Bruk av, og listebygging med Kestrel Knights

Her diskuteres det armelister og tatikker

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

Boomza
Gobber

Bruk av, og listebygging med Kestrel Knights

Post by Boomza » Thu Sep 17, 2020 8:05 am

Jeg har en Sylvan Elves armé og ønsker å bruke Kestrel Knights i en eller flere lister, men jeg er veldig usikker på hvordan jeg best setter dem opp som en enhet og hvilken rolle de skal ha i lista. :shock:

De er jo (som alle alver) greit sårbare og tåler ikke så mye, men de kan slå hardt fra seg, så "hit and run" taktikker eller være delaktige i flanke eller rear er det jeg tenker rundt Kestrels, men jeg har tilnærmet null erfaring med dem i kamp.

Så det jeg gjerne skulle forstått litt mer av er hvilke enheter som er gode støtteenheter til Kestrel Knights og om det er en stor forskjell på bruken av Kestrels med/uten skjold (altså da hvordan man posisjonerer dem, flytter dem etc.).
Aslak

Ugrush
Thorn

Post by Ugrush » Mon Sep 21, 2020 9:37 am

Nå er det mange med mye mer erfaring med Kestrels enn meg, men det lille jeg har brukt dem så var det vanguard opp på en flanke og true bakfra.

Valentino har vel brukt dem en del i store enheter, men usikker på om det er viable i dagens meta.

Noe av formålet må vel være å ha andre ting i lista som motstanderen heller vil bruke magi/skyting på slik at Kestrels kan gjøre jobben i relativt uskadet form. Nå er det jo begrenset med ting som er tanky i alve listene.

Hermund har sikkert også noe fornuftig å komme med på dette feltet.
ETC 2016 - T9A Dwarven Holds
ETC 2018 - T9A Infernal Dwarfs - Kaptein
ETC 2019 - T9A Warriors of the Dark Gods
ETC 2020 - T9A - Kaptein
Kongsberg Tablewar

Post Reply

Return to “Armélister”