Sheffield Slaughter - My herdstone is bigger than yours

Her diskuteres det armelister og tatikker

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

matsemann
Archangel

Sheffield Slaughter - My herdstone is bigger than yours

Post by matsemann » Sun Jan 11, 2015 10:00 pm

Sendte inn denne listen nå:

Mats Aubell – Chaos Legions (mono Tzeentch)

Mr. Grumpy - Chaos Lord, General, Mark of Tzeentch, Barded Chaos Steed, Armour of Destiny, Great Weapon, Shield, Scaly Skin, Crown of Command, Third Eye of Tzeentch, Luckstone – 372
Polly the parrot - Kairos Fateweaver - 565

Mr. Not Quite as Grumpy - Exhalted Hero, Mark of Tzeentch, Deamonic Mount with Barding, Great Weapon, Talisman of Preservation, Charmed Shield, BSB - 251
Mr. Not Grumpy at all - Exhalted Hero, Mark of Tzeentch, Deamonic Mount with Barding, Great Weapon, Talisman of Endurance, Dragonhelm, Ironcurse Icon - 226

Horseface - Bray Shaman, Mark of Tzeentch, Lore of Shadow, Dispel scroll – 110
Sheepface - Bray Shaman, Mark of Tzeentch, Lore of Death, Shard of the Herdstone – 135
Goatface - Bray Shaman, Mark of Tzeentch, Lore of Shadow, Obsidian Lodestone – 130

22 Chaos Warriors, Mark of Tzeentch, Full Command Group, Blasted Standard - 429
10 Horrors, Standard - 140
Chaos Warhounds, Vanguard - 40

Total 2398
Last edited by matsemann on Mon Jan 12, 2015 9:09 am, edited 1 time in total.
Gult er kult

15 min of shame - https://www.youtube.com/watch?v=SkzDfGMDhiA

Sverre
Thorn

Post by Sverre » Mon Jan 12, 2015 7:46 am

Talisman of Preservation (45) og Dragon Helm (10) er vel kanskje ikke helt lov å ta på en helt?
Blue moon over the Nightmare Empire
#DennyWillHaveSnuggles

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Mon Jan 12, 2015 9:08 am

Det stemmer, så jeg sendte en rettelse i dag tidlig til Leggy :)

Kanskje jeg skal slutte å lage lister i Excel snart...
Gult er kult

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Thu Jan 29, 2015 1:32 pm

Kamp 1 – Beastmen – Darren Parkes

Jeg burde nok ha bare pushet alt frem og satset på at det gikk bra til slutt, men han fikk både Purple Sun og Doom n’ Darkness på sin lvl 4 death så Kairos var ikke heeeeelt keen på å bli med på det. Med en Doombull på magisk teppe og med 3+ ward så ble det en standoff hvor jeg forsøkte å tvinge hans doombull til å charge meg ved å senke ld med iceshard samtidig som jeg prøvde å skape panic tests på blokkene hans. Måtte bruke en scroll tidlig på doom ‘n darkness siden horrors stod for nære en runde hvor de ble charget av doombull og dermed feiga jeg ut med push og risikerte lite. Han hadde også mye chaff i veien som gjorde at han fikk satt opp en eventuell counter charge med en horde av poison-infiserte sauer med regen som ville gjort at jeg hadde tapt combat og stubborn ld 6 var jeg ikke klar for i første runde…

10-10

Points of interests: Hans lvl 4 death failer LOS! på final Trans men overlever tross spart re-roll på 6’ern. Hans doombull klarer frenzy på ld 7. Begge hadde resultert i maks push og seier.

Kamp 2 – Undead Legions – Chris Mince

Meeting Engagement. Nok en gang møtte jeg purple sun. 2 blender lords, en av de lvl 4 death og den andre lvl 4 vampires. Banshees, masssse chaff, casket og en stor enhet med 9 crypt horrors. Kairos skulle ikke få det lett.

Jeg holder distanse til sola og fyrer av banishment og shems på casket runde 1. Står igjen med 1 wound og blir healet opp neste runde. Litt standoff mens jeg slakter chaff han setter i veien for meg. Så kommer det avgjørende øyeblikket hvor han får av en IF lilla sol som misfirer og rasker vekk en del skjelletter i bunkeren før han får 4 på miscast og sprenger vekk en hel haug til. Overlever men bunkeren er redusert fra 40+ til ca 15. Da fyrer jeg av alt jeg kan mot de og han er nede i et par skjelletter igjen samt at warriors pusher på. Han charger med zombies, crypt horrors og noe mer fjas for å pinne meg på plass mens han flykter inn i et hus med restene av bunkeren sin. Får opp et par med invocation mens han samtidig begynner å poppe i combat. Jeg fortsetter å pushe på skjellettene med heltene i seg med magi og får fjernet alle skjellettene samt et wound her og der på chars.

Han flykter ut av huset (re-roll med shems om han fortsetter å stå der, oh yeah) slik at han er utenfor line of sight om jeg ikke pusher Kairos helt frem og godt innenfor purple range. Jeg velger å spille safe, popper crypt horrors og zombies og holder Kairos unna purple sun. Jeg fikk en elendig magifase så det hadde blitt skummelt om jeg hadde pushet på med den flyvende papegøyen.

