Si hei!

Det meste av WmH diskusjon skjer på 2d6 Slack - her er en åpen invitasjon

Moderator: vizier87

Grendel
Electromancer

Re: Si hei!

Post by Grendel » Thu Sep 16, 2010 7:56 pm

Heisann. Mitt navn er Morten og jeg rundet nylig 36. Har drevet på med miniatyrspilling siden tidlig 90-tallet. Har holdt meg rimelig slavisk til GW opp gjennom årene: Space Marine/Epic, Necromunda, Blood Bowl, 40k (jeg er så gammel at en av de første miniatyrene jeg kjøpte var Leman Russ, jeg har også en squat army i Epic *humre*).

Var først for noen månder siden at jeg begynte å snuse på Privateer Press og Warmachine/Horde. Begynner nå å få samlet sammen litt Retribution og Circle, men har ikke fått spilt enda. Regner med første kamp blir snarlig :)
Synes systemet/reglene virkene meget interessant, og virker som et meget positivt miljø rundt spillet her i byen :)
I am so smart, I am so smart. Smrt, smrt...I mean smart.

Craven
Fennblade

Post by Craven » Sat Sep 18, 2010 4:27 pm

Hei.

har drivi med WFB og MTG i mange år, men har tenkt å starte med Warmachines så lurte på om det er noen i nærheten av Kristiansand som spiller?

mvh Erik

Cerberus
Holy Zealot

Post by Cerberus » Mon Sep 20, 2010 7:09 am

God Morgen,

Navnet er Arne, og inntill videre er jeg konstantert som 25 år gammel. Begynte med 40K etter jeg ble kjent med en annen spiller her inne (hint; Mossing, liker tre-alver :mrgreen: ) og har med tiden opparbeidet meg en fin Iron Warriors hær på.. uh.. 2.500 pts.. eller lignende, samt en Ogre Kingdoms hær på nærmere 2.750 pts. Warmachine-basillen tok meg på alvor etter en demo-runde på den lokale nerdehule-senteret i Porsgrunn, og da jeg er katolikk -kun på papir- sverget jeg min tro til Protectorate of Menoth. Har en Heavy 'Jack på vei i posten, og startersettet skal vel bli bestillt om noen få dager, så vi får se hvor dette bringer meg.. (ender vel opp med å kjøpe flere modeller enn jeg trenger :lol: )

Mvh,
Arne
Worst insult to a Khornate Daemon; Call it's mother for a Tzeentchian lovebird...

TorAK
Greylord Outrider

Post by TorAK » Wed Sep 29, 2010 12:19 am

Craven wrote:Hei.

har drivi med WFB og MTG i mange år, men har tenkt å starte med Warmachines så lurte på om det er noen i nærheten av Kristiansand som spiller?

mvh Erik
Som du kanskje fikk med deg i dag, så er det i hvert fall to av oss som spiller nå, og det virker som om det er flere som er interessert.

Til resten: Heisann. Tor-André er navnet, og jeg er 29 år. Kommer fra Lillehammer, men bor nå i Kristiansand. Fattet interesse for Warhammer for ca 10-12 år siden, men jeg fant ingen andre som spilte, og jeg blåste bort for mye penger på Magic til å ha noe igjen til å samle sammen en hær jeg ikke kom til å få spilt med.

Jeg begynte med Vampire Counts for et par år siden, og siden har det ballet på seg. Nå har jeg fire hærer til WHFB (Vampire Counts, Ogre Kingdoms, Empire og High Elves) og to til WH40K (Necrons og Space Marines).
Jeg har sett en del på battle reports på youtube, og blant de jeg følger, er det noen som også spiller Warmachine og har lagt ut batreps med det også. Jeg kikka på dem, og syntes det så interessant ut. Jeg oppdaget at Outland hadde regelboka og noen figurer liggende i en hylle bak disken, så jeg kjøpte like så gjerne litt av det. Har nå en liten Khador-styrke, og en haug med figurer er bestilt. Har planer om å begynne med Cryx etter hvert (jeg spiller tross alt VC og Necrons, så det er bare naturlig).

Hadde min første trefning med Warmachine i dag, og inntrykket jeg sitter igjen med et: Wow! Dette var driiitkult! Kampene var intense og brutale fra begynnelse til slutt. Har ikke vært borti andre spill som har gitt den samme tilfredsstillelsen som da jeg sendte en Juggernaut stormende inn i nærkamp hvor han grep tak i en warjack og kastet ham etter motstanderens warcaster før han snudde seg rundt, rev skjoldarmen av en annen warjack og plantet øksa i trynet dens.
Dette må spilles mer! :D
Tor-André

Grimbjorn
Fennblade

Post by Grimbjorn » Sat Nov 13, 2010 12:20 pm

Hei

Jeg heter Birger og er 34 år ('76-modell). Har en ganske stor 40k orkehær, og har nå (kanskje ikke overaskende) begynt å samle på Trollbloods i Hordes. Jeg begynte med Grim Angus, men holder nå på å male meg Gunbjorn, og sikter meg nok inn mot The Big Bang etterhvert.

