stormraven gunship vs land raider

Genrelle spørsmål om warhammer 40K

Moderators: Unicorn, knightofkob

Knight_of_Medusa
Holy Zealot

stormraven gunship vs land raider

Post by Knight_of_Medusa » Tue Sep 27, 2016 1:23 pm

Hei!

Ser etter transport for mine assault terminators, og lurer på hva jeg skal velge. Hva ville folk gått for, gunship eller land raider, og hvorfor? :)

Unicorn
Wraith Engine

Post by Unicorn » Tue Sep 27, 2016 2:01 pm

Det kommer ann på resten av listen. Med de nye oppdateringene for flyers så ville jeg valgt flyet som transport. Men Det er plutselig 4-500 poeng i reserve som tidligst får skutt runde 2 og assaultet runde 3.

Landraideren begynner på bordet og tåler mye, men er ikke like rask som stormraven. Hvilken du velger kommer i grunn ann på listen din
Okidoki, skal ikke legge meg opp i interne ting mellom en engel og en enhjørning, det kan fort bli nasty

Join the Invasion
www.Invasion.no

Knight_of_Medusa
Holy Zealot

Post by Knight_of_Medusa » Wed Sep 28, 2016 11:53 am

Forstås. Det var vel egentlig på grunn av mangel på flyers i listen at jeg snuste på stormraven. Listen består av 3 tac-squads med respektiv transport, 1 ironclad med drop-pod og en predator. Så stormraven kunne gitt mye firepower, samt en flyer.

Unicorn
Wraith Engine

Post by Unicorn » Wed Sep 28, 2016 1:39 pm

Hvis du har poeng til en Skyshield Landingpad så kan flyet startet på bordet. Men da går du glipp av den gode fordelen med å ha air supperiorety.

Men ut i fra hva du beskriver at resten av listen din består av så ville jeg valgt land raider. Den vil komplimentere listen din bedre og du vil ha en unit som kan beskjutte tactical unitene dine fra å bli overkjørt av noe som er farlig i nærkamp og som bare kommer løpende mot deg
Okidoki, skal ikke legge meg opp i interne ting mellom en engel og en enhjørning, det kan fort bli nasty

Join the Invasion
www.Invasion.no

nazgash
Trencher

Post by nazgash » Wed Nov 16, 2016 9:38 am

Knight_of_Medusa wrote:Hei!

Ser etter transport for mine assault terminators, og lurer på hva jeg skal velge. Hva ville folk gått for, gunship eller land raider, og hvorfor? :)
Den beste transporten for hvilken som helst nærkamp unit er nok Electrodisplacement, LR faller i stykker etter første grav, og med SR vil termies kunne assaulte kun i runde 3 tidligst.

Ravage
Greylord Outrider

Post by Ravage » Sun Feb 19, 2017 4:55 pm

SR kommer så sent på bordet ift assault at jeg synes egentlig den er best til å sende inn tropper som skal erobre objektiver i mid- til lategame. Taper du initiativet har motspilleren gått 3 ganger før du får din første charge.

Da er deep strike nesten like greit. I et 1850 mission er bordet så overfylt av units, at du har gode sjanser for å kunne få en charge på noe.

Landraidere er som mange subpar units i 40k; de fungerer bedre i par eller til og med trio. De fleste har nok anti-panser våpen til å skyte i filler minst en landraider i sin runde; så kommer den andre frem med lasten sin. Dyrt, men om du leverer en khärn mob eller noe slikt, så kan det jo være verdt det.

Ingen av de tre setupene er særlig gode om du er ute etter å vinne games. Men på 1000 poeng matsjer, så er en landraider litt mer levedyktig enn på 1850, og to rimelige raiders på 1250, kanskje med hver sin crusader squad (obj sec) kan kanskje fungere bedre enn på 1850.

Har faktisk sett noen spillere som spiller en landraider på 2000 poeng, og da uten passasjerer. De kjører den tom rundt på brettet og plager folk, gir coversave til assault troops, prøver å lure deg til å bruke ildkraften din på den osv. Kanskje parret med en tom rhino, som kjører i forveien og gir 5+ cover til LR'en.

En squishy eller skadet HQ kan da hoppe inn i landraideren og gjemme seg. Eller den kan kjøre det remmer og tøy holder for å kapre et objektiv mot slutten av en matsj om den er ignorert. Men da på 2000-2500 poeng matsjer, hvor man kan ødsle litt med poengene.

Men assault terminators ja. Elsker dem selv, og håper de blir lettere å få til å funke i 8th edition.

Post Reply

Return to “Generell diskusjon”