Warmachine & Hordes discussions

Det meste av WmH diskusjon skjer på 2d6 Discord - her er en åpen invitasjon

Moderator:vizier87

seraph
Ghetorix
Warmachine & Hordes discussions

Post by seraph » Wed Apr 21, 2010 9:23 am

Som sagt !
Spiller dette
40k, Aos, Mordheim, Blood bowl , Battlefleet gothic
wild west exodus, Bolt action, Dropzone commander

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Mon Apr 26, 2010 7:46 am

Veldig kort liten battle report!

På søndag 25.04.10 møtte Lord Commander Stryker, spilt av meg (Leif) og High Executioner Reznik, spilt av Mikkjel, hverandre i et blodig slag (for Cygnar :oops:).

Menittene så ut til å få en lett match da Cygnars Trenchere og Stormblades ble litt for overmodige og stilte seg laglig til for hogg. Etter andre runde var det kun igjen 1 Trencher og 1 Stormblade igjen. Lynch og Ryan fra Black 13th, Gun Mage Captain Adept og Rhupert Carvolo ble offer for 2 velplasserte pannekaker fra en Vanquisher. Alt så svart ut for Lord Commander Coleman Stryker.

I et desperat siste forsøk (med odds 1 million-til-1 ;)) kaster Stryker Velocity, betaler 3 focus for 6" ekstra movement, begynner å brenne under featet til Reznik og charger over vannet mot en Devout. Stryker overbooster rustningen sin med 3 terninger, triller +12 styrke og tar 9 skade og bommer på charge angrepet... Stryker slår nesten i filler Devouten før han feater. Med 3" ekstra movement og 1 angrep greier Stryker å slå Reznik bevistløs noe som redder dagen for Cygnar!

Det var en god kamp og godt spilt av Mikkjel! Pur flaks fra min side etter å ha blitt spist opp av Menoth. Reznik er en kjiping, Bastions er forferdelige og 4" pannekaker fra Vanquisher eter infanteri!
<--- Leif

Albion01
Praetorian Ferox

Post by Albion01 » Mon Apr 26, 2010 8:23 am

Godt Stryker fikk tatt hevn!! :twisted:
Reznik banket jo Siege først. Viktig lærepenge, kjenn din fiende før du starter..
(Og styr unna Bastions :roll: )
Some mornings I just don't feel like slaying dragons
ImageImage

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Mon Apr 26, 2010 8:43 am

Ja, Bastions tåler latterlig mye juling. Som Cygnar tror jeg det eneste vi har som kan ta de ut er Stormblades dersom de får charge. De er såpass treige at man kanskje bør prøve å holde seg unna Bastions og heller velge barken fremfor veden :p

Damned if you do, damned if you Menoth :p
<--- Leif

Kaptajn Congoboy
Archangel

Post by Kaptajn Congoboy » Mon Apr 26, 2010 4:21 pm

Dere gleder dere skikkelig til Man of War Shocktroopers da, regner jeg med. ARM 21 i Shieldwall...
-Kaptajnen

Albion01
Praetorian Ferox

Post by Albion01 » Mon Apr 26, 2010 5:35 pm

Kaptajn Congoboy wrote:Dere gleder dere skikkelig til Man of War Shocktroopers da, regner jeg med. ARM 21 i Shieldwall...
Er det noen som spiller Khador hos oss da?
Some mornings I just don't feel like slaying dragons
ImageImage

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Mon Apr 26, 2010 6:02 pm

Forskjellen på Bastions og Shocktroopers er at Shocktroppers ikke kan overføre skade til hverandre. De er også ganske enkle og styre unna dersom de er i shield wall.
<--- Leif

Templar
Wraith Engine

Post by Templar » Mon Apr 26, 2010 6:33 pm

Stormlances, YEY or NEY?

Jeg syntes de virker temmeligt tøffe, men fungerer de bra i praksis, har noen møtt på dem eller brukt dem?
Mr Everblight!

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Mon Apr 26, 2010 7:27 pm

Templar wrote:Stormlances, YEY or NEY?

Jeg syntes de virker temmeligt tøffe, men fungerer de bra i praksis, har noen møtt på dem eller brukt dem?
Jeg prøver å sette sammen min Storm Lances, har 3 klare til Green Stuffing og magler filing etc på ca 1 ridder med intensjon om å bruke de sammen med Major Katherin Laddermore. Har aldri brukt de ei heller sett de i bruk men jeg tror personlig at de kan være skikkelig kjipe dersom de får mulighet til å gjøre en Assault, dvs at de kan skyte en gang før de gjøre charge attack. Dersom de er innefor 5" av Laddermore får de +2 RAT (RAT 7), +2 POW (POW 14) på skuddet samt et charge damage roll på 3d6 + 15 og impact attack med hesten.

