Thomas leker seg med Wood elf igjen

Her diskuteres det armelister og tatikker

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

thomas
Electromancer
Posts: 167
Joined: Tue Apr 26, 2005 8:59 am
Location: Ski

Thomas leker seg med Wood elf igjen

Post by thomas » Tue Mar 31, 2015 8:28 pm

Siden Sindre minnet meg på Crusade turneringen har jeg fått stokket om litt og fått til å dra dit. De siste turneringene jeg har vært med på har jeg lekt med litt utradisjonelle Wood elf lister. Dette har jo slått ut både hit og dit, men har ligget ganske lavt nede på listene.
Så nå har jeg lekt meg igjen med WE lister og har bestemt meg for å kjøre noe mer tradisjonelt. Har som plan å få malt opp denne hæren i nytt tema, men dette rekker jeg ikke til Crusade.


Glade Lord on steed 273 pts
-Giantblade, helm of hunt, potion of strength

Treeman Ancient life lvl3 345 pts
-strangleroot

Spellweaver on steed, metal lvl4 310pts
-Dispell scroll, Talisman of preservation

Glade Captain on steed, bsb 155pts
-Warrior Bane, Enchanted Shield, Hail of doom arrow

Waystalker 110pts
-Bow of loren

16 Glade guards, trueflight, mus 250pts
15 Glade guards, trueflight, mus 235pts
5 Glade riders, hagbane, standard 120pts
7 Wildriders, fcg, shield, warbanner, 261pts
4 Trekin 180pts
8 Waywatchers 160pts

Totalt 2399 pts og 3 Pool Choices (36 modeller med trueflight og hagbane piler)

Slet lenge med hvilken lore magikeren skulle få. Endte tilslutt opp på metal, da høy armour save er noe WE sliter med å håndtere (sett bort ifra Waywatchers og waystalker).
2015: Woos Elf: 5/1/6
DE: 1/1/2
OnG: 0/0/1
Liz: 1/0/0
VC: 1/0/0
2014: Wood Elf: 3/0/4
2013: Wood Elf: 4/1/4
2012: Wood Elf: 4/1/6

thomas
Electromancer
Posts: 167
Joined: Tue Apr 26, 2005 8:59 am
Location: Ski

Post by thomas » Wed Apr 01, 2015 9:37 am

Har gjort noen endringer for å gi mer beskyttelse til karakterene.

Total Roster Cost: 2400
1 Glade Lord, 273 pts
. . 1 Giant Blade, 60 pts
. . 1 Armour of Fortune, 35 pts
. . 1 Luckstone, 5 pts
. . 1 Elven Steed, 20 pts
1 Treeman Ancient, lvl4, 360 pts
1 Spellweaver, 310 pts
. . 1 Dispel Scroll, 25 pts
. . 1 Obsidian Lodestone, 45 pts
. . 1 Elven Steed, 20 pts
1 Glade Captain, 169 pts
. . 1 Armour of Destiny, 50 pts
. . 1 Elven Steed, 10 pts
1 Waystalker, bow of loren 110 pts
16 Glade Guard, 250 pts
15 Glade Guard, 235 pts
5 Glade Riders, 120 pts
7 Sisters of the Thorn, 273 pts
5 Wild Riders, 140 pts)
8 Waywatchers, 160 pts

Byttet også ut wildrider bussen med sisterbus og fjernet trekin for å få en mer mobil liste.
2015: Woos Elf: 5/1/6
DE: 1/1/2
OnG: 0/0/1
Liz: 1/0/0
VC: 1/0/0
2014: Wood Elf: 3/0/4
2013: Wood Elf: 4/1/4
2012: Wood Elf: 4/1/6

jyfe
Fennblade
Posts: 149
Joined: Mon Apr 28, 2014 9:29 pm

Post by jyfe » Wed Apr 01, 2015 2:24 pm

Nå har ikke jeg noe serlig erfaring med wood elves annent en d jeg har lest men listen ser spennende ut :) artig å se at fler en meg liker glade guards ;) råe modeller og virker (ut fra det jeg har lest) som at de er balanserte og gode units :)

Er du i mosjøen en dag stiller jeg gladelig til slag med mine vampyrer :)

thomas
Electromancer
Posts: 167
Joined: Tue Apr 26, 2005 8:59 am
Location: Ski

Post by thomas » Wed Apr 01, 2015 3:09 pm

Nå har listen blitt forandret etter å ha diskutert den litt.

