Div. lister..

Her diskuteres det armelister og tatikker

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

Olannon
Haley

Re: Star Dragon til wartrond liga

Post by Olannon » Mon Dec 22, 2014 1:24 am

Flyers er et evig problem, men det skal ikke være mange flyers som hverken frykter searing doom eller miasma + pit of shades. Du kan jo vurdere å bytte high => metal. Jeg tror det er veien å gå.
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

DyHex
Greylord Outrider

Post by DyHex » Mon Dec 22, 2014 10:48 am

Litt usikker på hvor mye jeg skal bytte og endre på denne lista. Oppsettet som jeg har testet og fått gode resultater med er så å si likt med det jeg postet (2 reavers istedenfor SH).

High Magic spells jeg som regel er veldig fornøyd med å få med denne liste er Soul Quench, Apotheosis, hand of glory og fiery convocation. Evt. Arcane Unforging mot enkelte match-ups. Walk between Worlds gjør ikke veldig mye for denne lista.

Lore of Metal virker som et solid valg, men noen av magiene der er veldig match-up betinget. Men er nå trygt å si at jeg vil møte en del armour, men vil nok og møte en del enhet blokker på 20-50 figurer. Eller små skirmish enheter uten særlig armour.

Searing Doom: Utrolig sterk mot armour eller solo lords, tvinger dem muligens inn i en unit eller å ha dem innen LOS for uniten. Men ubrukelig mot veldig veldig mange units og den er utrolig dyr. Soul quench med S4 er ikke så mye å skryte av mot armour, men boosta kan en godt få inn noen wounds, en mulighet er jo å gi Metal Archmagen ring of fury..:)

Plague of Rust: Synergien med missile spells'ene er ikke veldig god. Er grei i kombinasjon med enchanted blades og transmutation of lead. Billig og hjelper hvert fall S3 skuddene fra archers.

Enchanted Blades of Aiban: Denne spellen er awesome for archer uniten, +1 to hit, magical AP shooting attacks er konge. Foretrekker denne frem for Hand of Glory.

Glittering Robe: Vil hjelpe WL litt i melee i det minste.

Gehenna's Golden Hounds: Litt meh.. foretrekker searing doom, men noen ekstra wounds her og der er jo fint.

Transmutation of Lead: Helt grei. Kast en searing doom først og så denne før en skyter på uniten. evt. denne spellen i kombinasjon med enchanted blades. Men litt dyr.

Final Transmutation: Denne er awesome, men har ikke kortene eller boka forran meg så husker ikke hva den koster å kaste uboosta og boosta. Men vil tro Fiery Convocation gjør jobben bedre på units med T4 og mindre.
Magnus
- Retribution of Scyrah

DyHex
Greylord Outrider

Post by DyHex » Mon Dec 22, 2014 11:34 am

Bow Line v1.1

L4 Shadow Archmage: Book of Hoeth, Khaine's Ring of Fury 300pts (General)
L4 Metal Archmage: Dispel Scroll 245pts
Lords: 545pts

Noble: BSB, Great Weapon, Armour of Destiny 149pts
Noble: Barded steed, Great Weapon, Heavy Armour, Golden Crown of Atrazar, Star Lance, Charmed Shield, Potion of Foolhardiness 143pts
Heroes: 292pts

30x Archers: FC 330pts
5x Ellyrian Reavers: Musician 90pts
Core: 600pts

24x White Lions: FC, Banner of the World Dragon 392pts
Special: 392pts

4x Eagle Claw Bolt Throwers 280pts
Frostheart Phoenix 240pts
Great Eagle 50pts
Rare: 570pts

Total: 2399pts

2/2 Choices:
Banner of the World Dragon - 1 choice
1 or more bolt throwers - 1 choice

Endringer:
Metal istedenfor High Magic
Khaine's Ring of fury på shadow archmage
Ingen Ironcurse Icon
Noble på steed istedenfor eagle
Armour of Destiny istedenfor caledor pga. Glittering Robe fra metal.
-2 archers + archer champion
-7 SH
+2x5 reavers
-1 White lion.. 24 istedenfor 25..
+1 Great Eagle
Magnus
- Retribution of Scyrah

Olannon
Haley

Post by Olannon » Tue Dec 23, 2014 2:43 am

WL begynner å bli farlig små. Ditch ring of fury og legg til +2, da er du på 2400 akkurat. Liker endringene forøvrig. BSB bør nok ha shield of the merwyrm tenker jeg, det bør holde. Hvis du vil ha mer survivability kjører du Potion of Toughness.

