Wood Elves til Crusade

Her diskuteres det armelister og tatikker

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

vizier87
Site Admin

Wood Elves til Crusade

Post by vizier87 » Wed Apr 01, 2015 3:45 pm

Har allerede spilt et par små turneringer med 6-10 spillere, men gleder meg nå til crusade hvor vi forhåpentligvis blir over 30! meld dere på om dere ikke har gjort det enda.

Jeg kommer til å stille med følgende :)
275 - Spellweaver: Lvl 4, High, Elven Steed, Powerscroll.

265 - Spellweaver: Lvl 4, Death, Elven Steed, Dispel Scroll.

148 - Glade Captain: Bsb, Asrai Spear, Shield, Starfire Shafts, Hail of Doom Arrow, Elven Steed.

208 - 9 Glade Riders: Standard, Trueflight.

144 - 9 Deepwood Scouts: Hagbane.

144 - 9 Deepwood Scouts: Hagbane.

135 - 3 Warhawk Riders.

259 - 8 Wildriders: Shield, Wild Hunter, Standard of Discipline.

206 - 7 Wildriders: Shield, Wild Hunter.

100 - 5 Waywatchers.

100 - 5 Waywatchers.

Totalt: 2400
ETC Choices: 5/5
Takk til Croom (the dwarf slayer aka Martin Andre) for deling av denne listen, har spilt den et titalls kamper nå og kunne ikke vært mer fornøyd :)
Trond - 2d6 Administrator

severus
Ghetorix

Post by severus » Wed Apr 01, 2015 4:35 pm

Herre min hatt Trond. Hvor er søstrene dine? Og MR? Skal magikerne starte i wildriders også hoppe inn i glade riders?

Resten av lista er jo hard som fy, jeg ser du utnytter de snille øynene dine.
KoW-boy

Facebook:Kings of War Norway

vizier87
Site Admin

Post by vizier87 » Wed Apr 01, 2015 9:06 pm

severus wrote:Herre min hatt Trond. Hvor er søstrene dine? Og MR? Skal magikerne starte i wildriders også hoppe inn i glade riders?

Resten av lista er jo hard som fy, jeg ser du utnytter de snille øynene dine.
Planen det ja :)

vizier87
Site Admin

Post by vizier87 » Mon Apr 13, 2015 6:42 pm

Oppsummering Crusade

Kamp 1 - Tone med VC
VC er det jeg har spilt flest ganger mot med Wood Elves, og har vanligvis god kontroll, det var ikke noe unntak denne gangen, spesielt når det ble kombinert med en fersk spiller og en litt svak liste. Alle VC var av bordet i runde 6, jeg mistet Warhawks og noen waywatchers.
16-4

Kamp 2 - Lasse med Empire
Alltid kjekt å møte Lasse og hadde en god matchup, men Lasse har stålkontroll med Empire og stiller med dobbel banishment. 2 Wildriders suicider for å ta ut lvl 4, som de klarer, lvl 2 magikern blir snipa, tar også ut hurricanum tidlig, archers panicer, skyter vekk resten. Unngår at Lasse tar for mye poeng tilbake.
10-10

kamp 3 - Aleksander med WoC
Dette var den siste treningskampen jeg hadde før crusade og vet at dette blir en svett kamp. Listen hans er som laget for å rævkjøre min med 2 random movement spells, flere flyers og breah weapons. Fikk riktig nok noen tips i etterkant som kan hjelpe meg neste gang jeg møter denne. Litt dårlig rulling og ikke spesielt bra spilt gjør at jeg taper stort.
4-16

kamp 4 - Ivan med Lizardmen
Ivan spiller ofte mot Wood Elves og har designet listen sin deretter. Lord Kroak med 2d6 S4 bombe på alt rundt 12"/18"/24" som kan sendes igjennom en flygende skink priest, kombinert med skink cloud fra ene til andre siden av bordet gjør ikke saken bedre. Magien og charges feiler gang på gang, men redder inn kampen til 10-10... er også mer bevisst på scenario enn ivan og får +3 poeng.
13-7

kamp 5 - Thomas med Lizardmen
Jippi! enda mer lizardmen. Kunne godt tenkt meg noe annet en lizardmen på dag 2 men Thomas er en hyggelig fyr og det er grei måte å avslutte turneringen på, ikke fryktelig mye dramatisk som skjer, begge tar ut endel på begge sider og vi ender på 10-10

Takk til alle motstandere for en hyggelig turnering :) Vi sees på Nesodden!

http://www.randomstruggleofodden.com/

Ivovich
Enigma Foundry

Post by Ivovich » Wed Apr 15, 2015 12:06 pm

Kamp 4 var kjempe gøy. Spiller ingen rolle hvor godt jeg hadde deg når gjenværende solo standarbærere kan flukte raskt som##. Likte scenariet, og jeg var godt bevisst på det, forandret i siste liten på lista for ikke å auto breike. Så mot WE, min styrke, og Scenariet, min svakhet, altså balansert.
Morsomt hvordan du hver runde fikk inn en ny bunker unit so reinforcment etter at forrige ble bombet bort.
https://31.media.tumblr.com/4a5b6b04f214eef332b3f8a96072dd9c/tumblr_ng2lgrSkof1r3gb3zo1_400.gif
Raz I 9thage forum.

vizier87
Site Admin

Post by vizier87 » Wed Apr 15, 2015 1:13 pm

Ivovich wrote:Kamp 4 var kjempe gøy. Spiller ingen rolle hvor godt jeg hadde deg når gjenværende solo standarbærere kan flukte raskt som##. Likte scenariet, og jeg var godt bevisst på det, forandret i siste liten på lista for ikke å auto breike. Så mot WE, min styrke, og Scenariet, min svakhet, altså balansert.
Morsomt hvordan du hver runde fikk inn en ny bunker unit so reinforcment etter at forrige ble bombet bort.
Var en utrolig artigt kamp :)

BTW... lista du sendte til Random Struggles hadde en feil, har sendt epost til deg med dette, sjekk og send rettelse tilbake ;)

Post Reply

Return to “Armélister”