Pirater!

Råd om listebygging, taktiske genistreker og skitne triks

Moderator: vizier87

everlasti
Thorn
Posts: 914
Joined: Fri Sep 02, 2011 1:37 pm

Re: Pirater!

Post by everlasti » Mon Sep 02, 2013 1:04 pm

nei nei, ingen alve kos på deg!

ulrik
Juggernaut
Posts: 1394
Joined: Tue Feb 08, 2005 2:22 pm
Location: Oslo

Post by ulrik » Mon Sep 02, 2013 2:34 pm

Ser ut som Grieveous Wounds blir det nye hotte?

Kjekt at Khador og Skorne har fått tilgang på sånt ganske nylig.
eUlrik: Kings of War og Epic: Armageddon

Vil du spille eller teste Epic: Armageddon i Oslo? PM meg!

Ikke Norges beste Kings of War-spiller

Dagowit
Ghetorix
Posts: 1560
Joined: Thu May 12, 2011 3:52 pm

Post by Dagowit » Mon Sep 02, 2013 2:48 pm

Jeg antager at Arcane Shield kommer på Boomies og Heightened Reflexes på piraterne? Ellers får de problemer med de samme ting (cont. effects og højt volumen af angreb).

Dette kan absolut fungere. Behold B13 men fjern de ATGM du normalt ikke spiller tilstrækkeligt aggressivt alligevel. Om det er sundt for dit tidsforbrug at spille med mere infanteri skal jeg ikke kunne spå om.

Eisenhorn
Juggernaut
Posts: 1474
Joined: Mon Apr 18, 2011 9:44 pm

Post by Eisenhorn » Mon Sep 02, 2013 3:27 pm

Det er sundt og fjerne atg som han alltid bruker for mye tid på uansett. Pirater løper og charger, ikke så mye og lure på.
Advarsel! Dyslexi kan ha sniket seg inn i innlegget. (eller denne signaturen)

Cricel Xmas

Min nettbutikk Frozenforge.com

Ironclad
Wraith Engine
Posts: 2224
Joined: Tue Oct 13, 2009 8:01 am
Location: Oslo

Post by Ironclad » Mon Sep 02, 2013 5:09 pm

Dagowit wrote:Jeg antager at Arcane Shield kommer på Boomies og Heightened Reflexes på piraterne? Ellers får de problemer med de samme ting (cont. effects og højt volumen af angreb).
Er det et alternativ å bytte Heightened Reflexes dersom det er mye cont effects? Høyt volum med angrep vil være et problem uansett tror jeg.
Eisenhorn wrote:Det er sundt og fjerne atg som han alltid bruker for mye tid på uansett. Pirater løper og charger, ikke så mye og lure på.
Det er litt av problemet. Må kanskje bare holde ATGMs vekk lenger slik at jeg ikke blir fristet til å bruke de. Mitt store problem har vært at jeg i runde 2 har skutt med alt jeg kan skyte med som normalt er i overkant av 20 skudd. Jeg bruker sikkert i snitt rundt 1 min per modell som skyter når man tar med hele modellens aktivasjon. Det går sikkert å få det tallet ned til rundt 30 sek pr modell, men jeg har da omkring 15 modeller som skal flyttes, noen som kan skyte eller gjøre andre ting.

En bi-effekt av Doc er at A&H berøres av "No, I'm fine" da de er Privateer modeller hehe. Rhupert kan jo gi de Heroic Call av og til :p
<--- Leif

Jetlag
Site Admin
Posts: 1098
Joined: Wed Jan 26, 2005 8:48 pm
Location: Oslo

Post by Jetlag » Mon Sep 02, 2013 5:18 pm

Har snoka litt på piratene selv. Tror GANG er litt underpriset.
-Sir, we are completely surrounded
-Excellent, this means we can attack in any direction

SevenSins
Thorn
Posts: 822
Joined: Tue Feb 10, 2009 11:39 pm
Location: Oslo

Post by SevenSins » Tue Sep 03, 2013 10:14 pm

Ironclad wrote: Det er litt av problemet. Må kanskje bare holde ATGMs vekk lenger slik at jeg ikke blir fristet til å bruke de. Mitt store problem har vært at jeg i runde 2 har skutt med alt jeg kan skyte med som normalt er i overkant av 20 skudd. Jeg bruker sikkert i snitt rundt 1 min per modell som skyter når man tar med hele modellens aktivasjon. Det går sikkert å få det tallet ned til rundt 30 sek pr modell, men jeg har da omkring 15 modeller som skal flyttes, noen som kan skyte eller gjøre andre ting.
Har du prøvd lurium som å trille hit og dam samtidig?

Jeg sitter festlig nok og maler pirater sjøl om dagen, men tenkte mercs skal få ha dem med før jeg drar i gang cygnar....

Ironclad
Wraith Engine
Posts: 2224
Joined: Tue Oct 13, 2009 8:01 am
Location: Oslo

Post by Ironclad » Wed Sep 04, 2013 6:51 am

SevenSins wrote: Har du prøvd lurium som å trille hit og dam samtidig?

Jeg sitter festlig nok og maler pirater sjøl om dagen, men tenkte mercs skal få ha dem med før jeg drar i gang cygnar....
Ja, jeg har prøvd det men jeg liker det egentlig ikke. Det går raskere å kaste, men jeg bruker ekstra tid på å finne terningene etterpå så jeg tror ikke jeg sparer så mange sekunder.
Fikk inn 2 spill i går og det gikk endel bedre i forhold til tidsbruk. Når spillene mine går over runde 3-4 og ingen egentlig har overtaket så blir det en kamp mot klokka.
<--- Leif

SevenSins
Thorn
Posts: 822
Joined: Tue Feb 10, 2009 11:39 pm
Location: Oslo

Post by SevenSins » Wed Sep 04, 2013 4:27 pm

Da blir det vel å spille timed turns da? Og så late som det altid er det, selv når du spiller deathclock?

unseenlurker
Gud
Posts: 2778
Joined: Wed Jan 26, 2005 9:39 pm
Location: Oslo

Post by unseenlurker » Wed Sep 04, 2013 9:33 pm

Jeg tror absolutt pirater har noe for seg med eCaine. Lekte med tanken om å kjøre ham med full piratbåt: 2 enheter med pgs, sea dogs m/murdoch og alle tilhørende soloer. +rangers, hunter,a&h, reinholdt, squire, gorman, rhupert og eiryss eller junior. Begynte å kjøpe modeller, men orker ikke malingen.

Noen innspill:
- du kan vurdere 2 enheter med pgs og droppe boomies. Da frigjør du poeng til flere soloer.
- pAlexia er veldig spennende i denne lista

Deler også begeistringen for gang, men jeg tenker å pensjonere cygnarhæren min. Er i gang med å rulle ut the mean green elven fighting machine -og da skal jeg få dekket gang-abstinensene... 8)
Founding member of FADHDA (Faction ADHD Anonymous)

Post Reply

Return to “Taktikk og lister”