Hjelp til å bygge WoC Nurgle/Khorne liste?

Her diskuteres det armelister og tatikker

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

Sinra
Gremlin

Hjelp til å bygge WoC Nurgle/Khorne liste?

Post by Sinra » Sun May 03, 2015 7:30 pm

(Jeg vet ikke om dette er rette stedet å spørre, men prøver meg allikevel og så får moderatorene evt. slette innlegget hvis dette ikke er det rette stedet...)

Jeg har en forespørsel!
Jeg er nokså fersk i Warhammer Fantasy (og Warhammer generelt), men har et ønske om å begynne å mekke en brukbar WoC Nurgle/Khorne liste... og ønsker meg en slik selv om jeg ser at de fleste nok velger Tzeench/Slaanesh.
Mangler bare nok erfaring til å vite i hvilken ende man burde begynne. ^^

Noen som har noen gode råd ifht hvordan en Nurgle/Khorne liste bør/kan se ut? : )

Disse har jeg samlet til nå - uten å vite om det var lurt eller ei:
5x Juggernaughts, 2x chariots (mark of nurgle?), 5x blightkings og 5x marauders.

Kan noen av disse brukes?

Setter pris på all hjelp! :D

Kalerith
Juggernaut

Post by Kalerith » Sun May 03, 2015 9:50 pm

Går fint å lage en liste med Khorne\Nurgle elementer, men blir nok mer kompetetiv om du velger å ta tzeentch da 3+ ward save er rett og slett sinnsykt bra. Man kan selvsagt spille en noe annerledes liste, men det krever litt mer flaks. Listen jeg foreslår er passe hard, men den er nok artig å spille. Har unngått dødsmagi, siden du får flere venner om du velger å kjøre uten. I tillegg så har shadow og nurgle mange kule toughness relaterte kombinasjoner man kan sette opp i magifasene.

Listen:

Demonprins m. Charmed shield, mark of nurgle, dragonbane gem, flaming breath, wings, chaos armor, scaled skin, soul feeder. (Lore of Nurgle).

Festus leechlord.

Chaos Sorcerer, lv 2 chaos familiar, enchanted shield, dawnstone. (Lore of shadow).

Exalted Hero, mark of nurgle, bsb, shield, Talisman of Preservation, burning body.

Chariot mark of Nurgle
chariot mark of nurgle
17. Warriors of Nurgle, halberds, full command, standard of dicipline

8. Blightkings, full command
4. Skullcrushers, musician.
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Team Norge - Orcs & Goblins
Ny kanal for kamprapporter.
https://www.youtube.com/channel/UCvnfmG6pYRFChFyeuwApAJg

aleksander
Archangel

Post by aleksander » Mon May 04, 2015 7:43 am

Hei, og velkommen til forumet! Dette er riktig sted for å spørre :)

Alle de tingene du har kjøpt er veldig populære valg når man skal lage en Warriors of Chaos hær. Jeg vil gå så langt som å si at de er obligatoriske, så du har en god start.

Valgene på marks i hæren varierer litt etter hvordan resten av listen er satt opp. Det er veldig populært med mark of tzeentch på helter og lords. Dette gir deg både tilgang til disc of tzeentch som mount (for å kunne fly), og gir deg en bonus på ward saves så 4+ ward blir 3+ ward. Dette er gjerne kombinert med noen vanlige warriors i core med blasted banner. Da får du muligheten for å ha heltene i denne enheten for beskyttelse mot warmachines i tillegg til at enheten blir seig å ta ut. Men warriors med mark of nurgle er også et veldig godt alternativ.

Fordelen med Warriors of Chaos er at de aller fleste enhetene i hæren er gode, så du kan ikke gjøre mye feil uansett hva du kjøper og bygger hæren videre. Fra det utgangspunktet du har, ville jeg bygget videre med warriors med mark of nurgle i core. Av helter og lords ville jeg ha gått for en exalted hero på daemonic mount, og en daemon prince. På sistnevnte er mark of nurgle det sterkeste valget, med mark of khorne er også et veldig godt alternativ.