Første dragerapport er oppe forøvrig, have fun!
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

DyHex
Greylord Outrider

Post by DyHex » Tue Dec 23, 2014 2:13 pm

Ooh! :D Skal sjekke den ut med engang jeg har skrevet ferdig og postet denne posten her ^^
EDIT: Jeg ser Noble på eagle gjorde det bra ^^ Bra Battlerep! :)

Er veeeeldig fristet til å gjøre en endring jeg tipper du ikke liker :P Fjerne eagle og sette den på noble'n igjen. Veldig glad i flying +1T og +1W. Samtidig som de 2 S4 ASF AP angrepene faktisk hjelper på charget da det nesten garanterer at warmachine crew'et dør slik at en får overrun eller han kan flytte seg igjen neste tur f.eks. Samtidig som det gjør han i stand til å fjerne mindre units og chaff relativt lett mens det beveger seg mot WL og Archer uniten, kontra en eagle som bare settes i veien for å flykte eller dø :/ Mulig jeg hadde gjort som du sier hadde jeg faktisk hatt noen erfaring med eagle's i rare, men aldri brukt de ennå utrolig nok hehe x) Kanskje jeg endrer mening innen den 28... Enkelt å endre i denne lista.

Som du sa så er flyers et evig problem, vil veldig gjerne ha litt av det i min egen liste for motstanderen sin skyld :p Med dette har jeg 2.

Tenkte derimot ikke over å bruke Shield of the Merwyrm så dytter inn det i lista sammen med sword of might. :) Lista under er et kompromiss mellom tipsene dine som jeg nok burde følge og hva jeg har lyst til å spille og føler meg komfortabel med hehe. Beholder ring of fury for de match-up'ene hvor metal sine DirDamg/missile spells vil være ubrukelig. Å få motstanderen til å svi av potensielt 2 DD mot en PD, samt evt en unit wide wardsave er heller ikke feil første runde av combat.
[b]Bow Line v1.2[/b] wrote:
L4 Shadow Archmage: Book of Hoeth, Khaine's Ring of Fury 300pts (General)
L4 Metal Archmage: Dispel Scroll 245pts
Lords: 545pts

Noble: BSB, Shield of the Merwyrm, Sword of Might 134pts
Noble: Great Eagle (Swiftsense, Shredding Talons), Halberd, Heavy Armour, Lion Cloak, Golden Crown of Atrazar, Star Lance, Charmed Shield, Potion of Foolhardiness 195pts
Heroes: 329pts

30x Archers: FC 330pts

25x White Lions: FC, Banner of the World Dragon 405pts
Special: 405pts

Rare: 520pts

Endringer:
Shield og Merwyrm + sword of might på BSB.
Noble tilbake på eagle.. ingen eagle i rare.
+1 WL så opp til 25 stk igjen.
Halberd istedenfor GW på eagle noble (S5 ASF).

3 chaff og 2 relativt sterke flyers.. Så 8 drops istedenfor 9. Vet ikke om det vil ha så mye å si da nesten alle listeutkast som er blitt postet til ligaen hittil har enten 4-7 drops eller 12 drops.

Tror jeg skal ha en relativt god skyteliste fortsatt selv uten den rare eagle'n, eller tror du jeg kommer til å lide veldig av det valget? :P Takk for alle tilbakemeldinger så langt hvert fall, blir en del tekst det her..

Blir listen ovenfor jeg kommer til å bruke, evt. samme men med eagle i rare, noble til hest og Ironcurse icon på archmage hvis jeg ombestemmer meg, blir 2400 akkurat det og.
Magnus
- Retribution of Scyrah

DyHex
Greylord Outrider

Post by DyHex » Sun Dec 28, 2014 12:12 am

Drage liste inspirert av Olannon sin Tyrion liste :D Vet ikke hvor lurt det er med en Star Dragon liste uten BotWD og kun en lvl 2 Mage, men virker gøy :) L4 Archmage og Prince i bussen er vel et bedre alternativ.. men da får en ingen bolt throwers når en tar BotWD under ETC15 Draft 1.

