monstre, og det tror jeg ikke de gjør heller.
Og det gjør det nok sikkert ikke, min kommentar var mest på ditt svar om at blocking også blokkerer store monstre som den ikke vil gjøre i alle tilfeller.
Uansett hvordan man ser det er det bare et spill.

[url=http://www.2d6.no/viewtopic.php?f=14&t=3547]My painting Blog[/url]

Post Reply

Return to “2d6 Alliance”