Karl anounces: Norwegian Masters!

Diskuter regler og andre ting rundt spillet The 9th Age

Moderators:zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

Kalerith
Juggernaut
Karl anounces: Norwegian Masters!

Post by Kalerith » Thu Jun 16, 2016 10:44 pm

Jeg syns personlig at det var ganske kjipt ifjor når det ikke løste seg med en organisator for NM til 9th Age. Derfor har jeg bestemt meg for å ta saken i egne hender og arrangere en Norsk Masters turnering.
Denne turneringen kommer til å bli avholdt en gang utpå våren/sommeren og kan forhåpentligvis bli en nyttig finpuss før avreise for ETC 2017.

I forhold til NM så kan det jo skje at det skulle dukke opp noen som ønsker å arrangere NM i 9th og da skal jeg selvsagt inkludere dette i ladderen min for å kvalifisere seg for masters eventen min, derfor jeg har valgt tittelen Masters og ikke NM.

Jeg ønsker å gjøre Masters eventen litt ekslusivt. Derfor må man kvalifisere seg. Det vil være 3 måter å kvalifisere seg på:

1. The way of the champion.
Man må vinne en av følgende turneringer for å få en mulighet for å delta:

* Invasion (Kristiansand)
* Drums of War (Stavanger)
* Dark Stormy Knights (Bergen)
* Event X (Ikke navngitt event som kommer til å bli publisert litt etterhvert) (Stavanger).
* Eventuelt også NM om det blir 9th som kategori (Oslo).

Vinner man en av disse eventene så er man garantert en invitasjon til Masters.
MEN, det kan jo hende at en enkelt person vinner mer enn ett av disse eventene. Hvis en person allerede har kvalifisert seg til Masters så vil andreplassen i den turneringen få invitasjonen istedenfor.
La oss ta et eksempel.
Leif Lohne gjør det svært godt på Invasion. Han vinner overlegent med 90/100 poeng, men ergres av at han spilte uavgjort mot Karl-Erik i første runde etter at han gjemte seg i et hjørne for ale krigsmaskinene hans. Leif sverger hevn over Karl-Erik og bestemmer seg for å reise til hans turnering i November.
Leif gjør det også meget godt her og vinner nok en gang suverent med masse poeng og får hevn over Karl-Erik. Leif har allerede vunnet Invasion så derfor går Invitasjonen til nummer to på Karl-Eriks event. Marius B har submarinet i god stil og sniker inn andreplassen i denne turneringen og sikrer seg da en invitasjon til Masters.

2. The Circut
Man kan ha gode resultater uten å vinne en turnering. Hvis man jobber jevnt og trutt og spiller på masse turneringer skal dette også lønne seg og gi mulighet for å delta på Masters. Man må ha 250 circut points for å være kvalifisert til Masters.

Man scorer circut points på følgende måte:
* Man får en soft score på 100 poeng hvis man deltar på 3 eller flere eventer av de nevnte overfor.
* I tillegg så scorer man sine turneringspoeng til Circut points.
Det vil si at hvis jeg får 73 poeng over mine 5 kamper på Invasion så har jeg 73 circut points.
Så scorer jeg 59 poeng til på DSK, da har jeg 123 poeng. I tillegg så deltar jeg på enda et event og scorer 33 poeng. Da har jeg deltatt på 3 eventer og scoret 156+soft score og har da 256 poeng, da har jeg kvalifisert meg til Masters.

3. Kalerith bids thee welcome.

Hvis jeg ser at det er noen gode spillere som ikke har kvalifisert seg for Masters på grunn av at de ikke fikk deltatt på nok turneringer av ulike grunner så påberoper jeg meg retten til å invitere dem hvis jeg mener de har fortjent det.
Si at Marius B f.eks har 200 circut points men fikk ikke deltatt på den siste turneringen pga at ungen ble syk og han fikk ikke anledning til å reise på den siste eventen. Jeg mener Marius hadde hatt gode sjanser til å score de 50 nødvendige poengene på og syns derfor han fortjener en invitasjon.