2x S4 Breath Weapon :D
Tyrion 410pts (General)
Prince: Star Dragon, Heavy Armour, Lion Cloak, Shield, Star Lance, Dragonhelm, Talisman of Preservation, The Other Trickster's Shard 645pts
Lords: 1055

Mage: L2 High, Steed, Dispel Scroll, Crown of Command 190pts
Noble: BSB, Barded Steed, Dragon Armour, Dawnstone, Enchanted Shield, Sword of Might 170pts
Heroes: 360

17x Silver Helms: FCG, Shields 421pts
Core: 601pts

2x Eagle Claw Bolt Throwers 140pts
Rare: 380pts

Total: 2396
2/2 Choices:
3 or more mounted characters - 1 choice
Magnus
- Retribution of Scyrah

Olannon
Haley

Post by Olannon » Sun Dec 28, 2014 2:54 am

Mage kan ikke ta scroll + crown. 60 poeng.
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

DyHex
Greylord Outrider

Post by DyHex » Sun Dec 28, 2014 10:13 am

Argh.. Det er sant, tror jeg var litt trøtt :l
Dropper jeg crown of Command og bytter talisman of Preservation ut med golden crown of Atrazar får en inn en 3 bolt thrower istedet, men da er ikke bussen stubborn. Eller gi Crown of Command til BSB.
Magnus
- Retribution of Scyrah

Olannon
Haley

Post by Olannon » Sun Dec 28, 2014 1:02 pm

Du har en mengde, forskjellige problemer her. Du har ikke nok magi, du har ikke en sekundær karakter som kan gå i front med Tyrion (BSB kan, men det er mye han sliter mot), du har ikke stubborn. Jeg tror rett og slett du prøver på for mye på èn gang. Tyrion + drage er simpelthen for mange poeng. Du kunne droppet RBTs for en sekundær L2 som kunne gitt deg stubborn, men da mister du mye fleksibilitet. Til gjengjeld kan du ta BOTWD men er Tyrion da bedre enn å ha en Prins + L4 med Book? Jeg tviler, men det kan jo forsåvidt tenkes at det er verdt å se på.
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

DyHex
Greylord Outrider

Post by DyHex » Sun Dec 28, 2014 10:42 pm

Hm ja.. Synes det er vanskelig å lage en HE liste med litt variasjon under disse Draft'ene, spesielt når 1-4 BT er under et valg av 2 mulige.. Tror nok prince og archmage er et bedre valg enn Tyrion. Men skulle virkelig ønske han kunne lønnet seg i et build. Kul modell og kjedelig å ikke få brukt han da andre billigere valg lønner seg.

Antar Frostheart Phoenix på en Anointed teller mot Frostheart Phoenix valget i compet?
Liste med Anointed på frost, prince på star dragon, bsb med BotWD hadde vært gøy, men lønner seg kanskje å sette anointed på flamespyre og ha en frost i rare.
Magnus
- Retribution of Scyrah

DyHex
Greylord Outrider

Post by DyHex » Sun Dec 28, 2014 11:43 pm

Star Dragon Liste basert på den første jeg postet.. Håpet er at MR(3) sammen med 2 High Mages skal kunne kompensere for BotWD... Får inn 2 Bolt Throwers på den måten, men blir derimot litt svakere i magi fasen.
Prince: Star Dragon, Heavy Armour, Lion Cloak, Shield, Star Lance, Dragonhelm, Talisman of Preservation, The Other Trickster's Shard 645pts
Prince: Dragon Armour, Barded Steed, Dawnstone, Enchanted Shield, Giant Blade 277pts
Lords: 922pts

Noble: BSB, Heavy Armour, Barded Steed, Shield Lance, Obsidian Lodestone 167pts
Mage: L2 High, Steed, Dispel Scroll, Ironcurse Icon 160pts
Mage: L2 High, Steed, Crown of Command 165pts
Heroes: 492pts

