ETC i gang

Diskuter regler og andre ting rundt spillet The 9th Age

Moderators:zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

The Avenger
Ghetorix
Re: ETC i gang

Post by The Avenger » Sat Aug 06, 2016 5:38 pm

Oppdatering fra Kyrre:
Kyrre mot Vermin Swarm 3 poeng
Jarle mot Undying Dynasties 12 poeng
Lars mot Empire 18 poeng
Karl Erik mot Dwarven Holds 15 poeng
Sigbjørn mot Vampires 10 poeng
Hans mot Orker 8 poeng
Hallvard 4 poeng
Hermund 8 poeng

så 78 poeng i kanp 4 og 325poeng sålangt.
Slep deg til Indian Summer 17-18. juni 2017!!

Grayfox
Juggernaut

Post by Grayfox » Sat Aug 06, 2016 7:25 pm

Altså knepent tap 78-82 mot Australia. Her var det vi gamle ringrevene som sviktet, mens rookiene hentet poeng på imponerende hvis.

For min egen del får jeg en ok minus match up mot vermin. Problemet kommer når vi rullet skrå deploy, og motstander får velge både hvor siden skal deles, og side. Dermed har jeg ingen steder å gjemme griffene mine. Runde 1: kanon dreper to griffer. Så feiler jeg swift reform led 10 reroll for å gjemme de i sikkerhet, neste runde: to nye griffer dør. Dermed starter han i praksis med 14,5 - 5,5 på grunn av scenario. Videre går all hans skyting og magi stang ut, mens min går stang ut. Ender 3-17, shit happens, ikke så mye jeg kunne gjort...

Angående drama så vet jeg ikke så mye om ukrainske sky cutters eller russisk terningkasting. Men når det gjelder han spanske så skjedde det omtrent slik: han hadde stor unit centaurer som bunker for characters. Velger foran hver kamp om de er drunk eller sober. Han valgte visst sober. Så skjer det at han må ta panic test, failer, og skal løpe av bordet. Så påstår han at de er drunk, og dermed ITP. Blir ikke trodd av dommeren (hoveddommeren er spansk). Mister 10 poeng og blir utvist for resten av turneringen. Men nå har nå Spania 5 coacher her, så de fikk bok satt i en for ham til å spille lista i morgen...

Grayfox
Juggernaut

Post by Grayfox » Sat Aug 06, 2016 7:33 pm

Øystein wrote:He, he, litt ETC-drama hører med :P Er dessverre alltid noen a**holes som deltar - bra dommerne tørr å brette opp armene og slå hardt ned på uakseptabel oppførsel...

Bra jobba folkens, stå på videre og lykke til!

Et lite, men viktig tips som er gull verdt under ETC: Hold Hallvard unna go-go barene for en hver pris, men for guds skyld ikke gjør det med Hermund! La han for all del gå!

Kos dere i Hellas og ha det gøy :P

Godt tips :) Luxembourg i morgen forresten, med tre franske mercenaries, deriblant Jeremy Payen som fortsatt er regjerende norsk mester i WHFB. Time for revenge!

Grayfox
Juggernaut

Post by Grayfox » Sat Aug 06, 2016 7:45 pm

En liten historie om min første kamp mot skogalver i dag. Alt handler om at jeg har tre scoring units, og han to. Han må ta ut griffene for å drawe scenario. I runde 5 har jeg fortsatt 4 stk i live, føler meg trygg, og pusher de opp for å kunne true med en sisterunde charge mot hans squishy bunkers - de skal overleve en runde massiv småskyting.

Så sier plutselig fyren at han vil skyte med hail shot. Jeg har ikke sett noen hail shot i army listen, sjekker, det står ikke i den printede versjonen vi har fått utlevert her, og hadde definitivt ikke satt griffene mine så utsatt hvis han hadde det.

Han forklarer dette med at de hadde satt opp to enchanted items på lorden i førsteutkastet, men senere flyttet hail shot til en annen karakter i e senere utkast, men etter army list gikk i trykken. Jeg tilkaller sjefdommer, forklarer situasjonen, og dommeren ruler i min favør.

Viser hvor viktig det er å stå på krava. Jeg vant 13-7, hadde mistet både griffene og scenario om han hadde fått brukt heil shot, og isteden tapt 8-12.

The Avenger
Ghetorix

Post by The Avenger » Sat Aug 06, 2016 8:43 pm

Liten videosnutt fra Blondebeer, litt generelt og fra kampen mot Norge idag tidlig :)
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... ds-jBVzOhc

The Avenger
Ghetorix

Post by The Avenger » Sun Aug 07, 2016 8:27 am

Italia- Spania bord 1 kan følges med på her
http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... post366414

The Avenger
Ghetorix

Post by The Avenger » Sun Aug 07, 2016 6:11 pm

Vært på klubben idag, men gutta gikk ned 73-87 mot Luxemburg og mot Tyrkia nå siste slag snudde det helt etter å ha gått bra en stund og endte 65-95.

De endte opp på 17. plass av 24. Det var vel ikke helt resultatet de hadde sett for seg, men de har gjort en bra innsats og jeg håper de har hatt en bra opplevelse, også de som deltok for første gang.

