Aleksander skal gjøre comeback

Her diskuteres det armelister og tatikker

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

aleksander
Archangel

Aleksander skal gjøre comeback

Post by aleksander » Wed Nov 13, 2013 9:40 am

Hei
I februar skal jeg og en gjeng fra klubben over til England og spille på turneringen Sheffield Slaughter.

Arrangørene har tillatt Dogs of War.

Så da gjenstår det bare å stable på beina den skitneste Dogs of War listen man kan!

Utgangpunktet mitt er som følger:

Mercenary General, hest 1+ rerollable, Ogre blade, ots
Lvl 4, Heavens, scroll
Helt på Pegasus
Paymaster, charmed shield
10 Volands Venators
5 Light Cav
5 Light Cav
8 Duellists
8 Duellists
8 Duellists
7 Ogres, GW, standard, musiker
10 Menghils Manhides Manflayers
Cannon
Cannon
Halfling Hotpot

Innspill eller tanker taes vel imot! Det er en stund til enda, så jeg har god tid til å fikse hæren. Med andre ord, er det også mulig å starte helt på scratch.
Nazreg Moonsinger wrote:
Oh Finland, Finland, Finland... ...the land of 15 power dices, roaming Dragons and never-ending gunlines. There shall armies of 13 models fight for glory, there shall the five armies of doom point their guns at enemies.

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Wed Nov 13, 2013 12:54 pm

Kan du gå litt gjennom hva disse ukjente juvelene gjør av skade på spillebrettet?
Gult er kult

15 min of shame - https://www.youtube.com/watch?v=SkzDfGMDhiA

aleksander
Archangel

Post by aleksander » Wed Nov 13, 2013 1:06 pm

Mercenary General, hest 1+ rerollable, Ogre blade, ots
-Dette er som en Empire General, men ett ekstra attack

Lvl 4, Heavens, scroll
-Som en empiremagiker

Helt på Pegasus
-Empire Captain

Paymaster, charmed shield
-Vanlig menneskehelt. Dør han, tar hele hæren min panikk..

10 Volands Venators
- IC knights, med en champion med stats som en Empire captain

5 Light Cav
5 Light Cav
- Vanlig mennesker til hest

8 Duellists
8 Duellists
8 Duellists
-Empire swordsmen i skirmish

7 Ogres, GW, standard, musiker
-Som Ogre Kingdoms, men uten impacthits

10 Menghils Manhides Manflayers
- Dark Elf Shades, men poison attacks på skytingen. Blir det skutt på mer enn 12" unna, er det en ekstra minus to hit. De kan heller ikke pursue, men tjener 100 vps pr enhet de dreper eller breaker.

Cannon
Cannon
-standard

Halfling Hotpot
- skyter som en stone thrower, styrke 3 (9, d3 wounds), men ingen armour save.

Utgangspunktet i denne lista er en defensiv refused flank. Jeg brunkrer opp i et hjørne med skyting og magi. Duellists og fast cav er diverters. Den ene duellistenheten er bunker for paymaster og lvl 4. Manflayers er multitool, og Ogres og Knights er countercharge enheter hvis noe kommer for nærme.
Nazreg Moonsinger wrote:
Oh Finland, Finland, Finland... ...the land of 15 power dices, roaming Dragons and never-ending gunlines. There shall armies of 13 models fight for glory, there shall the five armies of doom point their guns at enemies.

Vestlandsfanden
Ghetorix

Post by Vestlandsfanden » Wed Nov 13, 2013 4:05 pm

Skitne til listen din sier du? Hva med dette?

General, som din. 202 points.

L 4, Scroll, Crown, Warhorse, Lore of Life. 285 points.

Paymaster, Warhorse, Charmed Shield, Obsidian Lodestone, GW, 119 points.

Core:

Voland + 14 Venators, 435 points.

3 x 5 light cav, 165 points.

Special:

2 x 41 Dwarfs with GW, 656 points.

Rare:

2 x Cannon, 170 points.

2 X Hotpot, 100 points.

Bronzinos Galloper Gun + Additional Galloper gun, 265 points.

