starte med Cygnar tips

Det meste av WmH diskusjon skjer på 2d6 Slack - her er en åpen invitasjon

Moderator: vizier87

UltraDew
Gremlin

starte med Cygnar tips

Post by UltraDew » Sun Sep 17, 2017 9:52 pm

Hei, Jeg fikk teste Warmachine hos omsk her om dagen, tenkte aa starte med cygnar!. Fikk tips om aa sjekke med forumet om tips til god hva som er lurt aa starte med.

kommer ifra magic og kunne tenke meg aa kjope en sterk army med en gang.

Olannon
Haley

Post by Olannon » Mon Sep 18, 2017 7:27 am

Du kan ta en titt på bloggen min: www.courageofcaspia.com Ligger en god del Cygnar-relaterte ting der ;)

Det skal sies at akkurat nå er Cygnar i limbo, vanskelig å si hva som blir greia fremover.
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

UltraDew
Gremlin

Post by UltraDew » Mon Sep 18, 2017 4:07 pm

ok takk :) mye å lese på.
er start boksen ok å starte med da? den 500 kr boksen.

Olannon
Haley

Post by Olannon » Mon Sep 18, 2017 7:58 pm

Isolert sett gir den veldig god verdi for pengene. Utover det er det veldig, veldig vanskelig å si slik det ser ut nå. Jeg tror ingen Cygnarspillere i verden har oversikt over hva som funker og ikke og hva vi bør bygge fremover. Listene spriker voldsomt.

Det lille som går igjen av fellesnevnere er imo:
- Stormwall
- Squire
- Journeyman Warcaster
- Charger(s)
- Firefly(s)

Utover dette er det veldig åpent. Hvis feks Nemo3 og Haley2 fortsetter å være populære vil Storm Striders, Thorn og kanskje utvalgte heavies være bra. Dersom Haley3 i kommende Grave Diggers viser seg å være bra så er det Trenchers, Grenadiers etc. Akkurat nå er det veldig, veldig limbo.

Personlig har jeg tro på Haley2, Nemo3, Haley3, Kraye og kanskje Caine3. Ulempen er at collection man må ha på tvers av de er veldig stor. Siege1 kan også være en greie, uten at det gjør saken noe enklere.
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

UltraDew
Gremlin

Post by UltraDew » Wed Sep 20, 2017 12:25 am

Olannon wrote:Isolert sett gir den veldig god verdi for pengene. Utover det er det veldig, veldig vanskelig å si slik det ser ut nå. Jeg tror ingen Cygnarspillere i verden har oversikt over hva som funker og ikke og hva vi bør bygge fremover. Listene spriker voldsomt.

Det lille som går igjen av fellesnevnere er imo:
- Stormwall
- Squire
- Journeyman Warcaster
- Charger(s)
- Firefly(s)

Utover dette er det veldig åpent. Hvis feks Nemo3 og Haley2 fortsetter å være populære vil Storm Striders, Thorn og kanskje utvalgte heavies være bra. Dersom Haley3 i kommende Grave Diggers viser seg å være bra så er det Trenchers, Grenadiers etc. Akkurat nå er det veldig, veldig limbo.

Personlig har jeg tro på Haley2, Nemo3, Haley3, Kraye og kanskje Caine3. Ulempen er at collection man må ha på tvers av de er veldig stor. Siege1 kan også være en greie, uten at det gjør saken noe enklere.

takk for gode råd!. tror jeg da kjører på med en startpakken. Å da kjøper de felles modellene du nevner. ser at charger alt er i start pakken. du nevner ikke warcasteren i startpakken som en du tror blir brukt, kanskje bytte henne ut evt da?.

Olannon
Haley

Post by Olannon » Wed Sep 20, 2017 8:49 am

Jeg har veldig liten tro på Maddox, dessverre.
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Post Reply

Return to “Generell diskusjon”