Ny liste- Forest spirit-ambush

Her diskuteres det armelister og tatikker

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

arolig
Praetorian Ferox

Re: Flowerpower og høstdepresjon - Winter is coming (Challen

Post by arolig » Tue Oct 14, 2014 3:32 pm

la oss si det sånn, jeg HÅPER at det er du som har det rett.

Dark elfs kan ha opp til 35 repeater handguns for 0 CP.
So it would not seem fair.

severus
Ghetorix

Post by severus » Tue Oct 14, 2014 3:35 pm

Jeg har ofte rett :wink:
KoW-boy

Facebook:Kings of War Norway

severus
Ghetorix

Post by severus » Thu Oct 16, 2014 8:08 pm

Prøver igjen på challenge-liste

Wood Elves

Spellweaver lvl 4 beast, elven steed; 240
Glade Lord på elven steed, spear, bow Hail of doom arrow, Helm of the Hunt;203
Branchwraith; 75
Branchwraith; 75
BSB shield, moonstone;142
Waystalker, Bow of Loren; 110

13 Glade guards, truflight, musiker; 205
10 Dryads; 110
8 Glade riders, hagbane; 176
10 Dryads; 110

7 Wild riders, shield; 196
8 Sisters of the Thorn, musiker, MR1-banner; 243
3 Treekin; 135
3 Warhawk riders; 135

5 Waywatchers; 100
1 Treeman w/strangleroots; 145

74modeller og 2400poeng

Hæren skyter litt, har god leadership, slår til tider hardt. Tror den kan egne seg relativt bra (små og store seire) mot statiske skytelister, hordehærer og death stars

To blokker i hæren er meget vanskelig å ta ut helt: sisters med 2 lorder, og glade guards med BSB og waystalker

Jeg håper jeg har 4 CP til overs?
KoW-boy

arolig
Praetorian Ferox

Post by arolig » Fri Oct 17, 2014 11:21 am

Ja, du har 4 CP igjen.

Kanskje sløyfe et branchwraith for å gi lorden din armour of destiny og et skjold?
Hva med en Earthing rod til din lvl.4 f.eks også= :)

Jeg liker listen veldig :)

severus
Ghetorix

Post by severus » Fri Oct 17, 2014 1:30 pm

Takk for sjekk

Tror og håper jeg har gitt lorden skjold. Helm of the hunt får duge utover det. Har aldr vært noen fan av wardsave - litt for mye østrogen liksom 8)

Edit: kan virke som jeg har regnet feil på lorden. Tar i såfall bort moonstone på bsb

Skal prøve 2 branchwraits først. De channeler, øker mulighetene for en god life-spell, og slår hardt. De kan f.eks være en fin boost til de tre treekinene.
KoW-boy

arolig
Praetorian Ferox

Post by arolig » Fri Oct 17, 2014 3:12 pm

jupp. Branchwraiths er elsk. Hadde man bare kunne kjørt 4 av dem!

Tenker min core på challenge lander på en gruppe dryads, en EG, 1-2 GG også kanskje et branchwraith.

Ser noen på Asrai.org kjører 4 branchwraiths og horder med dryader. Jeg har modellene til det så det må testes en gang. Konge med så mye tilgang WE har til Lore of Life om dagen, skulle bare ønske branchwraiths hadde tillgang til beasts også, hadde gitt mye mening.

Hva med potion of strenght på lorden? :roll:

severus
Ghetorix

Post by severus » Fri Oct 17, 2014 3:35 pm

Hvis lorden skal ha PoS så kan han ikke ha hail of doom, det kan godt hende skjer. Så en veldig bra tråd på asrai om at enheter på 10 dryader er ålreit. Derfor jeg prøver to av de nå.
KoW-boy

arolig
Praetorian Ferox

Post by arolig » Fri Oct 17, 2014 5:13 pm

fjerne strangleroots på treeman for PoS?

severus
Ghetorix

Post by severus » Sun Oct 19, 2014 8:01 am

Da har jeg spilt en kamp med denne lista:

Spellweaver lvl 4 beast på elven steed; 240
Tremann ancient (TRYGVE) lvl 2 life (general); 190 (1CP discount)

Captain på elven steed w/shield, spear, starfire HoTH, PoS; 133
BSB w/shield, HoDA; 132
Waystalker w/bow of loren;110

13 Glade guards w/truflight, musician; 205
10 Dryads; 110
8 Glade riders w/hagbane; 176
10 Dryads; 110

7 Wild riders shield; 196
8 Sisters w/musician, MR1-banner; 243
6 Treekin; 270
3 Warhawk riders; 135

5 Waywatchers;100
1 Eagle; 50

2400

Møtte Frederiques veldig mobile og hardtslående dark elves. En stor utfordringe med 3 infanteriblokker, 2 hydrar, lord på peg med 3++, doomlocks og farlig magi.

