Hvem har jeg med å gjøre?

Genrelle spørsmål om warhammer 40K

Moderators: Unicorn, knightofkob

mikkjel
Ghetorix

Hvem har jeg med å gjøre?

Post by mikkjel » Thu Mar 03, 2005 4:54 pm

For å få litt oversikt:

Hvem her spiller 40k?

Litt informasjon om hva, hvordan og hvor lenge dere har spilt kan være bra, så jeg vet litt om hvem som spiller 40k.
Se alltid begge veier når du skal krysse loven

ulrik
Juggernaut

Post by ulrik » Thu Mar 03, 2005 9:36 pm

Jeg har spillt en del, et halvt år lenger enn jeg har spillt fantasy, faktisk. Å, som jeg savner de gode gamle dager, med Eldar Exarcher, Warp Spiders med en heavy flamer template hver, d-cannons som tok alt på 3+...<mimre>

Oj, hvor var jeg? Nuvel. Min foretrukne hær for tiden er Tau, for det meste fordi den er malt og i samme by som meg :twisted: Ellers har jeg noe space marines og masse Eldar på et loft i trondheim. Tiden går for det meste med til å spille Warhammer eller Epic, men jeg håper å få spillt et slag 40k neste OMSK spilldag.
eUlrik: Kings of War og Epic: Armageddon

Vil du spille eller teste Epic: Armageddon i Oslo? PM meg!

Ikke Norges beste Kings of War-spiller

Stinky-skink
Battle Boar

Post by Stinky-skink » Thu Mar 03, 2005 11:54 pm

jeg spiller ikke 40k enda, og vet ikke om jeg noen gang kommer til å greie å lage en hel hær. jeg har startet tre ganger , en gang med eldar, så space marines, så imperial guard....

jeg vant chapter master konkuransen i trondheim, så det ser ut til at jeg kanskje må kline sammen en space marine hær nå... har kjøp litt av de nye figurene, så jeg får kanskje til å lage noen pts....
Odin L. Strand!

mikkjel
Ghetorix

Post by mikkjel » Fri Mar 04, 2005 2:11 pm

hva er chapter navenet ditt?

ellers så er det fint om noen poster på 40k forumet, så ser det litt ut som om den delen er aktiv også.

Oguleth
Juggernaut

Post by Oguleth » Mon Mar 07, 2005 12:11 pm

Jeg har "spillt" 40k siden 3rd ed kom ut, men siden de jeg har spillt med som regel sjeldent har holdt på med noe annet enn FB, har det bare blitt et og annet 40k in 40 mins slag. Før nå om dagen, hvor jeg faktisk har spillt litt større saker enn det...

Til å sansynligvis ikke ha spillt 50 slag engang, har jeg vært innom Dark Eldar, CSM (begge codexer), Nids, Orker, Witch Hunters (som jeg fortsatt har) og Space marines (som jeg vanligvis bruker). Er vel Dark Eldar jeg har spillt mest med, men jeg kvitta meg med de når samtlige andre jeg kjente kvitta seg med sine ting.

Ellers må jeg bare si at jeg liker 4th ed langt bedre enn 3rd ed...

mikkjel
Ghetorix

Post by mikkjel » Mon Mar 07, 2005 4:13 pm

Bra å høre. Kommer vi til ti spillere skal jeg komme med en overraskelse...

JørnN
Praetorian Ferox

Post by JørnN » Wed Mar 09, 2005 4:46 pm

Jeg kjøpte 2nd ed bokssettet i begynnelsen av 1994, så jeg har vel holdt på i drøyt elleve år nå. Spilte lenge Ultramarines, hovedsaklig mot én kamerats Orker (Bad Moon tematisert). Var også innom Imperial Guard et par år, men spiller nå for tiden med Emperor's Children. (Både Mikkjel og Oguleth har vært borti dem.)

