Ny liste- Forest spirit-ambush

Her diskuteres det armelister og tatikker

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

severus
Ghetorix

Re: Livets skole -Trygve Tremann er ferdig utdannet som lvl

Post by severus » Wed Feb 25, 2015 9:56 pm

I influensarus har jeg droppet unicorn og wardancers. Jeg har satt en helt på ørnen, og beholdt hans på stagen. Fordi jeg ikke kan ha flere kapteiner så oppgradere jeg Asbjørn (han på hest) til Lord. Da får han mer nytte av hail of doom (treffer ofte på 2+),gir ld 10 til enheten, og slår litt hardere nærkamp.
KoW-boy

Facebook:Kings of War Norway

severus
Ghetorix

Post by severus » Thu Mar 05, 2015 10:38 am

En liten oppdatering fra Conquest:

Kamp 1 mot Jan (OK)
Wood elves mot ogrer skal være bra for meg, men det var avhengig av to ting. Om Jan mistet enheten med karakterer, og at Trygve ikke ble skutt ned av kanonen.

Trygve tok pent imot et kanonskudd og healet seg opp. Han tok også imot en charge fra GW-gutta, men overlevde med et wound. Resten av hæren min klarte å omringe og skyte bort resten av hæren. Kampen ble avgjort da crown of command sviktet for Jan på slutten, til tross for bsb. 20 poeng til meg

Kamp 2 mot Amund (WE)
Skyteliste of doom. Der jeg har Tremann, myke karakterer og kun en enhet med wildriders så hadde han mer skyting og flere wildriders. Jeg presset på så hardt jeg kunne og kom meg faktisk ganske uskadet fram på min venstre flanke. Fikk kvittet med med wildriders og gladeguards. På min høyre flanke havnet jeg i en skyteduell. Mine scouts og waywatchers mot Amund sine. På dette tidspunktet klarer jeg å glemme glade riders ambush, noe som ville vært svært nyttig. Dryader tar imot charge fra wild riders og klarer nesten å vinne (!), men taper og breaker til tross for steadfast. Trygve løp framover på midten av brettet og prøve å skremme med terror men han blir belønnet med en del piler og dårlige magifaser som hindrer han i å heale seg opp. Trygve dør, og med det får Amund overtaket og kan skyte bort mer og mer. 3 poeng til meg

Kamp 3 mot Jarle (HE)
Mens lista til Amund er noe jeg liker å tro jeg har mulighet mot så var lista til Jarle utrolig vanskelig. Skytingen min og wild riders kunne ta silverhelms men alt annet han hadde ville drepe det jeg hadde i combat. Ikke fikk jeg amber spear på beastmagikeren heller. Jarle stormet framover og jeg failet en viktig frenzycheck som sender wild riders ut av kampen. Etter dette blir det egentlig bare håpløs flytting for å unngå stortap. Jarle går ikke etter Trygve som dermed overlever, og jeg sitter i det minste igjen med noen poeng. I løpet sv kampen var det noen break og charge-tester som kunne gått andre veien for oss begge, men jeg fikk 7 poeng og var fornøyd med det, forholdene tatt i betraktning.

Kamp 4 mot Håkan (OK)
Ogrer igjen, men denne gangen en litt bedre hær enn Jan sin. Trygve tror han er immun mot kanoner og blir overrasket da han mister 4 wound i tur 1. Dette var egentlig planlagt fra min side, men jeg satt Trygve altfor langt vekk fra hjemmestedet hvor han hadde tenkt til å heale seg opp. Resultatet var at jeg fikk panikk og brukte opp all skyting på å ta ut kanonen. Det ble viktig fordi jeg manglet hail of doom på slutten. Klarer nemlig å ta alt utenom de
Death star, og da ble det bare 12 poeng på slutten.