Glade Lord on steed 273pts
-Giant blade
-Armour of fortune
-Luckstone
Treeman Ancient lvl4 360pts
Spellweaver lvl4 metal on steed 310pts
-Dispell scroll
-Obsidian Lodestone
BSB Glade Captain on steed 169pts
-Armour of destiny
-Great weapon
16 Glade Guards hagbane arrows, mus 250pts
15 Glade Guards trueflight arrows, mus 235pts
5 Glade Riders hagbane arrows 110pts
7 Sisters of thorn, fcg, Razor banner 257pts
7 Wildriders, standard 206pts
9 Waywatchers 180pts
Great eagle 50pts

Er ikke så ofte i mosjøen men skal ha det i bakhodet :)
2015: Woos Elf: 5/1/6
DE: 1/1/2
OnG: 0/0/1
Liz: 1/0/0
VC: 1/0/0
2014: Wood Elf: 3/0/4
2013: Wood Elf: 4/1/4
2012: Wood Elf: 4/1/6

vizier87
Site Admin
Posts: 2107
Joined: Mon Mar 11, 2013 12:05 pm
Location: Oslo

Post by vizier87 » Wed Apr 01, 2015 3:32 pm

Hvis du skal spille med glade lord ville jeg heller hatt følgende items:

+3 attacks sverdet (husker ikke hva det heter)
Helm of the Hunt (+1 attack på charge)
Potion of strength
Shield
Elven Steed

Ettersom beskyttelsen hans er dårlig så er han et one hit Wonder... med dette oppsettet kan du charge ting store ting med 8 reroll styrke 7 angrep... mye som dør av det :)

armour of fortune som du har på han nå hjelper lite i cc :(

usikker også på hvordan du får han til 273?

den versjonen jeg skrev er 268 pts inkl 100 pts magic items, steed og skjold.
Last edited by vizier87 on Wed Apr 01, 2015 3:41 pm, edited 3 times in total.
Trond - 2d6 Administrator

vizier87
Site Admin
Posts: 2107
Joined: Mon Mar 11, 2013 12:05 pm
Location: Oslo

Post by vizier87 » Wed Apr 01, 2015 3:35 pm

- ville hatt trueflight på glade riders, ettersom de skal bevege seg rundt mye og alltid kjekt å ikke være styrt av modifiers to hit.

- Hvorfor razor standard på sisters? de har da armour piercing allerede? koster vel ganske mye også.

- Hvorfor lodestone når du har med sisters? amulet burde være mer enn nok. Om planen er å hoppe over i wild riders når sisters er døde... så tviler jeg på at du får sjansen... wild riders vil ofte være første målet for fienden.

- usikker på hvorfor du vil ha bsb med armour of destiny... hvor ofte vil du egentlig ha han i kamp?
Trond - 2d6 Administrator

thomas
Electromancer
Posts: 167
Joined: Tue Apr 26, 2005 8:59 am
Location: Ski

Post by thomas » Wed Apr 01, 2015 3:45 pm

Jeg tenkte på den builden. Men fordi lorden skal inn i søsterbussen så anser jeg den bedre med dette oppsettet.

Jeg har med hagbane pga høy toughness enheter. Stort sett vil gg stå stille og da er ikke 4+ så dårlig. Og Når de skal bevege seg så vil det stort sett være innafor shortrange.

Razorstandard er fordi søstrene kun har armourpiercing på javelinene. De kan ikke brukes i nærkamp.

