Flames of war (hvem, hva, og når?)

Kristiansand

Moderators: Unicorn, kaldCB

frankhaugen
Gobber

Flames of war (hvem, hva, og når?)

Post by frankhaugen » Wed Feb 06, 2013 10:11 am

Hei folkens!

Jeg skal begynne med Flames of War, (har bestilt starter set), så da lurte jeg på om hvem som driver med eller skal begynne med flames og war?

Hvis ikke alle andre planlegger det samme, så tenker jeg å fokusere på Tyskland, og da lurte jeg på om andre med starterset, som vil fokusere på de allierte, var interessert i å bytte enheter?

Jeg har lyst til å gjenkjempe historiske slag, godt eksempel er 2. slaget om El Alamein, når jeg har blitt moderat kompetent med spillet, og fått kjøpt inn til en OK hær,

-frank

Dantalion
Stannis Brocker

Post by Dantalion » Wed Feb 06, 2013 1:39 pm

frankhaugen wrote:Hei folkens!

Jeg skal begynne med Flames of War, (har bestilt starter set), så da lurte jeg på om hvem som driver med eller skal begynne med flames og war?

Hvis ikke alle andre planlegger det samme, så tenker jeg å fokusere på Tyskland, og da lurte jeg på om andre med starterset, som vil fokusere på de allierte, var interessert i å bytte enheter?

Jeg har lyst til å gjenkjempe historiske slag, godt eksempel er 2. slaget om El Alamein, når jeg har blitt moderat kompetent med spillet, og fått kjøpt inn til en OK hær,

-frank
Heisann Frank!

Til nå er er vi kenneth (kaldcb) og meg (trond). Håkon steinsvaag her meldt sin interesse, og vi prøver å få sindre med. Så da blir vi en 6 stk med deg inkludert.
Vi er to stk som starter med Tyskland, du og jeg. Kenneth har valgt britene, Håkon vet jeg har noen amerikanere men om han ekspanderer vet jeg ikke. Hva sindre har kommer til å gå for vet jeg heller ikke.

Det vi har snakket om til nå er å spille stadiet som heter "LATE WAR" siden turneringer oftest holdes i denne æraen. El alamein tror jeg desverre er på slutten av mid war, men vi kan kanskje tweake det til at man bruker late war enheter og kjemper slaget :P
Pray we don't take you alive!

kaldCB
Wraith Engine

Post by kaldCB » Wed Feb 06, 2013 2:46 pm

Hallo Frank. Tror ikke jeg har fått hilst på deg. men begge var vel nede på outland sist mandag.
Som Trond nevnte har jeg plukket opp Briter og så har vi planer om å fokusere på late war i utgangspunktet. jeg kommer også til å basere modellene mine til å passe in i vest europa.

Jeg har ikke mulighet til å bytte tyskerene mot allierte med deg. da jeg trenger dem til demokamper. Men jeg kan være interessert i å kjøpe dem hvis det frister?.

Jeg har fått mitt startersett så jeg kommer til å kjøre noen demokamper førstkommende mandag. :)
Join the Invasion www.Invasion.no

Hope is the beginning of unhappines

steinsvaåg
Praetorian Ferox

Post by steinsvaåg » Fri Feb 22, 2013 3:13 pm

Jeg har tenkt å kjøre gjengen til Patton.
Jeg tenkte jeg skulle begynne med å bestille 7th armor pakka, men jeg er ikke helt sikker på hvor det lønner seg å bestille den.
...Over half a million men, thirty thousand tanks and artillery pieces Emperor show mercy to the fool that stands against me, for I shall not."
- Warmaster Demetrius, at the outset of the Salonika Crusade, 733.M38

kaldCB
Wraith Engine

Post by kaldCB » Fri Feb 22, 2013 6:31 pm

Hvis du har lyst på alt som er i lønner det seg. men det er mye "graps" i terninger. markers. objectives. osv... men du får jo en komplett hær i en boks.

Hvis det er av interesse har jeg bestilt en boks med shermans fra plastic soldier company som burde komme snart. De kosta en 170 kr for 5 stk. Hvis kvaliteten er bra vil jeg nok anbefale det. :wink:

steinsvaåg
Praetorian Ferox

Post by steinsvaåg » Mon Feb 25, 2013 2:55 pm

har du fått tanksene dine fra Plastic Soldier Company? jeg er spent på å høre hva du synes om modellene.
...Over half a million men, thirty thousand tanks and artillery pieces Emperor show mercy to the fool that stands against me, for I shall not."

kaldCB
Wraith Engine

Post by kaldCB » Tue Feb 26, 2013 7:57 pm

Jo har fått dem.

