Spilling i Tønsberg?

Det meste av WmH diskusjon skjer på 2d6 Slack - her er en åpen invitasjon

Moderator: vizier87

Nagoth
Holy Zealot

Spilling i Tønsberg?

Post by Nagoth » Mon Dec 09, 2013 1:34 pm

Hei
Ny Warmachine spiller, og lurer da på om det er mange i tønsbergsområdet som spiller. Har plukket opp Cryx selv, og holder på å sette meg inn i det.

Vet det har vært miniatyrspilling på Gledeshuset tidligere, men usikker på åpningstider etc. der.

For min del vil jeg få på plass mesteparten av hæren min innen 2-3 uker, og vil være klar til kamp.
(kan gå noe tregt da jeg er helt ny, og må antagelig spørre litt og se på stats på modeller. Bruker War Room appen, så det går relativt raskt)

Kaptajn Congoboy
Archangel

Post by Kaptajn Congoboy » Mon Dec 09, 2013 5:22 pm

Best bet i nærheten for et aktivt miljø er nok gjengen i Moss/Vestby/Rygge (seraph og Kaboom! svarer) eller, noe lenger, Grenlandsfolket (Thagdarf/Odlox & co) i Porsgrunnsområdet. Eller oss i Oslo da.
-Kaptajnen

Nagoth
Holy Zealot

Post by Nagoth » Mon Dec 09, 2013 6:28 pm

Ja, spiller med odlox i porsgrunn, men prøver å få til spilling som ikke krever en times reise hver vei. Moss blir like langt og med ferge.

Satser på at det er noen i nærområdet og på dette forumet :)

Eisenhorn
Juggernaut

Post by Eisenhorn » Tue Dec 10, 2013 1:11 pm

Hvis du er veldig keen på spilling, så spiller vi tirsdag, onsdag og søndag, her i oslo, Søndag er nok best da det er spilling fra 12 til ca 19:30

Vi er bare 1 time og 19min fra tønsberg :wink:

Hvis du vil lære fort så anbefaler jeg Leifs turnering den 19 januar. Det er 35 poeng. se stickyn på toppen.
Advarsel! Dyslexi kan ha sniket seg inn i innlegget. (eller denne signaturen)

Cricel Xmas

Min nettbutikk Frozenforge.com

Nagoth
Holy Zealot

Post by Nagoth » Tue Dec 10, 2013 1:24 pm

Eisenhorn wrote:Hvis du er veldig keen på spilling, så spiller vi tirsdag, onsdag og søndag, her i oslo, Søndag er nok best da det er spilling fra 12 til ca 19:30

Vi er bare 1 time og 19min fra tønsberg :wink:

Hvis du vil lære fort så anbefaler jeg Leifs turnering den 19 januar. Det er 35 poeng. se stickyn på toppen.
Antar du da mener på Outland, eller holder dere til et annet sted? :)
skal se på stickien, en turnering er muligens litt tidlig, men får se

seraph
Ghetorix

Post by seraph » Tue Dec 10, 2013 1:26 pm

og som nevnt. vi er 6-7 ish i moss som spiller.

just say ze word
Spiller dette
40k, Aos, Mordheim, Blood bowl , Battlefleet gothic
wild west exodus, Bolt action, Dropzone commander

Nagoth
Holy Zealot

Post by Nagoth » Tue Dec 10, 2013 1:42 pm

seraph wrote:og som nevnt. vi er 6-7 ish i moss som spiller.

just say ze word

Høres ut som en plan det, med litt planlegging og godsnakking med sjefa hjemme er det ikke umulig å komme seg avgårde en dag i en helg og treffe nye motstandere.

Når det kommer til Oslo og outland, hvordan er det med parkering i området?

PS : når det kommer til spilling i tønsberg, så har jeg ett bord hjemme hos meg selv, og skal på terrengshopping til helga, så hvis det finnes spillere i området som føler for å komme innom er det en mulighet og

Eisenhorn
Juggernaut

Post by Eisenhorn » Tue Dec 10, 2013 3:54 pm

Nagoth wrote: Høres ut som en plan det, med litt planlegging og godsnakking med sjefa hjemme er det ikke umulig å komme seg avgårde en dag i en helg og treffe nye motstandere.

Når det kommer til Oslo og outland, hvordan er det med parkering i området?

PS : når det kommer til spilling i tønsberg, så har jeg ett bord hjemme hos meg selv, og skal på terrengshopping til helga, så hvis det finnes spillere i området som føler for å komme innom er det en mulighet og
Det er gratis gateparkering i oslo sentrum på søndager. jeg pleideog dra på jobb etter søndags spilling og kjørte ned i byen for og spille så dra på jobb. jeg finner alltid en ledig plass innenfor 5min gange av outland.