Så langt har jeg spilt 3 kamper, og jeg må si jeg har fått sansen for Warmachine/Hordes. Miiniatyrene er kuule (for det meste), reglene er klart skrevet og fraksjonene virker ganske forskjellige, så det er mye å velge mellom.

Det jeg liker best med miniatyr-hobbyen er konvertering, bygging og maling, men med WM/H har jeg tenkt å gjøre en innsats for å spille litt også. Jeg spiller bare med malte miniatyrer, så hærbyggingen går kanskje litt tregt. Jeg har allerede endel 40k-terreng, men føler allerede lysten til å lage noe som passer bedre til Western Immoren...
- Birger

Brendi
Fennblade

Post by Brendi » Tue Nov 16, 2010 10:43 am

Hei, Adrian her, jeg er 24 år og begynte nettopp med Warmachines.
Har spilt Warhammer i 10 år, fantasy og 40k, så jeg har litt spillerfaring, men liker veldig godt hvordan det er så mye man kan gjøre i Warmachines.

Ville egentlig begynne med Circe of Orboros, men Outland hadde bare tatt inn warmachines pga plassmangel.
Han sier nå at det går ann å bestille hva man vil ha, så yay!.

Jeg begynte med Cryx fordi de virket veldig kule. Jeg spiller en del evil horde armies så kanskje det var det, men de har så mange kule aspecter som includerer undeads som er dritkule.

Så langt så har jeg kjøpt en battlegroup (Deathripper x2, Defiler, Slayer og Deneghra) en ekstra helljack (reaper/slayer/corruptor som ikker er limt) 2 nightwretches, 2 ripjaws og Skarre.

Så jeg tenker jeg har nok bonejacks for en stund :p

Dantalion
Stannis Brocker

Post by Dantalion » Tue Nov 23, 2010 11:21 pm

Heisann, Jeg heter Trond og har spilt warhammer FB og 40k siden '98 hvor dark elves og dark eldar har vært hovedfokus.

Ellers har jeg prøvd så smått andre spill for å få variasjon bl.a rackham men laber suksess her i kr.sand

derfor fant jeg ut at jeg skulle prøve warmachine og valget falt på khador pga deres russiske tema. til nå har jeg en battlegroup på en destroyer og en juggernaught, sorcha, butcher, vlad, irusk og 3 mano wars shocktroopers men tenker meg å bygge en styrke rundt Eirusk
Pray we don't take you alive!

fipplefluteman
Juggernaut

Post by fipplefluteman » Wed Jan 12, 2011 11:56 pm

hallo andre dødelige! jeg begynte med LOTR i 2002 til ca 05 før jeg tok en pause og begynte med fantasi. men siden fantasi er blitt litt ødelagt på taktikk så tenkte jeg at jeg skulle prøve warmmaschine, så jeg fikk en prøve demo og det var nok til å starte meg i gang. det og at det er steampunk 8)
"QUICK! STABB YOUR SELF FOR SAFETY!
you almost did it, didn't you?"-Richard (LFG)
"Id rather die then go to heaven."- William Murderface
Khador: We bring the axe, you bring the face.

Adept Vauhl
Greylord Outrider

Post by Adept Vauhl » Sat Feb 26, 2011 2:28 pm

Heisann, Jeg heter John og har Drevet med miniatyr og brettspill siden '87 (tor ikke jeg skal tørre å regne noe nermere på det der)
Etter å ha fulgt Wh40k siden det kom ut hadde jeg egentlig bestemt meg for å aldeles ikke engang se på warmachine, fordi jeg tenkte "yet another X game", men etter en introduksjon av systemet, og settingen og ikke minst modellene fra kaptajnen bestemte jeg meg for å starte likevel.
See ya out there :)
--
Nobody expects the Cygnar inquisition!!!

Cygnar, way more then 317 points
Mercs, more then I care to admit...

Skjeggen
Trencher

Post by Skjeggen » Thu Mar 17, 2011 10:40 am

Hei!

Eg heiter Bjørnar, er 88-modell frå Naustdal i Sunnfjord. Har dreve med miniatyrspel sida rundt årtusenskiftet, då mest med Warhammer.

Sjølve spelinga har det vore dårleg med dei siste åra, men ein får vel prøve å komme i gong igjen. Skal byrje med Cygnar i Warmachine og har ein heil masse Mantic dverga om det er nokon som har lyst til å spele Fantasy eller Kings of War.

