vampire counts setup for 1500 p

Her diskuteres det armelister og tatikker

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

DyHex
Greylord Outrider

Re: vampire counts setup for 1500 p

Post by DyHex » Sun Aug 24, 2014 3:12 pm

jyfe wrote:Takker men har lagt opp en nå jeg skal prøve neste gang

Heavy armour

Vamp powers
Quickblood
Dread knight

Magic items
Sword of might
Enchanted shield
Dragonbane gem

Sum
WS 8
Str 6
AS 3+
Ward 2+

Trur dæ ska funk :) (håpa ivertfall dæ) før da bi dæ dæ e går før åå liga start å dæ e binende armys så får ikke ender ut fra ke vi spille mot :)
Ser Bra ut, men hadde gjort:

Heavy armour
Shield

Vamp powers
Quickblood
Dread knight

Magic items
Sword of might
Dragon Helm
Talisman of protection

Sum
WS 8
Str 6
AS 3+
Ward 6+
Ward mot ild 2+

Blir kun 5pts dyrere. :)
Magnus
- Retribution of Scyrah

jyfe
Fennblade

Post by jyfe » Sun Aug 24, 2014 4:20 pm

Ja e må takk før mye goe innslag :) ska test di alle setupsan te vampen før liga start å bestæm me da :) army wise så ha e endra litt før å ha nå litt meir arti å variert :)muligens litt risky men tippe dæ ska funk beire overall :)

Master necro
Lvl 4

Vamp
Lvl 2

30 zombies
20 zombies
20 crypt gouls
5 dire wolf
5 dire wolf

Corpse cart
6 crypt horrors ;) (must)

Morthisengine m/tome

Tror dæ bi meir skøy me denne lista :) men innvendinger tas imot med opne armer siden jeg skal spille masse før liga å vil prøve forskjellig :)

Kalerith
Juggernaut

Post by Kalerith » Mon Aug 25, 2014 7:46 pm

@ Dyhex

Jeg føler at mitt set up er bedre og utfyller den spesifikke rollen jeg gav det bedre. F.eks: Min vampyr kommer til å slå din vampyr i en duell majoriteten av gangene.
Jeg treffer deg på 4+ and vice versa. Jeg wounder deg på 2+ og du meg på 3+. Jeg ignorer din armor. Jeg har en 6+ armor etter din styrke modifikator. Jeg har en 6+ regen. (eller 5+ dersom man tar i betraktning at jeg ønsker å ta med mortis engine) og du har en 6+ ward. På det jevne vinner min build. Selv om man ikke tar med mortis engine i beregningen.

Jeg kan forøvrig si meg enig i at ditt oppsett er marginalt bedre siden du vil få rerolls mot en del motstandere, mens min er noe bedre mot knights.
Du har en klar fordel mot en Kdaii destroyer, men de er temmelig sjeldne på 1500pts.
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Team Norge - Orcs & Goblins
Ny kanal for kamprapporter.
https://www.youtube.com/channel/UCvnfmG6pYRFChFyeuwApAJg

jyfe
Fennblade

Post by jyfe » Mon Aug 25, 2014 10:05 pm

Heh godt poeng men funker lista greit som en allrounder :) disse spiller i ligaen
4 high elves
Empire
Orcs (savage orc heavy)
Tomb kings
Dark elves
Dwarfs
Chaos warriors
(lizardmen)
(ogres)

() er kansje :)

Mulig det er flere som blir med etterkvert :s

Siden vi registrerer hærer og slikt er det ikke mulig å bytte ut fra hva man spiller mot og jeg vil gjerne få en mest mulig allround army oppsett og lord/hero oppsett :) (items etc kan skiftes ut alt etter som)

DyHex
Greylord Outrider

Post by DyHex » Tue Aug 26, 2014 4:38 am

Kalerith wrote:@ Dyhex

Jeg føler at mitt set up er bedre og utfyller den spesifikke rollen jeg gav det bedre. F.eks: Min vampyr kommer til å slå din vampyr i en duell majoriteten av gangene.
Jeg treffer deg på 4+ and vice versa. Jeg wounder deg på 2+ og du meg på 3+. Jeg ignorer din armor. Jeg har en 6+ armor etter din styrke modifikator. Jeg har en 6+ regen. (eller 5+ dersom man tar i betraktning at jeg ønsker å ta med mortis engine) og du har en 6+ ward. På det jevne vinner min build. Selv om man ikke tar med mortis engine i beregningen.