Lodstonen var feil. Skulle vært amulet. Rettet. Magikeren blir i søsterenheten eller drar ut alene.
2015: Woos Elf: 5/1/6
DE: 1/1/2
OnG: 0/0/1
Liz: 1/0/0
VC: 1/0/0
2014: Wood Elf: 3/0/4
2013: Wood Elf: 4/1/4
2012: Wood Elf: 4/1/6

vizier87
Site Admin
Posts: 2107
Joined: Mon Mar 11, 2013 12:05 pm
Location: Oslo

Post by vizier87 » Wed Apr 01, 2015 3:50 pm

thomas wrote:Jeg tenkte på den builden. Men fordi lorden skal inn i søsterbussen så anser jeg den bedre med dette oppsettet.

Jeg har med hagbane pga høy toughness enheter. Stort sett vil gg stå stille og da er ikke 4+ så dårlig. Og Når de skal bevege seg så vil det stort sett være innafor shortrange.

Razorstandard er fordi søstrene kun har armourpiercing på javelinene. De kan ikke brukes i nærkamp.

Lodstonen var feil. Skulle vært amulet. Rettet. Magikeren blir i søsterenheten eller drar ut alene.
1. Hvorfor mener du den er bedre? lorden kommer til å dø etter 1-2 combat runder uansett... er det ikke bedre å få flere angrep ut av han den ene eller de to combat rundene han er i live?

2. Trueflight mener jeg er hakket bedre på gladeriders... men ca. 50/50 så ikke noe stress.

3. Skal søstrene inn i CC? jeg forstår ikke? om de havner i cc så må du enten ha gjort noe feil eller så har motstander klart 11-12 på chargen...
Trond - 2d6 Administrator

severus
Ghetorix
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 09, 2005 6:13 pm
Location: Oslo

Post by severus » Wed Apr 01, 2015 4:29 pm

Støtter glade lorden til Trond, men samtidig tror jeg glade riders helt fint kan ha poison...

Angående resten av lista synes jeg du bruker mye poeng på å magic armor og razor banner. Du virker oppsatt på å ha en fighty lord i fighty sisters, men deres beste egenskap er nok skyting og løpe bak fienden (gjerne monstre). En glade lord i sisters med spyd enhanted og hail of doom/bow of loren er fortsatt god til å drepe/wounde og enheten hans skyter meget godt (men kanskje særlig i min liste hvor jeg har brukt wyssant wildform ofte (forøvrig også noe å vurdere om du holder deg til søstrene slik du gjør nå)).

Synergieen din mellom lvl 4 magikerne er ikke optimal da tremannnen rask kan bli avhengig av å pumpe ut mest mulig spells for å heale seg selv. Da vil ikke magiker nr 2 være til særlig hjelp. Et godt alternativ kan være å kjøre high magic på lvl 4 for flere muligheter til healing. Apropo high: en vanlig treman med strangleroot som benytter seg av walk beetween worlds er noe jeg skal prøve neste gang.

En kommentar til to enheter med glade guards. Flott coreenhet, men de gjør deg også lite mobil. Har du nok enheter som kan stoffe 1+ cavaleri som stormer mot dem? Selv ville jeg kjørt kun en eller ingen enheter, og resten i glade riders (du har mange av de har du ikke?). Andre spillere ville makset ut glade guards, men det er jo kjedelig da :p
KoW-boy

Facebook:Kings of War Norway

thomas
Electromancer
Posts: 167
Joined: Tue Apr 26, 2005 8:59 am
Location: Ski

Post by thomas » Wed Apr 01, 2015 5:51 pm

Nå med magen full av mat er jeg klar til å svare.

1. Hvorfor mener du den er bedre?
Med andre oppsett føler jeg lorden blir for defansiv og likegodt kunne bli byttet ut med noe annet. Sånn den er nå har den 3+ 5++ og så lenge jeg ikke er helt koko når jeg charger ser jeg ikke at den skal forsvinne så lett.

2. Trueflight mener jeg er hakket bedre på gladeriders.
Her tenker jeg at 5 poison piler som kommer inn senere i kampen er bedre enn no hit modifier.

