Litt fler rykter om 9th

Diskuter regler og andre ting rundt spillet The 9th Age

Moderators:zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

Kalerith
Juggernaut
Re: Litt fler rykter om 9th

Post by Kalerith » Sat Jun 27, 2015 2:57 pm

Enig med Impulse. Om jeg ønsket meg et LotR SBG type spill hadde jeg spilt LotR SBG heller.
Om Warhammer skal forandres til en miks mellom LotR og 40k med mindre sjel enn begge to syns jeg dette er kjedelig.
Men man skal ikke selge skinnet før bjørnen er skutt osv.
Forholder meg skeptisk inntil videre.
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Team Norge - Orcs & Goblins
Ny kanal for kamprapporter.
https://www.youtube.com/channel/UCvnfmG6pYRFChFyeuwApAJg

SevenSins
Thorn

Post by SevenSins » Sat Jun 27, 2015 4:45 pm

Personlig tenkte jeg å selge bjørnen med en gang ting kommer i kjøp/salg tråden mao.

Skal sies at magi/supermonster fokuset fra 8th nok var spikeren i kista mer enn disse ryktene, jeg likte at det var hærer som slåss, det var det som dro meg til whfb i utgangspunktet. Men men hver sin smak osv

aleksander
Archangel

Post by aleksander » Sat Jun 27, 2015 5:15 pm

Fra Darnok på Warseer:
The most recent of my bird singings:
Quote Originally Posted by Some Birdy
Concerning models:
- humans much larger in scale than standard WHFB humans
- not just more bulky and differently proportioned, but I mean the models themselves stand taller, they're just a different scale as WHFB humans (each about the size of a Terminator)
- about the model compatibility, and they just went like "yeah well if someone really wants to use their old armies they can, but we didn't intend the new models and old models to be compatible, we think larger models are the way forward, blah blah"

Concerning rules:
- it's really for small battles and not as deep and strategic like LOTR was
- very simplified, seems intended for short quick beer & pretzel games, lots of random and little strategy
- no way you can use it for existing warhammer armies, so with the scale difference and incompatible rules I don't think there's any point in rebasing your existing collection
- 'post it note' size of the rulebook is pretty much accurate
- very much revolves around your commander, which has elaborate special rules
- rest of the squads feels much as filler for the commanders to smash up and feel good about
- no info yet about anything planned for really large-scale battles
This box set is not the full deal though. There will be a "big rulebook" coming shortly afterwards. That one should cover larger battles, I have yet to hear anything definite on it though (unless I missed something ).
Nazreg Moonsinger wrote:
Oh Finland, Finland, Finland... ...the land of 15 power dices, roaming Dragons and never-ending gunlines. There shall armies of 13 models fight for glory, there shall the five armies of doom point their guns at enemies.

vizier87
Site Admin

Post by vizier87 » Sat Jun 27, 2015 6:59 pm

Flere bilder closeup up Sjekk tweeten fra @vidpui: https://twitter.com/vidpui/status/61484 ... 20672?s=09
Trond - 2d6 Administrator

Impulse9
Thorn

Post by Impulse9 » Sat Jun 27, 2015 7:18 pm

Høres jo veldig ut som warmachine og hordes...:)

severus
Ghetorix

Post by severus » Sun Jun 28, 2015 11:49 am

Kanskje ikke så spennende, men logoen ser også ut som en blanding av klassisk 40K og fantasy
http://www.belloflostsouls.net/wp-conte ... lo-res.jpg
KoW-boy

Facebook:Kings of War Norway

arolig
Praetorian Ferox

Post by arolig » Sun Jun 28, 2015 2:22 pm

forum mods får belage seg på å lage et eget underforum for dette nye GW-spillet :roll:

Kommer til å holde på fantasy i den formen det er i nå, samt brenne av penger på x-wing istedet. :? It's bittersweet