2x Eagle Claw Bolt Throwers 140pts
Rare: 380pts

Total: 2395...
2/2 Choices:
eller med L4 og kun 1 BT (litt i minste laget)...
Prince: Star Dragon, Heavy Armour, Shield, Star Lance, Dragonhelm, Golden Crown of Atrazar, The Other Trickster's Shard 604pts
Prince: Heavy Armour, Barded Steed, Dawnstone, Enchanted Shield, Giant Blade 263pts
Archmage: L4 High, Steed, Book of Hoeth, Crown of Command 330pts
Lords: 1197pts

Noble: BSB, Heavy Armour, Barded Steed, Lance, Shield, Obsidian Lodestone 167pts
Mage: L1 Beast, Steed, Dispel Scroll, Ironcurse Icon 125pts
Heroes: 292pts

Eagle Claw Bolt Throwers 70pts
Rare: 310pts

Total: 2400
2/2 Choices:
Vet ikke.. gir litt opp... Får nye problemer med listene samme hva jeg gjør.
Magnus
- Retribution of Scyrah

DyHex
Greylord Outrider

Post by DyHex » Fri Jan 09, 2015 9:43 pm

Draft 2 Bow Line basert på Bow Line lista mi fra ETC Draft 1..

Tror ikke ren Bow Line er veien å gå grunnet de nye kartene og at alle scenarioer en kan velge med unntak av battleline ikke akkurat gavner stasjonær skyting, men synes listene er artige å spille selv om de tar litt tid..

Prøvd å gjøre det vanskeligere å ta poeng fra lista sammenlignet med Draft 1 versionen. Fortsatt "bare" 8 drops.. Droppet Noble på eagle og en BT til fordel for Anointed som Combat lord. Byttet shadow til high og satt BoH på metal. Noble BSB til LSH BSB..

Anointed tror jeg vil være veldig solid, med mulighet for 1+ re-roll og 3++ til fots, samtidig som han gir immune to psychology og 6++ til WL som kan ytterligere forbedres med High magic.

Hadde vært kult med Reaver bow og PoS på LSH men vet ikke hvor jeg skal få poengene fra.
Anointed of Asuryan: Dawnstone, Enchanted Shield, Giant Blade 300pts (General)
L4 Metal Archmage: Book of Hoeth 275pts
L4 High Archmage: Dispel Scroll 245pts
Lords: 820pts

Lothern Sea Helm: BSB 125pts
Heroes: 125pts

30x Archers: FCG 330pts
5x Ellyrian Reavers: Champion 90pts

25x White Lions: FCG, Banner of the World Dragon 405pts

3x Eagle Claw Bolt Throwers 210pts
Rare: 450pts

Total: 2400pts
Magnus
- Retribution of Scyrah

DyHex
Greylord Outrider

Post by DyHex » Mon Jan 12, 2015 3:39 am

Dette er en litt spesiell liste, mulig den ikke lønner seg men er designet med warcon 2015 i tankene. Hver kamp i warcon er basically en rekke spesielle scenarioer som ødelegger for tradisjonelle hærer. Scenarioene er kort oppsummert under lista. En kan hente seg opp til 10 ekstra poeng i hvert scenario ved siden av poengene fra 20-0 systemet.

Alle hærer er ukompet og kan maks være 2500pts..
Alarielle the Radiant: High Magic 350pts
Prince on Star Dragon: Star Lance, Dragonhelm, The Other Trickster's Shard, Golden Crown of Atrazar, Heavy Armour, Lion Cloak, shield 610pts
Lords: 960pts

Mage: level 1 Beast, Dispel Scroll 110pts
Noble: BSB, Heavy Armour, Biting Blade, Enchanted Shield, Luckstone 119pts
Heroes: 229pts

5x Ellyrian Reavers: Champion, Musician, Bows 105pts
10x Silver Helms: FCG, Shields 260pts
10x Silver Helms: FCG, Shields 260pts
Core: 625pts

25x White Lions: FCG, BotWD 405pts

Rare: 280pts

Total: 2499pts
Scenario 1: Messengers. 2 enheter deklareres som messengers, dør de får motstanderen poeng og en får selv poeng for å sende enhetene ut av brettet på motstanderens side (mer jo tidligere i spillet). Kan hente opp til 10 poeng her.
-Her kommer Silver Helms inn og walk fra Alarielle.

Scenario 2: Watchtower, den som kontrollerer watchtower på slutten av spillet får 6pts (max 20inf eller 6MonInf) samt kontrollering av table quarters med command enheter(1pt per).
-Skal ha nok command unit til å kontrollere table quarters. WL sloss seg inn i tower... Bolt Throwers hjelper å plukke enheter med command units.