3. Skal søstrene inn i CC? jeg forstår ikke?
Sisters er ikke så dårlige i kamp. Ja de er på langt nær så bra som Wildriders. De dreper ferre. Men de holder ut lengre. Der hvor WR må klare å punche igjennom på 1,5 runde kan søstrene faktisk holde ut lengre. Med da bsb og lord som kan gjøre noe så vil de slå fra seg litt. Dette i samband med shield of thorns så vil det være ok. I tillegg har de ikke frenzyen som gjør at jeg kan få satt de litt mer der jeg ønsker.
Igjen. Dette er forutsatt at jeg ikke charger koko eller plasserer meg helt feil.

Jeg er enig i at Sisters aller beste egenskap er skyting. Det er heller ikke sagt at jeg ønsker å charge de i 2-3 runde. Jeg er enig i vurderingen av beast magien når jeg bruker søstrene. MEtal hang igjen fra når jeg kjørte wildrider buss.

Synergien mellom lvl4 magikerene kunne definitivt vært mer optimal. Jeg er enig i at TA kan bli litt for avhengig av å heale seg selv. Men han vil nok i snitt prøve å kaste 2 spells pr runde. Og dermed heale seg selv ganske godt.
Jeg tar sikte på å klare 3 spells pr runde.
Jeg skal definitivt revurdere magien. Selv om jeg tok med metal for å håndtere heavy as bedre.

Når det gjelder glade guards så er jeg enig i at de gjør hæren lite mobil. På den andre siden så er jeg usikker på hvor mange som vil kjøre full pupp mot de to enhetene når mesteparten av poengene ligger andre steder. Iallefall med 1+ cavaleri. men godt poeng alikevel.
Jeg har jo masse glade riders så skal vurdere det. Ulempen her er jo at de kommer inn senere om de kommer inn.
2015: Woos Elf: 5/1/6
DE: 1/1/2
OnG: 0/0/1
Liz: 1/0/0
VC: 1/0/0
2014: Wood Elf: 3/0/4
2013: Wood Elf: 4/1/4
2012: Wood Elf: 4/1/6

thomas
Electromancer
Posts: 167
Joined: Tue Apr 26, 2005 8:59 am
Location: Ski

Post by thomas » Wed Apr 01, 2015 6:34 pm

Etter å ha tatt poengene deres til etterettning og sett igjennom lista har jeg gjort noen forandringer. Jeg tok vekk tremannen da han egentlig ikke passet inn i lista. Og jeg ersattet han med en lvl 4 magiker. I tillegg gjorde jeg om til to busser.

Glade Lord on steed 273pts
-Giant blade
-Armour of fortune
-Luckstone
Spellweaver lvl4 shadow on steed 310pts
-Book of Ashur
Spellweaver lvl4 death on steed 295pts
-Dispell scroll
-Obsidian Lodestone
BSB Glade Captain on steed 169pts
-Armour of destiny
-Great weapon
19 Glade Guards hagbane arrows, mus 295pts
7 Glade Riders trueflight arrows 154pts
7 Glade Riders arcane arrows 168pts
7 Sisters of thorn, fcg 212pts
7 Wildriders, fcg, Standard of diciplin 241pts
5 Waywatchers 100pts
5 Waywatchers 100pts
Great eagle 50pts
2015: Woos Elf: 5/1/6
DE: 1/1/2
OnG: 0/0/1
Liz: 1/0/0
VC: 1/0/0
2014: Wood Elf: 3/0/4
2013: Wood Elf: 4/1/4
2012: Wood Elf: 4/1/6

severus
Ghetorix
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 09, 2005 6:13 pm
Location: Oslo

Post by severus » Wed Apr 01, 2015 8:23 pm

En spennende liste med tanke på mobilitet og shadow-attribute. Med å fjerne TA mister du en god anvil, men WE er ikke avhengig av det.

Er book of ashur med for å få igjennom mindrazor? Med fire terninger?

Jeg ville prøvd ut en kamp med hail of doom på lorden. Han treffer på 2+ etter å ha beveget seg, og med wither er du sikret gode resultater.

Du har 300 poeng med glade guards stående alene med ld 8. Kanskje trenger du ikke bsb på hest, men til fots i glade guards. Det er jo mulig å ha han der med hail of doom og heller ha gleaming pennant på sisters. Med lorden har de ld 10 og det holder veldig ofte med en reroll.