Det som gikk bra:

- Jeg tok ut den ene bolt thorweren tidlig med capteinen
- jeg skøyt bort en del witch elves før de kom fram
- søsterenheten var en fin bunker for magikeren men fungerte også i kamp
- TRYGVE charget flaming witch elves i ryggen, ovelevde, og jagde de
- infanteriblokkene til fred brukte langt tid på å tygge seg gjennom trekin og dryader

Det som ikke gikk så bra
- Trygve døde - var uforsiktig og klarte ikke å heale seg med magi
- alle forest spirits døde (og det blir noen poeng)
- BSB ble drept av en witch elf, dessuten fungerte Hail of doom arrow håpløst (som vanlig)
- glade guards døde da de valge flee
- Wild riders løp i en fin bue rundt hele brettet, men gjorde ikke annet enn å fjerne den siste bolt throwere
- Jeg glemte glade riders i to runder
- ørnen ble brukt feil, og burde stilt segf oran en infanteriblokk

En liten vurdering:
- Trygve liker ikke flammer, men om han bare kan holde fingrene unna har han gode muligheter for å overleve kampen
- Vet ikke om jeg trenger BSB...
- trekin skal med, men skal de være 2 på 3 eller 1 på 4/6?
- beast magi er helt prima, men 3++ ward er bra mot amber spear
KoW-boy

arolig
Praetorian Ferox

Post by arolig » Sun Oct 19, 2014 8:02 pm

severus wrote: En liten vurdering:
- Trygve liker ikke flammer, men om han bare kan holde fingrene unna har han gode muligheter for å overleve kampen
- Vet ikke om jeg trenger BSB...
- trekin skal med, men skal de være 2 på 3 eller 1 på 4/6?
- beast magi er helt prima, men 3++ ward er bra mot amber spear

-Acient er et stort mål, men det er ikke mye kanoner i challenge(får vi håpe). En vanlig treeman har flere angrep. Men savage beast på en treeman acient gjør han farlig nok, LD 10 er ikke å kimse av som en fordel over vanlige treemen som har 9.
-Skal du ha treemen og treekin i nærkamp så er BSB kjekt for rerolls, til tross for stubborn. Jeg begynner dog også å tenke på å unngå å bruke poeng på BSB før challenge, men behold han i denne lista!
- 6 treekin er fint syntes jeg. Da blir Wyssans meget effektiv å kaste på dem, og du får også masse utav regrowth(lore of life). Treekin har aldri skuffet meg, enten jeg bruker 3 eller 6, men de gjør meget godt av å ha en BSB i nærheten.

Forslag til endringer:
bytt captain på elven steed med
Et branchwraith eller en wizard lvl.2 med lore of life.
Eller 5 sisters of the thorn til, de er fine til å jakte warmachines og kaste Curse med.
Alle disse 3 alternativene gjør at du har flere healingmuligheter til treekin og treeman. Glem ikke lore attribute på life :)

severus
Ghetorix

Post by severus » Sun Nov 02, 2014 11:38 am

Takk for tilbakemelding arolig.

Jeg har gjort noen små endringer på lista, men begynner å bli fornøyd. nå gjenstår det bare å male det siste...

1 Spellweaver lvl 4 (BEAST) på steed; 240
Hun er rett og slett en gjenganger. Alternativet kunne vært en lvl 2 på unicorn, men det er rett og slett for bra med lvl 4 som nesten aldri dør. Har droppet feedback scroll da folk bruker mindre terninger på challenge. Har veldig lyst på silvjierjrss hex scroll (eller hva den nå heter), men den er så dyr

1 Tremann ancient lvl 2 (LIFE) 1 CP discount; 190
Billig general med Ld 10, 6W og 6T. mulighet for å heale seg selv og andre. Hva mer kan man be om? Jo, dragon gem...hehe

1 Captain, elven steed, spear, starfire arrows, enhanted shield; 96
Billig kamikaze-dude som mer og mer mister sin rolle i den lista. Det beste hadde vært å enten bruke han som BSB, men da orker jeg ikke å konvertere et flagg på ham, eller jeg kan gi han hail of doom eller moonstone, men hvor skal de poengen komme fra?

1 Shadowdancer, PoS; 120
Gleder meg til å prøvd ut han her. Vedig tilpassnignsdyktig og god synergi med beastmagi

1 Branchwraith, lvl 1 (LIFE); 75
fordi han er billig, kan gi meg ekstra channeling, slår bra (både med eller uten savage beastwyssant), og kan gi en boost til både dryader og treekin om disse plutselig har mulighet til å vinne combat

1 BSB; 100
Fordi jeg har lyst til å male modellen, men jeg ser at jeg nok har en modell for mye her. Mulig bsb blir droppet for å booste både captein på steed og magiker?