Jeg kan forøvrig si meg enig i at ditt oppsett er marginalt bedre siden du vil få rerolls mot en del motstandere, mens min er noe bedre mot knights.
Du har en klar fordel mot en Kdaii destroyer, men de er temmelig sjeldne på 1500pts.
Først, les alt i en lystig tone, lett at en leser ting litt mer alvorlig når alt bare er sort og hvit tekst. Vet jeg gjør det hvertfall hehe.. :)

Er ikke helt enig med alt du sier. Du har noen små feil i beregningene din og. Oppsettet mitt har byttet ut Great Weapon & Nightshroud med Sword of might som gir en mindre Strength med ASF og et skjold, Dragonhelm gir og +1 i armour save og +2 ward mot ild. Samt en 6+ ward fremfor en 6+ regen med talisman. Hvis jyfe heller ønsker å få en 5+ regen save med mortis engine ved å passe på at vampyren er innenfor auraen til en hver tid er det bare å bytte ut talisman of protection med seed of rebirth. Men så i praksis er hvert vårt build ulike på følgende punkter:

S 6 vs 7
ASF (gir re-roll) vs Initiativ (gir ASL)
6+ ward vs 6+ regen (mye med ild ute og går)
2+ ward mot ild vs 0

Er enig med deg i at din vil være overlegen min i nærkamp, men ikke nødvendigvis bedre mot andre heroes. Du har 1 Stength mer, og nuller ut min ASF så vi slår begge på initiativ samt at du vil fjerne +1S fra sverdet mitt. Men den sammenligningen gir lite mening, da jyfe ikke vil møte VC utifra lista på turneringen han deltar i. Det som vil gi mest mening er å sammenligne hvordan de to versionene av Vampyren gjør det mot andre units.

Hvis vi først skal kjøre math-hammer...

To hit: Her treffer vi begge likt med mot en motstander med samme WS8 som oss.. 4+ (50% sjanse) så i snitt går 2 angrep igjennom, men jeg får Re-Roll på initiativ 6 og under så skjer mot så å si alt uten om noen få units og heroes. Pga. Re-roll på de 2 som bommer så ender min i snitt opp med 3 mot dine 2 hits. Du vil gi ASL mens jeg har ASF som i praksis blir det samme, da du og motstanderen vil slå på initiativ mot andre som har ASF og før de som ikke har det. Mens jeg vil slå før alle andre som ikke har ASF.
Men for det meste vil alt vi møter ha mindre enn WS8, så med 3+ to hit vil du få inn 2,7 hits av 4 og min opp mot 3,7 av 4..

To wound: Du har i praksis en strength mer enn meg, men den gir deg ingen fordel over min version før motstanderen din først har en toughness på 6 eller høyere.. Jeg vil wounde en unit med T5 på 3+ (50%) og du vil wound'e den samme på 2+ (67%). Så i snitt (WS8 vs WS8) vil jeg wounde 1,5 av 3 angrep som gikk igjennom og du 1,3 av 2 som gikk igjennom på «to hit». Hvis en unit har T4 eller mindre vil du fortsatt kun wounde 1,2 av 2 angrep som gikk igjennom, mens min version vil wound’e 2 av 3 angrep som gikk igjennom. Har montstanderen mindre WS enn 8 blir resultatet bedre for oss begge men forholdet opprettholdes og min kommer ut øverst.