Veldig enig i antall glade riders og to enheter med waywatchers.
KoW-boy

Facebook:Kings of War Norway

thomas
Electromancer
Posts: 167
Joined: Tue Apr 26, 2005 8:59 am
Location: Ski

Post by thomas » Thu Apr 02, 2015 2:28 pm

Da tror jeg at jeg har landet på lista. Jeg får dessverre ikke kjørt en test kamp før turneringen.

Glade Lord on steed 273pts
-Giant blade
-Armour of fortune
-Luckstone
Spellweaver lvl4 on steed 305pts
-Powerscroll
-Talisman of endurance
Spellweaver lvl4 on steed 280pts
-Dispell scroll
-Obsidian Trinket
BSB Glade Captain 157pts
-Armour of destiny
-arcane bodkin
16 Glade Guards hagbane arrows, mus, std eternal flame 270pts
7 Glade Riders trueflight arrows, std 164pts
7 Glade Riders arcane arrows 168pts
7 Sisters of thorn, fcg 227pts
-Licheone pennant banner
7 Wildriders, fcg, shield, gleaming pennant 231pts
5 Waywatchers 100pts
5 Waywatchers 100pts
Great eagle 50pts

Total 2400 pts og 5 PC.

Føler denne er det beste jeg klarer nå. når det gjelder magi lurer jeg på Life/Death eller High/Death eller Beast/Life. Heller mest mot Life/Death Da jeg både vil ha noe healing så vel som noe offensift.

Har alltid hatt med hail of doom arrow. men denne gangen blir den liggende hjemme. Bsb ble på fots. Glade guardene kommer til å stå i min egen skog med poison angrep. Det vil gi dem litt mer mulighet til å slå fra seg.

Lorden tenker jeg å ha i wildrider uniten og magikerne i sister uniten. Når jeg tenkte shadow/death så var det mest for å kunne få shadow og death magikerne til å bruke kombo spells uten at jeg trengte å risikere begge. Men jeg ser det som for risikabelt i en WE hær derfor jeg gikkvekk fra Shadow/death på hestemagikere.


Men med denne listen har jeg ett problem. Jeg har bare 5 sisters figurer. Jeg har mulighet til å bruke 2 gladeriders som standin men usikker på om det blir godt motattt. Er det evnt noen som kan låne meg to sisters of thorn figurer til denne turneringen?
2015: Woos Elf: 5/1/6
DE: 1/1/2
OnG: 0/0/1
Liz: 1/0/0
VC: 1/0/0
2014: Wood Elf: 3/0/4
2013: Wood Elf: 4/1/4
2012: Wood Elf: 4/1/6

severus
Ghetorix
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 09, 2005 6:13 pm
Location: Oslo

Post by severus » Thu Apr 02, 2015 5:47 pm

Husk at high også har healing Thomas...

High/Death er en svært giftig kombinasjon - og du trenger protection Counters i denne hæren

Angående glade riders som sisters så er det ikke jeg som svarer offisielt på dette, men jeg har selv bruk rat ogres som clanrats, isbjørner som demigriffer, og hunder som glade riders...
Hvorfor ikke bruke en 50mm base og lage noe kult. Et levende tornekratt av dryadebiter, et tre, et lite monster, eller rett og slett gjør glade riders litt feminine på en eller annen måte
KoW-boy

Facebook:Kings of War Norway

thomas
Electromancer
Posts: 167
Joined: Tue Apr 26, 2005 8:59 am
Location: Ski

Post by thomas » Thu Apr 02, 2015 5:56 pm

Ja det blir nok high/death.
Jeg har begrenset maletid denne gangen så får se hva jeg gjør. Prøver å få til noe kult:)
2015: Woos Elf: 5/1/6
DE: 1/1/2
OnG: 0/0/1
Liz: 1/0/0
VC: 1/0/0
2014: Wood Elf: 3/0/4
2013: Wood Elf: 4/1/4
2012: Wood Elf: 4/1/6

Post Reply

Return to “Armélister”