Kompetativ WoC liste

Her diskuteres det armelister og tatikker

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

Assani
Fennblade

Kompetativ WoC liste

Post by Assani » Fri May 08, 2015 9:06 pm

Har en post ute ang kjøp av malt WoC army, men det ser ut til å gå sakte;(.

Hvis jeg skal kjøpe single units, hadde vært fint å få noen tips om ett par kopetativ WoC lister, så jeg kan starte "å samle" modeller til en hær og væra med på litt turneringer;)

Tusen takk for hjelpen jeg event får;)

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Sat May 09, 2015 8:48 am

Nå som 9th er rett rundt hjørnet er det litt vanskelig å forutsi hvilke modeller som er igjen å bruke.

Man trenger egentlig ikke mange modeller med WoC, kan kommer seg unna med å kjøpe ganske få.

WoC chariots er solide og man ser sjelden en WoC liste uten de.

Deamon prince - fra nurgle med death lore, slaanesh til khorne med MR3. Alle varianter er innafor.

Chaos lords/sorcerer lords på disc er også veldig populært. Chaos lord med 3+ ward save skremmer fortsatt gamle veteraner.

Exhalted hero / BSB, gjerne på deamonic mount, på en steed blant chaos knights eller til fots i warriors er vanlig vanilla.

Skullcrushers of Khorne er ikke like poppis lenger, men disse er ikke heller ikke dumme.

Chimera - litt glasscannon men også en enkelt modell som er kjapp å få på bordet.

Når det gjelder resten av core så faller det fort på good old warriors, marauders (lite av dette nå om dagen) eller marauder horsemen.

Ellers kan du jo ta en titt på WoC listene som ble brukt på Odden turneringen som ble spilt forrige helg:

https://docs.google.com/document/d/1HI2 ... Uh6U-p3Xk/
Gult er kult

15 min of shame - https://www.youtube.com/watch?v=SkzDfGMDhiA

jyfe
Fennblade

Post by jyfe » Mon May 25, 2015 9:43 pm

Nå har ikke jeg så mye greie på spesifikke ting i woc men slik jeg ser det er det flere veier å gå for comp. Liste

Eks 1.
Du kan bygge en liste som takler mest mulig forskjellig og satse på roktig spill for å klare det. + versitale army. - Vil ikke brilliere i 1 ting.
F.eks møter du en spesialist hær med høy move f eks så vil de gjøre en bedre jobb i det en du kAn. Men der kommer det inn med rett movement og pits shooting osv så kan du veie det noe opp.

Eks 2.
Spesialisst hær med fokus på 1 ting og noe til kontra for div.
Vil brilliere i den jobben listen er byggd men vil ha tydelige svakheter.
(kan minimalisere noe svakheter med marks og div stæjs) men ville satset mer på noe i rettningen av spesialiseringen :)

Er min egen mening :) basert på min erfaring :) og er ment som generell for liste :) og taktikker :)

Post Reply

Return to “Armélister”