Mot Armour: Her vil du ikke ha en fordel før motstanderen har en armour save på 3+ eller bedre. Igjen dekker min version flere unit typer.

Armour save Jeg vil ha en Strength mindre enn deg men en armour save mer. Dermed får vi begge en 6+ armour save mot hverandre, kontra hva du påpekte. Men jeg vil være bedre beskyttet mot mesteparten av units og heros. Du vil derimot ha en fordel mot units med våpen som gir +strength, magisk eller ei da de jo mister bonusen sin. Men igjen dekker min version flere potensielle units som en vil møte.

Ward vs Regen Ward saven er mer pålitelig enn regen saven, så å si alle(hvis ikke alle) hærer har noen form for flaming attacks (da hjelper eller ikke mortis engine, men kommer an på hva en møter såklart). Så her er det enten eller. Mortis engine krever og at du er innenfor rekkevide av auraen dens for å få +1 til regen.

Så konklusjon, din version er bedre mot store stygge monstre eller på å drepe andre heroes eller lords på nivå med vampyren selv eller sterkere. Samt helter og units som har +S weapons. Min vil derimot ha bedre beskyttelse og drepe et større antall figurer enn din og vil ellers være like god mot alt av units under S7, T6 og AS 3+..

Fjerner en din ASL-aura som meget få andre units/heroes vil ha vil min version faktisk prestere litt bedre enn din hvis vi hadde satt dem mot hverandre da jeg slår først, re-roller og i snitt får igjennom flere wounds, ASF er eneste grunnen til at din version slår min i 1v1 combat som blir en bedre sammenligning for hva jyfe eventuelt møter. Det er og 4 HE hærer i den turneringslista, jeg kan vedde på at noen har en frostheart Phoenix.. da vil ikke din ASL aura hjelpe deg stort da du vil slå sit og alvene på initiativ, samme gjelder min ASF så blir dermed likt for oss mot mesteparten av unitene dems, utenom SW og WL hvor jeg vil slå først.

Det er og hvert å merke seg at ASL & remove +S buffs fra våpen pga Nightshroud kun gjelder de modellene i basecontact med vampyren. Den gir ikke ASL og fjerner ikke S bonuser for hele units. Dvs. at supporting attacks fra figurer bak de tre fremstre som vampyren er i kontakt med fortsatt får +S fra våpen og ikke får ASL. (Har ikke boka forran meg men er temmelig sikker på at det er slik den fungerer, hvis du har boka gjerne siter reglene derfra).

"An additional +1 to the wearers armour save and causes any model in base contact to lose the strength bonus from any weapon magical or otherwise they are wielding"
Kontra
"Blizzard Aura til Frostheart Phoenix: "Any enemy unit in base contact with a FHP has ASL and suffers -1S to a minimum of 1.

Så all-round vil jeg påstå at min er bedre, din er mer spesialisert mot tyngre ting som monstre og lords. Så kommer an på rollen en ønsker for vampyren:

1. Prestere dårligere mot lords/heroes/monstre (S7, T6, AS 3+ eller bedre) men bedre mot alt annet, gå for min. 231pts (billigere)
2. Spesialisert på å drepe Heroes/lords/monstre, gå for din. Slår min i 1vs1. 242pts

Hvis du ser at jeg har regnet feil noe sted skrik ut, litt trøtt atm :p Men tror det skal være good...

Men til slutt er alt opp til jyfe og spillerstilen han selv liker :)
Last edited by DyHex on Tue Aug 26, 2014 5:11 am, edited 5 times in total.
Magnus
- Retribution of Scyrah

DyHex
Greylord Outrider

Post by DyHex » Tue Aug 26, 2014 4:47 am

jyfe wrote:Heh godt poeng men funker lista greit som en allrounder :) disse spiller i ligaen
4 high elves
Empire
Orcs (savage orc heavy)
Tomb kings
Dark elves
Dwarfs
Chaos warriors
(lizardmen)
(ogres)

() er kansje :)

