BSB i andre rekke

Diskuter regler og andre ting rundt spillet The 9th Age

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

Vradchuck
Wraith Engine
Posts: 2038
Joined: Fri May 04, 2007 11:24 am
Location: Lake Area

BSB i andre rekke

Post by Vradchuck » Tue Apr 12, 2011 9:43 pm

Hoi

Kom over en situasjon i dag

En enhet med 27 halbadiers med full cmd skal joines av 2 lvl1 1 lvl4 og en bsb.Jeg vil ha enheten 6 modeller i bredden for å få alle magikere i front. Bsb går inn i 2. rekke. fungerer han da som vanlig eller finnes det regler som sier at du ikke kan bruke rerollen hans eller ikke få +1 for bsb. Jeg fant ingen ting i brb. Ønsker henvisning til regler i brb.

Marius
Marius

Green is the new everything

hans caboose
Ghetorix
Posts: 1790
Joined: Thu Oct 28, 2010 5:55 pm
Location: Oslo

Post by hans caboose » Wed Apr 13, 2011 12:48 am

Han fungerer akkurat på samme måte som vanlig. Du får bonusen i Combat Res og du får rerolle. Du får også alle effekter et magisk banner han evnt. har gir.
Some pirates achieved immortality by great deeds of cruelty or derring-do. Some achieved immortality by amassing great wealth. But the captain had long ago decided that he would, on the whole, prefer to achieve immortality by not dying.

Vradchuck
Wraith Engine
Posts: 2038
Joined: Fri May 04, 2007 11:24 am
Location: Lake Area

Post by Vradchuck » Wed Apr 13, 2011 6:18 pm

På hvilken side står dette skrevet?

Marius
Marius

Green is the new everything

Erikkerik
Electromancer
Posts: 174
Joined: Fri Aug 21, 2009 12:02 am

Post by Erikkerik » Thu Apr 14, 2011 11:06 am

Som du selv sier står det ingenting i brb om at chr ikke fungerer som vanlig fra andre (eller siste) rekke, derfor gjør de det.

aleksander
Archangel
Posts: 3445
Joined: Wed Mar 09, 2005 8:57 pm
Location: Oslo rock city

Post by aleksander » Thu Apr 14, 2011 12:31 pm

Men det at det ikke står at en ting ikke er lov, betyr ikke automatisk at det ER lov.
Nazreg Moonsinger wrote:
Oh Finland, Finland, Finland... ...the land of 15 power dices, roaming Dragons and never-ending gunlines. There shall armies of 13 models fight for glory, there shall the five armies of doom point their guns at enemies.

soulassassin
Battle Boar
Posts: 659
Joined: Mon Apr 11, 2011 9:33 am
Location: Ørslau

Post by soulassassin » Thu Apr 14, 2011 1:27 pm

Poenget er vel at det gis noen regler for hvordan BSB fungerer, og hvem som får benefits av BSB. Og siden dette tilfelles (altså BSB i andre rekke), ikke er nevnt som en untak fra hovedreglen, så gjelder den.

Ville vel uansett vært rart om en fyr med et gigant-banner mister motivasjonsevnen fordi han må stå bak en infanterist ;)
Arcon 2014 - Ikke flykt inn i grillen

JackInTheGreen
The Dude
Posts: 4822
Joined: Wed Mar 02, 2005 1:28 pm
Location: Oslo

Post by JackInTheGreen » Thu Apr 14, 2011 2:45 pm

Hovedregelen gjelder. Merk at du må uansett fylle opp første rekke før du setter noe i andre rekke.
Have you seen the Jack in the Green?

Vradchuck
Wraith Engine
Posts: 2038
Joined: Fri May 04, 2007 11:24 am
Location: Lake Area

Post by Vradchuck » Thu Apr 14, 2011 4:28 pm

Takker for svar, var slik jeg forstod det også

Marius
Marius

Green is the new everything

Erikkerik
Electromancer
Posts: 174
Joined: Fri Aug 21, 2009 12:02 am

Post by Erikkerik » Fri Apr 15, 2011 1:07 pm

Merk også forøvrig at magikere i 2. rekke kan bruke LOS for modellen foran seg for å sende magic missles da reglene for skyting gjelder her :)

soulassassin
Battle Boar
Posts: 659
Joined: Mon Apr 11, 2011 9:33 am
Location: Ørslau

Post by soulassassin » Fri Apr 15, 2011 1:55 pm

Ohh..sneaky! "len den litt til siden gutt, jeg skal bare fyre av en fireball" :wink:
Arcon 2014 - Ikke flykt inn i grillen

Post Reply

Return to “Generell diskusjon”