Warmachine/Hordes på Arcon 2013

Det meste av WmH diskusjon skjer på 2d6 Slack - her er en åpen invitasjon

Moderator: vizier87

Ironclad
Wraith Engine

Warmachine/Hordes på Arcon 2013

Post by Ironclad » Wed Jun 12, 2013 11:01 am

Det blir Warmachine/Hordes arrangement på Arcon 2013.
Formatet blir Iron Arena, en type frispilling med poeng.

Vi kommer til å sette opp så mange bord vi kan. Noen av de vil ha spesielle regler man kan bruke hvis man vil.

Spilling vil foregå på denne måter:

"Jonas" avtaler et spill med "Leif" på et ledig bord.
- Etter spillet er ferdig går de til "sekretariatet" og melder inn spillet.
- "Sekretariatet" merker av for hvilke utfordringer (Challenges) "Jonas" og "Leif" fikk under spillet.
- "Jonas" melder også fra at han ønsker flere spill.
- "Sekretariatet" informerer "Jonas" om at "Endre" også er ute etter en motstander og peker ut "Endre".
- "Jonas" huker tak i "Endre" og de spiller.
- osv. *

* "Jonas", "Leif" eller "Endre" er fiktive navn og likheter som måtte forekomme med personer i den virkelige verden er helt tilfeldige.

Dokumentet i linken er en foreløpig liste over utfordringer. Si fra dersom dere ikke for tilgang til dokumentet.

Liste over Utfordringer (Challenges)
Last edited by Ironclad on Fri Jun 14, 2013 10:59 pm, edited 2 times in total.
<--- Leif

Odlox
Electromancer

Post by Odlox » Thu Jun 13, 2013 11:54 pm

Mer info snart? En uke igjen...

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Fri Jun 14, 2013 8:29 am

Skal få lagt ut noe i løpet av dagen.
<--- Leif

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Fri Jun 14, 2013 10:59 pm

Oppdatert!
<--- Leif

ulrik
Juggernaut

Post by ulrik » Sat Jun 15, 2013 12:30 am

Ser kult ut!

Er litt rusk i teksten (et par trykkleifer og litt uklarheter), men må sove før jeg kan hjelpe med mer enn å pedantisk påpeke at det eksisterer minst en feil i dokumentet.
Last edited by ulrik on Sun Jun 16, 2013 11:04 pm, edited 1 time in total.
eUlrik: Kings of War og Epic: Armageddon

Vil du spille eller teste Epic: Armageddon i Oslo? PM meg!

Ikke Norges beste Kings of War-spiller

seraph
Ghetorix

Post by seraph » Sat Jun 15, 2013 8:08 am

Ironclad wrote:* "Jonas", "Leif" eller "Endre" er fiktive navn og likheter som måtte forekomme med personer i den virkelige verden er helt tilfeldige.
Thihi
Spiller dette
40k, Aos, Mordheim, Blood bowl , Battlefleet gothic
wild west exodus, Bolt action, Dropzone commander

Oguleth
Juggernaut

Post by Oguleth » Sun Jun 16, 2013 7:21 pm

Pedanttaim!

50p/75p: 1 poeng? Tror jeg maste om det før i dag.

New player: Er dette folk som spiller første gangen på conen eller hva innebærer "ny" i dette tilfellet?

Tyrion's Luck: Kanskje litt for sexistisk å kreve at linja hans blir sagt når man klarer det?

Red Wedding: Burde være bonuspoeng hvis man tar ut attachment/attendant eller hva nå de het fra back arc samme runde...

Play against 1 different people: Er dette noe man får når TO har tatt seg et par pils lørdagskvelden?

A Lannister Always Pays His Debts: Er det lov å ta den nynorske (evt danske) varianten av denne, eller er det språktyranni?

Savner en "spill med x antall castere/faksjoner" ting også, men det blir kanskje litt logistisk oslonavlebeskuende... (Eller hva nå en vi er pga mulig OL)

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Wed Jun 19, 2013 6:43 am

Oguleth wrote:Pedanttaim!

50p/75p: 1 poeng? Tror jeg maste om det før i dag.
Oppdatert
Oguleth wrote: New player: Er dette folk som spiller første gangen på conen eller hva innebærer "ny" i dette tilfellet?
I utgangspunktet første gang på Arcon, men det kommer til å være opp til PG'ene
Oguleth wrote: Play against 1 different people: Er dette noe man får når TO har tatt seg et par pils lørdagskvelden?