Mulig det er flere som blir med etterkvert :s

Siden vi registrerer hærer og slikt er det ikke mulig å bytte ut fra hva man spiller mot og jeg vil gjerne få en mest mulig allround army oppsett og lord/hero oppsett :) (items etc kan skiftes ut alt etter som)
Ville fortsatt anbefalt noen skjeletter, da kan du evt. dytte inn en banner av et slag der og. Men gå for Zombies hvis du foretrekker å spille med dem. Lista ellers ser grei ut, men kunne nok dyttet inn noe litt mer skumle saker kontra så mye i core kanskje. Crypt Horrors er det skumleste du har av units hvertfall. Men kommer helt an på spillerstilen din og hva du foretrekker :)
Magnus
- Retribution of Scyrah

jyfe
Fennblade

Post by jyfe » Tue Aug 26, 2014 7:58 am

Etterhvert når jeg får meg GG i massevis skal jeg flytte over på en fluff liste med bare skellies GG og mulig wight king bsb med en eller annen vamp

Må bare få skaffet meg mer :) så foreløbig blir det vel dette :) skal poste videre om jeg gjør noen bytter evnt hvordan det går mot de forskjellige spillerne :)

Men takker for masse god hjelp og tips (kommer godt med)

Kalerith
Juggernaut

Post by Kalerith » Tue Aug 26, 2014 10:01 am

@Dyhex
Jeg er enig i mye av din analyse.
Tingen er at min Vamp ikke kan få ASL. Han vil alltid slå på egen initiativ. Sammenlignet med frostfuglen er jeg enig i at han ikke fullfører samme rollen som karen du satte opp.
Kan forøvrig bare føye til at alle armeene har tilgang til flaming enten gjennom Banner of Eternal flames, Runer, eller demoniske våpen.
Nesten 33% av armeen er HE. Dersom spillerne er litt listebeviste så kommer samtlige til å inkludere BotWD. (For så vidt så kommer nok en god del også til å ta med frostfuglen, men men). Forutsett en Silverhelm blokk med 9-18 Strong med bsb m. botwd. Min hero er bedre mot dette.

Tomb Kings. Sphinxes. Til 1500 poeng er det minst to dersom han spiller TK etter mitt hjerte. S7>S6. Jeg wounder på 5-ere du på 6-ere.

Empire - Knightbus/Griff spam fordel meg. Anything else fordel deg. Min er bedre mot Stank. Du kan risikere å bli sittende fast, mens jeg vil trolig kunne grinde meg gjennom den noe kjappere.

DE - Sikkert magi skyting og avoidance. Her vil trolig ingen av vampyrene see kamp hvis motstander spiller rett. Ingen av oss får reroll om vi ser den.

Orcs- Du har bedre oppsett mot dem.

Dwars- Sikkert mye det samme som DE men uten magien. Tyngre skyting. Generell grei match up for VC vil jeg påstå. Mitt oppsett er bedre for å eventuelt ta ut en Superlord.

Chaos: Fordelen ligger med deg for å ta ut DP uten noen form for ASF. Dersom uten DP så tipper jeg at det er nurgle heavy, så da blir det fort tungt for begge.

Jeg vil bare nevne at jeg synes at du ikke tar nok hensyn til magien. Han har jo en level 4 med lore of vampires. Det er en god nok sjanse til å kunne plukke Vanhels. Mye mulig å få inn Hellish vigour noe som trolig er fordel litt i din favør siden mitt oppsett trolig wounder det meste på 2+ anyways. Dersom en tar med at han har en tome som alltid skal være innenfor 12. (Det er ikke et spørsmål så lenge man bestemmer deploymenten selv så skal den alltid være innafor). I tillegg så kan man ofte tygt 6 dice vanhels som er mitt største nyttespell, fordi man deretter kan bevege seg utenfor 12 av mortis engine med caster og derfor ikke få konsekvensen av de negative effektene av tome.