Hva får så vinneren av Masters?
Han/hun (god only knows) får følgende:
* En fin pokal
* Tittelen Norges beste 9th Age spiller.
* Inntreden i det norske Masters Hall of Fame. Hvis man vinner en Masters og blir medlem her så får man automatisk invitasjon til neste års Masters. Man vil i tillegg få et fint diplom man kan henge på veggen ved siden av pokalen.

Hvad tycks?
Er åpen for innspill rundt konseptet her, vet jeg tar meg en del friheter, men har savnet at Norge ikke har hatt et Masters konsept i 8th, og nå med inntredenen av 9th så har det blitt bra med rom for at undertegnede kan boltre seg i TO rollen. Så håper på positiv respons og at folk har en fortsatt fin torsdagskveld.
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Team Norge - Orcs & Goblins
Ny kanal for kamprapporter.
https://www.youtube.com/channel/UCvnfmG6pYRFChFyeuwApAJg

dokterd
Holy Zealot

Post by dokterd » Sun Jun 19, 2016 7:50 am

Like

Extol
Trencher

Post by Extol » Sun Jun 19, 2016 11:17 pm

Nice!

Ugrush
Thorn

Post by Ugrush » Mon Jun 20, 2016 11:11 am

Eg har trua!
ETC 2016 - T9A Dwarven Holds
ETC 2018 - T9A Infernal Dwarfs - Kaptein
ETC 2019 - T9A Warriors of the Dark Gods
ETC 2020 - T9A - Kaptein
Kongsberg Tablewar

Kalerith
Juggernaut

Post by Kalerith » Mon Sep 19, 2016 12:28 pm

Update
Her er oversikten over poengene folk har sikret seg for de som ønsker å kvalifisere seg til Masters:
Halvar Haugen - 76/250
Jørund Haugland - 61/250
Kristian Nilsen - 60/250
Hans Andreas Blom - 57/250
Georg E. Tellefsen - 54/250
Karl Erik Hansen - 54/250
Thomas Gordeladze - 53/250
Thomas Nilsen - 53/250
Marius Brunborg - 48/250
Sigbjørn Eriksrud - 47/250
Trond Carlsen - 47/250
Håkon R - 46/250
Peter Hagene - 45/250
Espen Gard Lund - 34/250
Ole Christian Dahle Olsen - 34/250
Torger Klætte - 29/250
Tim Aasen - 26/250
*Minner på at man får 100pts softscore for å delta på 3 turneringer, så er mange som har gode muligheter her!

Vår første automatisk kvalifiserte som vinner av Invasion 2016 (drumroll):
- Jarle "Jalli" Kvåle!
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.

Kalerith
Juggernaut

Post by Kalerith » Wed Nov 09, 2016 2:37 am

Update etter Winterfall:

Update 1
Her er oversikten over poengene folk har sikret seg for de som ønsker å kvalifisere seg til Masters:
Hallvard Haugen - 76/250
Jørund Haugland - 123/250
Kristian Nilsen - 119/250
Hans Andreas Blom - 120/250
Georg E. Tellefsen - 54/250
Karl Erik Hansen - 104/250
Thomas Gordeladze - 109/250
Thomas Nilsen - 99/250
Marius Brunborg - 48/250
Sigbjørn Eriksrud - 47/250
Trond Carlsen - 47/250
Håkon R - 46/250
Peter Hagene - 45/250
Espen Gard Lund - 64/250
Ole Christian Dahle Olsen - 34/250
Torger Klætte - 29/250
Tim Aasen - 26/250
Valentino "nantuko" Giorgini 60/250
Lars Morten Thu 49/250
Ole-Gunnar Engelsvoll 48/250
Dan Lindstrøm 28/250
Sondre Torvund 26/250
Kyrre Øvrebø 67/250

Vår første automatisk kvalifiserte som var vinner av Invasion 2016 får nå selskap av vinner av Winterfall Stavanger:
- Jarle "Jalli" Kvåle
- Hermund "Vestlandsfanden" Vigerust Endreson Furu
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.

Post Reply

Return to “Generell diskusjon”