2397 points.

Da ser vi på en slags dvergeliste (6 warmachines - 80ish GW Dwarfs), med støtte av kavaleri og magi.

Vurderingen er at det er få hærer som tåler både Dwellers og kanoner bra. Lightcoven er bedre mot elitehærer, men du har ikke tropper som får like god nytte av Lightbuffs som eks av +2 Toughness på Dverger eller Lifebloom på Warmachines/Helter.

Bronzino kan joine Venatorbunkeren slik at du kan bruke både Voland og Bronzino som unit champions i en defensiv formasjon.

Enig i at en slik hær vil trives best med å spille refused flank, med dvergene som anker mot flanke og mot midten. Med mye kjøtt og ld9 har de å holde ut til hjelpen kommer (det er i alle fall det de har signert på).

-VF-
"You’re only given a little spark of madness. You mustn’t lose it!"
-RW-

Jeg er en sucker for en god come-back story

Wounds heal, chicks dig scars, glory lasts forever!

Vestlandsfanden
Ghetorix

Post by Vestlandsfanden » Thu Nov 14, 2013 10:15 am

Barbert ned poengene til 2300, og gitt banner til Dvergene (Blood And Glory og Capture the Forrest).

Mercenary General, Heavy Armour, Barded Warhorse, Enchanted Shield, Ogre Blade, Other Tricksters Shard, 202 points.

L 4, Scroll, Crown, Warhorse, Lore of Life, 285 points.

Paymaster, Light Armour, Warhorse, GW, Charmed Shield, Obsidian Lodestone, 121 points.

Core:

Voland + 13 Venators, 435 points.

3 x 5 light cav, 165 points.

Special:

35 Dwarfs with GW, Banner, 290 points
35 Dwarfs with GW, Banner, 290 points.
Rare:

2 x Cannon, 170 points. 

2 X Hotpot, 100 points.

Bronzinos Galloper Gun + Additional Galloper gun, 265 points.

2397 points.

Du vil jo som regel spille mot 2000 poeng, så om du ser at det er helt trygt kan du hoppe fra bunkeren med både magiker og paymaster og true med countercharges fra riddere.

-VF-
-RW-

aleksander
Archangel

Post by aleksander » Thu Nov 14, 2013 10:53 am

Liker lista. Begynner spilltesting til uka.

Forresten tror jeg ikke Bronzino kan forlate den ene kanona og joine knights, han teller vel som en del av crewet?
Deployment: The Guns are deployed as separate teams, each Gun and its crew operating as an independent unit. Bronzino must be deployed together with one team, but he can then ride from one team to another or operate on his own as a separate character. When he joins a team, he follows the normal rules for characters joining war machines (
Tolker dette som at han enten kan hoppe mellom kanoner, eller gå på egenhånd. Men ikke joine andre enheter.
Nazreg Moonsinger wrote:

dfrubs
Battle Boar

Post by dfrubs » Thu Nov 14, 2013 2:18 pm

Teller paymaster som bsb i blood of glory?

aleksander
Archangel

Post by aleksander » Thu Nov 14, 2013 2:28 pm

Jepp, han er nøyaktig som en BSB. Bortsett fra den kjipe panikktesten når han dør da.. :lol:
Nazreg Moonsinger wrote:

Vestlandsfanden
Ghetorix

Post by Vestlandsfanden » Thu Nov 14, 2013 2:28 pm

DoW wrote:treated exactly like a Battle Standard
Edit: Damn ninjas

-VF-
-RW-

aleksander
Archangel

Post by aleksander » Tue Nov 26, 2013 8:41 pm

Spilte første slag med leiesoldatene i dag. De møtte Julians Tomb Kings. Han hadde lvl 4 death, lvl 4 nehehehekara, 2x4 necroknights, dobbel katapult, casket, necrosphinx, archers og horse archers.

Ve deployet i hvert vårt hjørne. Selv om jeg hadde +1, får han første runde. Han IFer casket som tar med seg en cannon, en galloper gun og panicker en enhet fast cav som løper av brettet.

