Privateer Press: Warmachine MkIII Announcement

Det meste av WmH diskusjon skjer på 2d6 Discord - her er en åpen invitasjon

Moderator: vizier87

Ironclad
Wraith Engine

Re: Privateer Press: Warmachine MkIII Announcement

Post by Ironclad » Tue May 03, 2016 11:35 am

SevenSins wrote:Proteus er speed 5? trodde alle legion beist var speed 6+? hmmmm

og hva betyr det symbolet ved siden av pathfinder?
Soulless
<--- Leif

Kaptajn Congoboy
Archangel

Post by Kaptajn Congoboy » Tue May 03, 2016 11:36 am

Det som er blitt gjort helt klart er vel at Legion skal vris til å kunne bruke warrior models i tillegg til warbeasts. Jeg tror intensjonen er å ha en viss balanse internt i hver faction mellom de to. Samtidig har de sagt at Forsaken forblir som den er (ihvertfall Fury Management messig) mens Shepherds kun kan fjerne en og en fury. Så det blir fortsatt åpning for mange beasts, men ikke fullt så lett å styre Fury som det var i Mk2.
-Kaptajnen

Templar
Wraith Engine

Post by Templar » Tue May 03, 2016 11:37 am

SevenSins wrote:Proteus er speed 5? trodde alle legion beist var speed 6+? hmmmm

og hva betyr det symbolet ved siden av pathfinder?
Proteus og tilhørende chassis er nå spd 5, ikke 6.
Mr Everblight!

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Tue May 03, 2016 11:43 am

Jeg innbiller meg PPS_Will skrev at det ikke er restriksjoner på hvor mange ganger Shepards kan fjerne Fury samme beist. Altså alle Shepards kan fjerne 1 fury fra det samme Beistet.
<--- Leif

Templar
Wraith Engine

Post by Templar » Tue May 03, 2016 11:53 am

3x Shephards gjør nå jobben som 1 kunne gjøre før.
Mr Everblight!

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Tue May 03, 2016 12:39 pm

Templar wrote:3x Shephards gjør nå jobben som 1 kunne gjøre før.
Så i og med at Forsaken fortsatt gjør det samme, noe PP mer eller mindre sa de gjør, så kan Legion fortsatt kjøre beista relativt varme for omtrent den samme poengkostnaden som før.
<--- Leif

Olannon
Haley

Post by Olannon » Tue May 03, 2016 12:42 pm

At 3 Shepherds gjør jobben til 1 er jo bare feil. Når det kommer til fury management så stemmer det delvis. Hva hvis den ene dør? Hva med medication? Det er ikke så svart hvitt og at Legion hadde absurd bra fury management var jo en av hovedgrunnene til at de kjørte så sinnssyke battlegroups. Det vil PP til livs på samme måte som de vil til livs at altfor mange warmachine-factions ikke spiller warjacks utenfor arc nodes og/eller colossals og character jacks. Jeg synes det er gode endringer.
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Oguleth
Juggernaut

Post by Oguleth » Tue May 03, 2016 1:15 pm

Ikke et ord om Rhyas1 får pathfinder? Whateva... :cry:

Templar
Wraith Engine

Post by Templar » Tue May 03, 2016 1:15 pm

Medication blir ikke brukt ofte, spesielt sammenlignet med muligheten til å kunne fjerne eller legge til fury, er derfor den i hovedsak ble valgt, så tre MK3 Shepherds gjør nok ikke like god jobb som en MK2 Shepherd.

Muligheten til å kunne kjøre beast heavy battelgroups var en av de tingene som gjorde Legion til Legion. MK2 Kallus er blant annet et godt eksempel på at legion absolutt kan kjøre større infanteri hærer, uten at de trenger å tulle med den beast heavy delen.

Uansett, selger ikke hæren før alle regler er ute :P
Mr Everblight!

Templar
Wraith Engine

Post by Templar » Tue May 03, 2016 1:16 pm

Oguleth wrote:Ikke et ord om Rhyas1 får pathfinder? Whateva... :cry:
Sitter og krysser fingra for det samme.
Mr Everblight!

Olannon
Haley

Post by Olannon » Tue May 03, 2016 1:18 pm

Templar wrote:Medication blir ikke brukt ofte, spesielt sammenlignet med muligheten til å kunne fjerne eller legge til fury, er derfor den i hovedsak ble valgt, så tre MK3 Shepherds gjør nok ikke like god jobb som en MK2 Shepherd.