Vinner vel 14-6 og synes det er helt greit å ta med seg til runde 3, spesielt siden man capper på 16p.

Chris fikk min sportsamnship, kjempekar og det til tross for at han var amerikaner ;)

Kamp 3 – Dark Elves – James Fitzsimmons

Morathi. 4 bolt throwers. Fucking brolocks x 2. 3 x dark riders og et par helter på peg. Metal mage. Darkshards.

3 av 3 kamper. Purple sun. Denne gangen pit som en bonus. Jeg burde skjønt at her taper jeg om jeg ikke gjør noe radikalt og kjørt helter ut av bunker med full pupp mot bolt throwers så jeg fikk litt mer lekerom, men grunnet scenario som var noe watchtowers greier som var verdt 1000 VP så gikk jeg mot hans darkshards enhet for å sørge for at de ikke fikk noe hus samt flykte inn i runde 5 eller 6.

Jeg gjorde det ikke så bra for han fikk blokket meg med fast cav for å komme inn i huset samtidig som at Kairos ble drept av en doombolt og litt skyting i runde 2. Lord blir drept av golden hounds. Massivt 20-0 tap.

Kamp 4 – DoC – Rob Downey

Standard deamons med GUO, masse beasts, skullcannon og plaguebearers. Her gikk ting veien da jeg pitter GUO i runde 2 og var egentlig aldri truet etter det. Kairos må dodge ambushing khorne hounds, single beasts og harpies men det gikk seg til. Så når jeg pitter hans skullcannon også i runde 3 (begge to med litt miasma tukling først) så var det igrunn over.

Helt til Reign of Chaos pisser meg i trynet. Han ruller den Khorne Stonethrower saken og jeg har 3 enheter på bordet. En single helt som har jaktet horros, warrior bunkeren og Kairos. Helt og Kairos får 6’er. Begge to får direct hit. Failer 4+ ward på helten og så failer jeg 4+ med re-roll på Kairos og 5 wounds. Borte. I sin runde 5 ruller han 12 på magifasen og redder dermed sin enhet med plaguebearers som var i ferd med å få warriors i trynet.

Blir vel 15-5 og jeg ante at karmaen ikke var helt på min side denne turneringen.

Kamp 5 – Skaven – Ben Atkinson

Skaven.. . To doomwheels. To kanoner. Ingen bjelle men 2 assassins med weeping blade og en med sword of anti-heroes, Warlord med Fellblade på War-Litter, OTS, doomrocket men ingen brass orb! Juhuu. Så hører jeg bare dreaded 13th og jeg teller antall warriors på bordet. 22 ja… snitt på dreaded 14. Dette blir jo ikke noe stas. Han deployer bak et hus så antar følgende dersom jeg pusher:

Jeg kommer aldri frem grunnet single helter, rat packs, doom wheeels, 2 x 40 slaver. Får han 1 dreaded gjennom så er jeg fucked.

Det blir standoff hvor jeg klarer å plukke gutter runners og en rat pack mens han får hunder. Han har 1 wound igjen på et doomwheel som ville tippet det i min retning men jeg var ikke veldig klar for å pushe noe her. I retrospekt så valgte jeg jo ikke Comet som kunne tatt vekk warp lightning kanonen og som kunne gjort at Kairos kunne kommet frem. Sånn går det når man tar meg seg ny hær uten å spillteste nok.

10-10

Kamp 6 – Brettonia – Michael Pritchard

Denne kan oppsummeres slik:

Kairos er redd trebs. Han går inn i blokken min med sin heroic killing blow dude i sin runde 2. Jeg buffer bunkeren med flesh to stone og tar null wounds mens han begynner å småblø litt. Han dreper Kairos med indirekte trebuchet skudd. Jess. DVS: Han må ha hit og scatter 2. Alt annet blir bom. Så failer jeg nok en gang 4+ med re-roll. Så blir det 6 wounds. Karma.

Vi slår på hverandre ut kampen hvor jeg dreper en lord med sword of anti heroes mens hans KB lord blir healet opp av hans level 4 life for jeg kan ikke la iceshard blizzard gå gjennom og risikere en stubborn test på ld 8. Lorden hans klarer seg gjennom 5 runder med CC hvor han får 9 S7 angrep på seg (og mounts…) hver runde. Meh.

Vi rakk ikke siste runde (hvor jeg ironisk nok drepte han) og det ble tap på meg.

Oppsummering

Jeg endret til Kairos fordi jeg måtte ha en counter til Malekith og Karl Franz. I stedet for møtte jeg 4 purple suns, to trebs og to warplightning cannons hvor True Line Of Sight og spillerne bestemmer hvor terreng skal stå så min impassable ble dunket ned i et hjørne ved hver anledning.

Karma is a bitch
. Ender så vidt opp blant topp 50 % med 48. plass.
Gult er kult

Vestlandsfanden
Ghetorix

Post by Vestlandsfanden » Thu Jan 29, 2015 5:34 pm

Karma nullstilt og klar for nytt trofè på DSK :)

-VF-
"You’re only given a little spark of madness. You mustn’t lose it!"
-RW-

Jeg er en sucker for en god come-back story

Wounds heal, chicks dig scars, glory lasts forever!

Post Reply

Return to “Armélister”