Dersom man ikke kan/vil charge med de kan de gjøre et Ride-by attack med range 8", dvs flytte inntil SPD med mulighet til å avbryte movement når som helst for å skyte. Du kan da flytte litt frem, skyte på noe og flytte resten av move vekk fra fienden dersom du ikke har lyst til å engasjere fienden. Ride-by er krever kanskje litt erfaring for å gjøre det effektivt og det er ganske situasjons avhengig. F.eks. dersom du charger med Storm Lances vil du blokke opp charge lane for en 'Jack e.l.

Personlig vil jeg bruke de til flankemarsjer, få de rundt på siden og inn noe de gjøre bra med SPD på 8. Alltid kjipt å få et kavaleri angrep i siden hehe.
<--- Leif

Skitter
Enigma Foundry

Post by Skitter » Mon May 03, 2010 4:57 pm

Oi, postmannen har kommet med pakke til meg.... skal vi se....
Oh, nye Blood Witches og Bane Thrall offiser og standard... tough thralls som automatisk reiser seg opp om de skulle falle... weeee :)
In war there is but one favorable moment; the great art is to seize it!

Kaptajn Congoboy
Archangel

Post by Kaptajn Congoboy » Thu May 06, 2010 8:06 am

Avskyelig. Heldigvis ingen Blood Hag.

Det er, som dere vet, en turnering i Moss til helga. Det skal nok bli morro. Neste hendelse blir på Arcon, der vi holder en todelt greie: demospill jeg holder, parallelt med at jeg kjøper inn Blasted Heath ligapakken og vi spiller den ligaen hele Arconi. Vi er for sent ute til å delta på onlinedelen, men ligaen kan godt spilles separat. Denne gangen kommer Anders Gjøls opp igjen med litt terreng og sine Cygnar (og Mercs?), og muligens Jesper fra Stavanger.

Jeg legger ut for ligapakke, men jeg må vite hvor mange som skal med.

Grunnpakka koster 25 dollar, vi trenger bare en. I den får vi reglene, 12 scorecards, 2 Commendation stamps og Champion coin. Om vi er mer enn 12 må vi kjøpe pakker med 8 ekstra scorecards til 4 dollar.

Hver spiller trenger en "Battle Journal" - denne kan også brukes i resten av ligaene i 2010. 4 stk koster 15 dollar, så det blir rundt 4 per pers.

Det er ikke psykodyrt, men jeg må vite hvor mange som er interesserte. Så langt har jeg

Kaptajn Congoboy
Ironclad
Anders Gjøls

Jeg lager en egen tråd etter hvert.

Det neste jeg tenker på blir en turnering i OMSK. Siden vi har en del nye spillere vurderer jeg en Mangled Metal/Tooth and Claw - turnering, der man kun kan stille warlocks/warcasters og warjacks/warbeasts, og da burde det være mulig for folk å stille malte hærer. Ikke nødvendigvis pent malte hærer, men det vanlige kravet om minst 3 farger og baser.

Når passer dette for folk? Er det full stopp om sommeren? Vi trenger også et fiffig navn på OMSK-baserte turneringer.
-Kaptajnen

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Thu May 06, 2010 9:25 am

Liga på Arcon blir tøft!

Hva er Online delen av Blasted Heath? Er det der man rapporterer inn til PP som oppdaterer kart etc på bakgrunn av rappoertene gjevnlig?

Mangled Metal/Tooth and Claw turnering høres tøft ut :) Hvor mange poeng tenker du i denne turneringa? Tror kanskje 15 eller 20 høres fornuftig ut siden det er malekrav.
<--- Leif

Obiken
Battle Boar

Post by Obiken » Thu May 06, 2010 10:20 am

Har blitt såpass nysgjerrig at jeg kommer til å stille opp under demospillet på Arcon for å finne ut hvor bra det er.

Regner med at det blir gøy.
Kenneth
Spiller Protectorate of Menoth i Warmachine.

Kaptajn Congoboy
Archangel

Post by Kaptajn Congoboy » Thu May 06, 2010 11:15 am

Onlinedelen er nettopp den der de forskjellige factionsene konkurrerer om å få flest territorier på kampanjekartet.

Til Arcon regner jeg også med å kunne kjøre HORDEs demoer. Det er dessverre en måned for tidlig til at jeg kan ha HORDES kort, men pytt.
-Kaptajnen

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Thu May 06, 2010 11:56 am

Regnet med at det var det du mente med Online greiene. Jeg synes den ideen PP har rundt liga systemet sitt er morsom.
<--- Leif

Post Reply

Return to “Generell diskusjon”