Privateer Press: Warmachine MkIII Announcement

Det meste av WmH diskusjon skjer på 2d6 Discord - her er en åpen invitasjon

Moderator: vizier87

matsemann
Archangel

Re: Privateer Press: Warmachine MkIII Announcement

Post by matsemann » Wed May 11, 2016 8:00 pm

Trolls: http://privateerpress.com/community/pri ... 05-11-2016

Da er det bare å trolle videre.
Gult er kult

15 min of shame - https://www.youtube.com/watch?v=SkzDfGMDhiA

Olannon
Haley

Post by Olannon » Wed May 11, 2016 8:21 pm

Mange interessante endringer på Troll. Mange juicy bits på forumet også! Gunnbjørns nye feat feks...
Gunnbjorn's feat now reads, "While in Gunnbjorn’s control range, friendly Faction models gain cover, do not suffer damage from ranged attacks, and cannot become knocked down. Fortification lasts for one round."
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Dagowit
Ghetorix

Post by Dagowit » Thu May 12, 2016 8:26 am

Min favoritændring er Burrow, som nu svarer mere til Ambush. Som dommer slipper jeg fremover for at fortælle folk, at hele deres enhed med Pyg Burrowers er Removed From Play fordi de glemte at sætte dem på bordet den runde :wink:

Kaptajn Congoboy
Archangel

Post by Kaptajn Congoboy » Thu May 12, 2016 10:23 am

Der er jaggu mye graad ok tænders gnidsel på factionforumene etterhvert som de får previews. Men det virker da egentlig som om alle har fått sine nerfs rimelig jevnt fordelt i Mk3?
-Kaptajnen

Dagowit
Ghetorix

Post by Dagowit » Thu May 12, 2016 10:42 am

Kaptajn Congoboy wrote:Der er jaggu mye graad ok tænders gnidsel på factionforumene etterhvert som de får previews. Men det virker da egentlig som om alle har fått sine nerfs rimelig jevnt fordelt i Mk3?
Virkelig? Jeg følte at Retribution-spillerne var forberedt på at Mage Hunter Strike Force ville blive nerf'et og egentlig bare glæder sig over alle de positive ændringer (selv om gråd og tænders gnidsel er en Retribution-forumstradition).

Nu skal det også siges at det typisk er nerfs der kommer mest tydeligt frem i Insider-artiklerne. Ind imellem virker de mindre rettet imod de folk der spiller en faktion, og mere rettet imod alle dem, der spiller imod faktionen (bare rolig, Bane Spam er mindre effektivt, Scytheans har -1 SPD, Mage Hunter Strike Force ignorerer ikke LoS hele tiden, Fist of Halaak er lettere at myrde, og Trollbloods kan ikke spamme Rock Wall + Elemental Communion).
De positive ændringer (minus Retribution) kommer typisk først frem når folk stiller de rette spørgsmål i den efterfølgende diskussionstråd.

Ellers er jeg enig i at det virker nogenlunde jævnt fordelt. PP har gjort deres bedste for at fjerne auto-includes og få hidtil uattraktive modeller på banen. Det har ramt alle faktioner.
På den måde er det muligvis ikke underligt, hvis de faktioner der har haft flest modeller, kommer til at mærke Mk3 hårdest. Convergence og Retribution havde færre modeller, og kommer derfor mere eller mindre til at være som altid.

Kaleth Darkblade
Juggernaut

Post by Kaleth Darkblade » Thu May 12, 2016 1:25 pm

Kaptajn Congoboy wrote:Der er jaggu mye graad ok tænders gnidsel på factionforumene etterhvert som de får previews. Men det virker da egentlig som om alle har fått sine nerfs rimelig jevnt fordelt i Mk3?
Menoth har ikke fått noen insider enda, og forumet der er en saltgruve. Er som å lese kommentarfeltet i VG ang invandringspolitikk.
On the Judi bandwagon

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Thu May 12, 2016 2:10 pm

Holder meg noen kukmål unna PP forumer, men kom over denne :lol:

Image
Gult er kult

15 min of shame - https://www.youtube.com/watch?v=SkzDfGMDhiA

Oguleth
Juggernaut

Post by Oguleth » Thu May 12, 2016 2:12 pm

Ret ser ut til å være Ret videre, samme med Troll. I like. Masse snacksy endringer, selv om Burrowers ser ut til å bli rimelig meh. Har ikke sett noe om Halberdiers, så jeg får fortsette å krysse fingrene for at de ikke blir endra noe særlig på...

Olannon
Haley

Post by Olannon » Thu May 12, 2016 2:21 pm

Oguleth wrote:Ret ser ut til å være Ret videre, samme med Troll. I like. Masse snacksy endringer, selv om Burrowers ser ut til å bli rimelig meh. Har ikke sett noe om Halberdiers, så jeg får fortsette å krysse fingrene for at de ikke blir endra noe særlig på...
Insideren spoilet vel poeng?
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Kaptajn Congoboy
Archangel

Post by Kaptajn Congoboy » Thu May 12, 2016 2:43 pm

Kaleth Darkblade wrote:
Menoth har ikke fått noen insider enda, og forumet der er en saltgruve. Er som å lese kommentarfeltet i VG ang invandringspolitikk.
Ja, de har gått helt i spinn. Jeg kan se hvorfor de er sure på spoileren om Doomie1's "Ikke-purification", da. Cost 4, fjerner alle ENEMY upkeeps OG warcaster/warlock tar d3 skade per upkeep. Det er en generelt dårlig ide da det skaper en mye verre situasjon enn vi hadde før for upkeep-castere, og mer eller mindre garanterer at Doomie1 kommer til å være en del av alle troll pairings medmindre han er helt absurd dårlig i Mk3 ellers.
-Kaptajnen

Olannon
Haley

Post by Olannon » Thu May 12, 2016 6:43 pm

Convergence i dag. Litt tam artikkel, men det er kanskje ikke verdens mest spennende faction heller med tanke på hvor forskjellige(les: like) modellene er.
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Dagowit
Ghetorix

Post by Dagowit » Fri May 13, 2016 8:16 am

Olannon wrote:Convergence i dag. Litt tam artikkel, men det er kanskje ikke verdens mest spennende faction heller med tanke på hvor forskjellige(les: like) modellene er.
Jeg antager at Convergense er skabt så sent i Mk2 at PP mere eller mindre vidste, hvordan de ville have ting i Mk3. Derfor er der kun minimale ændringer.

Kaptajn Congoboy
Archangel

Post by Kaptajn Congoboy » Fri May 13, 2016 9:23 am

Flyvende infanteri med Aurora høres jo egentlig litt interessant ut. Hun sliter fortsett med lav POW på heavies, selvsagt, men det kan jo være spennende å dekke ting bak Reciprotators og bare fly over. Og det blir noe verre rot på Feat Turn :D
-Kaptajnen

Olannon
Haley

Post by Olannon » Mon May 16, 2016 7:45 pm

Mercs spoiler oppe i dag :)
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

SevenSins
Thorn

Post by SevenSins » Mon May 16, 2016 9:42 pm

Hm. Durgen har mista inhospitable ground og explosivo... Og featet er nå boost. Men primed er fortsatt gull da

Cephalyx var som forventer, artig at monstrosities ikke mister focus annet enn ved bruk.

Post Reply

Return to “Generell diskusjon”