Regner de skribler ned litt etterhvert om både opp- og nedturer og alt det andre rundt 8)

The Avenger
Ghetorix

Post by The Avenger » Sun Aug 07, 2016 6:58 pm

Da ble topp tre Italia, Polen og Frankrike.
Spania hadde tatt tredjeplassen hadde det ikke vært for straffepoengene på 10 poeng.

Fikk melding fra Kyrre nå nettopp at Norge drar jeg med sportmansshipawarden, og tatt det veldig kompetative aspektet i betraktning, er syns jeg det er en veldig gjev pris.
Gratulerer kara 8)

Ugrush
Thorn

Post by Ugrush » Sun Aug 07, 2016 8:09 pm

Mer detaljer kommer, men kort fortalt:

Mot Luxemburg svinger ting jevnt over ned pga terninger og mange av oss taper litt.

Mot Tyrkia så tror jeg vi blir lott cocky og går på en smell med pairing og går på vårt dårligste resultat mot et lag som på papiret har ganske mye dårligere lister enn oss etter mener vi.

Norge vinner sportsmanship og får meg oss et digert banner hjem!

Vi 5 ETC rookiene leverer jevnt over bra og vi (i hvert fall jeg) kan ikke annet enn å være fornøyd med 51p som tank, hårfint unna 62p. med et 7'er skjema så plan.
ETC 2016 - T9A Dwarven Holds
ETC 2018 - T9A Infernal Dwarfs - Kaptein
ETC 2019 - T9A Warriors of the Dark Gods
ETC 2020 - T9A - Kaptein
Kongsberg Tablewar

jimjim
Fennblade

Post by jimjim » Sun Aug 07, 2016 8:24 pm

Grattis med sportsmanship folkens!

17ende plass er jo ikke galent i det hele tatt med 5 ferske rekrutter på laget ^^

Kalerith
Juggernaut

Post by Kalerith » Sun Aug 07, 2016 8:31 pm

Veldig gøy med sportsmanship. Syns det er den kjekkeste prise å få. Håper å beholde den til neste år med å kjøre hele laget i serk ;)

Sånn generelt så taper vi mot Luxembourg fordi jeg ikke knekker ID spilleren deres. Jeg får ned15-5 istedenfor andre veien rundt når jeg failet en rerollable 10 frenzy check og må da vise flanken til ID blokka hans. Han dunker inn og har masse stativ og vinner med 7, og løper dem ned. Hvis ikke det hadde skjedd hadde jeg vunnet scenario og trolig ryddet ned nok poeng til en lik seier som det han fikk.

Tyrkia spiller jeg safe i Mirror og tar en 13-7 på haka da jeg ikke kan dytte på 6 fanatics og to manglere.
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Team Norge - Orcs & Goblins
Ny kanal for kamprapporter.
https://www.youtube.com/channel/UCvnfmG6pYRFChFyeuwApAJg

Grayfox
Juggernaut

Post by Grayfox » Sun Aug 07, 2016 8:51 pm

Knallhelg! Hadde vi bare avsluttet med seier over Tyrkia og sikret en plass på øvre halvdel, kanskje topp 10, hadde det vært perfekt. Resultater mot Tyrkia:

Lars m vinner 12 mot DH
Jarle vinner 13 mot HE
Hermund tar 0 mot vampyrer
Hans tar 1 mot empire
Sigbjørm tar 2 mot skaven
Hallvard tar 11 mot lizards
Karl e tar 7 mot orker
Kyrre tar 19 mot brets

Mye stang ut som mange sikkert vil skrive mer om. For min egen del gjør jeg min beste kamp for turneringen. Omtrent feilfritt og maler fyren lengre og lengte opp i hjørnet. Lar meg ikke stresse av at han mener jeg wiper han og bare vil ha det raskt overstått. Tar meg tid og spiller på minimal risiko og bare maler på. De utskjelte griffene mine som har vært en liability i 4 av 6 kamper setter nådestøtet i siste runde med en flankecharge på qeusting knights som sikrer scenario med påfølgende overrunne siste gruppe pegasuser.

Grayfox
Juggernaut

Post by Grayfox » Sun Aug 07, 2016 9:04 pm

Skal prøve å huske litt hva som skjedde mot Luxembourg i morges selv om det akkurat nå føles som et halvt århundre siden. Mener resultatene var omtrent slik:

Hans tar 4 mot Norge-killer jeremys ogrer
Hallvard tar 12 mot imperiet
Hermund tar 10 mot vampyrer
Karl e tar 5 mot jerndvergene
Lars m tar 16 mot HE
Jarle tar 4 mot rotter
Sigbjørn tar 11 mot ??
Kyrre tar 11 mot dverger

dokterd
Holy Zealot

Post by dokterd » Sun Aug 07, 2016 9:44 pm

Gratulera med banner. Bra jobba. Hadde håpt på et bedre resultat. Men det var kult å finne alt informasjon og resultat her heime. Likte Hellfist shooty OK listen til Italia.

Ugrush
Thorn

Post by Ugrush » Sun Aug 07, 2016 11:41 pm

Jeg tok 11p mot WDG, et-to terningkast unna 16-17p. Dette var det typiske mot Luxemburg for flere av oss.
ETC 2016 - T9A Dwarven Holds
ETC 2018 - T9A Infernal Dwarfs - Kaptein
ETC 2019 - T9A Warriors of the Dark Gods
ETC 2020 - T9A - Kaptein
Kongsberg Tablewar

Post Reply

Return to “Generell diskusjon”