Sveahammer, Warhammer 9thed - AoS alternativ

Diskuter regler og andre ting rundt spillet The 9th Age

Moderators:zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

Frederique
Archangel
Re: Sveahammer, Warhammer 9thed - AoS alternativ

Post by Frederique » Fri Jul 03, 2015 10:06 pm

Regner med at du mener KoW Durloth? :)
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

Durloth
Juggernaut

Post by Durloth » Fri Jul 03, 2015 10:41 pm

Frederique wrote:Regner med at du mener KoW Durloth? :)
Haha! Sånn går det når man poster fra telefonen, mens man spiller Age of Wonders på laptopen.
...Eirik...
Vradchuck wrote: så derfor spør je deg som er ogre guru :)
Arme-logg: http://warseer.com/forums/showthread.php?t=190654

Leevoth
Praetorian Ferox

Post by Leevoth » Fri Jul 03, 2015 11:27 pm

Durloth wrote:Jeg blir bare mer og mer skeptisk til AoS, men skal for all del gi det en sjanse. Er også helt for initiativer som Swehammer, men som det blir nevnt ovenfor er det litt dumt med et fanbasert system som ikke blir utviklet videre. Det er grunnen til at jeg driver og snuser på KoW. Der kan vi bruke de eksisterende hærene våre, det er i stadig utvikling og det har utviklere som holder god kontakt med spillerne og tar imot input.
KoW er absoultt et alternativ i mine øyne også ... og folka bak Mantic går det faktisk an å kommunisere litt med.

Så får GW seile videre med filosofien at folk kjøper miniatyrer primært for å samle på og male .. litt ironisk at dem da lanserer et regelsett der du skal bortpå miniatyrene for å måle avstander .. skrape skrape .. og så dytte miniatyrene oppå basene til de andre miniatyrene på bordet .. føler jeg må gjenta meg .. men .. skrape skrape. Virker ikke akuratt som noe man har lyst å gjøre med et samleobjekt :p

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Sat Jul 04, 2015 10:44 am

Olannon wrote:TL;DR er den store elefanten ved et slikt initiativ hvor stor spillerbase man klarer å skape og opprettholde over tid når det ikke er noen infrastruktur som backer det. Alle relevante modeller og regelbøker selges jo ikke lengre.

Ta for eksempel NM2016 i Warhammer. Hvis vi benytter et slikt regelsett, hvor mange dukker opp? Hva med NM2017? Jeg har vanskelig for å se for meg at dette er en levedyktig løsning over tid pga problemstillingene knyttet til rekruttering og produktstøtte.
Jeg ser at alle hærene kan spilles videre, kan noen bekrefte/avkrefte om GW ikke lenger selger figurer til disse hærene?
Frederick B

Leevoth
Praetorian Ferox

Post by Leevoth » Sat Jul 04, 2015 10:56 am

Frederique wrote:Jeg ser at alle hærene kan spilles videre, kan noen bekrefte/avkrefte om GW ikke lenger selger figurer til disse hærene?
GW har ikke sagt noe om dette .. men virker jo som modellene kommer til å være i salg fremover også .. men hvem vet

synes det er litt vanskelig å forholde seg til et frima som aldri kommer ut med no særlig info før uka før noe skjer ..

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Sat Jul 04, 2015 11:44 am

Får holde øynene åpne.. For hvis figurene fortsatt kan bestilles så kan man enklere holde et fan basert spill levende.
Frederick B

severus
Ghetorix

Post by severus » Sat Jul 04, 2015 2:37 pm

Personlig synes jeg det har blitt givende med årene å finne modeller som kan erstatte GW sine. Om man leter så finner man figurer til omtrent alt GW lager, og mange av de har mer personlighet også. Videre er det så mye brukt og umalt som selges at man finner det meste likevel.
KoW-boy

Facebook:Kings of War Norway

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Sun Jul 05, 2015 2:48 pm

Godt poeng Vidar. Et interessert community kan også lett opprettholde en oversikt over hvor man får kjøpt modeller som likner på units fra gamle warhammer.
Frederick B

arolig
Praetorian Ferox

Post by arolig » Thu Jul 09, 2015 9:42 pm

ohh ja! Gode nyheter!

Bring me: "Warhammer Sweded"
Be kind rewind :)

https://www.youtube.com/watch?v=ix--Z-mxQ20

The Avenger
Ghetorix

Post by The Avenger » Sun Jul 12, 2015 12:40 pm

Litt WiP-greier fra svenskene er lagt ut på TWF (hvor ble det av warhammer-forumet der egentlig??) http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic ... start=120

Har ikke lest alt, men jeg liker det de har lagt ut. Spesielt miscasttabellen syns jeg virker veldig bra. Den baserer seg på at miscasten blir verre jo flere terninger man bruker til å kaste spells.
Slep deg til Indian Summer 17-18. juni 2017!!

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Sun Jul 12, 2015 2:52 pm

Ser veldig bra ut så langt.
Kjenner jeg gleder meg veldig til dette er ferdig, AoS var moro men ga meg ikke helt "dosen" min av warhammer, for å si det slik.
Frederick B

The Avenger
Ghetorix

Post by The Avenger » Fri Jul 24, 2015 6:46 pm

Kommet mye nytt siden sist.
Har ikke lest gjennom alt, men ser veldig bra ut.
https://docs.google.com/document/d/1BdU ... yxcxtc2nq2
Slep deg til Indian Summer 17-18. juni 2017!!

Trulseren
Trencher

Post by Trulseren » Mon Jul 27, 2015 10:02 am

Enig i at det lille eg har lest gir et godt førsteinntrykk. De har balansert tropper som var for gode eller for dårlige og endret på spells og msgic items til det positive.

Eg kommer nok enda til å satse på KoW, men dette er et bra alternativ for se som ikke vil prøve KoW.

Eg synes likevel det er fornuftig å satse på et regelsystem fra en etablert utvikler. Det er sannsynligvis Mantic som må tilby modeller for de som ønsker å spille "Warhammer" siden GW sannsynligvis vil på sikt slutte å produsere de gamle miniatyrene fra før AoS.

Trulseren
Trencher

Post by Trulseren » Mon Jul 27, 2015 10:02 am

E: dobbelpost

Sgt Ingwall
Electromancer

Post by Sgt Ingwall » Mon Jan 18, 2016 12:45 pm

The Avenger wrote: Jeg og Leevoth kommer til å teste dette litt fremover tenker jeg og gi tilbakemelding på utkastet dems. Syns det er flere punkter der som jeg gjerne skulle sett i WFBsammenheng. Noe så enkelt som at kun 1 character pr unit o 50% core syns jeg appellerer.

Sett att reglerna nå er ute ser ut att vara nestan exakt kopia av Warhammer.
Bara det att man nå ger orders.

Har ni spel testat beta versionen?
"A good woman make a man hard she will, not his life."- Yoda

Post Reply

Return to “Generell diskusjon”