HexOmega
Trencher

Post by HexOmega » Fri Mar 25, 2011 6:34 pm

Hei alle!

Jeg heter Dario og er 21 år. Jeg har hatt to Warmachine battlegroup bokser stående i skapet mitt det siste året, men etter å ha fått en demo og kjapp innledning nylig ga jeg meg endelig over til miniatyverdenen og har planer om å møte opp på Outland så ofte som mulig på onsdagene for å spille, så det er bare å PMe så dukker jeg nok opp hvis noen er keen på å spille en helg eller noe. :) Elsker dynamikken og resource/risk-management aspektene ved spillet, så det blir forhåpentligvis mye spilling fremover - og da som Retribution of Scyrah! Når jeg først får kjøpt noen figurer, that is... Kjører nok Khador/Menoth før den dag kommer. :)

unseenlurker
Gud

Post by unseenlurker » Thu Mar 31, 2011 4:55 pm

Oj, var den en sånn tråd som dette her også :)

Jeg har jo spurt og gravet litt en liten stund, men for ordens skyld:
*reiser seg*

Jeg heter Gard og er miniatyrspilloholiker.

Er fortsatt ungdom (i følge definisjonen til banken min) men blir voksen (34) i mai. Har syslet litt med Warhammer før, men synes det spillet ble litt for vanskelig fordi det er så mange modeller. Warmachine er i motsetning til Warhammer et spill som mangler strategi og skillz, her er det full fokus på terningtrilling!!!

Eller var det omvendt???

Har ikke vært så motivert for spilling på lenge og håper å få til så mye dampdreven morro som familiesituasjonen tillater i tiden fremover -og gleder meg til å være noob en stund til!!!

Å ja... jeg spiller også (eller rettere sagt: skal også spille) Retribution. Har kjøpt hele hæren - et par småting.
Founding member of FADHDA (Faction ADHD Anonymous)

Pjolterbeist
Juggernaut

Post by Pjolterbeist » Fri Apr 08, 2011 1:29 pm

Hei alle sammen,

Jeg heter Christian Tellefsen, bor i Oslo, og pleide å spille mye miniatyrspill for en 15-20 år sida. Jeg var en av de som styrte i Armies of Norway (for de som husker det), og var med på å organisere Warhammer-turneringer på Arcon og noen rene miniatyrspillcons i Oslo (Warcon).

Jeg hadde lyst til å begynne å male og spille litt igjen, men hadde ikke helt ork (ahem) til å begynne med 40K/Fantasy Battle igjen. Men, så tok jeg et slag WARMACHINE med Leif. Jeg ble imponert over hvor enkelt og solid regelsettet er, og at det er så mange taktiske muligheter, selv om man bare spiller med en håndfull figurer på hver side.

Det virket rett og slett som et skikkelig godt spill. Og så er jo miniatyrene nydelige.

Så, nå har kjøpt meg litt Cygnar og en hel haug med pirater, og har inntil videre bytta ut mus med pensel.

Jeg sier bare: Steampunkpiratroboter, kan det egentlig bli særlig mye bedre enn det?

Hilsen
Christian.
<-- Christian Tellefsen. Code games. Play games.
Currently playing Guild Ball Fishermen, also got Cygnar and Trollbloods.

Eisenhorn
Juggernaut

Post by Eisenhorn » Mon Apr 18, 2011 10:01 pm

Hei hei

Jeg heter Jonas. Flere av dere som spiller på Outland har sikkert møtt meg der med Fantasy modelen mine. Jeg har alltid hat lyst til og prøve Warmachine, men jeg trodde ikke det var noe miljø her.... Men det er det jo :D Så jeg kjøpte en Cryx starter boks siden jeg ikke kunne se noen som spilte dem.

Jeg kommer nok til og henge en del på outland med forbhold om studier og jobb selvfølgelig. Har fått prøved et par spill og det levde opp til foventningene mine. Så dette er noe jeg kommer til og forsette med.

Snakkes
Advarsel! Dyslexi kan ha sniket seg inn i innlegget. (eller denne signaturen)

Cricel Xmas

Min nettbutikk Frozenforge.com

Dagowit
Ghetorix

Post by Dagowit » Thu May 12, 2011 4:18 pm

Hej,

Jeg hedder Mikkel og er født i '79 i København. Jeg er nu flyttet til Oslo og har frekventeret Outland den sidste måned.

Jeg har før spillet WH40K (Blood Angels, Tyranids og Thousand Sons) men ikke ofte og ikke alt for seriøst. At blive slået af Cryx i et demospil overbeviste mig om, at jeg må spille noget mobilt, så det blev Circle (også af den grund at de kan modelleres som AD&D Tanar'ri - hvilket tager forbløfende lang tid men er god underholdning).

Vi sés på valen!

Post Reply

Return to “Generell diskusjon”