Warmachine & Hordes discussions

Det meste av WmH diskusjon skjer på 2d6 Discord - her er en åpen invitasjon

Moderator:vizier87

Oguleth
Juggernaut
Re: Warmachine & Hordes discussions

Post by Oguleth » Sat May 15, 2010 5:31 pm

Hva er egentlig forskjellig i Hordes i forhold til Warmachine? Sett noe om Fury eller noe, bytter man ut Focus med Fury hos Warlocks, og det er det omtrent? Og Warbeasts funker kanskje ganske annerledes enn jacks...

Har sett mer på PP miniatyrer, og må si Legion og Skorne begge ser fristende ut, hvis ikke warmachine blir et antiklimaks av en eller annen grunn.

Kaptajn Congoboy
Archangel

Post by Kaptajn Congoboy » Sat May 15, 2010 6:06 pm

Fury brukes som for Warcasters' Fury til spells og upkeeps.

De største forskjellen er:

Warlocks får ikke gratis Fury i starten av sin turn. I stedet skal de "Leach" Fury fra sine Warbeasts. Warbeasts bruker ikke Fury som Warjacks. I stedet genererer de Fury når de booster, charger etc, opp til et visst nivå. Om warlocken ikke leacher inn all Fury fra sine warbeasts er det en sjanse for at de som fortsatt har Fury på seg går amok og angriper det nærmeste de ser.

Warlocks legger ikke til Fury til ARM som warcasters. I stedet kan de, når de tar skade, flytte 1 fury fra seg til et warbeast som ikke er "tanket opp" helt og fullt og la den ta skade warlocksene tar; "transferring". Warlocks er til gjengjeld ofte litt bløtere enn mange warcasters og har nesten ingen tilgang til Arc Nodes. Samtidig må de ha warbeasts i sin CTRL area om warbeastene overhodet skal kunne bruke Fury i sin activation.

Warlocks har gjerne færre spells enn warcasters. Til gjengjeld har alle warbeasts et "Animus", som de selv kan bruke og deres warlocks kan bruke så lenge de har warbeastet i sin CTRL area.

Spillene er 100% kompatible og kan spilles med og mot hverandre.
-Kaptajnen

Kaptajn Congoboy
Archangel

Post by Kaptajn Congoboy » Sat May 15, 2010 6:06 pm

Å ja.

JOIN THE SKORNE EMPIRE
-Kaptajnen

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Sat May 15, 2010 9:01 pm

Oguleth wrote:...

Har sett mer på PP miniatyrer, og må si Legion og Skorne begge ser fristende ut, hvis ikke warmachine blir et antiklimaks av en eller annen grunn.
Til å ikke like emo castere velger du veldig emo fraksjoner ;)
<--- Leif

Oguleth
Juggernaut

Post by Oguleth » Sat May 15, 2010 9:21 pm

Til å ikke like emo castere, har jeg valgt et emo spill mener du vel ;)

Fluffet som jeg ser det hittil er:

Cygnar - "Waaaaaaaah alle vil drepe oss, og kongen vår har det grusomt"
Cryx - "Waaaaaaaaaah dragefaren har familietrøbbel så vi må drepe alle levende"
Khador - "Waaaaaaah noen tok fra oss alle hyttetomtene våre"
Scyrah - "Waaaah noen tok gudene våre, la oss drepe alt og alle"
Menoth - "Waaaaah noen godtok ikke MENOTH SA DET argumentet vårt"

Circle - "Waaaah jeg hater papirindustrien"
Legion - "Waaaaah pappa hater meg, la oss ha oss med alvene"
Skorne - "Waaaah noen lurte oss til å angripe Cygnar, la oss hevne oss ved å fortsette med det"
Trollbloods - "Waaaah alle ditcher oss, inkludert blodbroren til sjefen vår"

Jeg kan faktisk skjønne at det har vært et rpg, uansett hva man skyter på var det sansynligvis en slemming :p

Men ja, i alle fall Legion-alvene ser jo ganske emo ut. Jeg skylder litt på at jeg maler 40k orker, og er lei av grønt og andre muntre farger. Og kanskje det finnes mindre deprimerende fluff der ute ;)

EDIT: Takk for forklaringen Kaptein, og kulturimperialismen duly noted.