Dersom man tar magi ut av ligningen, så er jeg helt enig med din konklusjon.
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.

Kalerith
Juggernaut

Post by Kalerith » Tue Aug 26, 2014 10:01 am

@Dyhex
Jeg er enig i mye av din analyse.
Tingen er at min Vamp ikke kan få ASL. Han vil alltid slå på egen initiativ. Sammenlignet med frostfuglen er jeg enig i at han ikke fullfører samme rollen som karen du satte opp.
Kan forøvrig bare føye til at alle armeene har tilgang til flaming enten gjennom Banner of Eternal flames, Runer, eller demoniske våpen.
Nesten 33% av armeen er HE. Dersom spillerne er litt listebeviste så kommer samtlige til å inkludere BotWD. (For så vidt så kommer nok en god del også til å ta med frostfuglen, men men). Forutsett en Silverhelm blokk med 9-18 Strong med bsb m. botwd. Min hero er bedre mot dette.

Tomb Kings. Sphinxes. Til 1500 poeng er det minst to dersom han spiller TK etter mitt hjerte. S7>S6. Jeg wounder på 5-ere du på 6-ere.

Empire - Knightbus/Griff spam fordel meg. Anything else fordel deg. Min er bedre mot Stank. Du kan risikere å bli sittende fast, mens jeg vil trolig kunne grinde meg gjennom den noe kjappere.

DE - Sikkert magi skyting og avoidance. Her vil trolig ingen av vampyrene see kamp hvis motstander spiller rett. Ingen av oss får reroll om vi ser den.

Orcs- Du har bedre oppsett mot dem.

Dwars- Sikkert mye det samme som DE men uten magien. Tyngre skyting. Generell grei match up for VC vil jeg påstå. Mitt oppsett er bedre for å eventuelt ta ut en Superlord.

Chaos: Fordelen ligger med deg for å ta ut DP uten noen form for ASF. Dersom uten DP så tipper jeg at det er nurgle heavy, så da blir det fort tungt for begge.

Jeg vil bare nevne at jeg synes at du ikke tar nok hensyn til magien. Han har jo en level 4 med lore of vampires. Det er en god nok sjanse til å kunne plukke Vanhels. Mye mulig å få inn Hellish vigour noe som trolig er fordel litt i din favør siden mitt oppsett trolig wounder det meste på 2+ anyways. Dersom en tar med at han har en tome som alltid skal være innenfor 12. (Det er ikke et spørsmål så lenge man bestemmer deploymenten selv så skal den alltid være innafor). I tillegg så kan man ofte tygt 6 dice vanhels som er mitt største nyttespell, fordi man deretter kan bevege seg utenfor 12 av mortis engine med caster og derfor ikke få konsekvensen av de negative effektene av tome.

Dersom man tar magi ut av ligningen, så er jeg helt enig med din konklusjon.
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.

