Hvem har jeg med å gjøre?

Genrelle spørsmål om warhammer 40K

Moderators: Unicorn, knightofkob

Providence
Gremlin

Re: Hvem har jeg med å gjøre?

Post by Providence » Fri Jun 03, 2011 5:59 pm

Hei hei Jeg hetter Fredric Andre, Engen gutt på 21 år som begynte sirka 1 og halv år siden med 40K Space marine. Og i løpet av dette året har jeg fått malt over 7000P av space marine (1 super heave baneblade) Alt er malt i Crimson Fist schem. likte "Nye ryan" som fikk meg til og velge det.

Jeg spiller i titan club i bergen og stor koser meg med og bli flinker og bedre til og male/spille spillet :)

Ps som dere sikkert ser så har jeg veldig kraftig Dysleksi men det stopper meg ikke og skrive her :D :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Mons
Gremlin

Post by Mons » Sun Jul 17, 2011 5:57 pm

Hei! jeg heter Mons og er en Ivrig 40K spiller.
Har en Eldar hær på ca 3000P og har nettop begynt på Necron´s, så har ca 2000P der å.
Hvis noen er innteresert i å spille så er jeg ofte innom GW på mandager og onsdager.
Har holdt på med 40K litt "on and off" i snart 10 år (er 20) og liker best den taktiske delen av hobbyen.
Så hvis det er noen som har lyst til å spille noen runder, kanskje starte en kampanje, er det bare å si i fra :P

Honcho
Gobber

Post by Honcho » Mon Jul 18, 2011 10:51 am

Hei, Håkon.

Har drevet med Warhammer i snart 2år.

4000pts IG og har startet med en BA army.
+++++Hepatitis for the white man+++++

Ghaundan
Electromancer

Post by Ghaundan » Fri Aug 12, 2011 6:51 pm

Jo Vegar, moldenser som har flyttet til sunnfjord. Startet med denne hobbyen etter tips fra en kollega som drev med det. Har en ork hær (40k) som begynner å bli noe, samt en skaven hær.

Kunne tenke meg å treffe flere i nærområdet som spiller, Molde går og siden jeg ofte er hjemme på ferie. Eventuelt bergen, kjenner venner der nede så en tur ned dit nå og da er lett å ordne.

Marw
Gobber

Post by Marw » Tue Aug 23, 2011 2:20 pm

Heisann. Ny her på forumet. Har lurket tidligere men tenkte det var på tide å registrere meg da jeg skal på Strategikon. Jeg bor i Stavanger. Spiller med folk i samme omgangskrets som Sawyer (som er her på forumet). Med en del ansvar hjemme (kone og barn) blir det bare et spill annen hver uke +/-.

Min hovedhær er Dark Angels da jeg liker Space Marine si munkekapper. Den hæren spiller jeg fra 400 pts til Apoc størrelse. Er dypt forelska i det meste Forge World lager. Har (som de fleste andre) en del andre hærprosjekter på arbeidsbenken. Tau (inspirert av Taros kampanjen), Tallarn (også fra Taros), Nids (til Anphelion), Eldar, og Orks.

Har vært borti 40K og Warhammer universet med jevne mellomrom siden jeg kjøpte Epic startboks i -93 (tror det het Space Marine den gangen). Tukla med WHF før milleniumet, men er nå dypt forankret i 40k. Har mest til overs for hobby-delen av spillet, og "the spectacle" rundt kule modeller, kule spillbord og kule folk å dele det med. Har overraskende lite erfaring med å faktisk spille. Men som tiden går blir jeg sakte mer erfaren.

TaWaaagh
Fennblade

Post by TaWaaagh » Tue Sep 13, 2011 2:43 pm

Heisann 2d6

Jeg er 33 år og bor i Lørenskog. Mitt første møte med GW war Bloodbowl i 1988. Det gikk en del i D&D den gangen, men denne kvelden svikta gm'en og det ble første møte med miniatyrer for gjengen. Siden ble det en del 40K på videregående og vi var også innom Necromunda (en av mine favoritt-settings).

Nå, etter 15+ års pause er jeg igang og maler igjen. Denne gangen er det Orks for 40K som gjelder. Hæren vokser fort - selv om ikke alt er malt enda. Ca 750 poeng malt og 1000 poeng som venter.

Selv om det går mye i pc og playstation så har jeg alltid foretrukket andre typer spill. Fra MtG til Junta og Munchkins. Jeg er alltetende. I vinter håper jeg å få spillt en del 40K.

Waaagh!!! :mrgreen:
"Operate! Operate! Still time to operate!"
- Mad Dok Grotsnik

En form for maleblogg: http://www.dakkadakka.com/dakkaforum/posts/list/423220.page

Heretic
Gremlin

Post by Heretic » Thu Sep 22, 2011 4:03 pm

Eirik her og kommer fra Nittedal.
Har nylig tatt opp igjen hobbyen etter ca 15 år jeg også.
Har ca 3000+ poeng med Eldar, og i tillegg har jeg starta å samle opp Necrons og Space Marines.