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Sat May 15, 2010 11:11 pm

Oguleth wrote:Til å ikke like emo castere, har jeg valgt et emo spill mener du vel ;)

Fluffet som jeg ser det hittil er:

Cygnar - "Waaaaaaaah alle vil drepe oss, og kongen vår har det grusomt"
Cryx - "Waaaaaaaaaah dragefaren har familietrøbbel så vi må drepe alle levende"
Khador - "Waaaaaaah noen tok fra oss alle hyttetomtene våre"
Scyrah - "Waaaah noen tok gudene våre, la oss drepe alt og alle"
Menoth - "Waaaaah noen godtok ikke MENOTH SA DET argumentet vårt"

Circle - "Waaaah jeg hater papirindustrien"
Legion - "Waaaaah pappa hater meg, la oss ha oss med alvene"
Skorne - "Waaaah noen lurte oss til å angripe Cygnar, la oss hevne oss ved å fortsette med det"
Trollbloods - "Waaaah alle ditcher oss, inkludert blodbroren til sjefen vår"

Jeg kan faktisk skjønne at det har vært et rpg, uansett hva man skyter på var det sansynligvis en slemming :p

Men ja, i alle fall Legion-alvene ser jo ganske emo ut. Jeg skylder litt på at jeg maler 40k orker, og er lei av grønt og andre muntre farger. Og kanskje det finnes mindre deprimerende fluff der ute ;)

EDIT: Takk for forklaringen Kaptein, og kulturimperialismen duly noted.
Så du må egentlig spille et historisk miniatyrspill da skjønner jeg ;)
<--- Leif

Oguleth
Juggernaut

Post by Oguleth » Sat May 15, 2010 11:49 pm

Tja. Rimelig sikker på at de fleste konfliktfaksjoner i historie miniatyrspill tar jeg som rimelig emo ;)

Mange av casterne bryter litt med faksjonene... Ganske stor forskjell på Skarre (veldig sinna) og Asphyxious (romeo og tyrannen og en vulkan å hoppe ned i?), for eksempel. Selv om jo begge er del av en emo faksjon, so to say. Greit at karakterene sliter litt i sånne spill, men de blir ofte overdrevet... (Carsteinfamilien i WFB for eksempel)

Prater om å highjacke tråden :p

Skitter
Enigma Foundry

Post by Skitter » Sun May 16, 2010 8:46 am

Gå for Mercs?
Show me the money!
In war there is but one favorable moment; the great art is to seize it!

Kaptajn Congoboy
Archangel

Post by Kaptajn Congoboy » Sun May 16, 2010 9:06 pm

Oguleth wrote:Tja. Rimelig sikker på at de fleste konfliktfaksjoner i historie miniatyrspill tar jeg som rimelig emo ;)
Jepp, det slår meg som en ganske vidt favnende definisjon du har gang i der. Waaagh, vi er comic relief :)
Oguleth wrote: Mange av casterne bryter litt med faksjonene..
Det er ganske så intensjonelt tror jeg, for å skape litt interessant interessekonflikt og ambisjoner internt i de enkelte faksjonene. Om alle Protectorate-karakterer hadde vært Severius eller alle Cygnar-karakterer pStryker hadde historiene blitt litt kjedelige i lengden.
-Kaptajnen

Trencher
Trencher

Post by Trencher » Sun May 16, 2010 10:12 pm

Å være warcaster er et talent du er født med så det er opp til de forskjellige fraksjonene å forsøke å skvise warcasterne inn i hærene sine så best de kan. Stryker sier jo selv at den eneste grunnen Caine er i hæren er at de er redd han vil slå seg sammen med fienden. Siden talentet kan dukke opp hvorsomhelst så er det mange forskjellige personligheter.

Post Reply

Return to “Generell diskusjon”