Scenario 3: Blood and Glory, første man til å breake motstander får 6pts, 2pts for ha din general på motstanderens halvdel på slutten og 2pts for det samme med BSB.
-Jeg har 3 relativt robuste enheter med FCG.

Scenario 4: Alle dine enheter får re-roll to hit og wound mot en enhet du velger (+1 hvis du har noe slikt fra før). Dreper du denne enheten får du 5pts.. dreper en en caster model/enhet får en 2pts, opp til 5pts for alle motstanderens eller opp til 3 av dem.
-WL vil trolig treffe enheten jeg velger på 2+ og wounde på 2+.. relativt vanskelig å plukke poeng på caster'ne mine.

Scenario 5: En screamingbell midt på kartet, en kontrollerer den ved å gå over den (må minst ha 10inf eller 6MonInf ellers -1M for hver under). Starten av hver magic phase kan spilleren som kontrollerer den velge å ringe den. Alle casters på begge sider kaster umiddelbart på miscast table.. Får 5pts for å kontrollere bjella på slutten av spillet. 3pts for å ringe bjelle 3+ ganger. 2pts for å avslutte med bjella i motstanderens deployment zone.
- BotWD hjelper en del her..
Magnus
- Retribution of Scyrah

DyHex
Greylord Outrider

Post by DyHex » Thu Jan 22, 2015 4:57 am

Har litt lyst å prøve en liste med Anoited på frosty og 2 level 4 high & metal.. Basert på skytelista mi. Fjernet eagle noble og byttet han ut med Anointed og satt han på frost phoenix fra rare...
Anointed of Asuryan: Frostheart Phoenix, Crown of Command, Enchanted shield, Giant Blade 550pts
Archmage: Level 4 Metal, Book of Hoeth 275pts
Archmage: Level 4 High, Dispel Scroll 245pts
Lords: 1070pts

Noble: BSB, Heavy Armour, Shield of Merwyrm, Biting Blade 124pts
Heroes: 124pts

30x Archers: FCG 330pts

24x White Lions: FCG, BotWD 392pts
Special: 392pts

3x Eagle Claw Bolt Thrower 210pts
Rare: 210pts

Total: 2396pts
5/5 Choices
Evt. bytte crown of command med dawnstone eller the other trickster's shard og beef'e opp BSB'n litt. Evt. en WL til.

Er jo forsåvidt mulig å presse inn en prince på stardragon i den lista istedenfor hvis en kutter en BT. Selv om star dragon er vesentlig bedre enn frost phoenix så er anointed med giant blade mer pålitelig enn hva prince med star lance er hvis en må grinde.. Evt. kan frost settes tilbake i rare og anointed flyttes inn i WL blokka med dawnstone.

Kanskje bytte ut Archers med en blokk silverhelms.
Magnus
- Retribution of Scyrah

DyHex
Greylord Outrider

Post by DyHex » Wed Feb 04, 2015 11:58 pm

Har ikke fått spilt så mye i det siste, men dette er en liste jeg har lyst å prøve.
Anointed: Frostheart Phoenix, Dawnstone, Enchanted Shield, Giant Blade 540pts
Archmage: L4 High, Book of Hoeth 275pts
Loremaster: Dispel Scroll 255pts
Lords: 1070pts

Noble: BSB, Light armour, Reaver Bow 120pts
Heroes: 120pts

22x Archers: FCG 250
14x Silver Helms: FCG, Shields 352pts
Core: 602pts

19x White Lions: FCG, BotWD 327pts
Special: 327pts

Rare: 280pts

5/5 Choices
Loremaster og BSB med reaver bow gir mulighet for 3x S6 skudd på BS6-9(hand of glory) med wyssan.

Eventuelle endringer:
Kutte en Bolt Thrower og dytte WL enheten opp til 24 og archers ned til 20 og Silver Helms opp til 15..
Endrer jeg Forstheart til Flamespyre åpner det for å gi Potion of Strength på BSB hvis wyssan ikke er nok. 3x S9 skudd en runde er jo nice.
Magnus
- Retribution of Scyrah

Post Reply

Return to “Armélister”