Muligheten til å kunne kjøre beast heavy battelgroups var en av de tingene som gjorde Legion til Legion. MK2 Kallus er blant annet et godt eksempel på at legion absolutt kan kjøre større infanteri hærer, uten at de trenger å tulle med den beast heavy delen.

Beast heavy battlegroups er jo åpenbart ikke hva PP mener Legion burde handle om. Ut fra ordlyden er jeg helt enig. Det føles ikke ut som "their number is Legion" nå du stirrer ned på 6 heavier og en potte.

Kallus infantry heavy blir litt som å argumentere med at Cygnar kan spamme Defenders med sloan fordi de får RNG 18". Det er gøy i shits-n-giggles settinger men ikke akkurat en variant som har dominert. Det ble eksplisitt nevnt i går forøvrig at Legion kommer til å beholde casters som kan kjøre mer heavy battlegroup.

All in all ser jeg ikke at spoilerne på Legion så langt er dårlige nyheter. Nerfs på ting som er for bra er bra både for faction selv og for spillet.
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Dagowit
Ghetorix

Post by Dagowit » Tue May 03, 2016 1:20 pm

OK, ultra-ninja'et af adskillige folk, men alligevel...
Templar wrote:3x Shephards gjør nå jobben som 1 kunne gjøre før.
Hvad?!? Én Shepherd kunne heale 3d3 skade pr. tur før, overleve 2 direct hits fra en Ravagore, og hente 3 CP hjem i samme tur i Incursion?

OK, helt seriøst så ser jeg problemet i ikke problemløst at kunne fjerne 8 fury pr. tur med Shepherds. Forandringen er signifikant - selv med Forsaken uændrede. Til gengæld tror jeg at der bliver en masse spændende at hente i rebalancerede Units. ...og mon ikke Legion stadig bliver designet til at køre 'beast heavy med de rette Warlocks?

Templar
Wraith Engine

Post by Templar » Tue May 03, 2016 1:38 pm

Olannon wrote:
Templar wrote:Medication blir ikke brukt ofte, spesielt sammenlignet med muligheten til å kunne fjerne eller legge til fury, er derfor den i hovedsak ble valgt, så tre MK3 Shepherds gjør nok ikke like god jobb som en MK2 Shepherd.

Beast heavy battlegroups er jo åpenbart ikke hva PP mener Legion burde handle om. Ut fra ordlyden er jeg helt enig. Det føles ikke ut som "their number is Legion" nå du stirrer ned på 6 heavier og en potte.

Kallus infantry heavy blir litt som å argumentere med at Cygnar kan spamme Defenders med sloan fordi de får RNG 18". Det er gøy i shits-n-giggles settinger men ikke akkurat en variant som har dominert. Det ble eksplisitt nevnt i går forøvrig at Legion kommer til å beholde casters som kan kjøre mer heavy battlegroup.

All in all ser jeg ikke at spoilerne på Legion så langt er dårlige nyheter. Nerfs på ting som er for bra er bra både for faction selv og for spillet.

Nei, er jo derfor flere av warlocks er designet rundt å fungere med større battlegroups, feats, spells og tierlister. Om liste designet til mostanderen ikke føles som "their number is Legion" er jo en helt annen greie.

Forsåvidt er ikke Kallus en shits-n-giggles greie, er ikke lett å konkurere med de andre warlocks som finnes. Men absolutt ingen shits-n-giggles greie.
Mr Everblight!

Kaleth Darkblade
Juggernaut

Post by Kaleth Darkblade » Tue May 03, 2016 1:53 pm

Jeg føler at spoilerne som har kommet ut er mer for de som ikke spiller rasene, som med f.eks cryx og legion. Er utrolig deilig å høre at cryx inf og legion beist har blitt nerfet. Vet ikke om det er den beste måten å hype spillerne for MK3 på, men så langt er jeg veldig fornøyd.
On the Judi bandwagon

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Tue May 03, 2016 2:05 pm

Jeg oppfatter at de positive endringene PP prøver å kommunisere blir borte :p
Tror at dersom en teller opp endringer så vil tallet på ting som er tonet ned kontra ting som har fått et løft være ganske så likt.
<--- Leif

Post Reply

Return to “Generell diskusjon”