Vidar og Mr Griff drar på Crusade

Her diskuteres det armelister og tatikker

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

severus
Ghetorix

Vidar og Mr Griff drar på Crusade

Post by severus » Mon Apr 06, 2015 1:31 pm

Børster støv av Empirehæren min og stiller nok dette:

Havel Hurramegrundt på Celetstial hurricanum, lvl 4 heavens talisman of endurance; 355

Mr. Griff (general of the empire) på Roar (Imperial griffon med bloodroar), lance, full plate, enchanted Shield; 311

CORE:
10 Handgunners w/marksmann med pistoler; 105
5 X-bow (detachment); 45
5 Archers (detachment); 35

10 Archers; 70

12 IC Knights w/full command, banner of swiftness; 345

SPECIAL
4 Demigriffs w/banner; 242

36 Greatswords w/full command, banner of dicipline; 426
18 halberds (detachment); 108
18 halberds (detachment ); 108

RARE
1 STank; 250

2400 poeng

Plan:
Satser alt på at Ld 9 holder på greatswords, at heltene ikke blir skutt bort, og at jeg har nok slagkraft til å kommer igjennom det jeg sikter på...

Heavensmagien bør ha god synergi med lista, og bloodroar er jo alltid morsomt
KoW-boy

Facebook:Kings of War Norway

vizier87
Site Admin

Post by vizier87 » Mon Apr 06, 2015 1:36 pm

Ikke noe BSB? tøft! :D
Trond - 2d6 Administrator

ibenhaben
Battle Boar

Post by ibenhaben » Mon Apr 06, 2015 1:46 pm

Tøff liste Vidar. Jeg stiller også med general på griff til helgen. Et monster som alt for skjelldent ser slagmarken i disse drage tider. Lykke til

Mvh
Kenneth
Bad children often get Beastmen battalion boxes at Christmas.

severus
Ghetorix

Post by severus » Mon Apr 06, 2015 1:56 pm

Takk gutter

Blir angst uten brace of cannons, men moro lell.

Spent på hva jeg kan få til mot alver

@vizier87
BSB har bare en mulighet til å bli med, og det er om jeg fjerner en enhet med haleberder. ikke umulig, men jeg liker symetri. 8)

@ibenhaben
Og her prøver jeg å være original! Nå ble jeg skikkelig redd for at du charger greatswordsa mine.
KoW-boy

severus
Ghetorix

Post by severus » Sun Apr 12, 2015 6:39 am

Hei igjen

Jeg møtte opp til dag en med to lister. En med BSB, og en uten. Jeg valgte den samme listen som står over her.

Kort oppsummering så langt:

Kamp 1 mot Stian med O&G&warmachines
Var redd for å bli skutt rett av bordet her, men Stian rullet flere misfires enn jeg har sett på en god stund. I tillegg klarte to demigriffer å slakte ned black orc generalen med 4++ og Crown of command. Da gikk kampen lettere, og greatswords trengte ikke å gjøre annet enn å skrike oppmuntrende ort til haleberdene og demigriffene. Failet en ld 9-test på haleberder, men bortsett fra det var BSB-behovet lite

Stor seier

Kamp 2 mot Sindre med Dark elves
Jeg anbefalte Sindre å ta lore of metal før kampen. Angret litt på det... Likevel var det min iver etter å gå i kamp med witch elves med couldron som kostet meg slaget. Håpløst spilt av meg.

Stort tap

Kamp 3 mot Rune med dverger
King of the hill. Hvordan kan min hær holde senter mot 3 infantriblokker som banker dritten ut av alt jeg har, samtidig som jeg blir beskutt av 2 kanoner og 2 organ guns som ikke kan misfire? Nei, det går bare ikke. Prøvde å storme fram, men det var bare å rygge unna når jeg mistet STank, riddere og demigriffer. Har ikke sovet mye i natt men har ikke klart å tenke med fram til en løsning på denne matchupen

Relativt stort tap
KoW-boy

severus
Ghetorix

Post by severus » Mon Apr 13, 2015 6:40 pm

Kamp 4 mot Kasper med Empire

Spennende match-up i denne kampen. Jeg er bedre i kamp, men han har to kanoner mer enn meg. Kanonene hans klarer imidlertid å sprenge seg selv. YAY! Magikeren min klarer å ta med hele hurricanumen sin ned i et hull. NAY!

Jeg må bruke lang tid på å fjerne en stank, og greatswords med dårlig selvtillit holder seg nok klokt unna 50 halberds med hatred. Begge er litt foriktige fordi vi ikke vil brekke og det ender 10-10

Kamp 4 mot Ivan med lizardmen
Ivan hadde skinker og croak. Det ble en dritfet setup hvor begge hærer lagde en lang linje mot hverandre. Så ut som GW hadde vært der for å ta bilde til white dwarf. Ivan går ganske langt frem, og jeg charger mye og ofte. Får jaget skinker av bordet litt etter litt. Stank tar ut en triceratops (nesehorn-dinosauren) og demigriffer med general fjerner den siste. Dessverre blir demigriff stående rett foran croak og hans templeguards. I neste magifase dør Roar og generalen befinner seg svært så alene. Harmonic convergence og enchanted shield er nok til at han overlever.

Dette var en særlig morsom-kamp med utrolig mange distanser som vi bare ble nødt til å rulle en terning for å avgjøre. Til tross for dette meget god stemning.

Ettertanker:

I et øyeblikks galskap lagde jeg en hær som var så fluffy at jeg kunne mistet den i bakken uten at den tok skade. Endte vel ca midt på tabellen, noe jeg egentlig var fornøyd med (bare kampen mot Sindre hvor jeg ga bort unødvendig mye poeng).
Her er en utarbeidet liste over alt som var galt med lista mi (i tilfeldig rekkefølge):

- Imperial griffon er for dyr og gjør lite
- lvl 4 på hurricanum er sårbar (og man kan ikke være sårbar hvis man skal følge etter greatswords med den)
- ingen dispel scroll
- ingen kanoner
- greatswords
- halberds som detachments på greatswords
- handgunners
- ingen BSB

Kommer på Odden med en helt annen liste for å si det sånn!
KoW-boy

Ivovich
Enigma Foundry

Post by Ivovich » Wed Apr 15, 2015 12:19 pm

.. Siste kamp skremte meg. I ettertid har jeg kommet på hvorfor jeg tok så mange dårlige beslutninger. Svaret er at du lurte meg!! Har spilt mot Empire før, men ikke sånn som du spiller. Din arme var en lang linje, dedikert for nærkamp, og dekket hele langsiden. Var som hele bordet krympet når du bevegde deg frem 5-6-7 charges bare i runde 1, ingen sjanse for noen skinker å slinke mellom. Takk, var gøy, lærte også mye nytt regelteknisk i denne kampen...
https://31.media.tumblr.com/4a5b6b04f214eef332b3f8a96072dd9c/tumblr_ng2lgrSkof1r3gb3zo1_400.gif
Raz I 9thage forum.

Post Reply

Return to “Armélister”