Warmachine & Hordes discussions
Moderator:vizier87
Er med på liga etterhvert, men kan ikke delta på Arcon grunnet utenrikspolitiske forhold.
Mangled Metal/Tooth and Claw turnering høres moro ut.
Mangled Metal/Tooth and Claw turnering høres moro ut.
In war there is but one favorable moment; the great art is to seize it!
-
- Archangel
Skal jeg regne deg som en som vil kjøpe Battle Journal, Skitter?
-Kaptajnen
Liten turnering på omsk høres morro ut, med de kravene er det 15 poeng eller noe i utgangspunktet?
-
- Archangel
Siden tanken er å få med så mange som mulig av de nye tror jeg vi kjører 15 poeng ja.
-Kaptajnen
Jeg har nettopp fått hovedboka, så det ser ut som det kan ta en uke eller to før min Khador boks kommer. Men er tiljengelig i meste parten av sommeren.
Jada, regn med meg til en generell liga.
In war there is but one favorable moment; the great art is to seize it!
-
- Fennblade
"Mangled Metal/Tooth and Claw turnering høres tøft ut
Hvor mange poeng tenker du i denne turneringa? Tror kanskje 15 eller 20 høres fornuftig ut siden det er malekrav. "
.... man spiller vel ikke uten malte figurer???

-------------------------------------------------
"Commodore Cannon - 'nuff said"
"Commodore Cannon - 'nuff said"
-
- Archangel
15 poeng, malt tror jeg det blir. Det er litt større enn en Battlebox.
-Kaptajnen
Hehe, det hender det henderCinderspawn wrote:"Mangled Metal/Tooth and Claw turnering høres tøft utHvor mange poeng tenker du i denne turneringa? Tror kanskje 15 eller 20 høres fornuftig ut siden det er malekrav. "

<--- Leif
Man kan værtfall spraye dem først, det er jo malt (bare sort)
Er ikke glad i at alt skal være 100% ferdig malt viss man skal få bruke dem i turneringer, er ikke alltid så lett og sette av mye tid til miniatyr maling.

Er ikke glad i at alt skal være 100% ferdig malt viss man skal få bruke dem i turneringer, er ikke alltid så lett og sette av mye tid til miniatyr maling.
Mr Everblight!
-
- Archangel
Det jeg tror vi kjører til turneringer - ihvertfall den neste - er som følger:
15 poeng malt.
Figurene skal ha minst 3 forskjellige farger på seg, basen ikke inkludert, eller, dersom fargeskjemaet er veldig monokromatisk, godkjennes av TO. Ingen krav til shading eller highlighting.
Dette er rimelig lett. Si at du spiller Cygnar og vil male dem i studiofargene.. Du setter sammen en Ironclad, grunner den sort, og maler den med blå på rustningen, jernmetallisk på metallet, og bronsemetallisk på bronsedelene. "Ferdig". Eller Trollbloods. Du setter sammen en Mauler, maler hele kameraten blå, tennene og naglene brune (for senere å male dem opp mot hvitt) og lendekledet mørkebrunt. Evt. kan du også male ryggpiggene røde.
Du har enten baset den på forhånd eller, om du liker å male figuren løs fra basen, lager du basen separat og punktlimer figuren på plass slik at du kan ta den av igjen til senere maling etter turneringen.
Det tar 10 minutter på en warjack, 20 minutter på en 10 manns unit, og det er noe du uansett må gjøre for å komme videre med malingen. Det kan også gjøres "industrielt" og da går det kjempefort. Min Khador BB er malt med 4 farger i øyeblikket, det tok meg en halv time. Det er også noe enhver kan gjøre, uavhengig av om de er gode eller raske til å male. Jeg liker denne formen for malekrav da det betyr at man ikke spiller med skygge/spøkelse/sølvfiskhærer
15 poeng malt.
Figurene skal ha minst 3 forskjellige farger på seg, basen ikke inkludert, eller, dersom fargeskjemaet er veldig monokromatisk, godkjennes av TO. Ingen krav til shading eller highlighting.
Dette er rimelig lett. Si at du spiller Cygnar og vil male dem i studiofargene.. Du setter sammen en Ironclad, grunner den sort, og maler den med blå på rustningen, jernmetallisk på metallet, og bronsemetallisk på bronsedelene. "Ferdig". Eller Trollbloods. Du setter sammen en Mauler, maler hele kameraten blå, tennene og naglene brune (for senere å male dem opp mot hvitt) og lendekledet mørkebrunt. Evt. kan du også male ryggpiggene røde.
Du har enten baset den på forhånd eller, om du liker å male figuren løs fra basen, lager du basen separat og punktlimer figuren på plass slik at du kan ta den av igjen til senere maling etter turneringen.
Det tar 10 minutter på en warjack, 20 minutter på en 10 manns unit, og det er noe du uansett må gjøre for å komme videre med malingen. Det kan også gjøres "industrielt" og da går det kjempefort. Min Khador BB er malt med 4 farger i øyeblikket, det tok meg en halv time. Det er også noe enhver kan gjøre, uavhengig av om de er gode eller raske til å male. Jeg liker denne formen for malekrav da det betyr at man ikke spiller med skygge/spøkelse/sølvfiskhærer
-Kaptajnen
Jeg støtter male krav, det er vanskelig å se hvilken tropp som er hvilken når alt er bare en masse med vage sølvformer.
Jeg er med på liga 

Some mornings I just don't feel like slaying dragons

Sitter å sliter med å green stuffe Stormlances og Circle warpack... Hater green stuff og Milliput og verden og støv og...
<--- Leif