1 Waystalker w/bow of loren; 110
Alltid gøy å få motstanderen til å svette fra tur 1

12 Glade guards, trufligh, musician; 190
En god, men ikke altfor dyr skytebase. Det er poeng for motstanderen å hente her, men da må han komme og ta dem

10 Dryads; 110
I ugangspunktet er disse avføring, men gitt en infanteripress på challenge er de kanskje ikke helt utenfor. Kan bli gøy å møte andre skytelister og lage en mur med disse f.eks
10 Dryads; 110
se over

5 Glade riders ; 95
Tar rollen til ørnen ganske bra (derfor den er ute). to enheter øker muligheter for å ha en enhet som dukker opp tidlig for å fjerne warmachines eller blokkere deathstars
5 Glade riders ; 95
se over

7 Wild riders w/shield, champion; 206
spanderte en champion på disse da de slår så forferdelig hard. På NM fikk jeg problemer noen ganger fordi jeg hadde karakterer i disse og dermed ble redd for å miste dem. Nå kommer capteinene og wizarden til å være i søstrene, og dermed kan wildriders charge inn for å drepe ting, og deretter dø

8 Sisters of the thorn, banner, gleaming pennant; 233
En buss med ward save og poison. Veldig allsidig enhet som kan kaste magi, skyte, og slåss (særlig med captein og wyssant på dem) Dør svært sjeldent. Tok gleaming pennant da jeg vurderte det til å være en større risiko for å faile en ld test og løpe av bordet, enn at jeg ble utryddet av magi (tiden vil vise)
4 Treekin; 180
Synes tre stk har fungert bra, men mister gjerne en, og da kan det være greit å ha en rekke igjen. Det at de kan gå fire eller 2 bred gir de også relativt tilpassningsdyktige til ulike roller

3 Warhawk riders;135
Drømmeenhet

5 Waywatchers; 100
Alltid nyttige

I denne lista skal jeg da ha 4 CP igjen, noe som vil gi 300pts ekstra per kamp. Dessuten vil jeg ha en relativt god mulighet til å starte først.

Jeg har også 15 poeng til overs, men 115 hvis jeg fjernes BSB. Det siste hadde gitt meg råd til f.eks moonstone, HoDA, silojgjhenrstst hex scroll, dispel scroll, Helm of the hunt, great eagle....
KoW-boy

arolig
Praetorian Ferox

Post by arolig » Sun Nov 02, 2014 1:02 pm

Lærer mye av å lese på denne posten selv.
Jeg testet ut challenge lista mi i går mot O&G, tablet en kompis som ikke spiller så mye.

Min lille unit med dryads be hero redirectorunit.
Jeg spilte uten BSB, men hadde en LD 10 bubble(Fra dragonlord). Det fungerte fint.

Jeg syntes du har en character for mye i denne lista. Hadde det ikke vært for CP systemet enda fler for mye.

Dropp en av kapteinene, har sisters gleaming pennant, så klarer du deg nok uten BSB. Gjør jo lite om Dryads og GG dør.
Liker at så og si resten av hæren din løper unna ting.
Liker 300 ekstra victory points, du kan jo vinne på å danse rundt fienden din.

For de poenga du får av å gi bort en kaptein, kjøp 5 scouts(de kan brukes til redirecting og skyting), kanskje med hagbane.
vurdere moonstone eller HoDA også

severus
Ghetorix

Post by severus » Sun Nov 02, 2014 1:04 pm

Ja. Jeg er enig med det du sier. BSB må gå, selv om han kommer til å få et fint flagg...

Med moonstone, Hoda, eller en morsom scroll så er det rett og slett så mye mer man kan gjøre...
KoW-boy

arolig
Praetorian Ferox

Post by arolig » Sun Nov 02, 2014 5:33 pm

Gi Lvl.4 din Hex scroll. Også gi Kamikazelorden Moonstone? Han kan fint joine infanterienheter også. Eller teleporte sisters? :D

severus
Ghetorix

Post by severus » Sun Nov 02, 2014 5:39 pm

Det er fristende, men foreløpig tar jeg ditt første råd og putter inn 5 scout med poison. Det skal gå bra i forhold til CP-bruk, gir meg enda en billig enhet, og mer skyting.

Capteinen får HoDA og dragonbane gem. Den første passer egentlig greit som supplement til det søstrene ofte gjør (løpe rundt og skyte monstre), den andre er flott for å gi han en edge mot enheter med flaming
KoW-boy

Post Reply

Return to “Armélister”