DyHex
Greylord Outrider

Post by DyHex » Wed Aug 27, 2014 2:11 am

Kalerith wrote: Tingen er at min Vamp ikke kan få ASL. Han vil alltid slå på egen initiativ.
Det har du selvfølgelig helt rett i, men samme gjelder jo for min hvis han skulle få ASL itillegg til ASF. Men du taper såklart ikke noe på det så fordelen er hos deg. Men med Vanhel’s har det ikke så mye å si.
Kalerith wrote: Nesten 33% av armeen er HE. Dersom spillerne er litt listebeviste så kommer samtlige til å inkludere BotWD. (For så vidt så kommer nok en god del også til å ta med frostfuglen, men men). Forutsett en Silverhelm blokk med 9-18 Strong med bsb m. botwd. Min hero er bedre mot dette.
Enig her, men ikke nødvendigvis med Silverhelm senarioet. For det første så har HE kun 2 unit med høyere armour save enn 3+ som du har en fordel mot, Silverhelms og Dragon Princes. For det andre er begge dyre units, spesielt i en 1500pts hær og egner seg ikke for å gå inn først mot store enheter da de kun får S bonus på charget og risikerer å bli stående fast resten av spillet hvis de ikke klarer å kjøre igjennom enheten på en runde. De egner seg best som sjokk styrker til å flanke en unit som alt er holdt opp av en infanteri enhet (spearmen, lsg, WL, SM, PG, hvor min er bedre) slik at en fjerner steadfast etc. Og forhåpentligvis da kan charge på nytt neste runde med +2S. En enhet på 18 Silverhelm vil ta opp nesten 1/3 av poengene for en 1500pts hær. Hvis de kjører enheten slik du nevner befinner sikkert en god del av hero’s/lords seg i den uniten. Og selv om du har Nightshroud og buffet med Vanhel’s vil maks 2 modeller av kavaleriet være i base-kontakt med din vampyr. Så alle supporting attacks bak de to får fortsatt +2 Strength bonus på charget og re-rolls to hit pga. ASF(hvis de har hand of glory som klastet på 5+..). Noe som resulterer i at helten din statistisk sett dør over halvparten av gangene på charget uten å få slått tilbake hvis enheten faktisk skulle være på 3 rekker.

Uten Hand of Glory:
4 supporting attacks fra Silverhelms i rekke 2 og 3 gir: 2 av 4 hit’s går igjennom, ikke noe re-rolls pga. I5 vs I6. Så S5 vs T5 gir 1 av 2 wounder.. du har da en 6+ AS mot S5 som gir 84% sjanse for at woundet går igjennom. Deretter kommer det 2x S3 W4 attacks fra de 2 SH i front. Men han har trolig en Noble eller en Prince i enheten, så Noble 3x S4 WS6 I7 angrep eller Prince 4x S4 WS7 I8 angrep før du får slått tilbake, også 1x S3 WS4 angrep fra Silverhelmen med I5 etter vampyren din..

Med Hand of Glory fra en High Mage vil alle supporting attacks få re-rolls to hit pga. +1-3 Initiativ.. så 3 av 4 hits går igjennom, 1,5 wounder og 84% sjanse for at de ikke reddes av AS.. Hvis HE roller 3 eller mer på D3 for hand of glory wil alle rekker slå før vampyren.

Min får derimot en 5+ AS så kun 68% at wound'ene går igjennom. Du har en S mer så du har 84% sjanse for å slå igjennom armouren dems, kontra min sjanse på 68%.. Men det hjelper lite når du ikke overlever charget, mens min version har derimot ASF, din er nullet ut. Dermed får ikke HE re-roll mot vampyren min og de slår likt, noe som øker sjansen for at han overlever et charge betraktelig, men fortsatt ikke sikkert at han overlever...

Det er først hvis du klarer å charge et kavaleri som f.eks. Silverhelms at du vil ha den store fordelen, men det vil du mest sannsynlig sjeldent få til, spesielt hvis motstanderen er litt observant.
Kalerith wrote: Jeg vil bare nevne at jeg synes at du ikke tar nok hensyn til magien.
Det har du muligens rett i. Men en HE Archmage med BoH i en unit med BotWD vil kunne trygt kaste 6 dice på alt... Samt BoH hjelper enormt for dispel. Dermed kan du nødvendigvis ikke regne med å regjere magic fasene mot hvertfall 1/3 av hærene.
Kalerith wrote: Han har jo en level 4 med lore of vampires. Det er en god nok sjanse til å kunne plukke Vanhels. Mye mulig å få inn Hellish vigour noe som trolig er fordel litt i din favør siden mitt oppsett trolig wounder det meste på 2+ anyways. Dersom en tar med at han har en tome som alltid skal være innenfor 12. (Det er ikke et spørsmål så lenge man bestemmer deploymenten selv så skal den alltid være innafor). I tillegg så kan man ofte tygt 6 dice vanhels som er mitt største nyttespell, fordi man deretter kan bevege seg utenfor 12 av mortis engine med caster og derfor ikke få konsekvensen av de negative effektene av tome.
Helt enig med deg her. Valhels vil en jo hovedsaklig ha pga. Movementen, men din version tjener vesentlig mere i combat på den enn min, da min alt har ASF. Selve uniten tjener såklart enda bedre på det. Samtidig som min vil nyte litt bedre av Hellish Vigour, men dette er to spells en gjerne vil kaste på en unit i kombinasjon anyway. Du får derimot kanskje en liten fordel her (har ikke regnet på det). Så blir egentlig litt hipp som happ her og i magic phasen. Spørsmålet er om du klarer å få de magiene du ønsker igjennom uten at de blir dispel’a.