Jeg pusher, men burde nok ha flyttet enda mer aggressivt enn det jeg gjorde. Jeg klarer ikke å skyte ned necrosphinx, men med ett wound igjen dør den når den charger en cannon :)

Mine knights med characters får etterhvert en del necroknights i ansiktet, og general dør på killing blow. Selv med dverger som kom løpende til hjelp, var det ikke nok. Jeg får av en dwellers på hierophant, men han klarer seg. Cannon skyter ut casket, men på dette tidspunktet forsvinner både magiker og paymaster og slaget er over. Tap med ca 1000 poeng, 15-5ish.

Positivt: Paymaster overlevde til runde 5 :)))
Negativt: Kjipt med en hær som bryr seg om psykologi etter lang fartstid med daemons. Trenger flere slag for å bli komfortabel med hæren.

Vurderer å droppe en dvergeblokk for å få inn 20ish Marksmen of Miragliano: Crossbowskytere med BS4.
Nazreg Moonsinger wrote:

Strange
Greylord Outrider

Post by Strange » Thu Nov 28, 2013 7:51 am

Jeg likte slaget veldig godt. Noe befriende med en slik hær av den gamle skolen uten en fantasillion spesialregler.
Viktigste enkelthendelsen var vel reformen av Volands da jeg fikk plass til 6 necoro knights i basekontakt. Ellers funker det alltid bra å løpe i ring rundt TK og være aggressiv.

Jeg har jo spilt mye med dvergeblokker selv og de er både treige og uhånderlige. Det skal ikke mange døde dverger før enheten ikke er skummel lenger. Marksmen høres spennende ut med 20 BS 4 skudd på s4 ap på range 30 vil tvinge mer movement mot deg for TK hvertfall. Ser vel ut som DoW er en type gunline hær.
Julian

Vestlandsfanden
Ghetorix

Post by Vestlandsfanden » Thu Nov 28, 2013 9:12 am

Med 4 kanoner og 2 hotpots kommer som regel fienden løpende over bordet i alle fall. Jeg tror ikke dyre x-bows har så mye å si til eller fra her. For å få maskinparken til å fungere er det viktig å få til å lage soner son fienden ikke vil inn i.

Mulig dette ikke fungerer så bra med Dverger, jeg bare syntes at ld9 og ws4 S5 t4 til 9 poeng per modell virket interessant.

Du får jo også en fattigmanns Irongut til 41p. Kan slå sammen begge enhetene med Dverger til en unit med 14 av dem? Halvparten så mange wounds/dobbelt så høy movement.

-VF-
-RW-

aleksander
Archangel

Post by aleksander » Thu Nov 28, 2013 2:30 pm

Har glemt å oppdatere lista, men har bare en hot pot. Litt av problemet er at denne og galloper guns har lav rekkevidde, så det er mulig for motstanderen å holde seg unna og vinne på avstand.
Nazreg Moonsinger wrote:

Vestlandsfanden
Ghetorix

Post by Vestlandsfanden » Fri Nov 29, 2013 11:53 am

Altså, hvis motstanderen din vil gjemme seg.. så kan du jo marsjere Galloper Guns 16" og lage fine flankeskudd på ham.

36" fra Hotpots er ikke allverden. Men så koster de også kun 50 poeng. De bør dermed deployes ganske aggressivt. Og kanskje ubeskyttet. Tenk Spear Chucka.

No armoursave gjør at jeg nok hadde tatt med 2 Hotpots i de aller fleste hærer, og i alle fall i en med 4 kanoner.

-VF-
-RW-

aleksander
Archangel

Post by aleksander » Tue Dec 24, 2013 12:03 pm

God jul!

Det ser stygt ut for leiesoldatenes deltakelse på Sheffield Slaughter. Jeg får ikke malt noe særlig før på nyåret, og da kommer ikke tiden til å strekke til.

Så da blir det nok gode gamle Warrriors of Chaos eller Damons of Chaos som skal få være med i stedet. :twisted:
Watch this space
Nazreg Moonsinger wrote:

Post Reply

Return to “Armélister”