Apocalypse: The Big Game Part II

Stavanger miniatyrspillklubb

Moderator: lekrist

BlueRonin
Electromancer

Apocalypse: The Big Game Part II

Post by BlueRonin » Fri Jul 01, 2011 9:02 am

Hei, noen av dere merket kanskje at jeg og noen venner tok del av The Big Game arrangert av loken fra apocalypse40k.com ifjor, vi arrangerte et Apocalypse spill som det er bilder or rapport av et annet sted på forumet her.

Loken er igang med planlegging a Part II og vi tenkte å hive oss på. Denne gangen skal vi arrangere det som et "Event" med et ordentlig lokale og flott spillebrett som alle kan ta del av. Der vil være et malekrav, men ellers ingen minum størrelse av hær.

Vi stiller med Titans, Super-Heavy Tanks, og Gargantuan Creatures som man ellers ikke vil se så mye i vanlig 40k spilling, så eventen kan by på litt spektakulær spilling! Først og fremst er det et sosialt event, en "40k Party" om du vil.

Vi har såvidt begynt å planlegge dette, men jeg ville si ifra så tidlig som mulig for å få ordet ut, og gi de som vil anledning to å være med på planlegging- og/ oppbyggingsdelen, som er en god del av morroa!

Etterhvert som vi får en solid plan på bordet vil jeg poste info her - i mellomtiden del gjerne tanker og spørsmål om du er interessert! :)

Az0g
Gobber

Post by Az0g » Sat Jul 09, 2011 11:03 pm

Når er dette og hvor?

Kan man stille med hvilken rase som helst og hvilken størrelse på hær som helst?

BlueRonin
Electromancer

Post by BlueRonin » Fri Jul 15, 2011 10:14 pm

Datoen har blitt satt til 21. jan 2012. Lokale er ikke ordnet enda.

Hvilken som helst hær, så stort som helst. Men råder ikke en person å styre mer enn 100 modeller, sånn ca. Har man mange fler burde man dra med seg en venn.

Marw
Gobber

Post by Marw » Tue Aug 23, 2011 2:22 pm

Kan anbefale dette på det varmeste. Var med forrige runde og det er en skikkelig bra gjeng som spiller. Supert scenery. Kule Super Heavies. :)

BlueRonin
Electromancer

Post by BlueRonin » Wed Oct 05, 2011 3:11 pm

Da det ikke har vært mye interesse utover vår egen spillegruppe, har vi har bestemt oss for å slå sammen "The Big Game, Part II" og vår pågående Apocalypse kampanje.

Dvs. at styrkenen kommer til å bestå av Imperial mot Chaos. Det er fremdeles åpent for hvem som helst å delta den 21. januar, 2012; men det forutsetter nå at man bruker en hær fra en av disse to faksjonene (og det er malekrav).

Meld ifra om du har lyst til å være med!

And3rs
Electromancer

Post by And3rs » Wed Oct 05, 2011 5:09 pm

tror eg kunne hatt interesse av å være med =) spiller imps (cadian)
ETC Orkz 2012

Armacon 2015, be there!

BlueRonin
Electromancer

Post by BlueRonin » Wed Oct 05, 2011 5:25 pm

Kult, kunne du sendt meg en PM meg en rask oppsummering av kolleksjonen din? Ikke for å se om den er "god nok" men bare for å få igang en dialog om hvor på Imperial laget du kan passe in? :)

General warning: det er mange Imperial spillere 'der ute', og for å slippe dem til må det være et noenlunde likt antall Chaos spillere... så sitter man på en Chaos hær og vil være med, så er man ekstra-spesielt velkommen ;)

nagash
Fennblade

Post by nagash » Tue Oct 11, 2011 1:26 pm

If you are looking for Chaos, I could join with my Chaos Daemons team :D

Torjus
Trencher

Post by Torjus » Tue Oct 11, 2011 4:54 pm

How many points are people expected to bring? And how strict are you on alternate models (models from other companies, conversions from other GW models etc.)?

BlueRonin
Electromancer

Post by BlueRonin » Tue Oct 11, 2011 6:00 pm

Wow, more interest - that is cool! :)

We are currently 7 Imperial Players and 6 Chaos Players - so there is definately room for a little more Chaos :)

There is no "minimum points" - everybody is welcome! :D However, I feel I must qualify that statement with the declaration that we aim to play a reasonably high-quality game of Apocalypse, i.e. we are not organizing this just as a "come along and throw all your models on the table" sort of bash. Terrain, mission, narrative, and the individual armies are of a reasonable quality (you can see pictures from previous games posted on this forum under the 40k Battle Raports), and there is a strong focus on developing and bringing armies 'scaled' for Apocalypse (i.e. with super-eheavies, battle formations, etc).

That is not to say that one must have a Titan to play (or even a baneblade), but I would say that your motivation to play should be based on a genuine interest in wanting to play Apocalypse - not just an exotic, large game of 40k.

We have forums with private team sections, and we tend to get together for "team meetings" - social events where we have a laugh while planning wicked schemes and drooling over new models - and on the day the schedule is quite gruelling (with only 15min per phase, i.e. 45 min per player turn).

Again, all good if you are keen on a large Apocalypse game! :D But not so good if you just want to shoe-horn yourself into an event withw hatever models you happen to have lying around...

So, once again, everybody is welcome as long as they are keen to bring a reasonably ok painted WYSIWYG force to the table for a somewhat 'mature', focused game of Apocalypse!

BlueRonin
Electromancer

Post by BlueRonin » Thu Dec 15, 2011 12:04 pm

I neglected to specifically state that I expect anybody wanting to join us for "The Big Game II" to have read the Apocalypse rules... :)

BlueRonin
Electromancer

Post by BlueRonin » Sun Jan 22, 2012 8:27 pm

Pictures, by Marw - Battle raport to follow: http://s93.photobucket.com/albums/l57/K ... =slideshow

Post Reply

Return to “Warcry”