Så uten om det er vi faktisk helt enige :P

Rop ut igjen hvis du ser noe jeg har glemt eller har husket feil på :)

@jyfe
Beklager at vi hijacker tråden din litt jyfe. Siden du har lov til å bytte utstyr på char'n underveis har du hvertfall muligheten til å prøve ut flere ting. Hadde vært kult hvis du posta resultatene dine og erfaringene du har med de forskjellige build'a :)
Last edited by DyHex on Wed Aug 27, 2014 11:45 am, edited 1 time in total.
Magnus
- Retribution of Scyrah

jyfe
Fennblade

Post by jyfe » Wed Aug 27, 2014 11:27 am

Heh ingen fare får trossalt mye gode tips av d :) men skal prøve di forskjellige buildsan å poste erfaringer å hva jeg selv mener blir det beste ovarall og seff resultater :)

jyfe
Fennblade

Post by jyfe » Thu Oct 02, 2014 9:08 am

Da har jeg fådd testet de forskjellige oppsettene litt å til nå er
Konklusjon

Sword of might setupen å fåretrekke mot alver pga
At kommer som regel inn mot alver og ikke monsters og da ble resultatene best me sword of might setupen :)

Nightshroud
Seed of rebirth
Heavy armor,
great weapon
Dread Knight
Quickblood
207pts

Helt og totalt overlegen mot monster/warmachine/chaos

Fikk tadd ut chimeran og lordn på joggernaut med vampen alene ;)

Men har en del mer testing ijenn for å se flere variasjoner i spill :) men pr dags dato holder jeg en litn knapp på sword of might setup grunnet mer allround og ikke alltid like enkelt å få rom å bevege vampen dit du vill (vertfall ikke mot elves) :) håper det er et utfyllende svar :) å spør jærne om situasjoner etc så ska e scar så godt som e kan :)

jyfe
Fennblade

Post by jyfe » Sat Oct 11, 2014 12:59 am

en ny liste tanke på armyen får og teste før liga start.

vamp lord
hellsteed
lvl 2
dread knight
quickblood
lance

necro
lvl 2

30 zombies(standard)
20 crypt ghouls
5 wolfs

5 black knights(standard)
6 crypt horrors

5 blood knights (standard)

er rask oppskrevet liste som jeg fikk lyst å prøve ^^, hva tror dere ?

btw lordn skal inn med blood knights :)

jyfe
Fennblade

Post by jyfe » Fri Oct 31, 2014 7:09 am

Lord
Master necro
Lvl 4
Lore of vamp
Channel staff
Dispel

Hero
Vampire
Lvl 2
Sword of might
Enchanted shield
Heavy armour
Dread knight
Quickblood

Core
20 crypt ghouls
5 dire wolfs
50 zombies (20 og 30 i hvær unit)

Special
6 crypt horrors
5 black knights banner og barding,lances

Rare
Morthis engine m/thome

Her er lista jeg har valgt å bruke i ligaen :) har mulighet for 3 bytter gjennom hele ligaen så får se hvirdan det går :)

DyHex
Greylord Outrider

Post by DyHex » Sat Nov 01, 2014 3:22 am

Du får ha lykke til! Post gjerne resultatene fra turneringen :)
Magnus
- Retribution of Scyrah

Post Reply

Return to “Armélister”