Si Hei!

Diskuter regler og andre ting rundt spillet The 9th Age

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

Frederique
Archangel

Re: Si Hei!

Post by Frederique » Wed May 07, 2014 2:19 pm

Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

NilsenMedDobbelN
Trencher

Post by NilsenMedDobbelN » Tue May 13, 2014 8:12 am

Heisann!

Nilsen fra Kristiansand her. Ofte referert til som warhammers svar på Magnus Carlsen. Hovedhær er beastmen. Har i tillegg ogres og empire.

Icepimp
Gremlin

Post by Icepimp » Wed May 28, 2014 11:55 pm

Vil gjerne ha litt info om klubben deres bare sånn generelt viss vass hehe. når dere har åpent, hvor aktive dere er osv. Har akkurat gått inn i warhammer40k igjen etter en 10 års pause (luls) jeg bor på nesodden så det er ikke noe problem og droppe innom spesielt når jeg begynner og studere til høsten. ((for å komme til poenget) det jeg er ute etter en et konstruktivt voksent miljø hvor jeg kan loke rundt med en hobby)) finner jeg det hos dere?

Mhv
Kristian

chranos
Warlock

Post by chranos » Thu May 29, 2014 12:16 am

Hei!

Velkommen til forumet.

Ser at du spiller 40k så da er du kanskje i feil underforum. Det er en lignende tråd i 40k delen av forumet.

Men for å svare på spørsmålet ditt ligger omsk sine lokaler på grønland i oslo og det spilles der hver uke. Warhammer, warhammer 40k, warmachine & hordes samt andre spill.

Koster en 50 lapp i året å være medlem. Masse informasjon om klubben finnes i omsk underforumet og på http://oslominiatyrspillklubb.wordpress.com/

Miljøet har en relativ høy gjennomsnittsalder og er hyggelig og seriøst.

Ta det gjerne en tur på Arcon på kongshavn vgs 20-23 juni da det på lørdagen arrangeres turnering med de nye 40k reglene. Mye annet morro som foregår den helgen på spillfestivalen også. http://www.spillfestival.no
Uansett hvordan man ser det er det bare et spill.

[url=http://www.2d6.no/viewtopic.php?f=14&t=3547]My painting Blog[/url]

DaBadmoon
Gobber

Post by DaBadmoon » Mon Jul 21, 2014 9:47 am

Hei der alle:)

Mitt navn er Geir Helge Hansen, er 37år og kommer fra Stavanger (Storhaug).
Jeg har over lengre tid gått rundt å tenkt at jeg skulle ta opp warhammer hobbyen igjen etter at jeg har hatt tingene liggenes i MANGE år. Jeg kom vel aldri helt igang, det ble mye liming og skraping av mold, litt converting osv men sliter litt med at jeg er "perfeksjonist" og er langt fra ett naturtalent i å male! Med andre ord tok det veldig lang tid før jeg hadde noe merkbar fremdrift og interessen døde litt etter litt.
(Spilte i grunnen RPG i mellomtiden.)
Startet med Empire, men ville ha litt mer random fun, så gikk derfor over til Orcs `n Goblins. Har vel ganske mye som jeg har kjøpt inn, men nå må jeg begynne all over med hele greia. Jeg har også gått til anskaffelse av 8th edition rule book, så den må leses fra "scratch". Uansett (selv om at det sikkert ikke er så mye forandringer), jeg ser frem til å starte på nytt og bygge opp bekjentskap med likesinnede!

Det er mye som skjer for tiden (skal blant annet gifte meg i tyskland på fredag 25/7 mye reinheitsgebot 1516 og PROST!), men jeg ser frem til de gangene jeg kan være tilstede på spillmøtene å se store malte hærer kræsje sammen i "Grand Battles" og generalene skrive historie for fremtiden!

Som sagt nå begynner jeg igjen å bygge opp alt fra scratch.
Deriblant bekjentskap, til nå har jeg hatt god erfaring med åpne folk, det er alltid fint :P .
Kjekt å hilse på nye folk! :D

Mvh

DaBadmoon

FuskPrunker
Greylord Outrider

Post by FuskPrunker » Wed Jul 23, 2014 7:49 am

Hei. Utflyttet Orc&Goblin fanatiker fra Haugesund her. Jeg bor nå i Stavanger. Hadde på det meste en hær på 18000 poeng, og den var moro å spille med. Jeg har hatt ett opphold fra WFB i sikkert 12 år, men ønsker nå å starte så smått igjen. Savner malingslukten og den deilige følelsen av superlim på fingrene..hehe.

Har spilt WFB i mange år med Mighty Empires. Har også vært innom Battlefleet Gothic og Blood Bowl. Ser frem til nye bekjentskaper og gode WFB-år fremover.
He came walking through the thunderstorm and you could tell he was a wizard, partly because of the long cloak and carven staff but mainly because raindrops were stopping several feet from his head, and steaming. (Equal Rites, by Terry Pratchett)

severus
Ghetorix

Post by severus » Thu Jul 31, 2014 6:56 pm

Velkommen til forumet!

Alltid gøy med folk som vender tilbake. Vi har et flott miljø her så still masse spørsmål og hold øynene åpne for lokale spillgrupper, samt turneringer og andre spilledager.
KoW-boy

Facebook:Kings of War Norway

DyHex
Greylord Outrider

Post by DyHex » Wed Aug 06, 2014 5:18 pm

Hei, Magnus heter jeg og studerer for tiden i Trondheim. Nylig kommet meg igang igjen med Warhammer Fantasy etter en del års tørke. Samler, spiller og maler High elves. Har startet med helt blanke ark så har ikke mer enn en brukanes hær på 1000pts atm (for det meste umalt) som jeg håper å kunne utvide til 2500 ettersom jeg får malt litt flere figurer.