Har lagt ut noen bilder av hærene på Facebook.
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... .840795236

Axel
Gremlin

Post by Axel » Tue Oct 18, 2011 2:08 pm

mitt navn er Axel M. Leegaard, jeg er 14 år og jeg er en ork og tau spiller som spiller litt på frittiden. :lol:

KrMaH
Holy Zealot

Post by KrMaH » Wed Oct 19, 2011 12:17 pm

Jeg er Kristian Magnus Hoffstuen og er fra Asker
Spiller Blood Angels, og har gjort det i litt over et halvt år
Er nesten alltid med på å spile en kamp, men har dårlig tid fram til 8 november.
Er støtt og stadig innom GW i Oslo, men mest på lørdager
PM meg om du ønsker kontaktinfo så vi kan ta en kamp
Blood Angels spillende ekstrem metalhead! :D

Ragnar
Holy Zealot

Post by Ragnar » Fri Nov 04, 2011 4:10 pm

heisann, Heter Roar Kristoffersen og er fra Sandnes (tippeliga neste år!!!)

er 24 år gammel og har spillt warhammer siden jeg var 16 ca.
begynte med space marines, deretter har det gått over til Necrons og space wolves, spillte mest aktivt fram til jeg ble 19, men har holdt på å malt og flikka litt innimellom hele tida, har begynt å ta spillinga litt mer opp igjen i det siste :)

Mortagon
Gremlin

Post by Mortagon » Thu Nov 17, 2011 12:35 am

Hei, jeg heter Morten og er 33 år gammel. Jeg bor i Horten i Vestfold fylke. Har spilt 40k i over ti år men har ikke vært aktiv de siste to årene. Jeg startet med en Emperor's children hær, men denne ble stjålet under ett inbrudd. Da kjøpte jeg meg en Necron hær som jeg siden solgte (ferdigmalt) fordi jeg trengte penger. Nå har jeg en ferdigmalt Iron warriors hær (2000 pts.) og jobber med en Chaos renegades hær (forge world). Har også et par tusen poeng i umalte chaos figurer og nærmere 20.000 poeng i umalte tyranider som en kompis har lagt igjen (han sluttet og spille for årevis siden). I tillegg har jeg en del samle figurer som Last chancers og Tanith's ghosts liggende og ett tonn med terreng. Jeg har akkurat begynt å ta opp hobbyen igjen, men jeg er mest en samler og maler og spiller svært lite.

dustemikkel3
Electromancer

Post by dustemikkel3 » Fri Dec 02, 2011 8:40 pm

Mitt navn er Arild Julius, og bor i Tønsberg. Jeg har samlet. Og spilt nå i ca 3 år, og har omlag 2500 pts med Deathwing. Denne tiden har jeg vært den mest aktive av de vennene jeg har holdt på sammen med (fra første året på ungdomskolen). I sommer fant jeg ut at jeg skulle prøve å utvide, og jeg startet, mer eller mindre alene, en 'spillklubb.' Vi er fremdeles på et tidlig stadie, og det er få andre som har en anselig mengde figurer, og jeg vil gjerne komme i kontakt med spillere i nærheten, både 40k og fatasy (selv om jeg ikke spiller det selv). Jeg sier heller ikke nei til råd hvis noen har erfaring fra lignende situasjoner.
Jack of all trades, masters of none
certanly better than masters of one.

We'll better stick to masters of all trades.

Who do you think you're fooling? Quantity is not a quality.

EmilAFN
Gremlin

Post by EmilAFN » Sat Dec 10, 2011 11:50 pm

Hei, jeg heter Emil og bor i Kristiansund N / Eide (mellom Kristiansund N og Molde) i Møre & Romsdal. så langt har jeg ikke hatt noen sjangs til å spille en ordentlig kamp enda. Ingen jeg kjenner det jeg bor spiller warhammer 40k. Så har bare samlet på dem. så langt har jeg en Necron Battleforce som ble kjøpt for 1 år siden? 2 år? og en Necron Lord. Hadde også den der pakken man kunne kjøpe får å få tak i noen tyranids of noen space marines. Space marines var for "vanelig" tenkte jeg, så jeg samlet litt på Tyranids og necrons (812 pts). Eneste jeg gjør med Warhammer 40k for tiden er å male, lime og øve på reglene i tilfelle jeg er så heldig å finne noen å spille med.

Fardinz0r
Holy Zealot

Post by Fardinz0r » Sun Jan 08, 2012 9:16 pm

hei.
Håkon her
IG spiller fra Kristiansund.
har spilt i ca 3 år i 2 perioder... 2,5 år med 4ed og nå begynt på med 5ed

har ikke helt kommet inn i reglene igjen men har fått meg noen spill i det siste...
hvor jeg har fått lekt meg litt med russene mine.

ta kontakt så er det godt mulig jeg er med på spill...

MKH Håkon
"Da Sergeant Major asked me what my job was an' I said it was to, uh, do what I was told. He said I was a Genius and gave me another medal. I Likes da Imperial Guard!"
- Nork Deddog

Imperial guard: 4370 pts ++
Grey Knights: 744 pts

MarskalkTor
Holy Zealot

Post by MarskalkTor » Wed Jan 11, 2012 1:51 pm

Hallais, Tor heter da jeg, har spilt i ca 4 år, er en hardcore IG spiller, har totalt ca 30.000 poeng med dem og stiger med et godt tempo da jeg kjører et Armoured Regiment :)

holder til på Grønland i Oslo, så er på outland så ofte jeg kan, driver for tiden med og bygge et apocalypse bord som jeg håper skal være ferdig til sommern. hehe

Post Reply

Return to “Generell diskusjon”