Jeg har ikke bygget dem enda, men her er et bilde av spruen.
Image

Detaljene er veldig gode, egentlig bedre en battlefront sine. og plasten er god å solid.
Nå har jeg ikke bygget dem enda, men slik som det ser ut nå virker de som en "no brainer" iforhold til battlefront sine.

Dantalion
Stannis Brocker

Post by Dantalion » Wed Feb 27, 2013 1:07 am

ooh flotte plastikk tanks! Skal garantert benytte meg av Plastic soldier company
Pray we don't take you alive!

Tossidin
Juggernaut

Post by Tossidin » Wed Feb 27, 2013 1:39 am

0.o

kaldCB
Wraith Engine

Post by kaldCB » Wed Feb 27, 2013 12:29 pm

Jeg har nå bygget mine Shermans fra plastic soldier company.

Inntrykket mitt er bare bedre av å ha bygget dem, Det eneste er at det er litt vanskelig å unngå synlige skjøter på beltene pga. måten de er laget på.

Image

Jeg prøvde å lage de 3 forskjellige variantene du fikk med. 75mm, 76mm, og 105mm.
Image

De er bitte grann kortere en de som følger med i startersettet fra battlefront.
Men de kan dog nesten også bare være at de skal faktisk være en litt senere variant.
Image

Uansett. LØP Å KJØP! :wink:

steinsvaåg
Praetorian Ferox

Post by steinsvaåg » Wed Feb 27, 2013 2:42 pm

hva het pakken du kjøpte? det var et par å velge mellom på plastic soldier company.
Hvor mange tanks er vanlig å kjøre i en squad? Blir det ikke fort litt mange hvis man kjøper 5 tanks om gangen?

kaldCB
Wraith Engine

Post by kaldCB » Wed Feb 27, 2013 2:54 pm

Du har jo mellom 3-5 shermans i hver platoon, + company comanders osv.
Jeg tror du får mer ut av å kjøre store platoons fremfor mange, da det blir mye vanskeligere å ødelegge dem helt. så jeg kommer nok til å kjøre 4-5 shermans i hver platoon.

Jeg kjøpte M4A3 settet da jeg kommer til å oppgradere alle stridsvognene mine til denne versjonen.
http://theplasticsoldiercompany.co.uk/i ... cts_id=290

Verdt å merke er at adressen på pakka var skrevet for hånd å ingenting om verdi eller innhold så jeg tror man kan bestille uten å være redd for at man må betale toll på varene, med mindre pakka blir stoppa i noe blind kontroll.
De er jo en pakkedeal der med 3x5 shermans.

Jeg skal teste det når jeg bestiller nå, så skal jeg også bestille infanteri, så kan jeg få sjekka kvaliteten på dem også. :P

steinsvaåg
Praetorian Ferox

Post by steinsvaåg » Thu Feb 28, 2013 2:28 pm

Jeg tror jeg kommer til å kjøpe pakka med 15 tanks, da burde jeg ha nokk for en liten stund. Synd de ikke har halftracks og artilleri til amerikanerne.

steinsvaåg
Praetorian Ferox

Post by steinsvaåg » Wed Apr 24, 2013 11:16 pm

Jeg har bestillt armored compoany dealen fra Wayland Games.

kaldCB
Wraith Engine

Post by kaldCB » Thu Apr 25, 2013 5:24 am

Knall, da blir det vel noe spilling på deg ganske kjapt. De pleier å være ganske raske på levering.

For å fullføre erfaringene fra plasticsoldier så måtte jeg ikke betale toll fra dem da de ikke skriver noe som helst på pakka som indikerer at det er en kjøpt vare.

Har ikke mulighet til å ta bilder av infanteriet æ kjøpte fra dem nå. men her er en video der man ser kvaliteten å forskjellen med battlefront sine.
http://www.youtube.com/watch?v=SaiZQU-lauc

De har også fått amerikanske halftracks der nå. :wink:

Post Reply

Return to “Spillklubben sørlandet”