Bestemte meg for å lage en bruker på 2D6 for å ha noen å diskutere hobbyen med samt få litt tips og triks samt feedback på armelister osv. :)
Magnus
- Retribution of Scyrah

pera
Holy Zealot

Post by pera » Wed Sep 17, 2014 8:30 pm

Per Anders Nilsson her, bor i Halden, 31 år. Jeg har malt og samlet i rundt 17 år nå, mye fra og til. Har ikke spilt så mye, men har lest meg opp en del i forhold til regler og taktikk. Liker uansett mest å male, samle og lage små conversions.

Har en ganske enorm samling nå, med ca. 4000 pts high elves, 3000 pts chaos ( WoC og beastmen) , 2000 pts med skaven, Lizardmen, the empire og dark elves og ca. 1000 pts dwarfs og Bretonnia. Vurderer å starte en orcs og goblins hær, da jeg har ca 100 goblins fra 2 "Battle for Skull pass"- sett! Men jeg forventer at det kommer noen heftige chaos- modeller i oktober, så vi får se hva lommeboka tåler! 8)

CyBear
Gremlin

Post by CyBear » Wed Oct 08, 2014 7:11 pm

Hei hei alle sammen.

Jeg heter Bjørn, er gift, har to barn, og jobber som bussjåfør i Oslo, bosatt i Østfold. Jeg har vært hekta på Warhammer siden 2001. Jeg har blitt 33 år, men blir aldri lei "plastdukker" (som en gammel lærer av meg kalte det). Det går gjerne en rules edition eller to mellom hver gang jeg spiller, så jeg maler og modellerer for det meste. Jeg har et utall prosjekter på gang til enhver tid som sikkert kommer til å stå ferdige rundt år 2050 :roll: Jeg tror det er kjærligheten til grimdark-settingen som gjør at jeg er evig lojal mot GW til tross for noen av deres rare manøvre opp i gjennom.

I 40k er det Tau og selvskadende rom-aper (custom Iron Hands successor chapter) som gjelder. I Fantasy har jeg en liten Ogre Kingdoms army som jeg diller med av og til. Jeg identifiserer meg kanskje litt vel mye med overspisende tungvektere med manerer som får orcs til å rødme.

Til min store skam kan jeg ikke skilte med noen ferdig malt army enda, men den som lever får se.

For tiden er jeg helt fokusert på å få ferdig et permanent spillbord med matchende scenery, så det går mye plasticard og flock her i gården.

Ser frem til å dele erfaringer med likesinnede der ute!
I am not retreating! I am advancing in a different direction!

severus
Ghetorix

Post by severus » Wed Oct 08, 2014 7:33 pm

Hei Bjørn

Om du har mulighet så kom innom NM i miniatyrspill i ekeberghallen til helgen. Helt sikkert masse inspirasjon og spilling som kommer til å friste deg. :D

Mvh
Vidar
KoW-boy

Facebook:Kings of War Norway

CyBear
Gremlin

Post by CyBear » Wed Oct 08, 2014 10:04 pm

Ja det hadde sikkert vært supert, men all work and no play makes Bjørn a sad panda :cry:
Men noen som skal dit tar sikkert tusener på tusener med bilder som de poster på forumet i etterkant? *nudge nudge wink wink*
I am not retreating! I am advancing in a different direction!

Zahriel
Gremlin

Post by Zahriel » Wed Oct 22, 2014 10:28 pm

Heisann!

Heter Christian, 24 år og kommer fra Akershus, området rundt Sandvika. Har lenge holdt på med warhammer ( 40k for det meste), men er også veldig fasinert av selve bakgrunns historien og alt som har med warhammer å gjøre generelt.
Har nettopp nå fått tilbake moralen til å bygge og male igjen ( thanks to the luring whispers of the warhammer god) og med det blitt mer interesert i fantasy og har dermed startet med en Dark Elf hær som jeg driver og står koser meg med :)

shroomlight
Gobber

Post by shroomlight » Wed Nov 05, 2014 9:30 pm

Hei, Shroomie her, 27 år fra Oslo, bor i Fåvang for øyeblikket. Har alltid hatt sansen for warhammers, fra første stund, da jeg var en liten gutt på tur i London, jeg så et stort spillbrett med utsøkt terrain, alle figurene stilt opp, klare til kamp! Jeg ble trollbundet av dets sjarm og glede! :)

Det er et paradoks dog, at jeg aldri hatt eller tatt meg mye tid til warhammers før det siste året. Jeg har begynt å male litt fantasy og 40k om hverandre og gleder meg veldig til mitt første terningkast, i begge format. Vet enda ikke hvilket format jeg skal bygge min første arme i. Jeg vil male først, og lese så mye lore og codexer jeg klarer før den tid. I mellomtiden har jeg startet en maleblogg på forumet. Ta en titt og kom med ris og ros!

Fethaj
Gremlin

Post by Fethaj » Thu Apr 16, 2015 5:15 pm

Hej!
Joakim heter jag, 25 år, från Göteborg.
Har samlat de senaste.. 10-15 åren, blev lite rädd när jag insåg hur mycket plast jag hade i lådorna när de första flyttlasten åkte upp. Impulsive shopper är väl ordet man letar efter.. :mrgreen:
Flyttar i maj till Kristiansund och hoppas på att träffa nytt folk inom hobbyn att umgås och spela med, försökt googla efter förening eller liknande, men utan framgång.
(Vet ni om någon förening däromkring får ni gärna tipsa mig om det.)

främst Intresserad av både WFB och Mordheim men även 40k och andra spel är av intresse!

//
Ha det gott, Joakim

Post Reply

Return to “Generell diskusjon”