Leifs turnering er ment og være for nybegynnere. Det finnes ingen bedre måte og komme i gang sikkelig med og spille warmachine. På en dag for du spillt like mange spill som du vaneligvis for på en månde. Du for også sikkelig motstandre.

Tirsdag er vi på omsk Grønlandsleirt
onsdag og søndag er outland

Si i fra på forhånd så møtter vi opp mannsterke :D
Advarsel! Dyslexi kan ha sniket seg inn i innlegget. (eller denne signaturen)

Cricel Xmas

Min nettbutikk Frozenforge.com

Obiken
Battle Boar

Post by Obiken » Sat Dec 14, 2013 10:33 pm

Verdt å nevne underforumet her som er for Gledeshuset i Tønsberg. Virker som det går mest i Warhammer Fantasy og 40K der, men kanskje noen kan la seg omvende?

Jeg har foreldre i Tønsberg og er innom en gang i blant, kan si i fra hvis jeg regner med å ha tid til litt adspredelse. Skal blant annet ned i julen..
Kenneth
Spiller Protectorate of Menoth i Warmachine.

Thagdarf
Holy Zealot

Post by Thagdarf » Mon Feb 17, 2014 11:45 pm

Heisan, tidligere Porsgrunn'ing men bor for øyeblikket i Sandefjord. Har vel møtt deg en gang eller to tidligere hos Odlox, når du spilte Vampire Count trur jeg, men det begynner vel å bli en stund siden. Hørte for så vidt at du hadde begynt med Cryx av han en gang tidligere.

Jeg har ikke vært så veldig aktiv i det siste selv, men kunne godt tenkt meg å spille litt igjen. Har ikke plass selv (liten leilighet), men kunne godt stukket bortom en gang og spilt hvis du har lyst (selv om jeg ikke liker cryx! ;) )

Spiller Mercenaries selv, og vært litt uengasjert siste halve året, da jeg sitter å venter på et større parti modeller som jeg har satt bort til maling, som nok kommer til å øke spille-lysten min igjen betraktelig!

-Jon Eirik
- Jon Eirik - Sandefjord - Mercenaries: Gorten & Magnus -

Nagoth
Holy Zealot

Post by Nagoth » Tue Feb 18, 2014 10:45 pm

Hei hei!

Joda, det høres ut som en god plan, har ikke spilt mot rene mercs før, så det er jo og veldig interessant.

Jeg har ett bord, og basic terreng, må vel komme i gang og lage noen hills etc. og snart, ellers er det veldig spillbart.

Når passer det best for deg å spille? For min del blir det etter 6.30 på kvelden, da legger sønnen min seg, som regel

Thagdarf
Holy Zealot

Post by Thagdarf » Thu Feb 20, 2014 5:20 am

Jeg maser på Odlox for telefon nummeret ditt imorgen, så kan vi planlegge bedre sånn.

Ellers så jobber jeg en slags ordning de fleste andre synnes virker som "på måfå", men det er faktisk et system i det :p Kort fortalt så jobber jeg en hel uke, og fri en del dager den andre uka. Og jobber natt, så sover nesten hele dagen, så rundt 18 pleier å fungere ganske greit for meg, da det er min normalle jobbe tid :)

Mest nyskjerrig på hvor store kamper du har lyst til å spille, og hva "slags" kamper. Jeg pleier å spille 25p og mindre som "useriøse", mere om å prøve ting, prøve rare muligheter, og generelt prøve å lage kaos på bordet. Og 35p kamper som mere "seriøst" og litt mere turnerings rettede kamper. Ikke spilt høyere en 35p enda, har stort sett ungått det, siden jeg synnes er mere en stort nok.
- Jon Eirik - Sandefjord - Mercenaries: Gorten & Magnus -

Nagoth
Holy Zealot

Post by Nagoth » Thu Sep 18, 2014 11:36 am

Vekker denne tråden til liv igjen i tilfelle det er nye spillere i tønsbergsområdet som er intreressert i warmachine/hordes spilling :)

filtheater
Gremlin

Post by filtheater » Mon Jan 26, 2015 10:08 am

Hei! Begynt å spille warmachine. Bor i Sandefjord. Møtes gjerne for spilling. Spiller også warhammer. Har terreng og bord. Spiller Cryx.

Nagoth
Holy Zealot

Post by Nagoth » Wed Jan 28, 2015 9:35 am

Hei
Høres bra ut, jeg spiller i hovedsak Cryx jeg og, men har såvidt started med Retribution.

Det er og mange spillere i porsgrunnsområdet, så du ligger godt an for korte reiser begge veier.

Kan godt prøve å få til noe neste uke eventuelt? Kan ta resten på PM

Post Reply

Return to “Generell diskusjon”