10 poeng for riktig svar og rettet opp!
Oguleth wrote: A Lannister Always Pays His Debts: Er det lov å ta den nynorske (evt danske) varianten av denne, eller er det språktyranni?
<--- Leif

Valyss
Electromancer

Post by Valyss » Sun Jun 23, 2013 8:39 pm

Jeg vil se bilder, rapporter og annet sladder... For de av oss som har tilbrakt helga i familieselskap istedet for over bordene.

chranos
Warlock

Post by chranos » Mon Jun 24, 2013 10:50 pm

Takk for et fantastisk oppmøte på arcon.

Jeg har en god del premier liggende til spillerne som ikke møtte opp på premieutdelingen i dag.
Jeg begynner å ta kontakt med dere når støvet har lagt seg litt til helgen tenker jeg.
Uansett hvordan man ser det er det bare et spill.

[url=http://www.2d6.no/viewtopic.php?f=14&t=3547]My painting Blog[/url]

everlasti
Thorn

Post by everlasti » Tue Jun 25, 2013 9:37 pm

Heisann, takk for en herlig helg. Warmachine/Hords miljøet fikk to nye spillere denne helgen. Begge har bestilt masse.

En av dem vant pts turneringen. Jonatan Stenmark. Han lurte på om jeg ikke ta premien hans. Ettersom han ikke kunne bli så alt for lenge på Søndag. Selv kunne ikke jeg heller bli, og høster gjerne godene fra helgens hendelser.

TAKK for en flott helg.

-Nima

Thagdarf
Holy Zealot

Post by Thagdarf » Tue Jun 25, 2013 11:23 pm

Kjempe morsom helg, Iron Arena passet perfekt til Arcon. Takker for masse gode kamper og motspillere!

Håper det blir noen arrangemanger som dette innemellom fremover også, da jeg synnes det er mye morsomerre å få mange forskjellige kamper, en å spille tradisjonel turnering (Selv om jeg vet jeg er litt sær der, eier ikke konkuranse lyst).

Special scenarioene falt også godt i smak, kommer til å le av det toget og teppe legging av skorne medium baser in murene i flere uker fremover. Og jeg skylder Eivind enda en sjanse til hevn!
- Jon Eirik - Sandefjord - Mercenaries: Gorten & Magnus -

Oguleth
Juggernaut

Post by Oguleth » Tue Jun 25, 2013 11:40 pm

Hva må til for å hindre Scytheans fra å spise Boomhowlers? NSB!

Image

Håper noen tok bilde av Skorne som skulle inn på Systembolagen...jeg mener inn bak murene.

Tacticus
Stannis Brocker

Post by Tacticus » Wed Jun 26, 2013 9:21 am

As requested: (Om en litt blurry pga kamera)
Image

Fikk ikke tatt så mange bilder som jeg skulle ønsket, men her er noen ihvertfall.
Et prakt-eksemplar av en Wold Wrath:
Image

Cygnar VS Cygnar, Victory to Cygnar! (duh :P)
Image

Cygnar får store beist rett i fleisen, Stormwall slutter kampen med 3 bokser igjen.
Image

eHaley vs. pKreoss. Menoth får en fæl trafikk-kork rundt objektivet, som bare blir forværret når Gorman bruker Black Oil på Battle Engine'n samme tur som eHaley feater.
Image

Brannreven
Fennblade

Post by Brannreven » Wed Jun 26, 2013 12:09 pm

Thagdarf: Du må jo poste bildet av den gedigne clusterfucken rundt midterste Incursion-flagget! "Husk! Gorten har et feat. DET ER STYGT!"

Iron Arena var glimrende. Selv sånne gjøker som meg, som brukte mesteparten av Arcon på å kalkulere odds og skyfle sjettonger, fikk inn et par slag og mange gode latterkuler.

Og ville ikke hatt no mot flere Achievement Unlocked eller tilsvarende format events, nei.
Dagowit wrote: Hvorfor en Ranking Officer skulle gøre en forskel aner jeg ikke, men jeg forstår heller ikke hvorfor en mand med en sæk kan lave et træ om til en pirat, eller hvorfor modeller med Amphibious i Shallow Water kan blive påvirket af Continous Fire...

Post Reply

Return to “Generell diskusjon”