Jans ogrer

Her diskuteres det armelister og tatikker

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

ibenhaben
Battle Boar

Re: Jans ogrer

Post by ibenhaben » Thu Mar 12, 2015 10:19 am

Impulse9 wrote:Testa lista mot Kenneth i går.

Var en litt noldus kamp på mange måter. Ogres sliter mot skyting. Str 3 skyting er mer enn nok til å fjerne wounds og når 3 bolt throwere spiser 9 wounds av iron guts i en salvo så begynner det å røyne på. Uansett, jeg kom fram til 28 white lions pluss alle kenneths lords og heroes og klarte å slakte de ned til 2 white lions. og da hadde jeg 5 ironguts 1 bsb 1 tyrant og en slaughtermaster. tyranten min hadde 7 attacks styrke 7. Hjelper lite når bOW er en ting.

Jepp, det holdt nesten Jan. Kan forstå at det er litt frustrerende at 5 modeller i kjole var det som sto igjen etter din charge. Noe som ikke hadde skjedd uten banneret.
Men White Lions er Tøffe. Du charger med ca 1300 poeng på mine 444(+700 i helter som ikke kan slåss fordi de er trollmenn og Archers). Så etter 3 runder med slåssing får jeg 1500 vp(med bsb og general) og du 222 for halve WL.

Men det var hvordan du knotet med Maneaters som tapte kampen din. Mye mere stress om du pusher med 3 sterke enheter, IG, MF og Me. Men da du bare kom med 2 sentralt kunne jeg fokusere alt på å ta ut mournfangs først. Chaffe bort Maneaters og ta chargen fra Ironguts.

Men seriøst Jan, ingen kanon :?
Bad children often get Beastmen battalion boxes at Christmas.

Kaleth Darkblade
Juggernaut

Post by Kaleth Darkblade » Thu Mar 12, 2015 10:38 am

Impulse9 wrote:Dette er godlista! Jeg er så [sensur] fornøyd med denne!

Lord
Tyrant. "Tycho Brae", general, armour of destiny, Sword of Anti-heroes, ironfist, 295 points
Slaughtermaster "Pave Johannes", lvl 4, Hellheart, Crown of Command, heavens magi, 380 points

Heroes:
Bruiser "Biffen", BSB,hvy armour,greatweapon, GNOBLAR THIEFSTONE, 190 points
Butcher "assisterende kjøkkensjef" lvl 1, greatweapon, dispell scroll, 134 points

Core

9 Ironguts "Berlevåg Mannsangforening" Full command standard of Dicipline, 432 points
5 OgreBulls "5 guys pizza" addweapon, standard mus 180 points

Special

4 mournfangs "The lone rangers" dragonhide banner, hvy armour ironfist, 360 points

7 Maneaters. "7 angry men" En pistol til hver. full command Poison-scouts 429 points
Ingen kanon og ingen sabers?
On the Judi bandwagon

Impulse9
Thorn

Post by Impulse9 » Thu Mar 12, 2015 11:07 am

Ja, ok Kenneth du er et taktisk geni. Stå i white lions og 5 dice alle spells og ikke bry seg om misscast. Så [sensur] talentfull! Neida, jeg bare tøyser med deg. Men du har motivert meg for rematch og du har rett. Jeg må kraftsamle mer.

Og ja, ingen kanon. Det er et valg jeg har tatt i dagens meta. forrige turnering hadde jeg tre kamper hvor kanonen ikke hadde noen target i det hele tatt. jeg sliter mot alvehærer. Jeg har nå ekstremt mange farlige ogres på brettet. Jeg skal øve med denne hæren fram til neste turnering.

ibenhaben
Battle Boar

Post by ibenhaben » Thu Mar 12, 2015 11:25 am

Impulse9 wrote:Ja, ok Kenneth du er et taktisk geni. Stå i white lions og 5 dice alle spells og ikke bry seg om misscast. Så [sensur] talentfull! Neida, jeg bare tøyser med deg. Men du har motivert meg for rematch og du har rett. Jeg må kraftsamle mer.

Og ja, ingen kanon. Det er et valg jeg har tatt i dagens meta. forrige turnering hadde jeg tre kamper hvor kanonen ikke hadde noen target i det hele tatt. jeg sliter mot alvehærer. Jeg har nå ekstremt mange farlige ogres på brettet. Jeg skal øve med denne hæren fram til neste turnering.

Trodde dette var rematch :wink:

Men nå som jeg har blitt dataekspert med både UB og skype så stiller alvene mine til dyst anytime Jan

Mvh
Kenneth
Bad children often get Beastmen battalion boxes at Christmas.

amund
Thorn

Post by amund » Wed Mar 18, 2015 10:48 am

Hva med å teste en super gutstar Jan? Alla det som vant NM.
Feks.
Tyrant. General. Great weapon, glittering scales, talisman of preservation, other trickster shard
Slaughtermaster. Lvl 4, Maw. Great weapon, Forbidden rod, Armour of destiny. Iron curse icon
Bruiser. Bsb. Look out gnoblar. Great weapon. Obsidian lodestone. Charmed shield
Firebelly Great weapon, Dispel scroll
Firebelly Great weapon, Feather foe torc
1199 i characters :D

9 iron guts Full command, look out gnoblar, standard of discpline
3x 10 Gnoblars Trappers, standard

Gorger
Gorger
Saber tusk
Saber tusk
Saber tusk

Iron blaster
Iron blaster