Pirater!

Råd om listebygging, taktiske genistreker og skitne triks

Moderator: vizier87

Ironclad
Wraith Engine

Pirater!

Post by Ironclad » Mon Sep 02, 2013 7:22 am

Har sett litt på merc piratsirkuset å lurer på om de ikke skal være med i et par Cygnar lister.
Problemet jeg støter på i endel matchups er at Boomhowlers ikke holder så lenge jeg ønsker. Det har noe å gjøre med plassering av og til, men ofte trenger man trolla til å holde soner etc og da må de være langt frem.

En av Boomhowlers største svakheter er Continuous Fire og Corrosion ettersom Call of Defiance slutter å virke før man sjekker om disse effektene går ut. En annen svakhet er at de skjelden gjør noe da de ofte løper for å blokke. MAT 6 RAT 4 er heller ikke noe å skrive hjem om.

Med det i hodet har jeg tittet litt på piratsirkuset og Press Gangers har den fordel at de er tough hele tiden og 4+ tough så lenge Doc lever. Setter man Bosun i nærheten har de No Sleeping on the Job. De er født med MAT 5 POW 9 men har Gang og de kan få hjelp til å treffe levende modeller som de RFPer.

Bakdelene jeg ser er relativt dårlige defensive stats: DEF 13(?) ARM 12 så de faller ganske lett for Blast Damage. Et annet problem er at i noen matchups er det ikke så lett å holde solosirkuset som buffer de i live.

Er det andre ting jeg ikke ser?

Tanken er at de skal være med Caine 2 og løpe bak Boomhowlers.
<--- Leif

everlasti
Thorn

Post by everlasti » Mon Sep 02, 2013 8:10 am

En ting jeg har tenkt på lenge, er hvordan vårt lille miljø former oss. Og om det hjelper oss å bli bedre spillere. Eller om vi holder hverandre tilbake. Jeg sier på INGEN måte at jeg spiller mot dårlig motstandere. Men at jeg spiller mot de samme hver gang.

Eksempel nr 1.: Første kamp mot Kuba sist RM. Jeg kunne kans liste 100%, og han kunne min. Vi kunne får kampen si hvem som vinner kamper, og vi begge gjettet riktig. Mens kamp nr.2 fikk jeg en midt i trynet av Christian som tilhører Stavanger.

Eksempel nr. 2: Hver gang jeg spiller mot Kuba, ønsker han å drepe A&H + 2stk Assasins. Vi begge vet at hvis jeg får den komboen av på hans Judicator, så er det neste sikker Game Over.

Dette gjelder Boomhowler i enda større grad. Hver andre Cygnar spiller har en liste med Boomhowler og kompani. Alle har løsninger mot dem, og alle setter opp lister som er klare for å ta dem ut på en effektiv måte.

Kanskje det er på tide med noe HELT nytt. Kanskje pirater vil overraske folk, og dermed gi folk problemer. Jeg sier ikke at de fungerer. Men at de helt sikkert vil overraske folk mere enn boomhowler og co.

Kaptajn Congoboy
Archangel

Post by Kaptajn Congoboy » Mon Sep 02, 2013 9:24 am

Lokal meta former oss, selvsagt. Det fungerer begge veier - jeg overrasket endel amerikanere med min spillestil da jeg var over i mai, selv om listene mine ikke akkurat var noe nytt og grensesprengende.

Når det gjelder pirater så koster jo PG'ers pluss Bosun G og Doc K 10 poeng. Er det verdt 1 poeng mer enn max boomies? Føler kanskje at piratene gjerne betaler seg når de kommer mannsterke med flere units?
-Kaptajnen

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Mon Sep 02, 2013 9:48 am

Kaptajn Congoboy wrote: Når det gjelder pirater så koster jo PG'ers pluss Bosun G og Doc K 10 poeng. Er det verdt 1 poeng mer enn max boomies? Føler kanskje at piratene gjerne betaler seg når de kommer mannsterke med flere units?
I mitt tilfellet så skal jeg ikke bytte ut Boomies med Pirater, jeg tenker å kjøre både Boomies og pirater.
<--- Leif

Kaptajn Congoboy
Archangel

Post by Kaptajn Congoboy » Mon Sep 02, 2013 9:53 am

Men det er Caine2 det her ikke sant? Ellers hadde jeg seriøst vurdert vanlige pirater da kombinasjonen Gang+Deadeye+Rockbottom+Hawk gjør dem alvorlig skumle som infanteri-og tyngre ting ryddere :)

Det blir litt dyrt da.
-Kaptajnen

Eisenhorn
Juggernaut

Post by Eisenhorn » Mon Sep 02, 2013 9:54 am

Jeg tror dette kan funke Leif. Hva slags damage output kan du få til med dem. Testes på omsk i dag.
Advarsel! Dyslexi kan ha sniket seg inn i innlegget. (eller denne signaturen)

Cricel Xmas

Min nettbutikk Frozenforge.com

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Mon Sep 02, 2013 9:59 am

Eisenhorn wrote:Jeg tror dette kan funke Leif. Hva slags damage output kan du få til med dem. Testes på omsk i dag.
Mot levende modeller kan de bli P+S 13 Weapon Masters (P+S 9 + 2 fra Gang +2 fra Kiss + First Mate Hawk).
<--- Leif

Kaptajn Congoboy
Archangel

Post by Kaptajn Congoboy » Mon Sep 02, 2013 10:14 am

Warrior models, er det vel?
-Kaptajnen

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Mon Sep 02, 2013 10:30 am

Kaptajn Congoboy wrote:Warrior models, er det vel?
Det kan vel stemme.
<--- Leif

Eisenhorn
Juggernaut

Post by Eisenhorn » Mon Sep 02, 2013 10:36 am

Good enough!! Hva skal ut for at pirater skal inn Leif?

Cricel Xmas

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Mon Sep 02, 2013 10:59 am

Eisenhorn wrote:Good enough!! Hva skal ut for at pirater skal inn Leif?
Hvis jeg bøtter ut ATGMs med Dude får jeg plass til 10 Press Gangers med Doc.
Kan droppe B13 for First Mate Hawk og Bosun eller Pendrake for en av de.
<--- Leif

Eisenhorn
Juggernaut

Post by Eisenhorn » Mon Sep 02, 2013 11:56 am

Tror ikke du skal droppe b13

Cricel Xmas

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Mon Sep 02, 2013 12:02 pm

Nei, jeg tror i første omgang jeg skal gå for PGs og Doc. De slår relativt hardt med Gang + event Kiss. Bosun er ikke så viktig når de kjører under Caine 2 siden han har Heightened Reflexes.
<--- Leif

everlasti
Thorn

Post by everlasti » Mon Sep 02, 2013 12:36 pm

Hmmmm både Boomies og pirater. Lukter jam, begger veier. uten ATM, så må b13 og Cain2 jobbe for penga. Dvs. holde gun LoS og melee åpen for dem begge, samtidig som du jammer.

Dette må testet, jeg kommer på OMSK på tirsdag. Ta med dine Pirater, og jeg mine alver, så tar vi en god gammeldags alve pirat fest!

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Mon Sep 02, 2013 12:50 pm

Har allerede avtalt et spill på tisdag, vi får se hvordan kabalen går opp utover kvelden :)
<--- Leif

Post Reply

Return to “Taktikk og lister”