Dark Eldar miniatyrene dine har forøvrig fått et godt hjem, Oguleth.
De sier de savner deg litt, men har det ganske bra. :wink:

Jeg driver og ser på potensielle nye arméer for tiden. Leker litt med codexer og armélister for både Nightlords, Tau og Imperial Guard.
Jeg reserverer meg retten til å nekte å vokse opp!
- TracerBullet

http://teamstormbolter.blogspot.com/

Gentlemaniac
Gobber

Post by Gentlemaniac » Wed Mar 09, 2005 6:17 pm

Morn! Jeg kjøpte mine første Eldar-modeller for fire-fem år siden, men det er først i løpet av det siste året jeg har fått noe som ligner en spillbar hær. Det var småsurt å bli slått i finalen på hexcon av en fyr som hadde lånt miniatyrer, men sånt skjer(tydeligvis).

Jeg lefler også med Imperial Guard, og vakler for tiden mellom Mordians, Tallarn og Steel Legion. Hvis Valhallans dukker opp i plast i løpet av rimelig fremtid kommer de også til å vurderes. Har også oppdaget Necromunda ganske nylig...

Det ligger et par bilder av modeller fra Eldar-hæren min på

http://www.pvv.org/hexagon/hexagon/?cur ... ranse%2012

Wraithlorden min skimtes i bakgrunnen.
You need no pants for the victory dance

Spiff
Archangel

Post by Spiff » Thu Mar 10, 2005 1:21 pm

Spiller også 40K. Har spilt siden 2nd edition (blir vel rundt 10-11 år nå), men har hatt en liten pause siden leidangr for 2 år sida (militæret ødela et helt år med fine turneringer).

Jeg holder på for tida med en Chaos Death Guard liste som jeg planlegger å få ferdig til Arcon i år. Her får jeg vel muligens 2000 poeng.
Jeg har også orker (ikke malt noe særlig) som sikkert blir 2000 poeng.
Imperial guard har jeg å (ikke malt noe særlig) og her får jeg vel noe rundt 1500-1750 poeng.
Sist, men ikke minst min første arme, Tyranids. Har spilt kun 1 kamp med dem siden den siste codexen deres kom ut, men muligens jeg starter opp igjen med dem når den nye codexen kommer ut). Aner ikke hvor mye poeng jeg har, men hvis jeg presser på så får jeg kanskje 1500 (en dårlig liste).

Spiff
Archangel

Post by Spiff » Thu Mar 10, 2005 1:26 pm

Glemte å si at jeg også har et "patriotisk" space marine lag (ikke så mye malt) som er på rundt 1500 poeng+!

mikkjel
Ghetorix

Post by mikkjel » Fri Mar 11, 2005 6:03 pm

Bra å se at flere kommer. tre til nå...

Spiff
Archangel

Post by Spiff » Fri Mar 11, 2005 6:14 pm

Jeg hvet om 3 personer til som spiller. Holder det?

mikkjel
Ghetorix

Post by mikkjel » Fri Mar 11, 2005 6:27 pm

om de kan poste her regelmessig. Jeg har holdt på meg "ukens spørsmål" på et annet forum (på engelsk), og tenkte at det kunne vært bra her. problemet er at hvis bare en poster svaret sitt, får man ikke vite hvor mye folk kan om reglene osv. det skaper interesse for spillet, og går dypere inn i reglene samtidig. Jeg kan kanskje lage noe lignende i fantasy også, om det er interesse for det der.

Spiff
Archangel

Post by Spiff » Fri Mar 11, 2005 7:36 pm

To av de kkommer sikkert til å gjøre det, men de er nå ikke registrert her enda, men tida vil nok vise.

Bare kom med spørsmåla, har ikke lest i den nye regelboka, men klarer sikkert noen. Tror de også kunne være morsomme å få de her!

mikkjel
Ghetorix

Post by mikkjel » Fri Mar 11, 2005 9:06 pm

Spørsmålene skal ikke være for lette :wink:

jeg tar for det meste for meg du tingene som ikke står i regelboken, som kommer fra forrige edition og ting som folk synes er feil.

Post Reply

Return to “Generell diskusjon”