warhammer 8th editon. Fast cav wizard?

Diskuter regler og andre ting rundt spillet The 9th Age

Moderators:zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

Tom12373
Greylord Outrider
warhammer 8th editon. Fast cav wizard?

Post by Tom12373 » Fri Mar 31, 2017 4:04 pm

Heisann. dette er en 8th edition spørsmål (ettersom det er det vi spiller her :P) og vi kom over to situasjoner vi ikke kunne svare på i en TnT game.

1.) en unit av 5 dark elf dark riders of en lvl 2 wizard on dark steed (gir ho også fast cav special rule) gjør "feigned flight" ifra an charging chariot i min tur. i hans tur rally den automatisk... men wizarden kaste magi etter å ha rallied i hans tur? det sto i boke år det kom til shooting og movement "may act as normal" så vi lot han få lov... men hva er svaret egentlig?

2) en unit av 10 knights errant og en BsB charger i ræva på en orc boar unit. men etter å ha "truffet" den så må du jo justere og "close the door". Men the boar boys kunne ikke justere seg ettersom de også hva i contact med en high elf chariot. Så min unit of bretonnians kunne justere seg men hva i "lance formation" som gjorde at de 2 på bakerste rad kunne ikke stå rett (kunne stå sidelengs) uten å treffer et tårn MEN når dem charge inn i uniten hva det ingen problemer. dem hva rett og crasha ikke intil tårned før noen.. in this case jeg måtte "close the door". Hvordan resolve vi denne her?
Infantry win gunfights,
Tanks win battles
Artillery win wars!

Kalerith
Juggernaut

Post by Kalerith » Fri Mar 31, 2017 4:36 pm

Først og fremst vil jeg påpeke at dere burde sjekke ut T9A, det er basocly 8th men mer strømlinjeformet og optimalisert for turneringsspill. Pluss du kan bruke 8th hæren din.

Første spørsmål er ja. Trollmannen kan kaste magi. Så lenge trollmannen er non fleeing og i live så er han som regel good.

Det andre tilfellet høres ut som en ulovlig charge deg der hvis du ikke kan close døra selv. Men jeg har ikke spilt 8th på 2 år nå, så jeg tar det fra minnet.
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Team Norge - Orcs & Goblins
Ny kanal for kamprapporter.
https://www.youtube.com/channel/UCvnfmG6pYRFChFyeuwApAJg

Grayfox
Juggernaut

Post by Grayfox » Sat Apr 01, 2017 12:32 pm

Som Karl sier. Og til det siste: charger må close The door, hvis ikke de kan, må charged unit "hjelpe til" og close The door. MEN: en unit allerede i kamp kan ikke close The door, så høres ut som en ulovlig/failed charge.

Mvh

Tom12373
Greylord Outrider

Post by Tom12373 » Sat Apr 01, 2017 2:45 pm

Hmm.. høres rart ut siden det hva en charge jeg ikke kunne feile (i distance ivertfall) men allright. takk takk ^^
Infantry win gunfights,
Tanks win battles
Artillery win wars!

Grayfox
Juggernaut

Post by Grayfox » Sun Apr 02, 2017 8:17 am

Skal stå ganske klart i reglene. A charged enemy already fighting can never close The door.

Du har rett i at spillet har et par ulogiske clusterfucks, spillet på ekspertlevel handler mye om å se de komme før de inntreffer, og så unngå/utnytte slike regler (dessverre)

Mvh

Post Reply

Return to “Generell diskusjon”