Lykke til videre, og bare spør så svarer vi etter beste evne.
Nazreg Moonsinger wrote:
Oh Finland, Finland, Finland... ...the land of 15 power dices, roaming Dragons and never-ending gunlines. There shall armies of 13 models fight for glory, there shall the five armies of doom point their guns at enemies.

Olannon
Haley

Post by Olannon » Mon May 04, 2015 8:46 am

Det er mye morro man kan gjøre med Khorne og Nurgle!

Khorne Daemon Prince med MR3 er for eksempel en svært spennende konfigurasjon. Relativt lite brukt, men mot noen hærer er han nær sagt udødelig med dragonbane gem og denne konfigurasjonen. S7 på charge, unbreakable osv. Han kan naturligvis kjøres ved siden av en Nurgle Daemon Prince hvis du ønsker ;)

Chaos Lord på Steed med Mark of Nurgle, Glittering Scales, Dawnstone og Scaled Skin er også et mareritt å håndtere. 1+ re-roll og alle har -2 to hit. Han kan danse mellom marauder horsemen eller joine Chaos Knights. Du får vel også skviset inn Ogre Blade så da slår han på S7. Kjekt!

Som Aleksander sier er også Warriors med Mark of Nurgle ganske harde. De liker thunderstomps dårlig men straight-up infantry combats er de veldig fine i.

Blight Kings og Skullcrushers er sterke shock troops, begge bør fungere fint :)
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Sinra
Gremlin

Post by Sinra » Tue May 05, 2015 10:21 am

Takk for tips! :D

Jeg har et lite spørsmål til som muligens er et dumt et, men pytt..
Kan chaos-dwarves innlemmes i en WoC armé? Eller regnes de verken som tilhørende WoC eller dwarves? Er de utdaterte?

Var noen som nevnte at de kunne brukes sammen med WoC, men finner det ikke skrevet noe sted og vet de ikke selges på GW. Bare nysgjerrig

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Tue May 05, 2015 10:29 am

De eneste chaos dwarfene man kan få med i en WoC hær er de tre handlerne til Hellcannon.
Gult er kult

15 min of shame - https://www.youtube.com/watch?v=SkzDfGMDhiA

Nurion
Thorn

Post by Nurion » Tue May 05, 2015 8:41 pm

For å spille chaos dwarfs er eneste lovlige armybook Tamurkhan i fra Forge World. Mener å huske at det står det en variant av WoC i den boka som gjør det mulig å ha med chaos dwarfs i en WoC hær. Dette er å regne som en kampanjebok, og regler og lister i fra denne er generelt ulovlig på turneringer. Chaos dwarf er lovlig, WoC + chaos dwarf er ikke. :)

Tunfisk
Ghetorix

Post by Tunfisk » Wed May 06, 2015 7:51 am

Det er viktig å presisere at dette kun gjelder turneringer. Warhammer med kompisane på gutterommet kan du gjøre litt som du vil med. Her kan du bruke allies-reglene bak i regelboka til å innlemme chaos dwarfs i hæren din, med motstanderens godkjennelse.

Men da blir det også viktig å presisere at turneringer er superhyggelig, og det er nok ikke så dumt å ha en turneringshær i bakhånd :wink:
Erik Svendsen

Sinra
Gremlin

Post by Sinra » Thu May 07, 2015 3:46 pm

Skjønner ^^

Men er Hellcannon da noe å investere i? Eller bør en kanskje vente til 9th er ute og/eller man evt er litt mer viderekommen?

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Fri May 08, 2015 8:17 am

Den krever ikke mye å spille med, men er ikke noe du-må-ha for en WoC hær. Ville nok uansett ventet litt med å kjøpe den (eller skal vi si base den) til 9th. Det er ikke lenge til nå.
Gult er kult

15 min of shame - https://www.youtube.com/watch?v=SkzDfGMDhiA

Post Reply

Return to “Armélister”