Kalerith
Juggernaut

Post by Kalerith » Sun Jun 28, 2015 6:38 pm

Enig med arolig. Dette er ikke warhammer, det er age of sigmar. Tydligvis to vidt forskjellige ting dersom ryktene som Aleksander postet fra Darnok stemmer.
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Team Norge - Orcs & Goblins
Ny kanal for kamprapporter.
https://www.youtube.com/channel/UCvnfmG6pYRFChFyeuwApAJg

aleksander
Archangel

Post by aleksander » Sun Jun 28, 2015 8:02 pm

Darnok på Warseer:
There will be free downloads covering all existing armies as soon as AoS is out. They're a "get-you-by" thing, until the new BRB comes out early August - and that one will feature the previously existing armies. Just don't expect updates too soon, it'll be Sigmarines/Chaos for the next weeks. Oh, and new terrain.

I'm not entirely sure how the relation between AoS and the "bigger WHF" will be, but mass battles are not gone.
Nazreg Moonsinger wrote:
Oh Finland, Finland, Finland... ...the land of 15 power dices, roaming Dragons and never-ending gunlines. There shall armies of 13 models fight for glory, there shall the five armies of doom point their guns at enemies.

FluffyGoat
Stannis Brocker

Post by FluffyGoat » Mon Jun 29, 2015 11:38 am

Hintes også i det seneste White Dwarf at "big battles" ikke er slutt - de beskriver en rekke store konflikter, og slutter med å si at fremtiden vil bringe enda større slag.

Jeg tenker jeg ser an. Virker veeeldig merkelig om de endrer scale på figurene sine. Det vil ta dem veldig lang tid å få lansert erstatninger for alt og ville ha en lang periode med battles som ser noe merkelige ut - tenk deg litt de gamle dragemodellene vs de ny, men for hele modelrangen.
Tenker heller det blir supplerende, i stil med Blight Kings/Skullreapers som sikkert var litt test av en ny unit-type. Med erfaringene fra de ny monstorus cavalry-kits har de sikkert erfart at det er god butikk i slike utvidelser hellere end nye regler for modeller som folk allerede har i samlingen.

Gjetter fortsatt på at armybooks er borte i juli og evt. august og så vender tilbake etter det. Ellers må de stå klar med alternativer for alle army books/lister som ikke vender tilbake på hyllene.

Uansett er det vel vanlig stil med at lanseringen kanskje ikke blir gjennemført på allerbeste måte - de utsletter den gamle verden, og så går det måneder før det kommer noe offisielt om en erstatning for det gamle og slet ingenting om hvilken status alt det gamle av regler og modeller får. Ikke den beste måte å behandle sin eksisterende kundebase, men som jeg har forstått det er de uansett avhengig av å få en helt ny kundegruppe for at fantasy skal tjene penge.

Liker de ikke selv, men har sett mange 40k-spillere snakke positivt om de nye Empire/Human modellene så det er vel forretningsmessig en god ide å få inn noen steampunk spajs mareens.

JackInTheGreen
The Dude

Post by JackInTheGreen » Mon Jun 29, 2015 12:52 pm

FluffyGoat wrote: Jeg tenker jeg ser an. Virker veeeldig merkelig om de endrer scale på figurene sine. Det vil ta dem veldig lang tid å få lansert erstatninger for alt og ville ha en lang periode med battles som ser noe merkelige ut - tenk deg litt de gamle dragemodellene vs de ny, men for hele modelrangen.

Hvorfor skal de erstatte de nåværende figurene?

Jeg tror de heller kutter nesten alt de produserer idag, for så å inkludere regler for dem i hovedboka. Da slipper GW vedlikeholde og lagerføre en så stor portefølje. De slipper også lansere armebøker, som ikke apellerer til hele kundemassen, hvert år.

I stedet lanserer de stadig nye tropper, med medfølgende regler, samt har fokus på årlige kampanjemoduler.

Med mindre hærer, er den økonomiske terskelen for å starte med spillet lavere. Det er også økt sannsynlighet for at man kjøper mer og mer, dersom det stadig kommer nye figurer/regler.