Kamp 5 mot Trond (WE)
På mange måter har Trond skogalvhæren jeg ønsker meg, om jeg var ond :).
Trond hadde en liten hær utplassert, men med 28 ambushers med truflight som ventet på å komme inn visste jeg at jeg måtte gå hardt ut. Var veldig fornøyd med deployment og flytting i de to første turene. Dreper en del viktige wounds fra wild riders. Gjør en stor feil med truflight-gutta som glemmer å rygge fra tre gjenlevende wild riders og dermed ikke får stand and shoot. Dette gjør at wild riders lever for lenge, jeg mister truflight (både skudd og poeng). Magikerbunkeren til Trond er udødelig og det ender med en skyteduell på slutten som nok Trond får det beste ut av. Soulquench er også også viktig her. 11 poeng til meg.

Vil takke alle mine motstandere for hyggelige og vanskelige kamper. Neste gang skal jeg spille enda bedre ;)
KoW-boy

severus
Ghetorix

Post by severus » Sat Mar 14, 2015 7:39 pm

Etter å ha spilt mye med beast-magi har jeg nå bestemt meg for å lage en liste som er noe litt annet:

Highweaver lvl 4, steed; 240

Glade Captain Asbjørn w/spear, shield, Helm of the hunt, Potion of strength, steed; 129
Dryacha lvl 2 shadow; 255
BSB w/hail of doom, shield;132

10 Glade guards w/trueflight, musiker; 160
10 Dryads; 110
10 Dryads; 110
5 Glade riders w/hagbane; 110
5 Glade riders w/hagbane; 110

8 Sisters of the Thorn w/banner of gleaming penant; 223
7 Wild riders w/champion; 206
3 Warhawk riders; 135
3 Treekin; 135

1 Trygve Jr. w/strangleroot; 245
5 Waywatchers; 100

2400 poeng

Tanken bak lista er at mange mobile enheter. Dryacha sørger for økt mobilitet til dryader/treekin/Trygve Jr. (ambush fra skog fra runde 1) Highweaver skal samle opp tokens, heale, og ikke minst flytte enheter rundt omkring. Glade guards reresenterer en skytebase, men resten av hæren bør klare å komme seg opp og fram relativt fort. Trygve Jr, med strangleroot kan gjøre stor skade tidlig i kampen.

Vurderer å bytte ut BSB med en Beast-signatur-magiker og hail of doom på highweaver, men prøver dette først.
KoW-boy

vizier87
Site Admin

Post by vizier87 » Sat Mar 14, 2015 10:23 pm

Nysjerrig på dine erfaringer med de "utradisjonelle" mount valgene, og da tenker jeg egentlig på alt annet enn elven steed.

Føler det eneste som er verdt å vurdere er great eagle for T4 + M10 (Fly) mens unicorn og great stag ikke har noe særlige fordeler.... selvfølgelig D3 Impact Hits på Stag og MR2 på Unicorn, men føler ikke at disse er å foretrekke i forhold til sjansen for å løpe på en eller annen rase med kanon.

Hva tenker du? Er Great Eagle, Great Stag eller Unicorn verdt å prøve i turneringsammenheng?
Trond - 2d6 Administrator

severus
Ghetorix

Post by severus » Sat Mar 14, 2015 10:42 pm

Kjære Trond

I den grad jeg har prøvd Great stag og eagle har det mest vært for å bruke dem sammen med savage beast og gi helter et ekstra wound og T.

Alle dyrene har høy M og kommer seg dit de skal, men har ikke fast cav. Ørnen er sågar enda dårligere å gjemme i infanterienheter da han ikke kan fly. Har man flere enheter med fast cav så vil jeg si at Great stag og unicorn kan funke veldig bra fordi de kan hoppe mellom enheter og ikke ødelegge deres fast cav-regel.

Har du tenkt til å vinne turneringer så vil jeg likevel ikke anbefale stag/ucorn/eagle-helter. Wild riders løser alle problemer du måtte ha, og jeg ville heller hatt en glade lord med angrepsboost og PoS for å fjerne STanker og MC. Et mulig unntak er bsb på ørn, men heller ikke han blir så mye mer mobil enn en bsb på steed...

MEN jeg skal prøve ut death-star enhet unicorn-magiker, 2 stag capteiner og en steed-lord :D
KoW-boy

Post Reply

Return to “Armélister”