Jeg tror dette er en mer lønnsom modell for GW, og egentlig også bra for spillet. Sånn det er idag, er det for arbeidskrevende og dyrt å bygge malt turneringshær fra bunnen.
Have you seen the Jack in the Green?

aleksander
Archangel

Post by aleksander » Mon Jun 29, 2015 1:14 pm

Fra en epost sendt GW-ansatte:
THE GAME

- Totally new beginning. Amazing miniatures, new armies, a rich and fascinating world to explore. Hobbyists can expect no end of gripping stories and epic conflicts to come, GW will support this new release for years.

- More inclusive than ever. Full rules for the game are only four pages long. This is a product for every costumer, it was never so easy to get into the hobby.

- Armies without limits. New hobbyists can start gaming with just a handfull of models if they wish and can build up their collections over time. Games can be as small or as massive as the gamers wish.

- Reinvigerated interest in Warhammer. All models from the old Warhammer Fantasy armybooks will receive new rules and can be used in the new game.

THE BOX

- 47 incredible, never-before-released models and two completely new armies (Stormcast Eternals and Khorne Goretide)

- 96-page background book and 4 page rules sheet.

- 12 dice, 2 range rules and 2 transfer sheets.
Nazreg Moonsinger wrote:

Leevoth
Praetorian Ferox

Post by Leevoth » Mon Jun 29, 2015 1:24 pm

Usikker på om denna er posta før .. men dukka opp på warseer nå idag ..
Games Workshop is proud to introduce you to Warhammer – The Age of Sigmar. The old Warhammer World is gone. It exploded and now we can only look ahead at what is to come – The Age of Sigmar. Together we are about to explore new realms. Exciting new adventures lay ahead, with brand new miniatures and new scenarios, set in brand new landscapes. We are opening new realms. Let’s embark on the very first battle of this new era.
The old Warhammer World is gone, and so is Warhammer Fantasy. Forget what you know about Warhammer Fantasy, as Warhammer – the Age of Sigmar is nothing like it. We are going to introduce you to a whole new experience. A brand new game with brand loads of new miniatures and brand new rules.
It is different to what you will expect. It is different to what we have done, but it will amaze you and all your customers. Don’t worry. Warhammer Fantasy miniatures stay relevant. Old miniatures can still be used, however how you will play them has changed. Size doesn’t matter anymore. Whether you want to play with 10 or 100 miniatures, it is all possible in Warhammer – The Age of Sigmar.
The change is big, but you and your customers can still use the existing miniatures. On the 4th of July all the new rules will be available digitally on our website for FREE – It will explain to you how the new game works, and how you can use your old miniatures. The rules will be available in many languages (including Dutch). The new rules for each miniature will also be in the newly rebranded boxes.
Square bases and movement trays are gone. The new and rebranded products will now come with oval and round bases. However don’t worry, as you can play the game with any base shape you want. No need to rebase your existing miniatures. Bases are now only used to stand up your miniatures and you can use whatever shape base you like most.
Lykke til med 100 miniatyrer uten movement trays på slagplassen sier nå jeg ;)

Detta bildet dukka opp nå også:
http://www.warseer.com/forums/attachmen ... 1435579120
Last edited by Leevoth on Mon Jun 29, 2015 2:16 pm, edited 2 times in total.

Vestlandsfanden
Ghetorix

Post by Vestlandsfanden » Mon Jun 29, 2015 1:42 pm

Mye spennende rykter!

*krysser fingrene og ofrer kvit geitekilling på hjemmelaget steinalter*

-VF-
"You’re only given a little spark of madness. You mustn’t lose it!"
-RW-

Jeg er en sucker for en god come-back story

Wounds heal, chicks dig scars, glory lasts forever!

Impulse9
Thorn

Post by Impulse9 » Mon Jun 29, 2015 2:02 pm

Ikke hat meg, men jeg forbeholder meg retten til å være negativ når jeg leser "Movement trays are gone..."

Post Reply

Return to “Generell diskusjon”